1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel

Na co vše si dát pozor, rady při koupi ze zahraničí a další

Moderátor: Blue Lanos

Damek
Příspěvky: 876
Registrován: pát srp 06, 2004 15:31

1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel

Příspěvek od Damek »

Vie niekto objektivne porovnat tieto motorizacie? Povodne som nad benzinom prilis neuvazoval, ale narazil som na niekolko zaujimavych ponuk prave s 1.8. Rocne najazdim cca 20-25 tisic kilometrov. Asi polovicu na kratkych trasach a tu druhu na dlhych cestach (1200km za vikend hlavne po dialnici).
Na nafte sa mi paci vacsi krutak (zijem v horach) a 6 stupnova prevodovka na dialnicu. Benzin je ale naozaj vyrazne lacnejsi a predpokladam, ze by mohol byt i spolahlivy. Kratke trasy a obcas krute zimy su pre diesel utrpenie. No na druhej strane na dialnici to asi nebude najlepsie s benzinom a 5 kvaltom.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel

Příspěvek od Krtek »

Hele on tenhle naftoň zase o tolik míň nežere. Jestli jezdit s "úspornou" naftou za 6,5L nebo s benálem za normálních 7-8L tak bych se na naftu vybod.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Damek
Příspěvky: 876
Registrován: pát srp 06, 2004 15:31

Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel

Příspěvek od Damek »

O samotnu spotrebu mi zas tak nejde. Po skusenosti s mondeom uz viem, ze co usetrim na nafte, vrazim do servisu naftoveho motora. Chcem hlavne, aby to auto nebolo lenive a aby to bolo pouzitelne ako na dochadzanie do prace 3km, tak i na dlhu cestu rychlostou 150km/h. Na nete je kopa testov, ale su strasne rozporuplne. Vacsinou pisu, ze ta 1.8 je leniva a zerie extremne. Diesel ma lepsie hodnotenia. :?:
Uživatelský avatar
mzprx
Příspěvky: 651
Registrován: čtv bře 23, 2006 12:37
Bydliště: doma

Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel

Příspěvek od mzprx »

Benzin 6 kvalt az tak nepotrebuje, ma ovela sirsi rozsah pracovnych otacok (2-6 tis oproti 2-4 tis.).
Ked chces 6 kvalt, tak si kup automat.
A ked tu 1.8 das prerobit na LPG, nafta nema sancu konkurovat ani cenou za km. Pri najazde 25 tis. km sa naklady za prestavbu vratia do roka a potom jazdis za polovicu.
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Uživatelský avatar
Boeing737
Příspěvky: 1883
Registrován: ned čer 10, 2012 02:27

Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel

Příspěvek od Boeing737 »

...ale bude tam aj cenový rozdiel,nie? Prepočítaj si to aj tak /pri novom/.
Ak si chceš kúpiť nové,tak nerieš servis,pokiaľ to auto nechceš na celý život,ale tá 1.8 bude určite svižnejšia ;) Pobehaj predajne,vyskúšaj obe /aj keď v novom budú tie motory lenivé/,alebo choď na nejaký zraz a chalani ti ich určite dajú vyskúšať ;) ...ak tam budú tie motorizácie.
Chevrolet AVEO LT, 1.2 63kW,2012 Borocay Blue
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
Damek
Příspěvky: 876
Registrován: pát srp 06, 2004 15:31

Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel

Příspěvek od Damek »

Chcem nove, mat 5 rokov zaruku a svaty pokoj. Cenovy rozdiel co som nasiel je cca 3000 euro v prospech benzinu pri rovnakej vybave a to je dost. Plyn davat nebudem, lebo potom je problem so zarukou. (co mi pisali, tak original zaruka pada a dostal by som od predajcu rovnako dlhu, ale uz by platila len tam a nie v celej EU). Ci budem mat na radiacej 5 alebo 6 cisel mi je jedno. Ide mi o to, aby to auto na dialnici nehucalo, nestracalo dych a nemalo vir v nadrzi. Trocha som si privykol na pohodlie mondea, ktore si pri 140 toci 2100 otacok, takmer ho nepocut a pri slapnuti na plyn bez zavahania dalej zrychluje. Nerad by som si pohorsil. Inak to vyzera, ze do tej 1.8-cky pojdem. Alebo ma niekto argumenty v prospech nafty? :twisted:
Uživatelský avatar
Pantaleon
Příspěvky: 81
Registrován: pát srp 12, 2011 21:38
Bydliště: Vranov nad Topľou, Slovensko

Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel

Příspěvek od Pantaleon »

odporučím ti diesel 2,0...predpokladám, že by si bol nemilo prekvapený výkonom a ťahom atmosferickej 1,8 po presedlaní z preplňaného mondea
Chevy CRUZE 1.6 LS/LT+ 2011 Velvet red, K&N air filter
klakson23
Příspěvky: 25
Registrován: čtv říj 11, 2012 17:01
Bydliště: Brno

Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel

Příspěvek od klakson23 »

A co ta nová 1.4t ? Papírovně o něco lepší než 1.8 a má 6ti kvalt. Původně jsem chtěl naftu, pak jsem propočítal pro a proti DPF filtru a nakonec jsem se rozhodnul pro Benzín. Jen nevím jestli 1.8 nebo 1.4t.
Damek
Příspěvky: 876
Registrován: pát srp 06, 2004 15:31

Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel

Příspěvek od Damek »

Co som cital o 1.4 od ludi s astrami, tak tento motor sa nehodi na dialnicu
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel

Příspěvek od Richard »

No nevím, nevím do nafty bych nešel, je drahá na nákup, a pak to co ušetříš, stejně vrazíš do daržšího servisu a nedej bože aby se ti něco podělalo...... Navíc ta nafta už není tak výhodná, v současnosti je o trochu dražší než benzín a spotřeba už není 5 na 100 ale 7 a možná i víc. Příjemnej je krouťák u nafty, ale v úzkém pásmu otáček, tak musíš víc řadit. Pokud chceš moderního nafťáka žudlat v 1500 otáčkách na 6 připrav se na brzskou výměnu dvojhmotového setrváku (není levný). Benzín má širší rozsah využitelných otáček a celkově jednodušší konstrukci a je levnější na pořízení a i na servis.
Určitě zajímavá je ta benzínová oturbená 1,4. Ale nemám s ním žádné zkušenosti, co se týká životnosti a poruchovosti. Každopádně bude příjemnej krouťák v opravdu širokém rozsahu otáček 1500 - 5500 což znamená dle mě lineární zrychlení např. na 3 z 30 do 130...... to vám žádnej nafťák neposkytne, navíc je u nafty i těžší převod, který částečně vysoký krouťák eliminuje.
Každopádně dle testů je třeba ten benzínovej litrovej oturbenej tříválec od Fordu špička a lidi si nestěžujou ani na koncernový motory 1,4 turbo, tak proč by i motor od GM benzín 1,4 turbo měl být špatnej. Ale jsem už starej a pořád mám v mozku tu poučku, že objem ničím nenahradíš.......
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
chester172
Příspěvky: 187
Registrován: ned zář 02, 2012 21:02
Bydliště: Mala Maca, okres Galanta, Slovensko

Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel

Příspěvek od chester172 »

No, ja som rozhodnuty takto, cakam na vyjadrenie z banky aku velku pozicku mozem dostat...kedze mam len 23 rokov je tam dost problem...ale...ak dostanem dost penazy na diesel, idem do neho.
Ak nie, nic sa nedeje, berem benzin.
Chevrolet Cruze 2.0D LTZ Biela Hatchback - zatial meno nemá, ale urcite nejake pekne vymyslim:)
Uživatelský avatar
Dannik91
Příspěvky: 811
Registrován: sob led 07, 2012 01:28
Bydliště: Praha

Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel

Příspěvek od Dannik91 »

Řeknu to krátce: pokud se chceš pěkně a svižně povozit ber naftu. Žádný motor se tomu dvoulitru zatím nevyrovná.

Jinak filtr se mi po výměně oleje (2500km) a tankováním na Lukovi nebo Shellce uklidnil a přihlásí se jednou na nádrž, což je optimální.
Chevrolet CRUZE 2.0 LTZ HatchBLACK; Anthracite Matte Metallic wrap; 17" rims - Chevrolet special EDITION; Carthell Prg

Follow me: www.facebook.com/pages/Daniel-Dvoracek-planespotter/260478763995647
Kjub
Příspěvky: 1975
Registrován: ned kvě 16, 2010 16:50

Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel

Příspěvek od Kjub »

Ak ma ta 1.4T 6 manualku, tak by som nad nou rozmyslal. inak ani nahodou.
Chevy Cruze Black´n´ Black 2.0 diesel power LTZ
klakson23
Příspěvky: 25
Registrován: čtv říj 11, 2012 17:01
Bydliště: Brno

Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel

Příspěvek od klakson23 »

ano ta 1.4t má 6 stupeň manuál
Uživatelský avatar
milosh
Příspěvky: 6644
Registrován: stř črc 02, 2003 10:27
Bydliště: Ústecko

Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel

Příspěvek od milosh »

Popremyslel bych nad mirne jetym autem z nemecka, 1.8 benzin LTZ se da koupit kolem 300tisic kc s maximalne 20t km na tachometru, to je skoro funglovka a usetris 150-200tisic za nakup v CR jen by to proste nebyla funglovka.

Osobne jsem pro nakup mirne jeteho ale plne vybaveneho auta nez nove a "hole".
SLEDUJ MŮJ CHEVROLET-OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Odpovědět

Zpět na „Kupujeme Cruze“