Daewoo Matiz ZM-322BP

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
Kristian_PM
Příspěvky: 280
Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
Bydliště: Beladice (SR)

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od Kristian_PM »

Síce na druhýkrát, ale predsa som prešiel EK aj TK!!! A tentokrát mi už všetky kolesá brzdia! :lol: :lol: :lol:

A pridávam fotografiu Matiza pri vodopádoch Zúgov na rieke Nitra.
Přílohy
IMG_9917.JPG
IMG_9897.JPG
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Reklama
 

Uživatelský avatar
Kristian_PM
Příspěvky: 280
Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
Bydliště: Beladice (SR)

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od Kristian_PM »

Konečne som si vyrobil vizitky pre mojich pasažierov na trase Nitra-Žilina a späť. Je to len taká srandička :lol:
Přílohy
IMG_0074.JPG
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Uživatelský avatar
Kristian_PM
Příspěvky: 280
Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
Bydliště: Beladice (SR)

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od Kristian_PM »

Konečne som si našiel čas a niečo hodnotné (dúfam, že hodnotné :) ) sem napíšem. V prvý týždeň letného semestra som na Bazoši objavil zelený pizza Matiz s Bansko-Bystrickou ŠPZ. Karosériu mal zjavne poškodenú prevrátením na strechu, ale čo ma zaujalo viac bola klimatizácia vo výbave. Najskôr som chcel celé auto (250€), ale nakoľko bolo príliš rozbité a odťah nerentabilný, rozhodol som sa len pre klimatizáciu za 65€ (a ešte 4 puklice zdarma ;) ).
Počasie nám v poslednú februárovú nedeľu prialo a tak sme mohli s tatkom :PP: bez väčších problémov priamo v Banskej Štiavnici vymontovať tieto časti klimatizácie:

→ kondenzátor (vonkajší chladič)
→ filter-sušičku (Receiver–Dryer) + jeho držiak
→ klimatizačný kompresor + jeho dva držiaky na bloku motora
→ zdvojená remenica + drážkový remeň
→ vnútorný výparník + redukčný ventil + termistor + dvojdielny obal
→ stredný panel kúrenia s tlačidlom A/C
→ všetky potrebné rúrky + skrutky + tesnenia


Ako diely vyzerali po vyčistení a nastriekaní je na fotke. 8)
Přílohy
zeleny_matiz.jpg
IMG_0212.JPG
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Uživatelský avatar
Kristian_PM
Příspěvky: 280
Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
Bydliště: Beladice (SR)

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od Kristian_PM »

"Nič nie je tak pripravené ako Matiz na klimatizáciu."

Zatiaľ môžem toto tvrdenie potvrdiť po "hardwérovej" stránke. Najviac som sa obával, že na liatinovom bloku motora nebudú narezané závity pre uchytenie troch skutiek spodného držiaka kompresora. Našťastie, vo fabrike v Rumunsku pri výrobe motora určite nevedeli, ktorý bude a ktorý nebude mať klimatizáciu, čiže urobili všetky s otvormi a závitmi - stačilo ich strojným závitníkom prečistiť a premazať -i (po 14 rokoch sa zaniesli a zahrdzaveli).
Opäť mi veľmi pomohol tatko. Ja som pracoval dnu a on vonku. :PP:

Zvnútra bolo nutné rozobrať celú prístrojovku tak, že pred sedadlami zostal len radiátor kúrenia. Celú ventiláciu a všetky diely som samozrejme čo najlepšie umyl a vydezinfikoval. Potešilo ma, že všetky tri diery - na vstup, výstup chladiva a prebytočnú vodu boli pripravené -i, stačilo len vymeniť plné zaslepky za gumičky s otvorom. Pri montáži som plastovú obruč a harmoniku nahradil telesom výparníka a stredný panel kúrenia za nový s tlačidlom A/C (stačilo vymeniť len tlačidlo -i ). Čo sa týka konektorov, pripravený bol konektor aj pre termistor a aj pre tlačidlo -i , čiže žiaden problém.

