Optimalna teplota motora-termostat
Moderátor: Blue Lanos
- vado
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Ano, rucicka nikdy nedosiahne hodnotu polovice stupnice. Je vzdy tak 1 mm pod a stoji tam ako prilepena. Vyzera, ze je to normalne, mam cerstvo vymeneny termostat (stary zacal netesnit ) Co sa tyka ventilatorov, tak ja ich v terajsich teplotach pocujem dost casto. V robote nemam moznost zaparkovat v tieni a ked sadnem do auta a nastartujem, rucicka teplomera chladiacej kvapaliny sa ustali na normalnej teplote asi tak za 1 minutu. V BA po meste sa ide pomaly, nizke otacky tak do 2500, stojis na kazdych semaforoch, bezi klimatizacia - zapnu sa ventilatory, hlavne ak dlhsie stojim v zapche alebo na semaforoch. Zaujimave je, ze rucicka teplomera sa z miesta ani nepohne, ale teplota kvapaliny urcite kolisat musi. Nema tam ta rucicka nejaky doraz, aby ludia nepodliehali panike zo zvysenej teploty
Inak, ked sa zapnu ventilatory na druhy stupen (vysoke otacky), mam pocit, ze sa auticko zacne citelne vibrovat a zvysi sa hladina hluku. Riesim to tlacitkom Volume + Ma tu niekto podobne dojmy ?
Inak, ked sa zapnu ventilatory na druhy stupen (vysoke otacky), mam pocit, ze sa auticko zacne citelne vibrovat a zvysi sa hladina hluku. Riesim to tlacitkom Volume + Ma tu niekto podobne dojmy ?
V.
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
- Reklama
Tak to su rad ye nemusim robit nic z termostatom. Uz som si myslel ze bude treba novy.
Ak je chladic predimenzovany, tak je to dobre. Ja som kedysi mal Ladu a tam som tiez nikdy neprehrial motor. Bolo tam nutene chladenie, ventilator isiel furt. Kto sa na to pamata da mi za pravdu. Ziadna ziga nemala problem s chladicom a aj termostat bol dobre navrhnuty.
Ak je chladic predimenzovany, tak je to dobre. Ja som kedysi mal Ladu a tam som tiez nikdy neprehrial motor. Bolo tam nutene chladenie, ventilator isiel furt. Kto sa na to pamata da mi za pravdu. Ziadna ziga nemala problem s chladicom a aj termostat bol dobre navrhnuty.
[color=#BF0040]Lanos 1,5 červená. sedan[/color]
Spotreba mesto 8.5 - 9l/100km ,kombinovana 7,5l/100km, mimo mesto 7,0l/100km, K/N filter, Stav tacho.196 000 km
Spotreba mesto 8.5 - 9l/100km ,kombinovana 7,5l/100km, mimo mesto 7,0l/100km, K/N filter, Stav tacho.196 000 km
- Blue Lanos
- Příspěvky: 4033
- Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
- Bydliště: NMnV
ale skus tu metodu co som tam hore poslal link
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Co sa tohoto tyka, na Favorite sa mi bezne stavalo (hlavne v takomto teple) ze rucicka isla skoro do cerveneho. Ale na Lanose, hoci je vonku na nevydrzanie, rucicka vystupi kusok pod stredovu hodnotu a dalej sa ani nepohne nech robim co chcem. Toto sa korejskym priatelom fakt podarilo
LANOS 1,5S 5-dver. hatchback, modrá metalíza
optimální teplota
K Petrmovi, Nessii jsem uvařil, vyfouknutý těsnění pod hlavou ( nebyla rovná, rovnala se ) ale ručička na teploměru byla stále napůl! Bylo to při rychlosti asi 150 - 160. To se mi stalo, když jsem ji měl asi 2měsíce. Bavil jsem se tím, že jsem proháněl Octavie. Nicméně po studiu pojistek jsem zjistil, že spínání ventilátoru jde na jednu pojistku a vypínání na jinou! Dle zveřejněného schématu elektriky, jinak perfektní. K rozvodu elektriky nemám nejmenších výhrad. Prodává se několik termostatů pro různý provoz podle provozních podmínek. Provozní teplota je někde okolo 95°C - 98°C ( odhaduji ). Pokud jsem uvařil Feldu 1,6 tak teplota vylítla na 120°C. Dále podotýkám, že nový Opl Astra vůbec nemá teploměr chl. kapaliny a z Oplu vycházíme. Jsem zvědavý co mi odpovíš, měj se fajn.
