Chyba "P0014" - prosím o pomoc

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc

Příspěvek od JRD McLAREN »

bowl píše:Předpokládám, že když ten druhý nastavovač přišel i se šroubem, tak by měly být ty šrouby měněny OBA?
Nebo myslíte, že je možné použít ten "starý", původní, který můj mechanik "vyndá" z toho starého nastavovače?
Asi mali mat sruby oba...

pri tom dotahovani stareho srubu treba "mat cit v rukach" ..
ked bude citit, "ze srob sa pri dotahovani natahuje jak zuvacka" ...
a prestava klast odpor .. tak uz je zly...

v kazdom pripade mas dva pokusy ...
..je to uz taka loteria...
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Reklama
 

bowl
Příspěvky: 45
Registrován: úte srp 02, 2016 08:06

Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc

Příspěvek od bowl »

JRD McLaren,
opět děkuji! :oops:

"Houstone, máme problém"

Dvorní pan mechanik sundal víko ventilů a pod ním se nacházel tento poklad:

Obrázek

Chtělo se mi brečet :-(

NEVÍTE NĚKDO, JESTLI EXISTUJE NĚJAKÝ "DEKARBONIZAČNÍ" PROSTŘEDEK NAPŘÍKLAD V PODOBĚ KAPALINY PRO APLIKACI ŠTĚTEČKEM, NEBO POSTŘIKU, KTERÝ BY SI S TÍM NENÁSILNOU FORMOU PORADIL?

Jakože "aplikuji" přípravek, vrátím se za hodinu a hadříkem setřru jako šlehačku ;-)

A ještě jeden dotaz. Že je to způsobené nekvalitním olejem, je nám celkem jasné, ale:
CO TAM NALÍT?
Co bylo v autě původně samozřejmě nevím, ale když jsem ho koupil, měnil jsem olej za originál GM DEXOS 2, tedy olej předepsaný výrobcem.

Od mého mechanika mám za domácí úkol sehnat sací koš do vany a taky zkusit zjistit, kolik stojí sada hydroštelů a popřípadě koupit i tu sadu...
Poslední dnešní dotaz - NEKUPOVAL UŽ NĚKDO ZVÁS TYTO KOMPONENTY A POKUD ANO, NA KOLIK VÁS VYŠLY?
Naposledy upravil(a) bowl dne ned dub 16, 2017 17:19, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc

Příspěvek od JRD McLAREN »

obrazek nevidno ..
hydra to nema..
cistic na karburatory ci klapky .. (napr WURTH)
Kos sa da vycistit..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
bowl
Příspěvky: 45
Registrován: úte srp 02, 2016 08:06

Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc

Příspěvek od bowl »

Ahoj JRD McLAREN,

- Obrázek už vidno? ;-)
Smutný pohled, viď? :x

- Moje blbost, pochopil jsem ho špatně.
Bude mi můj mechanik muset asi napsat, jaké jsou vůle ventilů, abych podle toho nakoupil zdvihátka.
Koukal jsem na stránky:
http://www.czdrafel.cz/category/indexed ... q=55353768
tak podle naměřených vůlí bych objednal...

- DĚKUJI, kouknu na ten Würth...

- Rozkaz zněl jasně => koupit ;-)
(když bude stát 500 Kč, tak to řešit nebudu a koupím nový. Kdyby za něj chtěli 2-3000, tak už bych se trochu cukal...)

A co otázka toho oleje?
Výrobcem předepisovaný (GM Dexos 2), anebo nějaký jiný (např. Shell, Castrol apod.)?
Laco71
Příspěvky: 671
Registrován: úte lis 19, 2013 19:40

Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc

Příspěvek od Laco71 »

Za zakarbonovanie motora , može v prvom rade "long life" vymenný interval, alebo to,že ten olej

kedy ho mali vymeniť ,ho jednoducho nevymenili /bežna prax v niektorých servisoch/.

A tiež časté studené štarty, pri ktorých sa vytvoria tz. nizkoteplotné usadeniny, z ktorých
sa pri riadnom prehriati oleja vytvorí spomínaný karbon..
O tomto procese su napísane odborne články na www.oleje.cz

Ak by bol olej menený v intervale po 10 000 km, jednoducho taká situacia by nikdy nemohla nastať,žeby motor bol zvnutra zasraty ,nejakým hnedým sajrajtom...bez ohĺadu na to, aky olej by sa tam lial...
obrazok som ani ja nevidel, ale viem si predstaviť ČO tam je....

