topení v matízkovy

Moderátor: Blue Lanos

wiki
Příspěvky: 4
Registrován: pát lis 18, 2005 18:27

topení v matízkovy

Příspěvek od wiki »

topné těleso je hodně teplé vzduch proůdí jak má bez zjevného úniku ale do kabiny jde vlažný vzduch. teplota motoru dobrá, zdá se mi že málo topí je to normální ? Rok výroby 1999. Mám ještě Fábii a ta topí až moc dá se to srovnávat ? :?:
Reklama
 

Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

udělej kontrolu otevření ventilu topení pod přístrojovou deskou.Tj.,zda-li je otevřeno na plný výkon
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
wiki
Příspěvky: 4
Registrován: pát lis 18, 2005 18:27

Příspěvek od wiki »

topení nemá žádný ventyl na teplou vodu. radiátor je neustále teplý i v létě,jen se překlápí klapka vzduchu jestli má nebo nemá jít přes radiátor.
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

wiki píše:topení nemá žádný ventyl na teplou vodu. radiátor je neustále teplý i v létě,jen se překlápí klapka vzduchu jestli má nebo nemá jít přes radiátor.
:shock: tak to jsem netušil :( Dík za upozornění :P
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Olda
Příspěvky: 649
Registrován: čtv bře 17, 2005 15:11
Bydliště: Holice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Olda »

A já už jsem myslel že jste našli řešení :cry: taky moc netopím :roll:
Renault Laguna GT 98, modrozelená, 3.0 V6 24V, 140KW-ex automat-nyní manual, plná polní, žihadlo
Nexi 1.5 16V Red Sedan-se odstěhovala do prahy
Fiat Uno 1.5i-zvaný arcixindl-je v pánu
Renault Laguna combi 98-se odstěhovala se do zlína
Obrázek
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

V.Brousek píše: :shock: tak to jsem netušil :( Dík za upozornění :P
No jo, někde ten rozdíl mezi autem za 189.900,- Kč a třeba 589.900,- Kč být musí, třeba i v takové pitomosti jako chybějící ventil na hadici do radiátoru topení :evil: .
Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 145
Registrován: stř čer 15, 2005 17:07
Bydliště: Chodov u KV

Příspěvek od Jenda »

Jo, ale naposledy jsem měl ventil na hadici topení ve Škodě 105 a také tedy moc netopila... :D
Daewoo Nubira kombi, 2.0 CDX, 2000, plná výbava
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

U vozů této řady byl problém v tom, že měly motor vzadu, chladič vpředu a vespod potrubí, které tyto součásti propojovalo... Dohromady cca 12 litrů vody, při doporučeném ředění Fridexu s vodu 1:1 to představovalo cca 6 litrů Fridexu, což mnoho šetřílků odmítalo zaplatit a pak se divilo, že jim ten ropovod pod podlahou vozu zamrzl, nebo v lepším případku jen netopil :twisted: .
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

No jo, někde ten rozdíl mezi autem za 189.900,- Kč a třeba 589.900,- Kč být musí, třeba i v takové pitomosti jako chybějící ventil na hadici do radiátoru topení :evil: .[/quote]

to není rozdíl to už mají všechna auta topení bez ventilu na radiátor / netěsnili / Rozdíl vydím spíš v jeho velikosti zdá se mi ten radiátor u Matize moc malí nedokáže předat teplo i když ho mám hodně teplý asi 80 stupnů.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Teplý výměník být může, ale pokud přes něj proudí málo vody, stačí ho vzduch ochladit a nepředává teplo celou svou plochou, tudíž jde jen vlažný vzduch. V zásadě jsou dvě možnosti:
1. zadělaný výměník tím, že do chlazení někdo nalil "gebuzínu proti kapání" čili nejakou srágoru na utěsnění. Ta většinou utěsní všechno, včetně radiatoru topení.
2. málo proudí voda v okruhu, tedy kuk na čerpadlo, viděl jsem na foru příspěvky o chybějících lopatkách u čerpadla a jestli si vzpomínám bylo to u Matize :cry: :cry:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Strolda
Příspěvky: 13
Registrován: pon lis 14, 2005 13:09
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Strolda »

taky aktuálně řeším problém s topením, rozdíl je v tom,že znám příčinu (u sebe) málo chladícího média (pokud je nadržka na rysce MAX, tak to topí zcecla dostatečně, jakmile je hladina na MIN a níž, tak je to bída (můj problém spočívá v dosud nezjištěném podivném úniku viz:
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php ... 3db74962fc

a to s těma lopatkama je rozhodně pravda, stejný problém jsem řešil před 2 lety, nevhodná chladící kapalina (údajně)... (fotr tam lil obyčejnej čirej Fridex co se dává tak max. do Schade) rozpustila cosi v okruhu (snad i ty lopatky) což následně zcela ucpalo radiátor (výměna u aurotizováného siervisce nebyla levná) :?
Mates SE 99 + AC, toho času na počátku rozumných úprav a vzájemného poznávání...
zabijec
Příspěvky: 474
Registrován: stř zář 01, 2004 07:26
Bydliště: Milevsko

Příspěvek od zabijec »

Anonymous píše:to není rozdíl to už mají všechna auta topení bez ventilu na radiátor / netěsnili / Rozdíl vydím spíš v jeho velikosti zdá se mi ten radiátor u Matize moc malí nedokáže předat teplo i když ho mám hodně teplý asi 80 stupnů.
Mě Mates topí výborně a začíná tak po kilometru jízdy. Když si nechám teplý vzduch foukat na ruku hodinky, tak se rozpálí, že se nedají udržet
Už bez Matesa
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Mě topí Matiz super a Nubira se trošku dýl ohřívá , ale rozhodně bych neřekl , že mají obě tyto auta poddimenzované topení, Uno mi topilo podstatně míň .
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Tomáš píše:Mě topí Matiz super a Nubira se trošku dýl ohřívá , ale rozhodně bych neřekl , že mají obě tyto auta poddimenzované topení, Uno mi topilo podstatně míň .
Tak ja mam skoro opacne zkusenosti. Mel sem Lanose, ted mam Nubiru a oboje topi, kdyz se to rekne slusne, slabe. Stejne tak kamaradky Lanos. Pred tim sem mel Uno a to oproti Daewoo topilo uplne suprove.
Vojta

Příspěvek od Vojta »

Já mám s topením v Matýskovi jen ty nejlepší zkušenosti. Jak píše Zabiječ - po kilometru topím. Když jedu dál, musím topení tlumit, abych tam vydržel. A to jezdím s pootevřeným okýnkem, protože kouřím. Zatím no problem.
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“