Mlžení skel

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Dneska pojedu na chalupu a zkusím vyndat filtr klimošky a uvidím jak to topí a jak se to mlží, určitě budu muset dát termostat, ručička není ještě na svém místě a už mám teplé hadice u chladiče. Fakt jezdím s kartonem před chladičem a stejně když jedu déle z kopce, nebo dám topení na max. a ventilátor na 4, ručička klesne. Ještě zkusím pak vykuchat ten starej filtr klimy a udělám do něj takovou drátěnou vložku a do ní filtr ze vzduchotechniky ,(takové ty modré asi 2 cm tlusté) měl jsem je ve Feldě a fakt byly během 5000 km černé, ale je to řidší než originální filtr. :lol:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Tak jsem to prubnul, v pátek jsem vyndal pylový filtr z přívodu vzduchu. Auto se tolik nemlžilo (skoro vůbec ani vzadu) a jeli jsme ve 4 osobách se psem. Tak OK. Chce to výměnu filtru. Termostat taky, ale díky kartonu mám ručku teploměru asi 1mm před prostřední čárkou (po cca 5 km) a topení jsem měl celou cestu na 3 čárce nad středovou- vodorovnou polohou a všem bylo teplo. :D
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Ten filtr z průmyslových klimatizací mám taky , hlavně je to úspora 500,-Kč. Při trošce kutilských znalostí to je otázka půl hoďky. Už jsem ho inplantoval i do Matize a ten nemá původně nic. :D
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krtek »

myslim že karton před chladičem nemá význam. Protože se ti otevírá a uzavírá termostat podle potřeby. Když potřebuješ zahřát motor takje stejně termostt zavřenej a běhá voda jenom v motoru.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Krtek píše:myslim že karton před chladičem nemá význam. Protože se ti otevírá a uzavírá termostat podle potřeby. Když potřebuješ zahřát motor takje stejně termostt zavřenej a běhá voda jenom v motoru.
Karton pred chladicem ma smysl v tom, ze kdyz tam neni tak jde z chladice do chladici soustavy voda opravdu hodne studena, coz neni moc dobre, kdyz tam je ten karton, tak se prece jen v chladici voda udrzi o neco teplejsi a neni to pak pro chladici soustavu takovy sok, kdyz termostat otevre.
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krtek »

konečně rozumný vysvětlení. zatim jsem pořád slyšel bludy jako že se motor rychlejš zahřeje a dřív to topí, což je blbost.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Krtku, jen k tomu kartonu, pokud si pamatuju jsou dva okruhy oběhu chladicí vody v motoru.
Malej okruh, motor studený: motor - čerpadlo - topení a tak furt dokola než se motor zahřeje na cca 80C a termostat se pak otevře a přidá do velkýho okruhu i chladič. Termostat pak otvíráním a zavíráním průtoku přes chladič udržuje stálou teplotu motoru.
Já mám problém, že mi termostat když je studenej neuzavře úplně a trochu propouští vodu přes chladič. Pozná se to tak, že necháš studenej motor běhat na volnoběh a ošaháváš horní hadici k chladiči, ta by měla být pořád studená a jakmile se termostat otevře hned horká, ale nic mezi tím. Já nastartuju a na hadicích cítím jak se pomalu ohřívají. Když stojíš na místě tak to tolik nevadí, ale když je zima a jedeš tak do studeného motoru se dostává i studené voda z chladiče a ohřátí se značně prolužuje, hůř to topí a víc to žere, proto zatím ten karton, aby omezil množství vzduchu do chladiče. Ve středu se mrknu na ten termostat , zatím ho vyndám a omrknu, pokud něco vymyslím nafotím to sem. :roll: :roll:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Jenze kdyz je venku opravdu zima, tak kdyz se otevre okruh prez chladic, tak se diky objemu chladice a teploty vody v nem motor ochladi zbytecne moc, takze i pokud termostat funguje korektne, vyplati se ve velkych mrazech davat neco pred chladic.
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

pro richarda jasně jedinej způsob jak trochu usetřit,ale funkcní termostat je přeci jen lepší.
pro pavel z něco na tom je.Klesá to z 87 na cca 70°Ale zároven si myslim ze to není zas o tolik.
To jsou moje poznatky a skutečná měření diagnostikou.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

palikx píše:pro richarda jasně jedinej způsob jak trochu usetřit,ale funkcní termostat je přeci jen lepší.
pro pavel z něco na tom je.Klesá to z 87 na cca 70°Ale zároven si myslim ze to není zas o tolik.
To jsou moje poznatky a skutečná měření diagnostikou.
Diky za upresneni ;). Ja sem vychazel jen z toho, co clovek vidi na ukazateli teploty a ten mi ukazoval pri velkych mrazech (kolem -18 az -20) pokles o vic nez jeden dilek, coz by melo znamenat pokles teploty na polovinu, nebo spis jeste o kousek niz (s urcitou periodou, pak to zase pomalu stoupalo, domnival sem se, ze to je to, kdyz se otevre okruch prez chladic).
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

Přesně tak to je ono když je velký mráz tak to takhle může pulsovat ale nedochází k tak extrémnímu ochlazení je to jak píše Palikx a při delší jízdě se motor ohřeje tak jak má ;) a postupně se to ustálí
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Znovu otevřu téma mlžení :
otázka pro palikxe nebo Petrma, kudy se z topení a klimy dostává kondenzát? Prosím upřesněte mi kam to kape :lol: :lol: dle mě by to mělo být někde na stěně kabiny spíš vpravo, nebo uprostřed ve středovým tunelu, koukl bych se, zda-li není vývod ucpaný :!: dík
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -peha- »

U spolujazdca dole smerom do stredu je tam gumená fajka taká na konci zmačknutá a tam sa zvikne usadiť bordel ale teraz PALI prišiel na dalšiu chybu a to že priechodka tej rúrky je usadená v dákej hmote a ta je stvrdnutá a tade sa mu dostávala vlchkosť no vraj to utesnil silikónom a teraz zatial to má v pohode :D
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

presne peha tam je kape to presne na vyfuk.to je vyvod z klima vyparniku nebo jak tomu nadavaji

ale pokud se dostane voda z radiatoru topeni tak tam uz vyvod neni a tam se muze voda pripadne shromazdovat.vycistit to jde jedine tim ze se rozebere topeni jako pri vymene radiatoru.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Vít, Jiří
Příspěvky: 756
Registrován: ned bře 21, 2004 08:32
Bydliště: Roždalovice 380

Příspěvek od Vít, Jiří »

Richard píše:Dneska pojedu na chalupu a zkusím vyndat filtr klimošky a uvidím jak to topí a jak se to mlží, určitě budu muset dát termostat, ručička není ještě na svém místě a už mám teplé hadice u chladiče. Fakt jezdím s kartonem před chladičem a stejně když jedu déle z kopce, nebo dám topení na max. a ventilátor na 4, ručička klesne. Ještě zkusím pak vykuchat ten starej filtr klimy a udělám do něj takovou drátěnou vložku a do ní filtr ze vzduchotechniky ,(takové ty modré asi 2 cm tlusté) měl jsem je ve Feldě a fakt byly během 5000 km černé, ale je to řidší než originální filtr. :lol:
Richarde prosimtě kde a jak vyndaváš ten filtr klimy - nubi mám už víc jak dva roky a ještě jsem na něj nenarazil dík ;) ;)
ŘEZNÍK
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“