Každý olej nejakej vyššej quality myslím tym normu API SL a vyššie teda SM a SN ma v sebe rozne prisady, a aj detergenty, ktoré zabrania tomu aby sa v motore usadzal sajrajt.

Teda treba použiť olej 5W-XX ako preplachový, to znamená nechať ho tam niekolko sto km a potom vypustiť.
Odo mńa len TOĽKO.
Laco71
Příspěvky: 671
Registrován: úte lis 19, 2013 19:40

Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc

Příspěvek od Laco71 »

A čo sa týka, spomínaných valve-tapet's ,nové nekupuje asi nikto,lebo je to dost drahé,
cena jedneho hrnčeka x8 ,
nasavacie ventily sa neriešia , len vyfukové

skontroluje sa voľa v studenom stave , zapíše sa , a z dna toho hrnčeka sa odoberie tolko materialu
z toho terčíka , čo je na dne toho hrnčeka aby sa dosiahla predpísana voĺa.

Voľa vyf. ventilov je pre tento motor predpísaná 0,34 MAX.

To mi napisali skusení mechanici na iných forach, ked som riešil ten problém.
Laco71
Příspěvky: 671
Registrován: úte lis 19, 2013 19:40

Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc

Příspěvek od Laco71 »

Takže ,
pre tých,ktorých auto postihne podobná chyba a budú googliť
pridávam informaciu, že bola správna indicia, ktorú uviedol zakladateľ tejto témy "bowl"
hned na začiatku ,
zistil som ,že sú špatné ,resp.nefunkčné solenoidy ovladania hydrauliky v aktuatoroch

po výmene kolesa aktuatora vyf.vačkového hriadeľa sa situacia malinko zlepšila, no chyba naďalej pretrváva, potrebuje to ešte regulaciu od tých solenoidov, ktoré su aktualne mrtve
zistil som to tak,že som odpojil oba konektory od solenoidov a skušal pojazdiť,
na praci motora sa nič nezmenilo.

V utorok pridu oba solenoidy , tak ich vymenim a dufam, že sem napíšem , čo sa zmenilo.

Svojpomocným opravam ZDAR !

Laco.
bowl
Příspěvky: 45
Registrován: úte srp 02, 2016 08:06

Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc

Příspěvek od bowl »

Ahoj všem,

mám po opravě a musím říct, že rozdíl chodu motoru je nesrovnatelný!
Nechci to sice zakřiknout, ale po pár prvních desítkách kilometrů se nic z dříve popsaných závad neprojevilo! Moto má krásně hladký chod, při jakémkoliv - i studeném - startu se už typické "dieselové" klepání neobjevuje a ani po dlouhé jízdě, kdy má motor dostatečný čas na řídnutí oleje vlivem "provzdušnění" a zvýšené teploty se už neobjevuje sebemenší náznak dieselového chodu! Prostě zatím (ťuk, ťuk, ťuk) je to opravené a mám klid.

TÍMTO BYCH CHTĚL VEŘEJNĚ PODĚKOVAT VŠEM, KTEŘÍ MI POMOHLI ZÁVADU OPRAVIT A VYŘEŠIT, ZEJMÉNA VŠAK UŽIVATELI JRD McLAREN, ZA JEHO CENNÉ RADY!

Mechanik nalil "svůj" sudový olej (samozřejmě dle specifikace ;-) ) na "proplach" motoru a já plánuji výměnu (s mechanikovým svolením) za originál GM Dexos ll po ujetých cca 1000 km, takže pak už bude od auta definitivní pokoj. To už je ale spíše taková "třešnička na dortu" ;-)


Laco,

díky za informace o oleji, v podstatě jsou to stejné informace, které mi dal mechanik.

Zdvihátka ventilů nakonec vůbec nebylo potřeba měnit...

Píšeš:
po výmene kolesa aktuatora vyf.vačkového hriadeľa
tedy jsi měnil jenom jedno ozubené kolo?
Přestože jsi se mohl dočíst tady na fóru, že je zapotřebí měnit OBĚ KOLA?
Já jsem to tedy neriskoval a raději jsem to vyměnil komplet. Jasně, že to byla pálka (jen za díly 14000 Kč = asi 500 €), ale teď už bude snad klid.

