mlhovky

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Uživatelský avatar
Vlasta
Příspěvky: 623
Registrován: čtv lis 17, 2005 16:25
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

mlhovky

Příspěvek od Vlasta »

Asi jsem byl hodnej a tak mi Ježíšek nadělil mlhovky. Garáže nemaje, budu se zatím na motáž připravovat alespoň teoreticky, když je ta zima. Má někdo zkušenost, jak na ně? Je tam někde ve předu u záslepek kabel, nebo ho budu muset odněkud dotahnout a co relátko?
Kia Rio 1.25 CVVT COOL

Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Reklama
 

Jujing
Příspěvky: 84
Registrován: pon pro 24, 2007 22:59
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jujing »

fakt nikdo nevíte? taky by mně to docela zajímalo nebo už si to sám vykoumal?
Uživatelský avatar
Vlasta
Příspěvky: 623
Registrován: čtv lis 17, 2005 16:25
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasta »

Já nic nevykoumal, na to je příliš bídné počasí. Ležet teď pod autem na parkovišti; to bych koledoval o to aby mi sebrali jako bezdomovce, který nemá kde spát. :lol: No a ostatní to už asi měli komplet.
Kia Rio 1.25 CVVT COOL

Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Uživatelský avatar
seky
Příspěvky: 221
Registrován: sob pro 04, 2004 21:55
Bydliště: Lipany/ Spišské Podhradie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od seky »

Tiež som nemal hmlovky,tak som ich domontoval.Nebola tam žiadna predpríprava.Natiahol som nové káble,na prístrojovke zabudoval vypínač,relé bolo súčasťou sady hmloviek.Ovládanie relé som napojil na poistku stretavacích svetiel(pri prepnutí na dialkové ,stretávacie vypnú a tým zhasnú aj hmlovky ak sú zapnuté-je to podľa vyhlášky),signalizáciu zapnutia som priviedol na kontrolku hmloviek v prístrojovke.
TACUMA 1.6/16V LPG Magic3 , strieborna 92U , JVC KD-R801
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Jenom upřesňuji: dle vyhlášky nemusí mlhová světla automaticky zhasnout při přepnutí na dálkové. Musí jen svítit alespoň s obrysovkama a ne samostaně. Spolu s obrysovkama se mohou mlhovky i provozovat (nemusí svítit potkávačky).
Já osobně zapojuji mlhovky tak, že vezmu + kabel z obrysovek a to zapojím přes spínač na palubní desce s kontrolkou zpět na jeden z ovládacích kontaktů relé. Druhý ovládací kontakt relé dám na + kabel dálkových světel. Pak je nutné ještě přes pojistku připojit silový + pro mlhovky na spínaných kontaktech a mlhovky ukostřit. Při výše popsaném zapojení mlhovky při přepnutí na dálkové zhasnou ( vinutí relé má na obou vývodech + proto přes něj proud neteče) Je možné že malinko svítí vlákno dálkových světel protože je vlastně přes něj cívka relé ukostřena, pkud se s nima nesvítí.
Jinak ani v Nubiře, ani ve Feldě s originál zapojenýma mlhovkama nezhasínají automaticky při přepnutí na dálkové.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš »

A je teda problém, když mám v noci (někdy) rozsvícené potkávačky i mlhovky (za jasného počasí)? Sedan docela blbě svítí, tak si tímhle někdy pomáhám...nemůžu se dokopat k nákupu silnějších žárovek a hlavně nevím ani jakých...jestli H1, nebo H4,nebo H7 atd....
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Uživatelský avatar
Cudro
Příspěvky: 326
Registrován: úte led 10, 2006 12:27
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Cudro »

V Daewoo Nubira Sedan 2.0, r.v.97 mas ziarovky H4. Vyskusaj vymenu za ziarovky s vyssou intenzitou svetla. Ja som to urobil v Evande a som celkom spokojny.
Chevrolet Evanda CDX 2.0, olivovostrieborná metalíza.
Predtým Daewoo Nubira I, Skoda 120 GLS
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Ivoš píše:A je teda problém, když mám v noci (někdy) rozsvícené potkávačky i mlhovky (za jasného počasí)? Sedan docela blbě svítí, tak si tímhle někdy pomáhám...nemůžu se dokopat k nákupu silnějších žárovek a hlavně nevím ani jakých...jestli H1, nebo H4,nebo H7 atd....
Podle vyhlášky se smí mlhovky používat jen v mlze, silném dešti nebo sněžení :!: Tedy určině ne když je jasno a sucho :lol: Ale sám to taky dělám na odlehlé silnici ještě k tomu děravé je každý Wat navíc dobrý. Většinou když narazím na protijedoucí auto je vypínám, ale potkal jsem experta s xenonama a ještě s mlhovkama v naprosto ideálním počasí :roll: :roll: Jinak v Nubiře máš vpředu H4 (dvouvláknové) a v testu vyšly velmi dobře Tungsram +30% dokonce v některých parametrech byly lepší než Osram Night breaker. Tak je zkus. Já mám v Nubi Tungsram +60% a natažené nové dráty a teď to teprv trochu svítí :D
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš »

Děkuju, konečně vím, co mám koupit....ale je zajímavý, že i když jsou v obou autech stejný žárovky, tak mám pocit, že Kombik svítí o něco lépe...ale koupím silnější, Ještě jednou díky ;)
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš »

Tak jsem dneska koupil Tungsram +60%...jedna stála 200 Kč, zkušenosti prý vynikající a když jsem to zkusil jen tak pro porovnání rozsvítit, tak je to znát (při pohledu na sílu světla)....uvidíme v noci...