Vonku bolo nutné odmontovať celú prednú masku, čiže aj svetlá a tie mihalnice pod nimi (chladič motora zostal namontovaný). Na blok motora tatko namontoval oba držiaky čerpadla a samotné čerpadlo. Dole muselo ísť aj koleso a plastový kryt, pretože prostú remenicu sme museli vymeniť za zdvojenú. Kondenzátor s receiver-dryerom a rúrkami bol vcelku, teda bolo dosť ťažké ho namontovať. Konektory - +12V na elektromagnetickú spojku remenice čerpadla a konektor pre receiver-dryer boli tiež pripravené -i. V prednej poistkovej skrinke chýbalo relé pre A/C, 10A poistka už namontovaná bola -i. Nakoniec som už len nalepil zreštaurované štítky - kompresora a označenie chladiva. :D
Přílohy
klimatizacia_casti.jpg
klimatizacia_casti2.jpg
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Uživatelský avatar
Kristian_PM
Příspěvky: 280
Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
Bydliště: Beladice (SR)

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od Kristian_PM »

Ešte pred začatím rozoberania prístrojovky som vyskúšal diagnostiku spojením konektorov A a C na koncovke ALDL. Kontrolka CHECK vyblikala len chybu 1500 "Obvod termistora výparníku (sústava A/C) - prerušenie obvodu." Po dokončení montáže klimatizácie (a zapojení termistora) sa po zapnutí kľúčika už CHECK vôbec nerozsvietil -i presne tak, ako na druhom Matizovi (ZM-329AI), ktorý už klímu má.

Po prvom stlačení tlačidla klimatizácie sa zelená kontrolka na tlačidle rozsvietila a správne sa spustil ventilátor za oboma chladičmi -i . Čo ma ale nepotešilo - kompresor klimatizácie sa nezačal točiť - elektromagnetická spojka, pri zapojení +12V sa zacvakne -i , to sme odskúšali, čiže je funkčná. V klimatizačnom systéme zatiaľ nie je žiadne chladivo ani tlak - len vzduch. Vie mi niekto, či sa má kompresor spustiť aj v tom prípade, že tlak a chladivo chýba? V akom prípade pošle počítač +12V na spojku čerpadla? Skúsim pohľadať odpovede na tieto otázky v anglickej príručke... Ďalším problémom je, že kompresor môže byť pokazený a systém netesný! -P -P -P

A ešte jedna vec, na budíkoch som si všimol nezapojené kontrolky - presvietil som ich baterkou a zistil som, že ide o ABS, AIR BAG, CVT (porucha automatickej prevodovky) a predné hmlové svetlomety. Len tak pre zaujímavosť si ich môžete pozrieť na fotke.
Přílohy
kontrolky.jpg
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Uživatelský avatar
Vypravca
Příspěvky: 1056
Registrován: pát črc 07, 2006 06:12
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od Vypravca »

Neviem ako na Matizovi, ale ja som tam mal tlakovy spinac na potrubi.
Ked som nemal chladivo, tak som na chvilu premostil konektor, ci sa kompresor rozbehne.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
Uživatelský avatar
Kristian_PM
Příspěvky: 280
Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
Bydliště: Beladice (SR)

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od Kristian_PM »

Vypravca píše:...tlakovy spinac na potrubi. Ked som nemal chladivo, tak som na chvilu premostil konektor, ci sa kompresor rozbehne.
Ten tlakový spínač tam samozrejme je a našiel som aj tlaky, pri ktorých je v polohe ON (min. 180 a max. 400 kPa). Z tej schémy som to pochopil tak, že počítač cez dve relátka pustí +12V, ale ak nie je tlak, tak ten spínač to aj tak ďalej nepustí.:? Čiže ak nebude netesnosť systéme, tak po naplnení by to malo fachčiť. Ale len malo. :|
Přílohy
schema.jpg
tlaky.jpg
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Uživatelský avatar
Vypravca
Příspěvky: 1056
Registrován: pát črc 07, 2006 06:12
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od Vypravca »