Třeba ti bude stačit opravdu jen takhle výměna. Nevím, no. :?:

Odborným opravám ZDAR!
bowl
Příspěvky: 45
Registrován: úte srp 02, 2016 08:06

Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc

Příspěvek od bowl »

Ještě doplním jeden bod, který ale tak úplně nesouvisí s motorem, ale stalo se mi to ve spojitosti s touto opravou.

Když jsem poprvé sedl do auta, tak mi nešlo ovládání topení/ventilace/klimatizace. Prostě celá ta spodní "jednotka" byla mrtvá. Když jsem zastavil, tak mě napadlo, že by to mohla být pojistka, tak jsem kouknul na pojistkovou skříň vytáhnul pojistku, ale ta byla v pořádku. Tak jsem jí zase zastrčil zpátky a od té doby jede ta ventilační jednotka naprosto normálně.
Vypadalo to, jako kdyby jen ta pojistka neměla kontakt s těmi konektory v pojistkové skříni.

Když jsem ale zprovoznil jednotku ventilace, tak jsem si všiml, že není ani nastavený správný čas a datum na rádiu. Rádio fungovalo normálně, dokonce byli nastavené i stanice v paměti jako před výměnou rozvodů. Čas jsem nastavil normálně.

Problém je ale v tom, že nejde nastavit správně DATUM.
Sice nastavím normálně den i měsíc, ale nastavit rok není možné, respektive datum vypadá následovně:
03/05/0017

Jinými slovy nejsem schopen dát do datumu číslovku 2 :roll:

Jde to nějak "elegantně" nastavit?
Mám i zapnutou RDS synchronizaci, ale stále mám rok 0017.
Když se pokouším nastavovat rok a kroutím kolečkem, tak se mi zobrazí pouze roky 0000 až 0050, ale dál to nejde a opět se objeví (dokola) rok 0000 atd.

Předpokládám 2 příčiny:
1) při nulování chybového hlášení "P0014" (důvod mé opravy) se vynuloval rok
2) dlouhé odpojení baterie z důvodu opravy způsobilo vymazání paměti auta nebo samotného rádia.
To je tak vše, co mě napadá, že by to tím mohlo být.

Mám k dispozici aplikaci Torque a Bluetooth OBD2 adaptér, tak by mě zajímalo, jestli bych to mohl být schopen nastavit i přes to.

Nebo budu muset (když to budu chtít spravit) na diagnostiku do autorizovaného servisu? :evil: :cry:
Laco71
Příspěvky: 671
Registrován: úte lis 19, 2013 19:40

Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc

Příspěvek od Laco71 »

...zaujimavé s tým rádiom....

v mojom aute sa dátum a čas nastaví sám automaticky , niekolko minut potom ako pripojím baterku

a to nemusím mať to rádio ani pustené...

može za to RDS

Inak aj ja ĎAKUJEM zadavateĺovi témy,že sem uviedol linky na potrebné sučiastky ... -i -i
Dzafar
Příspěvky: 1
Registrován: úte říj 08, 2024 15:26

Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc

Příspěvek od Dzafar »

Zdravím mám chevrolet cruze 1,8 benzin a mám.uz menene rozvody a byla menena aj hridel klikova komplet aj těsnění a bufera este menena baterka a novej alternator a stále mi ukazuje chybu vacky výfuku vymaže se to a stále se to po pár kilakach ukáže auto nemá výkon a cuka docela slyšet motor a víc to papka aj benzínu co myslíte kde je problém a este z jednoho čidla kape olej možná proto chyba vacky že skrýt co myslite
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc

Příspěvek od JRD McLAREN »

... "DEŽO VÍÍÍíííí" ...

keby som taketo "podobne" neriesil medzicasom aspon 100x ..tak ani raz ...
idem odzadu...

Cidlo tlaku oleja treba urcite vymenit ... je to bezna zavada ze z neho tece olej ...
.

Urcite ti menili "klukovu hriadel" ..?? :?: ne nahodou "vackovu" ..??

tie rozvody sa daju "zle zlozit" aj ked ma clovek pripravky ...
(nie nadarmo si ja robim vlastne znacky aj stary povodny remen)

inak moze by zle cokolvek ztoho, co tu uz je daaaavno spomenute....
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Odpovědět

Zpět na „Cruze - Motory“