Jinak kouknul jsem na ty mlhovky a řekl bych, že tam není příprava....buď tam jsou mlhovky a kabely nebo vůbec nic. ;)
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Uživatelský avatar
cobyll
Příspěvky: 266
Registrován: čtv kvě 31, 2007 05:15
Bydliště: Wallachia Kingdom (Velká Lhota)

Příspěvek od cobyll »

Ivoš píše:Tak jsem dneska koupil Tungsram +60%...jedna stála 200 Kč, zkušenosti prý vynikající a když jsem to zkusil jen tak pro porovnání rozsvítit, tak je to znát (při pohledu na sílu světla)....uvidíme v noci...

Jinak kouknul jsem na ty mlhovky a řekl bych, že tam není příprava....buď tam jsou mlhovky a kabely nebo vůbec nic. ;)
Ivoši,prosím tě,jaký příkon mají ty žárovky tungsram +60% ? Je to 60/55W (či naopak) a nebo víc? A "netopí" ti dráty ke světlům? Někde jsem tady četl,že na silnější žárovky musí být nové-silnější dráty. Že ty původní jsou poddimenzované... Taky uvažuju o koupi nových žárovek. Mimochodem: koupil jsi 3 ks ? (2 do světel a 1 do sady rezervních žárovek). Někde jsem vyčetl,že žárovky v obou světlech musí být stejné barvy a intenzity ...(ježišmarjá...já jsem tak sečtělý... :D )
EX"PLAVÁČEK" Daevoo Nubira I wagon 2,0 16V CDX 1997 - utopeno při povodni,
pak Renault Scenic 2,0 - zemřel mrazem,
teď návrat Chevrolet Nubira SX wagon 1,6/16V "Černoušek"
Cobyll (čti jednoduše "Kobyl") Valmez ID 2933
Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš »

Koupil jsem 1 sadu po dvou...bylo to v jedné krabičce...kdyžtak zajdu za potencionálním tchánem a on mi prodá další ;) .....každopádně mají příkon 60/55Watt...další čísla jsou 12V....P43-38....H4 A1 207....a pak 513276....50440MPU....2xH4....kromě H4, 12V a 2xH4 nerozumím ničemu :lol: ....dráty jsem neměnil, ani nijak nekontroloval....to mě nenapadlo :oops: ...ale najel jsem s nima zatím asi 500 km a zatím ok....
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Jo jsou klasicky 55/60W akorát víc svítí, ale žerou stejně (ale neměřil jsem to) jinak fungujou celkem OK, akorát ty vodiče a celý zapojení světel má dost velké ztráty, a tak to moc nesvítí. Nemá žádnou cenu použít žárovky např. 90/100W na původních kabelech. Mám osobně vyzkoušené, že svítí málo a žlutě. Teprve po úpravě zapojení svítí pohledově a pocitově stejně jako ty Tungsramy +60%
Úprava je to tady: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php ... c&start=45
a fotky jsou v galerii Nubira
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Vlasta
Příspěvky: 623
Registrován: čtv lis 17, 2005 16:25
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasta »

Tak mlhovky jsou namontovaný a tady jsou poznatky, snad se budou někomu hodit. Světla jdou přišroubovat úplně bez problémů, alespoň ty moje. Horší je to s kabeláží, ta k nim žádná nevedla. Musel jsem to natahat sám. Nakoupil jsem originál přepínač světel s vypínačem na mlhovky a relé. Výměna přepínače naprosto bez problému, k němu je kabeláž udělaná. Zacvaknul jsem relé a pojistku a následovalo cvičné zapnutí. Relé cvaklo, napětí za ním se objevilo, kontrolka v palubce se taky rozsvítila. Až potud dobré.
Zásadní problém je v tom, že ta krabice s pojistkami a relátky, co je v motoru, ta nemá vývod, kam ty kabely připojit. :( Vytahnul jsem tu poslední svorkovnici a zjistil, že tam jsou takový speciální napružený kontakty. Na internetu jsem je nikde nenašel.
Neví někdo, jestli se to dá koupit? V nejhorším to na tu špičku napájím, ale nepřijde mi to až tak dobré řešení.
Kia Rio 1.25 CVVT COOL

Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Jujing
Příspěvky: 84
Registrován: pon pro 24, 2007 22:59
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jujing »

Vlasta píše:Tak mlhovky jsou namontovaný a tady jsou poznatky, snad se budou někomu hodit. Světla jdou přišroubovat úplně bez problémů, alespoň ty moje. Horší je to s kabeláží, ta k nim žádná nevedla. Musel jsem to natahat sám. Nakoupil jsem originál přepínač světel s vypínačem na mlhovky a relé. Výměna přepínače naprosto bez problému, k němu je kabeláž udělaná. Zacvaknul jsem relé a pojistku a následovalo cvičné zapnutí. Relé cvaklo, napětí za ním se objevilo, kontrolka v palubce se taky rozsvítila. Až potud dobré.
Zásadní problém je v tom, že ta krabice s pojistkami a relátky, co je v motoru, ta nemá vývod, kam ty kabely připojit. :( Vytahnul jsem tu poslední svorkovnici a zjistil, že tam jsou takový speciální napružený kontakty. Na internetu jsem je nikde nenašel.
Neví někdo, jestli se to dá koupit? V nejhorším to na tu špičku napájím, ale nepřijde mi to až tak dobré řešení.
mužete mi někdo říct nebo nejlíp vyfotit kde je to relé na mlhovky jedu si v sobotu na vrakáč pro mlhovky tak bych rád z něj vymámil i to relé a páčku ;) jde o Nubi I
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“