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
- Blue Lanos
- Příspěvky: 4033
- Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
- Bydliště: NMnV
...na lanose je viac typov termostatov? Ak ano ktory je lepsie zvolit pri vymene?
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Re: optimální teplota
Tak nějak nevím co ode mě čekáš . Termostat na Daewoo je standartně nastaven na 87stupňů ale dají se koupit i jiné které jsou stejné ale pro jinou teplotu většinou mají 92 . Teplota vody je v chlazení držena na stejným principu jako je papiňák pod tlakem voda vaří ve vyšší teplotě takže klidně 120 . Budíky jsou v našich autech poněkud zvláštní stejně jako palivoměr i teploměr je jaksi zabržděnej a zjistili sme na diagnostice že ukáže určitou hodnotu a pak už se nehýbe i když auto ohříváš dál pokud to netrvá extrémně dlouho a také mě to zarazilo že když ti rychle stoupne teplota tak na to budík nereaguje a pak je velký problém ale dokud to nevaří tak je to dobrýSerpico píše:K Petrmovi, Nessii jsem uvařil, vyfouknutý těsnění pod hlavou ( nebyla rovná, rovnala se ) ale ručička na teploměru byla stále napůl! Bylo to při rychlosti asi 150 - 160. To se mi stalo, když jsem ji měl asi 2měsíce. Bavil jsem se tím, že jsem proháněl Octavie. Nicméně po studiu pojistek jsem zjistil, že spínání ventilátoru jde na jednu pojistku a vypínání na jinou! Dle zveřejněného schématu elektriky, jinak perfektní. K rozvodu elektriky nemám nejmenších výhrad. Prodává se několik termostatů pro různý provoz podle provozních podmínek. Provozní teplota je někde okolo 95°C - 98°C ( odhaduji ). Pokud jsem uvařil Feldu 1,6 tak teplota vylítla na 120°C. Dále podotýkám, že nový Opl Astra vůbec nemá teploměr chl. kapaliny a z Oplu vycházíme. Jsem zvědavý co mi odpovíš, měj se fajn.
Re: optimální teplota
Mas pravdu budiky su nejake zabrzdene....teplotomer ani tak nie ale palivomer je dost pomaly...hlavne ked chodim do kopca a z kopca tak mi ukaze raz malo a potom az o niekolko minut jazdy po rovnej ceste znova skutocny stav.
Je to dost blbe hlavne ked uy je tam malo benzinu. kontrolka zasvieti, zhasne , zasvieti. atd.
Kto vie preco je to tak? Bude to tymi budikmi?
Je to dost blbe hlavne ked uy je tam malo benzinu. kontrolka zasvieti, zhasne , zasvieti. atd.
Kto vie preco je to tak? Bude to tymi budikmi?
Daewoo Lanos 1,5 S, 14"CMS 185/60 R14 Barum Bravuris, CD/MP3 Panasonic, centrál, alarm, tlmiče Monroe Reflex
- Viktor
- Příspěvky: 459
- Registrován: pát čer 16, 2006 22:35
- Bydliště: Bratislava - Dúbravka
- Kontaktovat uživatele:
viete aj niekto ake hodnoty reprezentujuju dieliky na tom budiku? tie budiky reaguju podla mna dost pomaly, vcera bol u mna foter ukazat jeho noveho golfa, a aj po 2-3 hodinach s vypnutym motorom v tomto teple, okamzite po nastartovani mal 85-90 stupnov. To mne staci, ked necham lanosa hodinu a budik mi vzdy ukazuje uplne spodny dielik, az tak po 3 km sa to mierne zvysi ... ked na nho v lete svieti cely den slnko a vonku je 35^C, tak uz z principu nemoze byt na nule
(predane) Lanos SE 1.5MPI 8V 63kW/86HP sedan
(teraz) Ford Focus 16V 74kW/100HP hatchback
(teraz) Ford Focus 16V 74kW/100HP hatchback
- eMKa Slovensko
- Příspěvky: 2087
- Registrován: úte zář 30, 2003 20:41
- Bydliště: TN - NMnV
- Kontaktovat uživatele:
Nemám sice Lanose, ale i v Kalosovi se ručička chová přesně tak, jak tady popisujete. Při zahřátém motoru ukazuje přesně polovinu stupnice a nikdy se ani nepohne. I když třeba popojíždím v současném 30-ti stupňovém vedru půl hodiny v koloně, stejně ukazuje střed.
Pokud se tomu dá věřit, tak je chlazení za 1*.
Pokud se tomu dá věřit, tak je chlazení za 1*.
Kalos sedan 1,4 16V r. v. 2005