Ja si nekdy kola davam prehodit v pneuservisu a nekdy to delam sam. A zatim vzdycky, kdyz sem to delal sam, sem remcal na tim, jak moc jim v tom pneuservisu utahuje ten pneumatickej utahovak, co tam pouzivaji. Sem si jistej, ze zenska by to kolo nepovolila (kdyby treba pichla), protoze i muj cca metrak zivy vahy si musi na klici pekne zahopsat, abych sroub povolil .mrk píše:no tak uz mam nahodene aj ja, trvalo mi to asi 40minut, platit za to nikomu nebudem, lebo aj tak som zistil, ze ten kto naposledy montoval kolesa slabo zatiahol skrutky (predosly majitel a posledne aj pneuservis)
Kedy idete nahadzovat letne gumy? A ake?
Moderátoři: Blue Lanos, pejee
- Reklama
no to je to ze ja som povoloval vsetky skrutky na zadnych kolach rukou, nemusel som vobec hopsat. a kebyze vidis moje tenke ruky tak pochopis, ze tie ruky moc silne nemozu byt. a kebyze to dam robit do servisu, skor ci neskor by som si nasiel dovod preco byt na ten servis na.ranyyyyy.
Daewoo Lanos 1.5
Škoda Octavia 1.6
Škoda Octavia 1.6
Pneumatickej utahovák je svinstvo... (ale zase se s ním nenadřeš ). A nemusíš po výměně kol utahovat šrouby nebo matky znovu po 200 km, jak je doporučeno. Na druhou stranu po použití tohoto nástroje nepovolíš kolo klíčem z povinné výbavy ani omylem...PavelZ píše:A zatim vzdycky, kdyz sem to delal sam, sem remcal na tim, jak moc jim v tom pneuservisu utahuje ten pneumatickej utahovak, co tam pouzivaji.
Povolis , jen vzdycky kdyz skacu po tom klici, tak mam obavy, ze si nehorazne nabiju drz*u .Docent píše: Pneumatickej utahovák je svinstvo... (ale zase se s ním nenadřeš ). A nemusíš po výměně kol utahovat šrouby nebo matky znovu po 200 km, jak je doporučeno. Na druhou stranu po použití tohoto nástroje nepovolíš kolo klíčem z povinné výbavy ani omylem...
Ja tiez nemam rad pneuservisy, lebo po ich utiahnuti musim do kluca na skrutky kopat patou.
Neviem ako vy, ale ja napriklad stefty na skodovke a skrutky na espere mazem. Teda zavity. Jednak sa utahuju uplne inac (postupne narasta potrebna sila na dotahovanie a nie ze idu a zrazu uz nejdu), je to bez skripotu, nic nebude hrdzaviet a mam vacsiu sancu ze to povolim ked budem mat defekt. Navyse v mudrych knizkach su udavane utahovacie momenty aj pre kolesa a utahovacie momenty platia pre namazany zavit a nie suchy a nebodaj este hrdzavy.
Neviem ako vy, ale ja napriklad stefty na skodovke a skrutky na espere mazem. Teda zavity. Jednak sa utahuju uplne inac (postupne narasta potrebna sila na dotahovanie a nie ze idu a zrazu uz nejdu), je to bez skripotu, nic nebude hrdzaviet a mam vacsiu sancu ze to povolim ked budem mat defekt. Navyse v mudrych knizkach su udavane utahovacie momenty aj pre kolesa a utahovacie momenty platia pre namazany zavit a nie suchy a nebodaj este hrdzavy.
- ]Rebro[
- Příspěvky: 2350
- Registrován: pát srp 06, 2004 10:39
- Bydliště: Vsade dobre, doma najlepsejsie
Mozes sem napisat tie udaje?ppp píše:Ja tiez nemam rad pneuservisy, lebo po ich utiahnuti musim do kluca na skrutky kopat patou.
Neviem ako vy, ale ja napriklad stefty na skodovke a skrutky na espere mazem. Teda zavity. Jednak sa utahuju uplne inac (postupne narasta potrebna sila na dotahovanie a nie ze idu a zrazu uz nejdu), je to bez skripotu, nic nebude hrdzaviet a mam vacsiu sancu ze to povolim ked budem mat defekt. Navyse v mudrych knizkach su udavane utahovacie momenty aj pre kolesa a utahovacie momenty platia pre namazany zavit a nie suchy a nebodaj este hrdzavy.
Inac uz som skusal tie moje nove zimaky... pri rozjazde piskaju
Je: Volvo V50
Bola: Nexia GL
Spotreba - 2 motory
POWERED by JRD McLAREN
Bola: Nexia GL
Spotreba - 2 motory
POWERED by JRD McLAREN
V pneuservisu, kam chodím se svým, i oběma služebními auty, co mám svěřené, tak šrouby napřed omáznou vazelínou, zatočí pistolí a dotáhnou momentovým klíčem. A nikde jinde jsem to ale neviděl. Prostě jen šroub tak, jak jej vyndají, vzduchem zašroubují, co to dovolí a je to.ppp píše:Ja tiez nemam rad pneuservisy, lebo po ich utiahnuti musim do kluca na skrutky kopat patou.
Neviem ako vy, ale ja napriklad stefty na skodovke a skrutky na espere mazem. Teda zavity. Jednak sa utahuju uplne inac (postupne narasta potrebna sila na dotahovanie a nie ze idu a zrazu uz nejdu), je to bez skripotu, nic nebude hrdzaviet a mam vacsiu sancu ze to povolim ked budem mat defekt. Navyse v mudrych knizkach su udavane utahovacie momenty aj pre kolesa a utahovacie momenty platia pre namazany zavit a nie suchy a nebodaj este hrdzavy.
-
- Příspěvky: 85
- Registrován: pát srp 05, 2005 21:13
- Bydliště: košice
skusal niekto toto? http://www.pneuvranik.sk/green.php
Peknej clanek .
Jen k tem komentarum ruznych povrchu, moje zkusenosti:
Na suchym asfaltu na podzim poznam, ze na letnich pneumatikach pri brzdeni uz nejak prilis casto zasahuje ABSko, prezuju a najednou je klid. Takze jednoznace ty letni musi mit delsi brzdnou drahu. Na jare je to presne naopak, zimaky uz na suchym asfaltu klouzou, protoze je na ne moc teplo, a prezuju na letnaky a je klidek.
Na vode bych zimnim vazne moz neveril. Kdyz se podivam jak maji delane lamely, tak si myslim, ze vodu skoro neodvadeji. V jizde na vode sem videl i ohromny rozdil mezi origo pneu od Daewoo a Matador Aquilla, Matadory byly na vode lepsi i kdyz byly o 1 cm sirsi.
K jizde na brecce nebo snehu neni moc co dodat a k jizde na ledu? Prijde mi, ze argumenty v clanku jsou spravne, ale prakticke zkusenosti mi rikaji, ze zimni guma na ledu drzi podstatne lip nez letni. Tak nevim .
A jeste k tomu, ze se v Praze nevyplati kupovat zimni gumy. No nevim. Kdyby lidi jeli MHD, kdyz bude snezit, tak by to mozna slo. Ale vetsina vyjede stejne i kdyz snezi a pak prijde i ten sebemirnejsi kopecek a auta s letnima gumama (navic s ridici, kteri nejsou na jizdu po snehu zvykli) ho totalne ucpou (a tam, kde se nejakou dobu "klouze" nekdo s letnima gumama, tak se pak spatne rozjizdi i clovek, ktery ma zimaky). A pak uz nejedou ani ti, co maji zimni gumy, ani ti, co jeli MHD.