Optimalna teplota motora-termostat

Diskusní forum Daewoo Lanos Clubu.

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
vado
Příspěvky: 1027
Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vado »

Ano, rucicka nikdy nedosiahne hodnotu polovice stupnice. Je vzdy tak 1 mm pod a stoji tam ako prilepena. Vyzera, ze je to normalne, mam cerstvo vymeneny termostat (stary zacal netesnit :evil: ) Co sa tyka ventilatorov, tak ja ich v terajsich teplotach pocujem dost casto. V robote nemam moznost zaparkovat v tieni a ked sadnem do auta a nastartujem, rucicka teplomera chladiacej kvapaliny sa ustali na normalnej teplote asi tak za 1 minutu. V BA po meste sa ide pomaly, nizke otacky tak do 2500, stojis na kazdych semaforoch, bezi klimatizacia - zapnu sa ventilatory, hlavne ak dlhsie stojim v zapche alebo na semaforoch. Zaujimave je, ze rucicka teplomera sa z miesta ani nepohne, ale teplota kvapaliny urcite kolisat musi. Nema tam ta rucicka nejaky doraz, aby ludia nepodliehali panike zo zvysenej teploty :?: :roll: :lol:
Inak, ked sa zapnu ventilatory na druhy stupen (vysoke otacky), mam pocit, ze sa auticko zacne citelne vibrovat a zvysi sa hladina hluku. Riesim to tlacitkom Volume + :lol: Ma tu niekto podobne dojmy ?
V.

S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black

Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Reklama
 

Uživatelský avatar
Radovan43
Příspěvky: 45
Registrován: úte čer 06, 2006 10:51
Bydliště: Košice a Brno

Příspěvek od Radovan43 »

:lol: Tak to su rad :D ye nemusim robit nic z termostatom. Uz som si myslel ze bude treba novy.
Ak je chladic predimenzovany, tak je to dobre. :lol: Ja som kedysi mal Ladu a tam som tiez nikdy neprehrial motor. Bolo tam nutene chladenie, ventilator isiel furt. Kto sa na to pamata da mi za pravdu. Ziadna ziga nemala problem s chladicom a aj termostat bol dobre navrhnuty.
:lol: :lol:
[color=#BF0040]Lanos 1,5 červená. sedan[/color]
Spotreba mesto 8.5 - 9l/100km ,kombinovana 7,5l/100km, mimo mesto 7,0l/100km, K/N filter, Stav tacho.196 000 km
Uživatelský avatar
Blue Lanos
Příspěvky: 4033
Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
Bydliště: NMnV

Příspěvek od Blue Lanos »

ale skus tu metodu co som tam hore poslal link :idea:
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Obrázek
Uživatelský avatar
tomisoft
Příspěvky: 86
Registrován: čtv čer 01, 2006 13:06
Bydliště: Šurany

Příspěvek od tomisoft »

Co sa tohoto tyka, na Favorite sa mi bezne stavalo (hlavne v takomto teple) ze rucicka isla skoro do cerveneho. Ale na Lanose, hoci je vonku na nevydrzanie, rucicka vystupi kusok pod stredovu hodnotu a dalej sa ani nepohne nech robim co chcem. Toto sa korejskym priatelom fakt podarilo :D
LANOS 1,5S 5-dver. hatchback, modrá metalíza
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

optimální teplota

Příspěvek od Serpico »

K Petrmovi, Nessii jsem uvařil, vyfouknutý těsnění pod hlavou ( nebyla rovná, rovnala se ) ale ručička na teploměru byla stále napůl! Bylo to při rychlosti asi 150 - 160. To se mi stalo, když jsem ji měl asi 2měsíce. Bavil jsem se tím, že jsem proháněl Octavie. Nicméně po studiu pojistek jsem zjistil, že spínání ventilátoru jde na jednu pojistku a vypínání na jinou! Dle zveřejněného schématu elektriky, jinak perfektní. K rozvodu elektriky nemám nejmenších výhrad. Prodává se několik termostatů pro různý provoz podle provozních podmínek. Provozní teplota je někde okolo 95°C - 98°C ( odhaduji ). Pokud jsem uvařil Feldu 1,6 tak teplota vylítla na 120°C. Dále podotýkám, že nový Opl Astra vůbec nemá teploměr chl. kapaliny a z Oplu vycházíme. Jsem zvědavý co mi odpovíš, měj se fajn.
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
Blue Lanos
Příspěvky: 4033
Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
Bydliště: NMnV

Příspěvek od Blue Lanos »

...na lanose je viac typov termostatov? Ak ano ktory je lepsie zvolit pri vymene?
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Obrázek
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: optimální teplota

Příspěvek od petrm »

