topení v matízkovy

Moderátor: Blue Lanos

PavelD

Příspěvek od PavelD »

Topím taky dobře, naplno to prakticky nedávám, hlídám si hladinu a poměr chlad. kapaliny k destilce a kupuju zelenou eko, není tak agresívní vůči lopatkám pumpy jako modrá.
Ale nemá to na džigula, tam jsem si i spálil nohy :)
Reklama
 

PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Verim, ze na Zigula to nema :). Ja mel zkusenost s Moskvicem a ten taky topil jako das. V nem sem si zvyknul ridit bez ohledu na vnejsi teplotu v tricku s kratkym rukavem - i kdyz bylo venku pod -20 dal se vnitrek Moskvice bez problemu pretopit tak, ze se to v nem v tom triku nedalo pro horko vydrzet.
wiki
Příspěvky: 4
Registrován: pát lis 18, 2005 18:27

Příspěvek od wiki »

Byl jsem v servisu a mám zacpaný radiátor odspodu malá plocha na výměnu tepla .První majitel jezdil asi na vodu :evil: a mám tam vodní kámen musím koupit mový radiátor :(
Uživatelský avatar
maros
Příspěvky: 43
Registrován: úte lis 16, 2004 15:37
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maros »

Vojta píše:Já mám s topením v Matýskovi jen ty nejlepší zkušenosti. Jak píše Zabiječ - po kilometru topím. Když jedu dál, musím topení tlumit, abych tam vydržel. A to jezdím s pootevřeným okýnkem, protože kouřím. Zatím no problem.
Ja mam este jednu trochu inu, ale suvisiacu otazku. PO akej dobe vam teraz v zime dosiahne motor spravnu prevadzkovu teplotu ? Mne tak po cca 10 km normalnej jazdy co sa mi zda dost dlho, lebo Felda to ze vraj dosiahne tak okolo kilometra. POzeral som sa na tu nadrzku na chlad. kvapalinu a vsimol som si, ze aj ked je motor studeny, po nastartovani hned zacne precerpavat kvapalinu.

Teraz ma neukamenujte, lebo som len laik, takze pisem co som pocul: Neviem ci to ma Matiz podobne ako napr ta Felda, ale ze vraj je to tam tak, ze je nejaky maly a velky chladiaci okruh a velky sa spusti az ked maly uz nestiha. Tj. ak mi hned po nastartovani zacina precerpavat velky, tak by mohol byt v trapu nejaky termostat, alebo tak nieco. Co myslite ?

maros
Matiz SE 0.8 1998
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

Ten, kdo tvrdí, že po kilometru už normálně plnohodnotně topí, kecá...
To z toho jde jen lehce vlažnej vzduch.
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

To, že voda cáká přes nádobku furt je normální. Jestli to začne topit po kilometru tak to nevím. Leda že by to bylo furt do kopce na jedničku, dvojku, jinak nevím. Do práce to mám asi 12km a topím naplno tak v poslední třetině. Jedu ze začátku asi 3 km z kopce pak rovina. Topení se dá urychlit tak, že z počátku mám topení vypnuté a nechladím tak kapalinu, ale to já si to radši zapnu a foukám na sklo alespoň vlažný vzduch.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Vojta

Příspěvek od Vojta »

Robert píše:Ten, kdo tvrdí, že po kilometru už normálně plnohodnotně topí, kecá...
To z toho jde jen lehce vlažnej vzduch.
Nikdy jsem netvrdil, že po 1km normálně plnohodnotně topím - to až tak po 4km jde horko. Po 1km mám ručičku teploměru v 1/3.
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

Ondras píše: Do práce to mám asi 12km a topím naplno tak v poslední třetině.
temer to same, ackoli ja to mam pri mym stylu jizdy - tak na deviti kilometrech, cili po sesti kilometrech to topi fakt zretelne, jinak opravdu horky vzduch je ve chvili, kdy je motor plne zahraty

- kdyz je 0-minus osm, tak to trva tech 6-9km -
- minus 8 az minus 14 - spis tech 12km
- minus 14 a vic ... - nevim, tak daleko jsem v teto teplote jeste nejel :P

jinak abych to doplnil, tak sichr je 20 km jizdy ...
Damek
Příspěvky: 876
Registrován: pát srp 06, 2004 15:31

Příspěvek od Damek »

Ja niekedy kúrim aj po 500metroch :lol: ale len keď stojím pol hodinu v zápche :cry:
Práve som sa s matizkom vrátil s trasy cca 15km tam a 15 späť.Normálne hriať začal tak po 5 km,po 10 som si otvoril strechu. Teplota vonku cca -1

Inak raz som rieśil strašný problém kamaráta,keď jazdil bez kúrenia pol zimy.Celá jeho závada bola v zle zaberajúcom lanku od ovládania... :roll:

A čo sa týka una a una,tak nebolo to jedno diesel a to druhé na benzín???
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Topení po 1 km je blbost, i Žigul 1500 začal až po 2... Jinak teploměr se dostane na provozní teplotu tak po 5 km (teď při teplotách lehce pod 0°C), pořádně topit to začne tak po 8 (což je třeba proti firemnímu Focusu super, ten začíná po 20...).
wiki
Příspěvky: 4
Registrován: pát lis 18, 2005 18:27

Příspěvek od wiki »

Už mám nový radiátor topí vyborně po 1 km vlažný po 6 km už na plno venku -15 stupnů ta sranda mě stála 6500 kč
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

To je celkem pálka za blbej radiátor :(
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

jo to je ale vyndava se cela palubka a topeni.zadna sranda.a radiator orig cena asi 3000 s dani.a tak 4-6 hodin prace.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

palikx píše:jo to je ale vyndava se cela palubka a topeni.zadna sranda.a radiator orig cena asi 3000 s dani.a tak 4-6 hodin prace.
Je otázka, jestli by se za tu cenu spíš nevyplatil takovej ten železnej koš plus dřevo, co se u toho za socialismu ohřívali na stavbách Kikáni, když měli ještě povinnost pracovat :twisted: .
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

tak to asi by se vyplatilo ale nevim nevim kam v matizovi nacpat ten sud. :twisted:
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“