Výměna žárovek osvětlení středového panelu ovládání vzduchot
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
- Dáša Olomouc
- Příspěvky: 107
- Registrován: stř bře 17, 2004 10:26
- Bydliště: Tršice-Vacanovice (Olomouc)
Výměna žárovek osvětlení středového panelu ovládání vzduchot
Moje drahá polovička mi vyměňovala žárovky a šíleně nadávala. Tak aby ostatní byli ušetřeni, tak posílá návod jak na to. Stejně všichni budete nadávat:
1. Nad levým kolenem spolujezdce, v části mezi mezi odkládací přihrádkou a středovým panelem, se demontuje plastový kryt držený dvěma niply, pérovou pružinou nahoře a dalším kovovým zajištěním u podlahy.
2. Protočením pravého ovládacího prvku "zima, teplo" uvidíme činnost bowdenu, který byl skryt pod demontovaným panelem. Bowden je zakončen okem nasazeným a zajištěným na čepu páky, která dále ovládá ventil topení. Je třeba z čepu sešroubovat plastikovou zajišťovací podložku (ne stáhnout, rozlomila by se), oko bowdenu stáhnout z čepu a bowden uvolnit z držáku - ten je kousek od oka, které jsme uvolnili, je bílé barvy a zajištěn jedním šroubem. Před demontáží si zapamatovat jak byl držák postaven.
3. Usedneme na sedalo řidiče, prsty či šroubovákem vypáčit rámeček na středovém panelu. Vyšroubovat 4 šrouby držící autorádio (dva nahoře, dva dole), rádio povytáhnout, odpojit anténu - rádio zůstane viset na kabelu, který je však dostatečně dlouhý na to, abychom ho odklonili vlevo a opřeli o tunel. Pokud známe kód rádia, je lepší jej odpojit - konektor na zadní straně vlevo, orientace při pohledu zepředu.
4. Silnějším šroubovákem zapáčit na pravé straně panelu ovládání topení a vyloupnout ho, půjde vysunout jen cca o 15 mm. Zezadu na levé straně, orientace při pohledu zepředu, odpojit vytáhnutím konektor kabelu. Tím se panel opět trochu uvolní a lze jej opět povytáhnout tak, že je vidět uchycení podtlakového ovládání klapek proudu vzduchu - je to gumový "špunt" zajištěný dvěma packami. Střídavě odhýbáním pacek a kýváním do stran systémem naši-vaši vykývat špunt - pak již lze panel dostatečně vysunout tak, že jej lze svěsit dolů a vidíme na jeho zadní stranu. Panel zůstává ještě viset na odpojeném, ale ne zcela vytaženém bowdenu a na jednom tenkém neodpojeném kabelu.
Pozor. Odpojení zadního konektoru je záležitost pro malé ruce, prostoru je málo, výhodu mají mechanici s jedním nebo dvěma klouby navíc (úprava končetin vzor Saxana). Dále je třeba bedlivě chránit před poškozením (proříznutím o hranu plechu skeletu, přetržení) hadičky podtlakové regulace.
5. Při pohledu na zadní stěnu panelu vzduchotechniky jsou vidět dvěma otvory patice dvou minižárovek (jen baňka se dvěma drátky). Pinzetou třeba patice uchopit, otočit proti směru hodinových ručiček (uvolnění ze zámku v tišťáku) a patici i se žárovkou vyjmout. Totéž s druhou žárovkou, každá osvětluje jednu polovinu panelu.
6. Vyjmout žárovku z patice a nahradit novou. U mne byl na žárovku natažen ještě prezervativek ze zelené silikonové gumy, který měnil barvu světla a trochu snížil intenzitu osvětlení panelu. DOPORUČUJI před montáží patice se žárovkou do tišťáku zkontrolovat, zda má žárovka v patici dotek (baterka se žárovkou, ohmmetr, cokoliv) - mně se to podařilo vždy tak na posedmé
7. A teď co nikdo nečeká - montáž se provede opačným postupem.
Tak si užijte.
1. Nad levým kolenem spolujezdce, v části mezi mezi odkládací přihrádkou a středovým panelem, se demontuje plastový kryt držený dvěma niply, pérovou pružinou nahoře a dalším kovovým zajištěním u podlahy.
2. Protočením pravého ovládacího prvku "zima, teplo" uvidíme činnost bowdenu, který byl skryt pod demontovaným panelem. Bowden je zakončen okem nasazeným a zajištěným na čepu páky, která dále ovládá ventil topení. Je třeba z čepu sešroubovat plastikovou zajišťovací podložku (ne stáhnout, rozlomila by se), oko bowdenu stáhnout z čepu a bowden uvolnit z držáku - ten je kousek od oka, které jsme uvolnili, je bílé barvy a zajištěn jedním šroubem. Před demontáží si zapamatovat jak byl držák postaven.