Serpico píše:K Petrmovi, Nessii jsem uvařil, vyfouknutý těsnění pod hlavou ( nebyla rovná, rovnala se ) ale ručička na teploměru byla stále napůl! Bylo to při rychlosti asi 150 - 160. To se mi stalo, když jsem ji měl asi 2měsíce. Bavil jsem se tím, že jsem proháněl Octavie. Nicméně po studiu pojistek jsem zjistil, že spínání ventilátoru jde na jednu pojistku a vypínání na jinou! Dle zveřejněného schématu elektriky, jinak perfektní. K rozvodu elektriky nemám nejmenších výhrad. Prodává se několik termostatů pro různý provoz podle provozních podmínek. Provozní teplota je někde okolo 95°C - 98°C ( odhaduji ). Pokud jsem uvařil Feldu 1,6 tak teplota vylítla na 120°C. Dále podotýkám, že nový Opl Astra vůbec nemá teploměr chl. kapaliny a z Oplu vycházíme. Jsem zvědavý co mi odpovíš, měj se fajn.
Tak nějak nevím co ode mě čekáš . Termostat na Daewoo je standartně nastaven na 87stupňů ale dají se koupit i jiné které jsou stejné ale pro jinou teplotu většinou mají 92 . Teplota vody je v chlazení držena na stejným principu jako je papiňák pod tlakem voda vaří ve vyšší teplotě takže klidně 120 . Budíky jsou v našich autech poněkud zvláštní stejně jako palivoměr i teploměr je jaksi zabržděnej a zjistili sme na diagnostice že ukáže určitou hodnotu a pak už se nehýbe i když auto ohříváš dál pokud to netrvá extrémně dlouho a také mě to zarazilo že když ti rychle stoupne teplota tak na to budík nereaguje a pak je velký problém ale dokud to nevaří tak je to dobrý :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Darrio
Příspěvky: 137
Registrován: ned čer 25, 2006 12:28
Bydliště: Košice

Re: optimální teplota

Příspěvek od Darrio »

Mas pravdu budiky su nejake zabrzdene....teplotomer ani tak nie ale palivomer je dost pomaly...hlavne ked chodim do kopca a z kopca tak mi ukaze raz malo a potom az o niekolko minut jazdy po rovnej ceste znova skutocny stav.
Je to dost blbe hlavne ked uy je tam malo benzinu. kontrolka zasvieti, zhasne , zasvieti. atd.
Kto vie preco je to tak? Bude to tymi budikmi?
Daewoo Lanos 1,5 S, 14"CMS 185/60 R14 Barum Bravuris, CD/MP3 Panasonic, centrál, alarm, tlmiče Monroe Reflex
Uživatelský avatar
Viktor
Příspěvky: 459
Registrován: pát čer 16, 2006 22:35
Bydliště: Bratislava - Dúbravka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Viktor »

viete aj niekto ake hodnoty reprezentujuju dieliky na tom budiku? tie budiky reaguju podla mna dost pomaly, vcera bol u mna foter ukazat jeho noveho golfa, a aj po 2-3 hodinach s vypnutym motorom v tomto teple, okamzite po nastartovani mal 85-90 stupnov. To mne staci, ked necham lanosa hodinu a budik mi vzdy ukazuje uplne spodny dielik, az tak po 3 km sa to mierne zvysi ... ked na nho v lete svieti cely den slnko a vonku je 35^C, tak uz z principu nemoze byt na nule :roll:
(predane) Lanos SE 1.5MPI 8V 63kW/86HP sedan
(teraz) Ford Focus 16V 74kW/100HP hatchback
Uživatelský avatar
sonny
Příspěvky: 159
Registrován: stř dub 20, 2005 11:05
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sonny »

Myslím, že ten nejnižší dílek asi nebude roven 0°C. To by to bylo místo venkovního teploměru :D
Lanos 1.5i, r.v.99
Uživatelský avatar
eMKa Slovensko
Příspěvky: 2087
Registrován: úte zář 30, 2003 20:41
Bydliště: TN - NMnV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od eMKa Slovensko »

hej, presne tak, on ti ten teplomet neukazuje vonkajsiu teplotu ale ani teplotu motora, aon ukazuje ci je motor studeny teply alebo prehriaty a stupnica ktora je tam nema nic spolecne s tym aka je vonku teplota.
LANOS eMKa Slovensko, http://www.lanosclub.com
Obrázek
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 406
Registrován: ned čer 05, 2005 14:09
Bydliště: Velké Meziříčí

Příspěvek od Mirek »

Nemám sice Lanose, ale i v Kalosovi se ručička chová přesně tak, jak tady popisujete. Při zahřátém motoru ukazuje přesně polovinu stupnice a nikdy se ani nepohne. I když třeba popojíždím v současném 30-ti stupňovém vedru půl hodiny v koloně, stejně ukazuje střed.
Pokud se tomu dá věřit, tak je chlazení za 1*.
Kalos sedan 1,4 16V r. v. 2005
Odpovědět

Zpět na „LANOS“