Dobrý večer,
už jsem jednou psal své zážitky s nově pořízenou nubirou 1.6 16v r.v 98 lpg.
Teď mě dostala neuvěřitelnou ztrátou oleje.Po ujetí necelých 400 k proletěla výfukem skoro celá olejová náplň a musel jsem cca 1 litr dolít at nezadru.samozřejmě z výfuku bílý dým ze spáleného oleje-úplná bílá clona..ostuda s tím vůbec vyjet.
Dělali jsme nové rozvody a těsnění hlavy jak už jsem psal v prvním příspěvku.
Rozumím tomu,že olej může unikat přes guferka ventilů nebo pístní kroužky.Ale tak moc a za krátký čas....Zajímavé ,že cca do 150 km po výměně těsnění a jízdě pouze na benzín byl klid.
Pak jsme přepli na plyn a už to začalo -je to souhra náhod nebo to spolu souvisí ?
Nemohl mechanik udělat nějakou chybu ?Nevíte kudy jěště se může olej do spal.prostoru dostat ?
Vím,že jsem nepořídil žádný mercedes,ale takové zážitky jsem předtím s autem neměl
taky vím,že nezbude něž to rozdělat.
Díky moc za vaše názory
Nubira LPG žere olej ale strašně
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
- Reklama
Re: Nubira LPG žere olej ale strašně
Kouř z oleje by měl být spíš modrý tmavý, ne bílý, bílý kouř je spíš voda.....
jestli jedeš na plyn nebo benzín je asi jedno..... je dobrý se soustředit na jeden pohon a dát pořádně do kupy např. benzín a pak se věnovat plynu..... to že svítí check na plyn je normální, mám ho jako kontrolku že jedu na plyn
jestli jedeš na plyn nebo benzín je asi jedno..... je dobrý se soustředit na jeden pohon a dát pořádně do kupy např. benzín a pak se věnovat plynu..... to že svítí check na plyn je normální, mám ho jako kontrolku že jedu na plyn
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: Nubira LPG žere olej ale strašně
No, zní to zajímavě. Možná je tam ještě jiná chyba, nebo nedej bůh nebylo jen fouklé těsnění, ale ta hlava je i prasklá... Jak píše Richard - dej do pucu benzín a vychytej motor, pak si hraj s plynem. Bílý kouř je na plyn myslím dost častá záležitost, přece jen se tam víc kondenzuje voda, ale že by s tím muselo být "hanba jet", jak píšeš, to nemyslím. Zkus to rozjezdit na benzín. Doplň nebo vyměň olej, totéž udělej s vodou (klidně tam dej čistou destilku, ale nezapomeň ji na zimu vyměnit) a pozoruj průběžně, kolik čeho za jakou dobu ubude, případně přibude a zda se to nemíchá. Myslím, že si někde dřív psal, že máš prasklou expanzní nádobku na vodu. Tak tu hned vyměň, zkontroluj těsnost okruhu a pozoruj.
Re: Nubira LPG žere olej ale strašně
Díky za odpověďi
napadlo mě ,že voda v nádržce i když je prasklá neubývá tak razantně a okruh se stačí i natlakovat /pravidelně kontroluju/.Kam se pak "ztratil " všechen ten olej ?Na benzín studené nechce vůbec jet musím potrápit do otáček a pak se přepne na lpg.Chod motoru se radikálně změní k lepšímu,netarokuje a drží si volnoběh ,ovšem kouřová clona stejná...
Myslítě,že odešlo těsnění hlavy a poškozením jde všechen olej do spal.prostoru ?
V týdnu to budeme rozdělávat tak napíšu co se tam odehrálo.
Díky
Aleš
napadlo mě ,že voda v nádržce i když je prasklá neubývá tak razantně a okruh se stačí i natlakovat /pravidelně kontroluju/.Kam se pak "ztratil " všechen ten olej ?Na benzín studené nechce vůbec jet musím potrápit do otáček a pak se přepne na lpg.Chod motoru se radikálně změní k lepšímu,netarokuje a drží si volnoběh ,ovšem kouřová clona stejná...
Myslítě,že odešlo těsnění hlavy a poškozením jde všechen olej do spal.prostoru ?
V týdnu to budeme rozdělávat tak napíšu co se tam odehrálo.
Díky
Aleš
Re: Nubira LPG žere olej ale strašně
No, pokud není ve vodě, tak nejspíš do spalovacího prostoru. A tam mohl několika cestami - velký průser = prasklina hlavy nebo bloku, menší průser = netěsný spalovací prostor, nejmenší průser = guferka ventilů. Ale ještě taky zkontroluj těsnost všech vík, hadic, filtrů a tak. Někdy se po cestě spousta oleje vycachtá a ani nemusí být velká louže pod autem. A olej doplň na absolutní rovině, pořádně změř a kontrou pak prováděj zase na absolutní rovině - stačí malý náklon vozu směrem od měrky oleje a vypadá to, že v motoru nic nemáš...