Vsak to na chvilku premosti a uvidis.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
Uživatelský avatar
Skodovak
Příspěvky: 143
Registrován: pon pro 10, 2012 08:01
Bydliště: Plzeň

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od Skodovak »

Tak to som zvedavý čo ti to urobí so spotrebou a výkonom ;) Čo viem, tak klíma nieje pre taký malý motor zrovna vhodná volba. Inak počuj, akou rýchlosťou jazdíš dialnice, a akú spotrebu pri tom máš? :D
Dokud nás STK nerozdělí!!
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
Uživatelský avatar
Kristian_PM
Příspěvky: 280
Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
Bydliště: Beladice (SR)

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od Kristian_PM »

Vypravca: Skúsim, ale i tak nezistím, či vlastne tlačí alebo nie...
Teraz mi písal tatko mail, že naplnenie a odskúšanie stojí 40€ :shock: . Týpci asi pijú vodu z práčky boha, veď to je cena vyše polky celého systému a oni mi povedia, že netesní vám to a dajte 40€? Trebalo by to radšej vzduchom natlakovať, ten je lacnejší :D. No som zvedavý ako toto poriešim...
Skodovak: To nie je automatická klimatizácia, čiže si ju zapínaš podľa potreby, teda počas jazdy dolu kopcom... So spotrebou to nerobí nič - je to viac-menej motorová brzda, ale aj tak nedám na A/C dopustiť - okamžite máš studený vzduch keď treba a taktiež bezproblémové odrosenie okien.
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Uživatelský avatar
Vypravca
Příspěvky: 1056
Registrován: pát črc 07, 2006 06:12
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od Vypravca »

System sa skusa podtlakom. (nie pod tlakom)
Ked system nie je tesny urceny cas, tak ti to nebudu plnit.
Na tlakomeroch vidis ci to drzi.
Musis vystihnut nejaku akciu. Mozno to bude trocha lacnejsie.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
Uživatelský avatar
Kristian_PM
Příspěvky: 280
Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
Bydliště: Beladice (SR)

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od Kristian_PM »

Nič nie je také jednoduché ako sa zdá. Kondenzátor z Banskej Štiavnice nie len vo veľmi zlom stave, ale naviac aj prerazený. Doplnenie klimatizácie sa tak nejak predražilo o cca 20€ :cry: za prvý pokus naplnenia klimatizácie a 10€ za zánovný kondenzátor z Trnavy (pre istotu som ešte vzal aj sušičku a kompresor - všetko brutálne dobrá cena a výborný stav, pokúsim sa to asi predať).

Kondenzátor (inak vlastne predný chladič) sme bez problémov preinštalovali a trval som aj na výmene sušičky (receiver-dryer) za tú z Trnavy, lebo je to celkom dôležitá súčiastka, keďže je na nej aj dvojtlakový spínač.

Dnes som bol konečne dať klímu naplniť v Nitre. Postup plnenia bol takýto:
:arrow: systém sa natlakoval dusíkom na 20 barov a čakalo sa 10 minút, či neklesne tlak
:arrow: následne sa vysával vzduch z klimatizácie (15 minút)
:arrow: naplnenie olejom, farbivom a samozrejme aj R-134a

Po naštartovaní sa kompresor ozaj rozbehol a klíma hneď začala chladiť. Mechanik neveril, že to bude fungovať, keď je to celé len dorobené. Potom ešte teplomerom vyskúšal teplotu z výduchov do kabíny. Má byť pod 10°C. V mojom prípade bola dokonca 4,1°C. 8) Nalepenie nálepky, 40€ a dovidenia.

