Mlžení skel
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
Dneska pojedu na chalupu a zkusím vyndat filtr klimošky a uvidím jak to topí a jak se to mlží, určitě budu muset dát termostat, ručička není ještě na svém místě a už mám teplé hadice u chladiče. Fakt jezdím s kartonem před chladičem a stejně když jedu déle z kopce, nebo dám topení na max. a ventilátor na 4, ručička klesne. Ještě zkusím pak vykuchat ten starej filtr klimy a udělám do něj takovou drátěnou vložku a do ní filtr ze vzduchotechniky ,(takové ty modré asi 2 cm tlusté) měl jsem je ve Feldě a fakt byly během 5000 km černé, ale je to řidší než originální filtr.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- Reklama
Tak jsem to prubnul, v pátek jsem vyndal pylový filtr z přívodu vzduchu. Auto se tolik nemlžilo (skoro vůbec ani vzadu) a jeli jsme ve 4 osobách se psem. Tak OK. Chce to výměnu filtru. Termostat taky, ale díky kartonu mám ručku teploměru asi 1mm před prostřední čárkou (po cca 5 km) a topení jsem měl celou cestu na 3 čárce nad středovou- vodorovnou polohou a všem bylo teplo.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Ten filtr z průmyslových klimatizací mám taky , hlavně je to úspora 500,-Kč. Při trošce kutilských znalostí to je otázka půl hoďky. Už jsem ho inplantoval i do Matize a ten nemá původně nic.
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
myslim že karton před chladičem nemá význam. Protože se ti otevírá a uzavírá termostat podle potřeby. Když potřebuješ zahřát motor takje stejně termostt zavřenej a běhá voda jenom v motoru.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Karton pred chladicem ma smysl v tom, ze kdyz tam neni tak jde z chladice do chladici soustavy voda opravdu hodne studena, coz neni moc dobre, kdyz tam je ten karton, tak se prece jen v chladici voda udrzi o neco teplejsi a neni to pak pro chladici soustavu takovy sok, kdyz termostat otevre.Krtek píše:myslim že karton před chladičem nemá význam. Protože se ti otevírá a uzavírá termostat podle potřeby. Když potřebuješ zahřát motor takje stejně termostt zavřenej a běhá voda jenom v motoru.
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
konečně rozumný vysvětlení. zatim jsem pořád slyšel bludy jako že se motor rychlejš zahřeje a dřív to topí, což je blbost.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Krtku, jen k tomu kartonu, pokud si pamatuju jsou dva okruhy oběhu chladicí vody v motoru.
Malej okruh, motor studený: motor - čerpadlo - topení a tak furt dokola než se motor zahřeje na cca 80C a termostat se pak otevře a přidá do velkýho okruhu i chladič. Termostat pak otvíráním a zavíráním průtoku přes chladič udržuje stálou teplotu motoru.
Já mám problém, že mi termostat když je studenej neuzavře úplně a trochu propouští vodu přes chladič. Pozná se to tak, že necháš studenej motor běhat na volnoběh a ošaháváš horní hadici k chladiči, ta by měla být pořád studená a jakmile se termostat otevře hned horká, ale nic mezi tím. Já nastartuju a na hadicích cítím jak se pomalu ohřívají. Když stojíš na místě tak to tolik nevadí, ale když je zima a jedeš tak do studeného motoru se dostává i studené voda z chladiče a ohřátí se značně prolužuje, hůř to topí a víc to žere, proto zatím ten karton, aby omezil množství vzduchu do chladiče. Ve středu se mrknu na ten termostat , zatím ho vyndám a omrknu, pokud něco vymyslím nafotím to sem.
Malej okruh, motor studený: motor - čerpadlo - topení a tak furt dokola než se motor zahřeje na cca 80C a termostat se pak otevře a přidá do velkýho okruhu i chladič. Termostat pak otvíráním a zavíráním průtoku přes chladič udržuje stálou teplotu motoru.