3. Usedneme na sedalo řidiče, prsty či šroubovákem vypáčit rámeček na středovém panelu. Vyšroubovat 4 šrouby držící autorádio (dva nahoře, dva dole), rádio povytáhnout, odpojit anténu - rádio zůstane viset na kabelu, který je však dostatečně dlouhý na to, abychom ho odklonili vlevo a opřeli o tunel. Pokud známe kód rádia, je lepší jej odpojit - konektor na zadní straně vlevo, orientace při pohledu zepředu.
4. Silnějším šroubovákem zapáčit na pravé straně panelu ovládání topení a vyloupnout ho, půjde vysunout jen cca o 15 mm. Zezadu na levé straně, orientace při pohledu zepředu, odpojit vytáhnutím konektor kabelu. Tím se panel opět trochu uvolní a lze jej opět povytáhnout tak, že je vidět uchycení podtlakového ovládání klapek proudu vzduchu - je to gumový "špunt" zajištěný dvěma packami. Střídavě odhýbáním pacek a kýváním do stran systémem naši-vaši vykývat špunt - pak již lze panel dostatečně vysunout tak, že jej lze svěsit dolů a vidíme na jeho zadní stranu. Panel zůstává ještě viset na odpojeném, ale ne zcela vytaženém bowdenu a na jednom tenkém neodpojeném kabelu.
Pozor. Odpojení zadního konektoru je záležitost pro malé ruce, prostoru je málo, výhodu mají mechanici s jedním nebo dvěma klouby navíc (úprava končetin vzor Saxana). Dále je třeba bedlivě chránit před poškozením (proříznutím o hranu plechu skeletu, přetržení) hadičky podtlakové regulace.
5. Při pohledu na zadní stěnu panelu vzduchotechniky jsou vidět dvěma otvory patice dvou minižárovek (jen baňka se dvěma drátky). Pinzetou třeba patice uchopit, otočit proti směru hodinových ručiček (uvolnění ze zámku v tišťáku) a patici i se žárovkou vyjmout. Totéž s druhou žárovkou, každá osvětluje jednu polovinu panelu.
6. Vyjmout žárovku z patice a nahradit novou. U mne byl na žárovku natažen ještě prezervativek ze zelené silikonové gumy, který měnil barvu světla a trochu snížil intenzitu osvětlení panelu. DOPORUČUJI před montáží patice se žárovkou do tišťáku zkontrolovat, zda má žárovka v patici dotek (baterka se žárovkou, ohmmetr, cokoliv) - mně se to podařilo vždy tak na posedmé
7. A teď co nikdo nečeká - montáž se provede opačným postupem.
Tak si užijte.
Dáša
NEXIE sedan
1.5 MPi GLE 55kW
NEXIE sedan
1.5 MPi GLE 55kW
- Reklama
diky za navod, klidne jeje dam na nexia webdo JAK NA TO, to bude prehlednejsi,ne?
SLEDUJ MŮJ CHEVROLET-OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
- Dáša Olomouc
- Příspěvky: 107
- Registrován: stř bře 17, 2004 10:26
- Bydliště: Tršice-Vacanovice (Olomouc)
joo, uz jsem na ucte mel nakej pohyb DikDáša Olomouc píše:Klidně, jestli myslíš.
P.S. Nálepky už mám vylepeny, peníze Ti přišly?
SLEDUJ MŮJ CHEVROLET-OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Dáša: No tak bud sem spatne cetl nebo su asi slepej , ale nejak mi uniklo jaky zarovicky jsi si tam vlastne nechala dat... Modre?
nebo to byla vymena, protoze to nesvitilo
nebo to byla vymena, protoze to nesvitilo
PECA
Daewoo Nubira II Kombi r.v. 2001 CDX 2,0 16V troška tuningu a hudby
Fiat Punto 1,7TD 3dver. r.v. 1994 žádný tuning a hóóóódně hudby
Honda VFR 800 r.v.1999 miláček, troska tuningu, výfuk pod sedlem atd...
Daewoo Nubira II Kombi r.v. 2001 CDX 2,0 16V troška tuningu a hudby
Fiat Punto 1,7TD 3dver. r.v. 1994 žádný tuning a hóóóódně hudby
Honda VFR 800 r.v.1999 miláček, troska tuningu, výfuk pod sedlem atd...
Jo a Dášo nezapomeň sobota 10.4.2004 14:00 Daewoo sraz u Globusu v Olomouci...
