1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
Moderátor: Blue Lanos
1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
Vie niekto objektivne porovnat tieto motorizacie? Povodne som nad benzinom prilis neuvazoval, ale narazil som na niekolko zaujimavych ponuk prave s 1.8. Rocne najazdim cca 20-25 tisic kilometrov. Asi polovicu na kratkych trasach a tu druhu na dlhych cestach (1200km za vikend hlavne po dialnici).
Na nafte sa mi paci vacsi krutak (zijem v horach) a 6 stupnova prevodovka na dialnicu. Benzin je ale naozaj vyrazne lacnejsi a predpokladam, ze by mohol byt i spolahlivy. Kratke trasy a obcas krute zimy su pre diesel utrpenie. No na druhej strane na dialnici to asi nebude najlepsie s benzinom a 5 kvaltom.
Na nafte sa mi paci vacsi krutak (zijem v horach) a 6 stupnova prevodovka na dialnicu. Benzin je ale naozaj vyrazne lacnejsi a predpokladam, ze by mohol byt i spolahlivy. Kratke trasy a obcas krute zimy su pre diesel utrpenie. No na druhej strane na dialnici to asi nebude najlepsie s benzinom a 5 kvaltom.
- Reklama
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
Hele on tenhle naftoň zase o tolik míň nežere. Jestli jezdit s "úspornou" naftou za 6,5L nebo s benálem za normálních 7-8L tak bych se na naftu vybod.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
O samotnu spotrebu mi zas tak nejde. Po skusenosti s mondeom uz viem, ze co usetrim na nafte, vrazim do servisu naftoveho motora. Chcem hlavne, aby to auto nebolo lenive a aby to bolo pouzitelne ako na dochadzanie do prace 3km, tak i na dlhu cestu rychlostou 150km/h. Na nete je kopa testov, ale su strasne rozporuplne. Vacsinou pisu, ze ta 1.8 je leniva a zerie extremne. Diesel ma lepsie hodnotenia.
Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
Benzin 6 kvalt az tak nepotrebuje, ma ovela sirsi rozsah pracovnych otacok (2-6 tis oproti 2-4 tis.).
Ked chces 6 kvalt, tak si kup automat.
A ked tu 1.8 das prerobit na LPG, nafta nema sancu konkurovat ani cenou za km. Pri najazde 25 tis. km sa naklady za prestavbu vratia do roka a potom jazdis za polovicu.
Ked chces 6 kvalt, tak si kup automat.
A ked tu 1.8 das prerobit na LPG, nafta nema sancu konkurovat ani cenou za km. Pri najazde 25 tis. km sa naklady za prestavbu vratia do roka a potom jazdis za polovicu.
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
...ale bude tam aj cenový rozdiel,nie? Prepočítaj si to aj tak /pri novom/.
Ak si chceš kúpiť nové,tak nerieš servis,pokiaľ to auto nechceš na celý život,ale tá 1.8 bude určite svižnejšia Pobehaj predajne,vyskúšaj obe /aj keď v novom budú tie motory lenivé/,alebo choď na nejaký zraz a chalani ti ich určite dajú vyskúšať ...ak tam budú tie motorizácie.
Ak si chceš kúpiť nové,tak nerieš servis,pokiaľ to auto nechceš na celý život,ale tá 1.8 bude určite svižnejšia Pobehaj predajne,vyskúšaj obe /aj keď v novom budú tie motory lenivé/,alebo choď na nejaký zraz a chalani ti ich určite dajú vyskúšať ...ak tam budú tie motorizácie.
Chevrolet AVEO LT, 1.2 63kW,2012 Borocay Blue
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
Chcem nove, mat 5 rokov zaruku a svaty pokoj. Cenovy rozdiel co som nasiel je cca 3000 euro v prospech benzinu pri rovnakej vybave a to je dost. Plyn davat nebudem, lebo potom je problem so zarukou. (co mi pisali, tak original zaruka pada a dostal by som od predajcu rovnako dlhu, ale uz by platila len tam a nie v celej EU). Ci budem mat na radiacej 5 alebo 6 cisel mi je jedno. Ide mi o to, aby to auto na dialnici nehucalo, nestracalo dych a nemalo vir v nadrzi. Trocha som si privykol na pohodlie mondea, ktore si pri 140 toci 2100 otacok, takmer ho nepocut a pri slapnuti na plyn bez zavahania dalej zrychluje. Nerad by som si pohorsil. Inak to vyzera, ze do tej 1.8-cky pojdem. Alebo ma niekto argumenty v prospech nafty?
Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
odporučím ti diesel 2,0...predpokladám, že by si bol nemilo prekvapený výkonom a ťahom atmosferickej 1,8 po presedlaní z preplňaného mondea
Chevy CRUZE 1.6 LS/LT+ 2011 Velvet red, K&N air filter
Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
A co ta nová 1.4t ? Papírovně o něco lepší než 1.8 a má 6ti kvalt. Původně jsem chtěl naftu, pak jsem propočítal pro a proti DPF filtru a nakonec jsem se rozhodnul pro Benzín. Jen nevím jestli 1.8 nebo 1.4t.
Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
Co som cital o 1.4 od ludi s astrami, tak tento motor sa nehodi na dialnicu
Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
No nevím, nevím do nafty bych nešel, je drahá na nákup, a pak to co ušetříš, stejně vrazíš do daržšího servisu a nedej bože aby se ti něco podělalo...... Navíc ta nafta už není tak výhodná, v současnosti je o trochu dražší než benzín a spotřeba už není 5 na 100 ale 7 a možná i víc. Příjemnej je krouťák u nafty, ale v úzkém pásmu otáček, tak musíš víc řadit. Pokud chceš moderního nafťáka žudlat v 1500 otáčkách na 6 připrav se na brzskou výměnu dvojhmotového setrváku (není levný). Benzín má širší rozsah využitelných otáček a celkově jednodušší konstrukci a je levnější na pořízení a i na servis.
Určitě zajímavá je ta benzínová oturbená 1,4. Ale nemám s ním žádné zkušenosti, co se týká životnosti a poruchovosti. Každopádně bude příjemnej krouťák v opravdu širokém rozsahu otáček 1500 - 5500 což znamená dle mě lineární zrychlení např. na 3 z 30 do 130...... to vám žádnej nafťák neposkytne, navíc je u nafty i těžší převod, který částečně vysoký krouťák eliminuje.
Každopádně dle testů je třeba ten benzínovej litrovej oturbenej tříválec od Fordu špička a lidi si nestěžujou ani na koncernový motory 1,4 turbo, tak proč by i motor od GM benzín 1,4 turbo měl být špatnej. Ale jsem už starej a pořád mám v mozku tu poučku, že objem ničím nenahradíš.......
Určitě zajímavá je ta benzínová oturbená 1,4. Ale nemám s ním žádné zkušenosti, co se týká životnosti a poruchovosti. Každopádně bude příjemnej krouťák v opravdu širokém rozsahu otáček 1500 - 5500 což znamená dle mě lineární zrychlení např. na 3 z 30 do 130...... to vám žádnej nafťák neposkytne, navíc je u nafty i těžší převod, který částečně vysoký krouťák eliminuje.
Každopádně dle testů je třeba ten benzínovej litrovej oturbenej tříválec od Fordu špička a lidi si nestěžujou ani na koncernový motory 1,4 turbo, tak proč by i motor od GM benzín 1,4 turbo měl být špatnej. Ale jsem už starej a pořád mám v mozku tu poučku, že objem ničím nenahradíš.......
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
-
- Příspěvky: 187
- Registrován: ned zář 02, 2012 21:02
- Bydliště: Mala Maca, okres Galanta, Slovensko
Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
No, ja som rozhodnuty takto, cakam na vyjadrenie z banky aku velku pozicku mozem dostat...kedze mam len 23 rokov je tam dost problem...ale...ak dostanem dost penazy na diesel, idem do neho.
Ak nie, nic sa nedeje, berem benzin.
Ak nie, nic sa nedeje, berem benzin.
Chevrolet Cruze 2.0D LTZ Biela Hatchback - zatial meno nemá, ale urcite nejake pekne vymyslim:)
Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
Řeknu to krátce: pokud se chceš pěkně a svižně povozit ber naftu. Žádný motor se tomu dvoulitru zatím nevyrovná.
Jinak filtr se mi po výměně oleje (2500km) a tankováním na Lukovi nebo Shellce uklidnil a přihlásí se jednou na nádrž, což je optimální.
Jinak filtr se mi po výměně oleje (2500km) a tankováním na Lukovi nebo Shellce uklidnil a přihlásí se jednou na nádrž, což je optimální.
Chevrolet CRUZE 2.0 LTZ HatchBLACK; Anthracite Matte Metallic wrap; 17" rims - Chevrolet special EDITION; Carthell Prg
Follow me: www.facebook.com/pages/Daniel-Dvoracek-planespotter/260478763995647
Follow me: www.facebook.com/pages/Daniel-Dvoracek-planespotter/260478763995647
Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
Ak ma ta 1.4T 6 manualku, tak by som nad nou rozmyslal. inak ani nahodou.
Chevy Cruze Black´n´ Black 2.0 diesel power LTZ
Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
ano ta 1.4t má 6 stupeň manuál
Re: 1.8 Benzin vs. 2.0 Diesel
Popremyslel bych nad mirne jetym autem z nemecka, 1.8 benzin LTZ se da koupit kolem 300tisic kc s maximalne 20t km na tachometru, to je skoro funglovka a usetris 150-200tisic za nakup v CR jen by to proste nebyla funglovka.
Osobne jsem pro nakup mirne jeteho ale plne vybaveneho auta nez nove a "hole".
Osobne jsem pro nakup mirne jeteho ale plne vybaveneho auta nez nove a "hole".
SLEDUJ MŮJ CHEVROLET-OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet