automaticka prevodovka

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
semsej
Příspěvky: 22
Registrován: pát bře 18, 2005 19:36
Kontaktovat uživatele:

automaticka prevodovka

Příspěvek od semsej »

Ahojte! Chcel by som sa spytat, ci neviete poradit, kde by sa dalo precitat co najviac o automatickych prevodvkach, najlepsie priamo na Leganze... ako sa maju pouzivat, daky navod a podobne. Nikdy som s tym nemal do cinenia, naozaj neviem o tom nic... A kupil som Leganzu, PERFEKNTUUUU :-), rok 2000/07, ale automat...Je dovezena z Nemecka a neda sa porovnat s ani jednou z asi desiatich, co som uz pobehal predtym...Inak som ten, co zhanal LEGANZU a pisal som davnejsie pod threadom "CHCEM KUPIT LEGANZU" :-)...Bol som s otcom, ktory mal vela aut a mal aj automat a nakoniec ma prehovoril on, ze ju mam brat. Ako ten stav-vyzera fakt ako nova, v kozi, original DAEWOO elektricky siber, radio na dialkove Pioneer+menic, proste uplne FULL co moze byt a navyse normalne servisovana v Nemecku :-) Nemci si nevedia sami ani kolesa prehodit :-))) v pondelok pride, potom poslem fotky...Skusal som jazdit, vyzera to OK, len je to strasny nezvyk...Od 18 rokov som mal stale auto, ale vzdy len manual, vlastne uz 6 rokov...No chcel by som o automatoch vediet co najviac, preto ak viete poradit daky link alebo nieco take, prosim dajte vediet...Hladal som, ale nic nenasiel...

DIK MOC
Reklama
 

Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

jezdí se s tím stejně jako s manuálem jen musíš trošku dopředu počítet při předjíždění je to trošku pomalejší v reakci a musíš dát plnej plyn až na podlahu aby ti sepnul kick down který ti rychle podřadí . Jinak jezdi běžně na D a ostaní používej minimálně třeba v zimě a nebo kdybys něco táhnul . Ještě bych nebrzdil tím že podřadíš k tomu jsou brzdy a nejde to jako u manuálu takže si budeš muset zvyknout že budeš z kopce brzdit jestli si jezdil s kvaltem . Poloha parking nemá sloužit k zabrždění auta ale má se používat normálně i ruční brzda dřív sem si nemyslel že je to nutný ;) podívám se ti jestli v českým manuálu k autu je něco popsanýho když tak bych ti ho mohl poslat kdyby se s tebou nikdo ze slovenska nepodělil ;)
semsej
Příspěvky: 22
Registrován: pát bře 18, 2005 19:36
Kontaktovat uživatele:

automaticka prevodovka

Příspěvek od semsej »

Hm...dik za ochotu...:-) poslat mozes cokolvek, budem rad :-) nechcem vyzerat ako uplny tupec :lol:, ale je tam myslim 5 abo az 6 poloh...jedna viem, ze je neutral...to sa dava ked proste auto stoji na parkovisku, najlepsie s rucnou :roll:

potom je tam myslim jednotka, to je vraj, ked je velmi strmy kopec...malo sa to pouziva... takisto aj dvojka a trojka, ak sa nemylim, ale niekde som to cital...ani som si to nestihol vsimnut co tam presne bolo, ake polohy, aky som bol rad :D ale napriklad, ked pojdem zrazu do strmejsieho kopca, da sa to normalne preradit za chodu auta z "D" do trojky?

A dalsia vec, co som nevedel pochopit :D ze ked napriklad pojdem a dostanem sa na krizovatku a bude cervena, napriklad dve minuty :lol: , tak sa preraduje z "D" na NEUTRAL? abo neni treba? staci stat na brzde? lebo ked sa pusti brzda, tak auto zacalo samo uz ist...

no dalsia poloha je myslim "P" ako parking, to ked sa da, tak auto stoji a ako keby bola zatiahnuta rucna brzda...napr. ked volakde zastanem, napr. pri ceste v novinovom stanku pre cigarety :D

a posledna poloha je daco so snehom tusim...

mylil som sa velmi? tak si to totiz predstavujem momentalne...

no neviem, chcelo by to daky pokec o tom :) nech nespravim daku blbost... nech sa nedorazim, a hlavne ta nadherna LEGANZA to musi prezit :D
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

Tak řazení je P-R-N-D-3-2-1

P-parking
R-zpátečka
N-neutrál
D-jízda vpřed (drive)
3-jízda třeba s přívěsem
2-jízda do prudkého kopce
1-jízda s těžkým přívěsem do kopce

Normální jízda šlápneš na brzdu , zařadíš D a šlápneš na plyn a jedeš když jen zastavíš nemusíš vyřazovat , ale musíš stále stát na brzdě jinak auto samovolně jede vpřed . Když zastavíš na delší dobu nemusíš sice vyřazovat stačí stát na brzdě ale motor je zbytečně v zátěži což znamená že má vyšší spotřebu takže když zůstaneš jak píšeš třeba ne železničním přejezdu tak vyřaď na neutrál . 3-2-1- nemusíš prakticky vůbec používat pokud nejezdíš s karavanem nebo do Alp je to tam pro to aby auto když je na hranici výkonu neustále nepřeřazovalo nahoru a dolu protože běžně v kopci si podřadí a jak jedeš tak se rozjíždí víc až zase zařadí na vyšší rychlost a tu kvůli velkému kopci nemusí udržet a zase bude řadit dolu takže aby nedocházelo k tomuhle neustálému řazení je tam tohle omezení a je to jako v manuální převodovce kdybys jel třeba na 3 . Při jízdě můžeš klidně řadit samozřejmě mimo zpátečky :lol: :lol: ale nepoužíval bych to moc často . Pak je tam ještě tlačítko WINTER a přesně jak píšeš je tam na zimní provoz auto se rozjíždí na dvojku a tím nedochází k takovému prokluzu protože si nemůžeš pohrát s rozjezdem spojkou ;)
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Hlavně bych zdůraznil to STÁT NA BRZDĚ když zastavíš, jinak se to auto plíží pomalu dopředu, a třeba na křižovatce by ten před tebou mohl být nepříjemně překvapenej :twisted: .
semsej
Příspěvky: 22
Registrován: pát bře 18, 2005 19:36
Kontaktovat uživatele:

automaticka prevodovka

Příspěvek od semsej »

Toto som presne potreboval! :D

Dik za vsetky rady! Ale mam este jednu otazku...

Ked je teda mozne aj za jazdy preradit z "D" napriklad na trojku...

hm... viem, ze to neni moc OK, ale bol som zvyknuty jazdit napriklad ked idem sustavne z kopca s vyradenou rychlostou... da sa to aj pri automatickej prevodovke? ze posunem paku o jednu polohu hore z "D" do "NEUTRAL" a proste pojdem na volnobeh...? a potom, ked kopec skonci, tak bez problemov zase zaradit "D"? ci nemal by som to robit radsej? ono ani na manuale by sa to nemalo...

A inak s tou krizovatkou to bude fakt dost velky problem...kazdy krat, ked som doteraz staval na krizovatke, tak SCHVALNE bez brzdenia...teda zabrzdil som, pockal kym doslo auto za mna a pustil brzdovy pedal...kvoli tomu, aby som neoslnoval vodica za mnou...mne to totiz vadi, hlavne v noci a nechcem robit inym to, co vadi mne samemu...cize treba uplne zmenit tento 6-rocny zvyk, abo vyradit na neutral...ale nemala by to byt daka velka havaria, ak sa stane :lol:

hlavne hodit spiatocku za jazdy sa nemoze :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

Vyřadit můžeš ale já bych to nedělal to sis nemusel kupovat auto s automatickou převodovkou abys tam neustále něco řadil no a s tím vyřazováním na křižovatce je to na tobě když vyřadíš šetříš benzín a nemusíš stát na brzdě a neoslňuješ přesně jak píšeš ;)
phalanx
Příspěvky: 247
Registrován: úte pro 07, 2004 22:41
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: automaticka prevodovka

Příspěvek od phalanx »

semsej píše:Toto som presne potreboval! :D

Dik za vsetky rady! Ale mam este jednu otazku...

Ked je teda mozne aj za jazdy preradit z "D" napriklad na trojku...

hm... viem, ze to neni moc OK, ale bol som zvyknuty jazdit napriklad ked idem sustavne z kopca s vyradenou rychlostou... da sa to aj pri automatickej prevodovke? ze posunem paku o jednu polohu hore z "D" do "NEUTRAL" a proste pojdem na volnobeh...? a potom, ked kopec skonci, tak bez problemov zase zaradit "D"? ci nemal by som to robit radsej? ono ani na manuale by sa to nemalo...

A inak s tou krizovatkou to bude fakt dost velky problem...kazdy krat, ked som doteraz staval na krizovatke, tak SCHVALNE bez brzdenia...teda zabrzdil som, pockal kym doslo auto za mna a pustil brzdovy pedal...kvoli tomu, aby som neoslnoval vodica za mnou...mne to totiz vadi, hlavne v noci a nechcem robit inym to, co vadi mne samemu...cize treba uplne zmenit tento 6-rocny zvyk, abo vyradit na neutral...ale nemala by to byt daka velka havaria, ak sa stane :lol:

hlavne hodit spiatocku za jazdy sa nemoze :lol: :lol: :lol:
No neviem, jazdit z kopca s vyradenou rychlostou je pekna blbost, vyssia spotreba, horsia ucinnost posilnovacov ...
Roland
Příspěvky: 10
Registrován: úte kvě 16, 2006 08:25
Bydliště: Lučenec SR

Příspěvek od Roland »

Ja mám po Š120 Leganzu a samozrejme z kopca som s ňou (Š120) jazdil s vyradenou rýchlosťou aby som išiel rýchlejšie. Samozrejme som to aplikoval aj na Leganze a až tu na fóre som sa dozvedel aká je to pakovina ale músím povedať že sa mi veľmy ťažko zvyká na ponechanie rýchlosti.
Uživatelský avatar
djpsx
Příspěvky: 697
Registrován: sob bře 18, 2006 19:06
Bydliště: Pardubice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od djpsx »

To jsem netušil....když je z kopce hozenej neutrál, tak má auto vyšší spotřebu, než když je tam nechaná rychlost?
Vždyť otáčky jsou na minimu (okolo 1000) a tím pádem by měla být nejmenší spotřeba, ne?
Daewoo Nubira Kombi 1.6SX,r.v. 99 střední výbava, stříbrná, tuning výfuk, 205/50 R16 al. kola Zender, RMG Sony
Daewoo Nubira Sedan 2.0, r.v.98 (do provozu 2001), plná výbava, tmavě modrá metalíza, MP3 CD rádio.
Saša
Příspěvky: 101
Registrován: pon říj 18, 2004 14:49
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Saša »

Vzhledem k tomu, že mám už druhé auto s automatem, tak si myslím, že mám dost zkušeností s jeho používáním. Ničemu z toho co tu psal Petrm nelze vůbec nic vytknout. Je vidět, že je to odborník na svém místě. Jen bych malinko upřesnil ty jednotlivé rychlostní stupně: 1 - jede pouze na jedničku, 2 - řadí pouze jedna-dvě, 3-řadí jedna, dvě a tři. Tyhle volené rychlosti se fakt používají hlavně při jízdě z kopce - vyšší brzdný účinek motoru(čím prudší klesání,tím nižší volený převodový stupeň).
Ke zmiňované jízdě z kopce na neutrál bych si dovolil podotknout, že automatická převodovka je mazaná pouze,za jejího chodu(olej se vynáší na ozubených kolech a rozstřikuje se). Pokud se pojede na neutrál, tak ložiska hřídelů nejsou mazána (nedostatečně) a hrozí jejich zadření. Ze stejného důvodu je zakázáno auto s automatem táhnout na laně na větší vzdálenost. Vždy pouze odstranit na bezpečné místo a zbytek na odtahovce.
pokud budeš chtít, tak se rád podělím o další postřehy.
Daewoo Espero 2,0 CD automatic, 77kW.Modrá metalíza,klima,komplet v elektrice,palubní počítač Made in USSR.
Uživatelský avatar
bradkaj
Příspěvky: 118
Registrován: čtv led 27, 2005 11:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bradkaj »

Jestli jsem v obraze (laicky) tak prave z kopce se zarazenou rychlosti to nezere vubec nic (nova auta) - mysleno pro manual prevodovku!
Protoze auto brzdi motorem to znam. auto setrvacnosti pohani motor (ne motor auto) a tim padem neni potreba vykon a tak se "zavre" privod paliva (motor se toci tim ze ho pohani jizda z kopce) a jedes za 0 l/100 km :lol:
Snad nekecam a laicky jsem to popsal dobre :lol:
Uživatelský avatar
djpsx
Příspěvky: 697
Registrován: sob bře 18, 2006 19:06
Bydliště: Pardubice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od djpsx »

No já měl na mysli zrovna manuální převodovku....je to u ní stejné (co se týká jízdy z kopce) jako u automatu?
Daewoo Nubira Kombi 1.6SX,r.v. 99 střední výbava, stříbrná, tuning výfuk, 205/50 R16 al. kola Zender, RMG Sony
Daewoo Nubira Sedan 2.0, r.v.98 (do provozu 2001), plná výbava, tmavě modrá metalíza, MP3 CD rádio.
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Roland píše:Ja mám po Š120 Leganzu a samozrejme z kopca som s ňou (Š120) jazdil s vyradenou rýchlosťou aby som išiel rýchlejšie. Samozrejme som to aplikoval aj na Leganze a až tu na fóre som sa dozvedel aká je to pakovina ale músím povedať že sa mi veľmy ťažko zvyká na ponechanie rýchlosti.
Ale když máš zařazenou rychlost a otáčky jsou tedy přes nějakou mez a nemáš vůbec sešláplej pedál, tak ECU úplně uzavře vstřiky. Alespoň u manuálu, u automatu netuším, chybí dostatečné zkušenosti, jel jsem v tom dvakrát.
Odpovědět

Zpět na „LEGANZA“