Prvý horúci deň v roku a klimatizácia je hotová. Teraz len dúfať, aby chladivo niekde časom niekde nevyfučalo. Kto by to bol povedal, že tento môj Matiz dostane po 14 rokoch od výroby klimatizáciu :D :D :D
Přílohy
IMG_0388.JPG
air_condition.jpg
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Uživatelský avatar
Kristian_PM
Příspěvky: 280
Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
Bydliště: Beladice (SR)

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od Kristian_PM »

Cez víkend som (okrem kosenia a učenia) zasa nemal čo robiť a preto som po naplnení klimatizácie odmontoval podookenný plast s odstrekovacími tryskami. Bol už úplne vyprašivený a naviac bola pod ním kopa nečistôt, lístia, ihličia... :shock: Po odstránení sa dalo dostať aj do tunela nasávania vzduchu. Spojler som odmontoval tiež, pretože mal navrchu zničený lak - bublinky. Vyšmirgľoval som ho a nastriekal. Striekanie sprejom nie je príliš dokonalé :oops: , ale som s tým aj tak spokojný. Tiež som domaľoval aj spodnú časť poistkovej skrinky (ktorá sa nedá vybrať).

Vaňu som mal zasa dole, pretože som chcel vidieť v akom stave je sitko (kupodivu bolo úplne čisté). Tiež som ju chcel pretesniť červeným silikónom a vymeniť olej + filter, keďže už je to presne 10 000 km od poslednej výmeny. Vaňu som dal namodro a poriadne utesnil, pretože trocha presakoval olej. Podľa mechanika, aj tak skôr tečie gufero :!: a nie vaňa. Je mi to jedno, aj tak to zožralo len asi 0,5 - 1 liter oleja za 10 tisíc km (+ z toho sa muselo aj niečo spáliť).

A ešte poznámka: Podľa mňa je spojler síce len bezcenný kus plastu, ale zároveň najdôležitejší dizajnový prvok. Bez neho je to úplne iné auto. Týmto nechcem nikoho uraziť, ale ak môžete zožeňte si ho - inštalácia sú tri skrutky. :PP:
Přílohy
striekanie.jpg
striekanie2.jpg
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Uživatelský avatar
Kristian_PM
Příspěvky: 280
Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
Bydliště: Beladice (SR)

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od Kristian_PM »

Študentský život je krásny -i - povedal som si po dvojdňovom pracovnom týždni a pustil som sa do rekonštrukcie zadných bubnových bŕzd na Matizovi. Nebol s nimi v podstate žiaden problém, ale bubon, valček a pakny na pravom kolese boli pôvodné a na ľavom bol pôvodný bubon a už použité pakny a valček z iného Matiza.

Ešte približne týždeň dopredu sme s tatkom zohnali pakny, ložiská, valčeky a tiež som nechal vybrúsiť staršie bubny (cena stočenia dokopy 7€ :!: ). Ostatné časti som ponechal pôvodné, snažil som sa všetko čo najlepšie očistiť a správne poskladať. Nie som spokojný s tým, ako som nastriekal tie zadné taniere (na ktoré sa všetko uchycuje), pretože mi farba okamžite zišla, čiže sa k tomu buď vrátim, alebo to nechám tak... :cry:

Keď som už mal rozobraté brzdy, očistil a odhrdzil som kyselinou aj zadnú nápravu a natrel gumoasfaltom. Nie je to zrovna originál na podvozky, ale pred dvoma rokmi som rovnako nastriekal bodysprejom zadnú nápravu na druhom Matizovi (329) a dnes je hrdzavšia než pred tým, tak gumoasfalt možno vydrží dlhšie. Alebo to bude hrdzavieť pod ním a nebude to aspoň vidieť. :o)
Přílohy
IMG_0590.JPG
brzdy.jpg
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Uživatelský avatar
filiphad
Příspěvky: 5
Registrován: úte bře 01, 2011 10:31
Bydliště: Praha

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od filiphad »

Fíha, klobouk dolů. Už delší dobu koketuju s myšlenkou dodělání klimatizace do svého Matize, ale veškeré moje hledání na toto téma vždycky skončilo výsledkem - šíleně drahé, nereálné -> nepouštěj se do toho. Ty si dokázal že to jde udělat za rozumný peníz -i .
Díky ti, možná se nechám inspirovat ;)

F.
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“