Já mám problém, že mi termostat když je studenej neuzavře úplně a trochu propouští vodu přes chladič. Pozná se to tak, že necháš studenej motor běhat na volnoběh a ošaháváš horní hadici k chladiči, ta by měla být pořád studená a jakmile se termostat otevře hned horká, ale nic mezi tím. Já nastartuju a na hadicích cítím jak se pomalu ohřívají. Když stojíš na místě tak to tolik nevadí, ale když je zima a jedeš tak do studeného motoru se dostává i studené voda z chladiče a ohřátí se značně prolužuje, hůř to topí a víc to žere, proto zatím ten karton, aby omezil množství vzduchu do chladiče. Ve středu se mrknu na ten termostat , zatím ho vyndám a omrknu, pokud něco vymyslím nafotím to sem.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
pro richarda jasně jedinej způsob jak trochu usetřit,ale funkcní termostat je přeci jen lepší.
pro pavel z něco na tom je.Klesá to z 87 na cca 70°Ale zároven si myslim ze to není zas o tolik.
To jsou moje poznatky a skutečná měření diagnostikou.
pro pavel z něco na tom je.Klesá to z 87 na cca 70°Ale zároven si myslim ze to není zas o tolik.
To jsou moje poznatky a skutečná měření diagnostikou.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Diky za upresneni . Ja sem vychazel jen z toho, co clovek vidi na ukazateli teploty a ten mi ukazoval pri velkych mrazech (kolem -18 az -20) pokles o vic nez jeden dilek, coz by melo znamenat pokles teploty na polovinu, nebo spis jeste o kousek niz (s urcitou periodou, pak to zase pomalu stoupalo, domnival sem se, ze to je to, kdyz se otevre okruch prez chladic).palikx píše:pro richarda jasně jedinej způsob jak trochu usetřit,ale funkcní termostat je přeci jen lepší.
pro pavel z něco na tom je.Klesá to z 87 na cca 70°Ale zároven si myslim ze to není zas o tolik.
To jsou moje poznatky a skutečná měření diagnostikou.
Znovu otevřu téma mlžení :
otázka pro palikxe nebo Petrma, kudy se z topení a klimy dostává kondenzát? Prosím upřesněte mi kam to kape dle mě by to mělo být někde na stěně kabiny spíš vpravo, nebo uprostřed ve středovým tunelu, koukl bych se, zda-li není vývod ucpaný dík
otázka pro palikxe nebo Petrma, kudy se z topení a klimy dostává kondenzát? Prosím upřesněte mi kam to kape dle mě by to mělo být někde na stěně kabiny spíš vpravo, nebo uprostřed ve středovým tunelu, koukl bych se, zda-li není vývod ucpaný dík
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
-
- Příspěvky: 9225
- Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
- Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
- Kontaktovat uživatele:
U spolujazdca dole smerom do stredu je tam gumená fajka taká na konci zmačknutá a tam sa zvikne usadiť bordel ale teraz PALI prišiel na dalšiu chybu a to že priechodka tej rúrky je usadená v dákej hmote a ta je stvrdnutá a tade sa mu dostávala vlchkosť no vraj to utesnil silikónom a teraz zatial to má v pohode
presne peha tam je kape to presne na vyfuk.to je vyvod z klima vyparniku nebo jak tomu nadavaji
ale pokud se dostane voda z radiatoru topeni tak tam uz vyvod neni a tam se muze voda pripadne shromazdovat.vycistit to jde jedine tim ze se rozebere topeni jako pri vymene radiatoru.
ale pokud se dostane voda z radiatoru topeni tak tam uz vyvod neni a tam se muze voda pripadne shromazdovat.vycistit to jde jedine tim ze se rozebere topeni jako pri vymene radiatoru.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Richarde prosimtě kde a jak vyndaváš ten filtr klimy - nubi mám už víc jak dva roky a ještě jsem na něj nenarazil díkRichard píše:Dneska pojedu na chalupu a zkusím vyndat filtr klimošky a uvidím jak to topí a jak se to mlží, určitě budu muset dát termostat, ručička není ještě na svém místě a už mám teplé hadice u chladiče. Fakt jezdím s kartonem před chladičem a stejně když jedu déle z kopce, nebo dám topení na max. a ventilátor na 4, ručička klesne. Ještě zkusím pak vykuchat ten starej filtr klimy a udělám do něj takovou drátěnou vložku a do ní filtr ze vzduchotechniky ,(takové ty modré asi 2 cm tlusté) měl jsem je ve Feldě a fakt byly během 5000 km černé, ale je to řidší než originální filtr.
ŘEZNÍK