Uz se to blíží...
Uz se to blíží...
PECA
Daewoo Nubira II Kombi r.v. 2001 CDX 2,0 16V troška tuningu a hudby
Fiat Punto 1,7TD 3dver. r.v. 1994 žádný tuning a hóóóódně hudby
Honda VFR 800 r.v.1999 miláček, troska tuningu, výfuk pod sedlem atd...
Daewoo Nubira II Kombi r.v. 2001 CDX 2,0 16V troška tuningu a hudby
Fiat Punto 1,7TD 3dver. r.v. 1994 žádný tuning a hóóóódně hudby
Honda VFR 800 r.v.1999 miláček, troska tuningu, výfuk pod sedlem atd...
- Dáša Olomouc
- Příspěvky: 107
- Registrován: stř bře 17, 2004 10:26
- Bydliště: Tršice-Vacanovice (Olomouc)
Milosh: Není zač.
Peca: Asi jsi přehlédl. Cituji bod 6: "U mne byl na žárovku natažen ještě prezervativek ze zelené silikonové gumy, který měnil barvu světla a trochu snížil intenzitu osvětlení panelu. "
odpovědi na tvé otázkÿ:
a) zelená, zdravá pistáciová
b) výměna, protože kolem ovladačů topení byla tma jak v pytli
Petrm:
Jasně že přijedu. Přece vás tam nenechám kluky samotný. A když nás bude víc, nebudem se bát vlka nic.
Peca: Asi jsi přehlédl. Cituji bod 6: "U mne byl na žárovku natažen ještě prezervativek ze zelené silikonové gumy, který měnil barvu světla a trochu snížil intenzitu osvětlení panelu. "
odpovědi na tvé otázkÿ:
a) zelená, zdravá pistáciová
b) výměna, protože kolem ovladačů topení byla tma jak v pytli
Petrm:
Jasně že přijedu. Přece vás tam nenechám kluky samotný. A když nás bude víc, nebudem se bát vlka nic.
Dáša
NEXIE sedan
1.5 MPi GLE 55kW
NEXIE sedan
1.5 MPi GLE 55kW
Dovolim si se vratit jeste k tematu vymeny zarovek, me jde o vymenu v pristrojovce. TY zeleny "sprcky" jsem tam nasel a zajimalo by me, jestli se tam daji dat diody nebo nejake vic svitici zarovicky, aby to bylo trosku videt i ve dne, kdyz budu svitit? Nejsem zadnej elektrikar a tak jsem tam zkusil dat jednu zelenou parkovacku, co mam, ale nesvitilo mi to. No asi to nema stejny hodnoty, aby to tam slo?
Kdopak mate lip podsvetlenou pristrojovku? Co Peco a spol?
Kdopak mate lip podsvetlenou pristrojovku? Co Peco a spol?
SLEDUJ MŮJ CHEVROLET-OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
- Dáša Olomouc
- Příspěvky: 107
- Registrován: stř bře 17, 2004 10:26
- Bydliště: Tršice-Vacanovice (Olomouc)
Takže, žárovčičky jsou tam dvě, a jestli se nepletu tak 6V. Protože jsme měli této hodnoty jen jednu, druhou tam dal Jirka 12V, svítila více, ale vyhořela do týdne. Takže vyšší hodnoty nedoporučuji.milosh píše:Dovolim si se vratit jeste k tematu vymeny zarovek, me jde o vymenu v pristrojovce. TY zeleny "sprcky" jsem tam nasel a zajimalo by me, jestli se tam daji dat diody nebo nejake vic svitici zarovicky, aby to bylo trosku videt i ve dne, kdyz budu svitit? Nejsem zadnej elektrikar a tak jsem tam zkusil dat jednu zelenou parkovacku, co mam, ale nesvitilo mi to. No asi to nema stejny hodnoty, aby to tam slo?
Kdopak mate lip podsvetlenou pristrojovku? Co Peco a spol?
Naposledy upravil(a) Dáša Olomouc dne stř črc 07, 2004 09:02, celkem upraveno 1 x.
Dáša
NEXIE sedan
1.5 MPi GLE 55kW
NEXIE sedan
1.5 MPi GLE 55kW
Tak to ja zase jo, pak ti praskne znovu a zase budes platit?Radmont píše:navod je to pekny, ale pre pohodlnych: mne tu ziarovku vymenili v daewoo servise za 200 Sk za pol hodinky. Za dve stovky sa v tom vrtat nebudem
(ja viem, ale ten dobry pocit ze som nieco zmakol sam sa nedostavi...)
SLEDUJ MŮJ CHEVROLET-OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet