Kedy idete nahadzovat letne gumy? A ake?

Pokec o všem, co se jinam nehodí.

Moderátoři: Blue Lanos, pejee

Odpovědět

Treba v zime zimne gumy?

Ano
103
94%
Nie
2
2%
V zime nejazdim
1
1%
Stacia f predu
4
4%
 
Celkem hlasů: 110

PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

mrk píše:no tak uz mam nahodene aj ja, trvalo mi to asi 40minut, platit za to nikomu nebudem, lebo aj tak som zistil, ze ten kto naposledy montoval kolesa slabo zatiahol skrutky (predosly majitel a posledne aj pneuservis)
Ja si nekdy kola davam prehodit v pneuservisu a nekdy to delam sam. A zatim vzdycky, kdyz sem to delal sam, sem remcal na tim, jak moc jim v tom pneuservisu utahuje ten pneumatickej utahovak, co tam pouzivaji. Sem si jistej, ze zenska by to kolo nepovolila (kdyby treba pichla), protoze i muj cca metrak zivy vahy si musi na klici pekne zahopsat, abych sroub povolil :).
Reklama
 

Uživatelský avatar
mrk
Příspěvky: 2098
Registrován: pát led 23, 2004 19:51
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mrk »

no to je to ze ja som povoloval vsetky skrutky na zadnych kolach rukou, nemusel som vobec hopsat. a kebyze vidis moje tenke ruky tak pochopis, ze tie ruky moc silne nemozu byt. a kebyze to dam robit do servisu, skor ci neskor by som si nasiel dovod preco byt na ten servis na.ranyyyyy.
Daewoo Lanos 1.5
Škoda Octavia 1.6
Uživatelský avatar
simone
Příspěvky: 1795
Registrován: ned kvě 22, 2005 13:27
Bydliště: Drienovec okr.Košice okolie
Kontaktovat uživatele:

pneu

Příspěvek od simone »

ja davam každu zimo yimne mal som ich viac teraz tam mám Hankook w400 prvý krát dufam že budu dobre. Predtým som mal Debica Frigo ale nic moc
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

PavelZ píše:A zatim vzdycky, kdyz sem to delal sam, sem remcal na tim, jak moc jim v tom pneuservisu utahuje ten pneumatickej utahovak, co tam pouzivaji.
Pneumatickej utahovák je svinstvo... (ale zase se s ním nenadřeš ;) ). A nemusíš po výměně kol utahovat šrouby nebo matky znovu po 200 km, jak je doporučeno. Na druhou stranu po použití tohoto nástroje nepovolíš kolo klíčem z povinné výbavy ani omylem...
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Docent píše: Pneumatickej utahovák je svinstvo... (ale zase se s ním nenadřeš ;) ). A nemusíš po výměně kol utahovat šrouby nebo matky znovu po 200 km, jak je doporučeno. Na druhou stranu po použití tohoto nástroje nepovolíš kolo klíčem z povinné výbavy ani omylem...
Povolis :), jen vzdycky kdyz skacu po tom klici, tak mam obavy, ze si nehorazne nabiju drz*u :oops: .
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

Ja tiez nemam rad pneuservisy, lebo po ich utiahnuti musim do kluca na skrutky kopat patou.
Neviem ako vy, ale ja napriklad stefty na skodovke a skrutky na espere mazem. Teda zavity. Jednak sa utahuju uplne inac (postupne narasta potrebna sila na dotahovanie a nie ze idu a zrazu uz nejdu), je to bez skripotu, nic nebude hrdzaviet a mam vacsiu sancu ze to povolim ked budem mat defekt. Navyse v mudrych knizkach su udavane utahovacie momenty aj pre kolesa a utahovacie momenty platia pre namazany zavit a nie suchy a nebodaj este hrdzavy.
Uživatelský avatar
]Rebro[
Příspěvky: 2350
Registrován: pát srp 06, 2004 10:39
Bydliště: Vsade dobre, doma najlepsejsie

Příspěvek od ]Rebro[ »

ppp píše:Ja tiez nemam rad pneuservisy, lebo po ich utiahnuti musim do kluca na skrutky kopat patou.
Neviem ako vy, ale ja napriklad stefty na skodovke a skrutky na espere mazem. Teda zavity. Jednak sa utahuju uplne inac (postupne narasta potrebna sila na dotahovanie a nie ze idu a zrazu uz nejdu), je to bez skripotu, nic nebude hrdzaviet a mam vacsiu sancu ze to povolim ked budem mat defekt. Navyse v mudrych knizkach su udavane utahovacie momenty aj pre kolesa a utahovacie momenty platia pre namazany zavit a nie suchy a nebodaj este hrdzavy.
Mozes sem napisat tie udaje?

Inac uz som skusal tie moje nove zimaky... pri rozjazde piskaju :D :lol:
Je: Volvo V50
Bola: Nexia GL
Spotreba - 2 motory
POWERED by JRD McLAREN
Uživatelský avatar
peter NR
Příspěvky: 1081
Registrován: sob dub 30, 2005 22:25
Bydliště: Nitra

Příspěvek od peter NR »

aj ja som skúšal -ľavú zadnú - klincom... dúfam, že som ju nepochoval, lebo som na nej ešte kus prešiel.......... :? :cry:
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
Uživatelský avatar
]Rebro[
Příspěvky: 2350
Registrován: pát srp 06, 2004 10:39
Bydliště: Vsade dobre, doma najlepsejsie

Příspěvek od ]Rebro[ »

Teda... o klincovej metode v ADACu nic nepisu... :lol: :lol: :lol: :lol:
Je: Volvo V50
Bola: Nexia GL
Spotreba - 2 motory
POWERED by JRD McLAREN
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

ppp píše:Ja tiez nemam rad pneuservisy, lebo po ich utiahnuti musim do kluca na skrutky kopat patou.
Neviem ako vy, ale ja napriklad stefty na skodovke a skrutky na espere mazem. Teda zavity. Jednak sa utahuju uplne inac (postupne narasta potrebna sila na dotahovanie a nie ze idu a zrazu uz nejdu), je to bez skripotu, nic nebude hrdzaviet a mam vacsiu sancu ze to povolim ked budem mat defekt. Navyse v mudrych knizkach su udavane utahovacie momenty aj pre kolesa a utahovacie momenty platia pre namazany zavit a nie suchy a nebodaj este hrdzavy.
V pneuservisu, kam chodím se svým, i oběma služebními auty, co mám svěřené, tak šrouby napřed omáznou vazelínou, zatočí pistolí a dotáhnou momentovým klíčem. A nikde jinde jsem to ale neviděl. Prostě jen šroub tak, jak jej vyndají, vzduchem zašroubují, co to dovolí a je to.
Spolujazdec
Příspěvky: 85
Registrován: pát srp 05, 2005 21:13
Bydliště: košice

Příspěvek od Spolujazdec »

Už som povoľoval koleso aj s 1,5-metrovou leš. rúrou ( po návšteve servisu-nie pneuservisu), keď nepomohol ani asi 100kg okoloidúci poskakujúci po kľúči.
Na Chevrolete aj na kraj sveta...
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

V polskom manuali je napisane 90Nm Al aj ocel. A je tam nieco take, ze ked to prilis prekrocite tak moze dojst k poskodeniu bubnov a co ja viem coho este. Proste ja si uz v servise kym nebudem nuteny nedam menit kolesa a ak budem nuteny, tak si skrutky zaskrutkujem sam.
Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 406
Registrován: ned čer 05, 2005 14:09
Bydliště: Velké Meziříčí

Příspěvek od Mirek »

Kalos sedan 1,4 16V r. v. 2005
stanoc
Příspěvky: 111
Registrován: ned srp 14, 2005 10:43
Bydliště: spišsky štvrtok

Příspěvek od stanoc »

PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Peknej clanek :).
Jen k tem komentarum ruznych povrchu, moje zkusenosti:
Na suchym asfaltu na podzim poznam, ze na letnich pneumatikach pri brzdeni uz nejak prilis casto zasahuje ABSko, prezuju a najednou je klid. Takze jednoznace ty letni musi mit delsi brzdnou drahu. Na jare je to presne naopak, zimaky uz na suchym asfaltu klouzou, protoze je na ne moc teplo, a prezuju na letnaky a je klidek.

Na vode bych zimnim vazne moz neveril. Kdyz se podivam jak maji delane lamely, tak si myslim, ze vodu skoro neodvadeji. V jizde na vode sem videl i ohromny rozdil mezi origo pneu od Daewoo a Matador Aquilla, Matadory byly na vode lepsi i kdyz byly o 1 cm sirsi.

K jizde na brecce nebo snehu neni moc co dodat a k jizde na ledu? Prijde mi, ze argumenty v clanku jsou spravne, ale prakticke zkusenosti mi rikaji, ze zimni guma na ledu drzi podstatne lip nez letni. Tak nevim :).

A jeste k tomu, ze se v Praze nevyplati kupovat zimni gumy. No nevim. Kdyby lidi jeli MHD, kdyz bude snezit, tak by to mozna slo. Ale vetsina vyjede stejne i kdyz snezi a pak prijde i ten sebemirnejsi kopecek a auta s letnima gumama (navic s ridici, kteri nejsou na jizdu po snehu zvykli) ho totalne ucpou (a tam, kde se nejakou dobu "klouze" nekdo s letnima gumama, tak se pak spatne rozjizdi i clovek, ktery ma zimaky). A pak uz nejedou ani ti, co maji zimni gumy, ani ti, co jeli MHD.
Odpovědět

Zpět na „POKEC“