mlhovky
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
mlhovky
Asi jsem byl hodnej a tak mi Ježíšek nadělil mlhovky. Garáže nemaje, budu se zatím na motáž připravovat alespoň teoreticky, když je ta zima. Má někdo zkušenost, jak na ně? Je tam někde ve předu u záslepek kabel, nebo ho budu muset odněkud dotahnout a co relátko?
Kia Rio 1.25 CVVT COOL
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
- Reklama
- seky
- Příspěvky: 221
- Registrován: sob pro 04, 2004 21:55
- Bydliště: Lipany/ Spišské Podhradie
- Kontaktovat uživatele:
Tiež som nemal hmlovky,tak som ich domontoval.Nebola tam žiadna predpríprava.Natiahol som nové káble,na prístrojovke zabudoval vypínač,relé bolo súčasťou sady hmloviek.Ovládanie relé som napojil na poistku stretavacích svetiel(pri prepnutí na dialkové ,stretávacie vypnú a tým zhasnú aj hmlovky ak sú zapnuté-je to podľa vyhlášky),signalizáciu zapnutia som priviedol na kontrolku hmloviek v prístrojovke.
TACUMA 1.6/16V LPG Magic3 , strieborna 92U , JVC KD-R801
Jenom upřesňuji: dle vyhlášky nemusí mlhová světla automaticky zhasnout při přepnutí na dálkové. Musí jen svítit alespoň s obrysovkama a ne samostaně. Spolu s obrysovkama se mohou mlhovky i provozovat (nemusí svítit potkávačky).
Já osobně zapojuji mlhovky tak, že vezmu + kabel z obrysovek a to zapojím přes spínač na palubní desce s kontrolkou zpět na jeden z ovládacích kontaktů relé. Druhý ovládací kontakt relé dám na + kabel dálkových světel. Pak je nutné ještě přes pojistku připojit silový + pro mlhovky na spínaných kontaktech a mlhovky ukostřit. Při výše popsaném zapojení mlhovky při přepnutí na dálkové zhasnou ( vinutí relé má na obou vývodech + proto přes něj proud neteče) Je možné že malinko svítí vlákno dálkových světel protože je vlastně přes něj cívka relé ukostřena, pkud se s nima nesvítí.
Jinak ani v Nubiře, ani ve Feldě s originál zapojenýma mlhovkama nezhasínají automaticky při přepnutí na dálkové.
Já osobně zapojuji mlhovky tak, že vezmu + kabel z obrysovek a to zapojím přes spínač na palubní desce s kontrolkou zpět na jeden z ovládacích kontaktů relé. Druhý ovládací kontakt relé dám na + kabel dálkových světel. Pak je nutné ještě přes pojistku připojit silový + pro mlhovky na spínaných kontaktech a mlhovky ukostřit. Při výše popsaném zapojení mlhovky při přepnutí na dálkové zhasnou ( vinutí relé má na obou vývodech + proto přes něj proud neteče) Je možné že malinko svítí vlákno dálkových světel protože je vlastně přes něj cívka relé ukostřena, pkud se s nima nesvítí.
Jinak ani v Nubiře, ani ve Feldě s originál zapojenýma mlhovkama nezhasínají automaticky při přepnutí na dálkové.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- Ivoš
- Příspěvky: 5567
- Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
- Bydliště: Pardubice,CZ
- Kontaktovat uživatele:
A je teda problém, když mám v noci (někdy) rozsvícené potkávačky i mlhovky (za jasného počasí)? Sedan docela blbě svítí, tak si tímhle někdy pomáhám...nemůžu se dokopat k nákupu silnějších žárovek a hlavně nevím ani jakých...jestli H1, nebo H4,nebo H7 atd....
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Podle vyhlášky se smí mlhovky používat jen v mlze, silném dešti nebo sněžení Tedy určině ne když je jasno a sucho Ale sám to taky dělám na odlehlé silnici ještě k tomu děravé je každý Wat navíc dobrý. Většinou když narazím na protijedoucí auto je vypínám, ale potkal jsem experta s xenonama a ještě s mlhovkama v naprosto ideálním počasí Jinak v Nubiře máš vpředu H4 (dvouvláknové) a v testu vyšly velmi dobře Tungsram +30% dokonce v některých parametrech byly lepší než Osram Night breaker. Tak je zkus. Já mám v Nubi Tungsram +60% a natažené nové dráty a teď to teprv trochu svítíIvoš píše:A je teda problém, když mám v noci (někdy) rozsvícené potkávačky i mlhovky (za jasného počasí)? Sedan docela blbě svítí, tak si tímhle někdy pomáhám...nemůžu se dokopat k nákupu silnějších žárovek a hlavně nevím ani jakých...jestli H1, nebo H4,nebo H7 atd....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- Ivoš
- Příspěvky: 5567
- Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
- Bydliště: Pardubice,CZ
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem dneska koupil Tungsram +60%...jedna stála 200 Kč, zkušenosti prý vynikající a když jsem to zkusil jen tak pro porovnání rozsvítit, tak je to znát (při pohledu na sílu světla)....uvidíme v noci...
Jinak kouknul jsem na ty mlhovky a řekl bych, že tam není příprava....buď tam jsou mlhovky a kabely nebo vůbec nic.
Jinak kouknul jsem na ty mlhovky a řekl bych, že tam není příprava....buď tam jsou mlhovky a kabely nebo vůbec nic.
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Ivoši,prosím tě,jaký příkon mají ty žárovky tungsram +60% ? Je to 60/55W (či naopak) a nebo víc? A "netopí" ti dráty ke světlům? Někde jsem tady četl,že na silnější žárovky musí být nové-silnější dráty. Že ty původní jsou poddimenzované... Taky uvažuju o koupi nových žárovek. Mimochodem: koupil jsi 3 ks ? (2 do světel a 1 do sady rezervních žárovek). Někde jsem vyčetl,že žárovky v obou světlech musí být stejné barvy a intenzity ...(ježišmarjá...já jsem tak sečtělý... )Ivoš píše:Tak jsem dneska koupil Tungsram +60%...jedna stála 200 Kč, zkušenosti prý vynikající a když jsem to zkusil jen tak pro porovnání rozsvítit, tak je to znát (při pohledu na sílu světla)....uvidíme v noci...
Jinak kouknul jsem na ty mlhovky a řekl bych, že tam není příprava....buď tam jsou mlhovky a kabely nebo vůbec nic.
EX"PLAVÁČEK" Daevoo Nubira I wagon 2,0 16V CDX 1997 - utopeno při povodni,
pak Renault Scenic 2,0 - zemřel mrazem,
teď návrat Chevrolet Nubira SX wagon 1,6/16V "Černoušek"
Cobyll (čti jednoduše "Kobyl") Valmez ID 2933
pak Renault Scenic 2,0 - zemřel mrazem,
teď návrat Chevrolet Nubira SX wagon 1,6/16V "Černoušek"
Cobyll (čti jednoduše "Kobyl") Valmez ID 2933
- Ivoš
- Příspěvky: 5567
- Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
- Bydliště: Pardubice,CZ
- Kontaktovat uživatele:
Koupil jsem 1 sadu po dvou...bylo to v jedné krabičce...kdyžtak zajdu za potencionálním tchánem a on mi prodá další .....každopádně mají příkon 60/55Watt...další čísla jsou 12V....P43-38....H4 A1 207....a pak 513276....50440MPU....2xH4....kromě H4, 12V a 2xH4 nerozumím ničemu ....dráty jsem neměnil, ani nijak nekontroloval....to mě nenapadlo ...ale najel jsem s nima zatím asi 500 km a zatím ok....
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Jo jsou klasicky 55/60W akorát víc svítí, ale žerou stejně (ale neměřil jsem to) jinak fungujou celkem OK, akorát ty vodiče a celý zapojení světel má dost velké ztráty, a tak to moc nesvítí. Nemá žádnou cenu použít žárovky např. 90/100W na původních kabelech. Mám osobně vyzkoušené, že svítí málo a žlutě. Teprve po úpravě zapojení svítí pohledově a pocitově stejně jako ty Tungsramy +60%
Úprava je to tady: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php ... c&start=45
a fotky jsou v galerii Nubira
Úprava je to tady: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php ... c&start=45
a fotky jsou v galerii Nubira
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Tak mlhovky jsou namontovaný a tady jsou poznatky, snad se budou někomu hodit. Světla jdou přišroubovat úplně bez problémů, alespoň ty moje. Horší je to s kabeláží, ta k nim žádná nevedla. Musel jsem to natahat sám. Nakoupil jsem originál přepínač světel s vypínačem na mlhovky a relé. Výměna přepínače naprosto bez problému, k němu je kabeláž udělaná. Zacvaknul jsem relé a pojistku a následovalo cvičné zapnutí. Relé cvaklo, napětí za ním se objevilo, kontrolka v palubce se taky rozsvítila. Až potud dobré.
Zásadní problém je v tom, že ta krabice s pojistkami a relátky, co je v motoru, ta nemá vývod, kam ty kabely připojit. Vytahnul jsem tu poslední svorkovnici a zjistil, že tam jsou takový speciální napružený kontakty. Na internetu jsem je nikde nenašel.
Neví někdo, jestli se to dá koupit? V nejhorším to na tu špičku napájím, ale nepřijde mi to až tak dobré řešení.
Zásadní problém je v tom, že ta krabice s pojistkami a relátky, co je v motoru, ta nemá vývod, kam ty kabely připojit. Vytahnul jsem tu poslední svorkovnici a zjistil, že tam jsou takový speciální napružený kontakty. Na internetu jsem je nikde nenašel.
Neví někdo, jestli se to dá koupit? V nejhorším to na tu špičku napájím, ale nepřijde mi to až tak dobré řešení.
Kia Rio 1.25 CVVT COOL
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
mužete mi někdo říct nebo nejlíp vyfotit kde je to relé na mlhovky jedu si v sobotu na vrakáč pro mlhovky tak bych rád z něj vymámil i to relé a páčku jde o Nubi IVlasta píše:Tak mlhovky jsou namontovaný a tady jsou poznatky, snad se budou někomu hodit. Světla jdou přišroubovat úplně bez problémů, alespoň ty moje. Horší je to s kabeláží, ta k nim žádná nevedla. Musel jsem to natahat sám. Nakoupil jsem originál přepínač světel s vypínačem na mlhovky a relé. Výměna přepínače naprosto bez problému, k němu je kabeláž udělaná. Zacvaknul jsem relé a pojistku a následovalo cvičné zapnutí. Relé cvaklo, napětí za ním se objevilo, kontrolka v palubce se taky rozsvítila. Až potud dobré.
Zásadní problém je v tom, že ta krabice s pojistkami a relátky, co je v motoru, ta nemá vývod, kam ty kabely připojit. Vytahnul jsem tu poslední svorkovnici a zjistil, že tam jsou takový speciální napružený kontakty. Na internetu jsem je nikde nenašel.
Neví někdo, jestli se to dá koupit? V nejhorším to na tu špičku napájím, ale nepřijde mi to až tak dobré řešení.