topení v matízkovy
Moderátor: Blue Lanos
topení v matízkovy
topné těleso je hodně teplé vzduch proůdí jak má bez zjevného úniku ale do kabiny jde vlažný vzduch. teplota motoru dobrá, zdá se mi že málo topí je to normální ? Rok výroby 1999. Mám ještě Fábii a ta topí až moc dá se to srovnávat ?
- Reklama
tak to jsem netušil Dík za upozorněníwiki píše:topení nemá žádný ventyl na teplou vodu. radiátor je neustále teplý i v létě,jen se překlápí klapka vzduchu jestli má nebo nemá jít přes radiátor.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
U vozů této řady byl problém v tom, že měly motor vzadu, chladič vpředu a vespod potrubí, které tyto součásti propojovalo... Dohromady cca 12 litrů vody, při doporučeném ředění Fridexu s vodu 1:1 to představovalo cca 6 litrů Fridexu, což mnoho šetřílků odmítalo zaplatit a pak se divilo, že jim ten ropovod pod podlahou vozu zamrzl, nebo v lepším případku jen netopil .
No jo, někde ten rozdíl mezi autem za 189.900,- Kč a třeba 589.900,- Kč být musí, třeba i v takové pitomosti jako chybějící ventil na hadici do radiátoru topení .[/quote]
to není rozdíl to už mají všechna auta topení bez ventilu na radiátor / netěsnili / Rozdíl vydím spíš v jeho velikosti zdá se mi ten radiátor u Matize moc malí nedokáže předat teplo i když ho mám hodně teplý asi 80 stupnů.
to není rozdíl to už mají všechna auta topení bez ventilu na radiátor / netěsnili / Rozdíl vydím spíš v jeho velikosti zdá se mi ten radiátor u Matize moc malí nedokáže předat teplo i když ho mám hodně teplý asi 80 stupnů.
Teplý výměník být může, ale pokud přes něj proudí málo vody, stačí ho vzduch ochladit a nepředává teplo celou svou plochou, tudíž jde jen vlažný vzduch. V zásadě jsou dvě možnosti:
1. zadělaný výměník tím, že do chlazení někdo nalil "gebuzínu proti kapání" čili nejakou srágoru na utěsnění. Ta většinou utěsní všechno, včetně radiatoru topení.
2. málo proudí voda v okruhu, tedy kuk na čerpadlo, viděl jsem na foru příspěvky o chybějících lopatkách u čerpadla a jestli si vzpomínám bylo to u Matize
1. zadělaný výměník tím, že do chlazení někdo nalil "gebuzínu proti kapání" čili nejakou srágoru na utěsnění. Ta většinou utěsní všechno, včetně radiatoru topení.
2. málo proudí voda v okruhu, tedy kuk na čerpadlo, viděl jsem na foru příspěvky o chybějících lopatkách u čerpadla a jestli si vzpomínám bylo to u Matize
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: pon lis 14, 2005 13:09
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
taky aktuálně řeším problém s topením, rozdíl je v tom,že znám příčinu (u sebe) málo chladícího média (pokud je nadržka na rysce MAX, tak to topí zcecla dostatečně, jakmile je hladina na MIN a níž, tak je to bída (můj problém spočívá v dosud nezjištěném podivném úniku viz:
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php ... 3db74962fc
a to s těma lopatkama je rozhodně pravda, stejný problém jsem řešil před 2 lety, nevhodná chladící kapalina (údajně)... (fotr tam lil obyčejnej čirej Fridex co se dává tak max. do Schade) rozpustila cosi v okruhu (snad i ty lopatky) což následně zcela ucpalo radiátor (výměna u aurotizováného siervisce nebyla levná)
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php ... 3db74962fc
a to s těma lopatkama je rozhodně pravda, stejný problém jsem řešil před 2 lety, nevhodná chladící kapalina (údajně)... (fotr tam lil obyčejnej čirej Fridex co se dává tak max. do Schade) rozpustila cosi v okruhu (snad i ty lopatky) což následně zcela ucpalo radiátor (výměna u aurotizováného siervisce nebyla levná)
Mates SE 99 + AC, toho času na počátku rozumných úprav a vzájemného poznávání...
Mě Mates topí výborně a začíná tak po kilometru jízdy. Když si nechám teplý vzduch foukat na ruku hodinky, tak se rozpálí, že se nedají udržetAnonymous píše:to není rozdíl to už mají všechna auta topení bez ventilu na radiátor / netěsnili / Rozdíl vydím spíš v jeho velikosti zdá se mi ten radiátor u Matize moc malí nedokáže předat teplo i když ho mám hodně teplý asi 80 stupnů.
Už bez Matesa
Tak ja mam skoro opacne zkusenosti. Mel sem Lanose, ted mam Nubiru a oboje topi, kdyz se to rekne slusne, slabe. Stejne tak kamaradky Lanos. Pred tim sem mel Uno a to oproti Daewoo topilo uplne suprove.Tomáš píše:Mě topí Matiz super a Nubira se trošku dýl ohřívá , ale rozhodně bych neřekl , že mají obě tyto auta poddimenzované topení, Uno mi topilo podstatně míň .