Indikator cirkulace vzduchu u automaticke klimatizace
Moderátor: Blue Lanos
Indikator cirkulace vzduchu u automaticke klimatizace
Mam dotaz, resp. chci se ujistit, ze jsem spravne pochopil piktogram na displeji klimatizace (v manualu samozrejme vyznam symbolu na displeji vysvetlen neni). Na prilozenem obrazcich mi dle logiky prijde, ze mam zapnutou externi cirkulaci vzduchu, tj. tu, co mam byt aktivni, protoze interni (sipka je stocena do U tvaru uvnitr nacrtnuteho kopkitu) cirkulace se ma pouzivat jen kratkodobe, napr. pri zapachu zvenku.
Jenze kdyz jsem nedavno jel za slunecneho dne a s timhle si hral, tak proste s venkovni cirkulaci (protahla sipka dle prilozene fotky) byl ten foukany vzduch horky (i kdyz bylo nastaveno "LO"), kdezto po prepnuti na vnitrni cirkulaci (tedy podle me), byl ten vzduch vyrazne chladnejsi. To je v poradku? Chapu, ze vzduch venku byl ohraty a zvlast pokud se nabira kolem motoru, ale ze by az tak?
Taky jsem asi nepochopil funkci klimatizace. Dam v letnim parnu 18 stupnu, zapnu auto mod, vrtule se rozerve na maximum, zapne se rozmrazovani (?!?) a... uvnitr je furt stejny vedro i po nejake chvili cinnosti klimosky. Podobne v zime, kdyz jsem si chtel pritopit, tak teplo mi zacalo byt az po nejake chvili, kdyz se zrejme ohral motor. Myslel jsem, ze automaticka klimatizace se bude chovat lip, nez tzv. topeni u staricke S120L, ktere zjevne fungovalo stejne, akorat misto mackani cudliku se tocilo cudliky. Myslel jsem, ze klimatizace (a zvlast automaticka) ma kompresor ci nejaky podobny nezavisly obvod a regulace teloty probiha nezavisle na tom, jestli je uz motor ohraty a venku vedro nebo zima... Nebo se pletu a jsem naivni?
Takto jsem to pochopil ja:
V cervenem ovalu je znak pro externi cirkulaci?
V cervenem ovalu je znak pro interni cirkulaci?
Jenze kdyz jsem nedavno jel za slunecneho dne a s timhle si hral, tak proste s venkovni cirkulaci (protahla sipka dle prilozene fotky) byl ten foukany vzduch horky (i kdyz bylo nastaveno "LO"), kdezto po prepnuti na vnitrni cirkulaci (tedy podle me), byl ten vzduch vyrazne chladnejsi. To je v poradku? Chapu, ze vzduch venku byl ohraty a zvlast pokud se nabira kolem motoru, ale ze by az tak?
Taky jsem asi nepochopil funkci klimatizace. Dam v letnim parnu 18 stupnu, zapnu auto mod, vrtule se rozerve na maximum, zapne se rozmrazovani (?!?) a... uvnitr je furt stejny vedro i po nejake chvili cinnosti klimosky. Podobne v zime, kdyz jsem si chtel pritopit, tak teplo mi zacalo byt az po nejake chvili, kdyz se zrejme ohral motor. Myslel jsem, ze automaticka klimatizace se bude chovat lip, nez tzv. topeni u staricke S120L, ktere zjevne fungovalo stejne, akorat misto mackani cudliku se tocilo cudliky. Myslel jsem, ze klimatizace (a zvlast automaticka) ma kompresor ci nejaky podobny nezavisly obvod a regulace teloty probiha nezavisle na tom, jestli je uz motor ohraty a venku vedro nebo zima... Nebo se pletu a jsem naivni?
Takto jsem to pochopil ja:
V cervenem ovalu je znak pro externi cirkulaci?
V cervenem ovalu je znak pro interni cirkulaci?
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
- Reklama
Re: Indikator cirkulace vzduchu u automaticke klimatizace
Šmankote, a jak bys chtěl to teplo získat jinak, než od motoru? Pokud chceš topit dřív, než se ohřeje motor, pořiď si nezávislé topení, třeba Webasto, ale není to žádná levná záležitost.Slam píše:Podobne v zime, kdyz jsem si chtel pritopit, tak teplo mi zacalo byt az po nejake chvili, kdyz se zrejme ohral motor.
V tom spodním obrázku je opravdu znak pro interní cirkulaci, v tom horním bych řekl, že jde spíše o intenzitu foukaného vzduchu.
Tak ty simboly máš správně . Samozřejmě že teplo v autě bude až po pár minutách běhu motoru pakliže tam nemáš nějaké nezávislé topení jak píše Docent . Jinak podle tvého popisu asi nemáš v klimatizaci tlak a ta ti nespíná protože když nastavíš teplotu na LO tak ti musí jít z výdechů ventilace vzduch teplý asi 2-5 stupňů a je jedno jestli máš vnitřní okruh nebo vnější . Nejlíp to poznáš nastaruj motor otevři kapotu řekni třeba manželce (přítelkyni , svému dítěti případně ) aby ti zmáčkli symbol A/C a nebo nastavit teplotu na LO a auto aby se ti rozsvítila sněhová vločka na displeji a ty si jdi stoupnout k motoru a koukej se na kompresor pohání ho řemen a točí se mu jen venkovní část řemenice a když sepne měl bys slyšet hlasité cvaknutí a řemenice se musí začít točit celá a lehce zakolísají otáčky . Kompresor je vepředu dole jakoby pod motorem a vedou do něj silné hliníkové trubky . Když se tak nestane není v klimě tlak a nejspíš máš špatnej chledič klima a musíš ho dát novej
@petrm: Dik za info a navod na overeni stavu. I kdyz na slova "musíš ho dát novej" jsem posledni dobou uz trochu alergictejsi, ale snad to nebude tak zle a ja mam jen hold prehnane naroky a predstavy.
@Docent: Jak? No me napadlo, ze kdyz je tam ten kompresor, tak by mohl pracovat na stejnem principu jako v lednicce, akorat z opacneho konce. Hnat pasivne jenom vzduch od motoru umi i zminovana skodovka, a ta urcite zadnou klimatizaci nema.. No nic, hold jsem moc narocnej a omlouvam se, ze jsem urazil technicky zdatnejsi cleny tohoto fora.
@Docent: Jak? No me napadlo, ze kdyz je tam ten kompresor, tak by mohl pracovat na stejnem principu jako v lednicce, akorat z opacneho konce. Hnat pasivne jenom vzduch od motoru umi i zminovana skodovka, a ta urcite zadnou klimatizaci nema.. No nic, hold jsem moc narocnej a omlouvam se, ze jsem urazil technicky zdatnejsi cleny tohoto fora.
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
- whisky22
- Příspěvky: 267
- Registrován: úte říj 18, 2005 11:54
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Ak by si potreboval novy chladic:
http://www.auto-chladice.cz/ramec_klim.htm
http://www.auto-chladice.cz/ramec_klim.htm
"Milan" Leganza 2,0 CDX full vybava, color 69U, LPG Lovato-Lovtec, model98, 183000 km + Babetta r.1995
To co popisuješ je přesný princip práce klimatizace ale je to dobrej nápad pro konstruktéry aby to udělali na obě strany a používali to na chlazení a topení jinak tohle řeší nezávyslé topení které ohřívá přímo vodu v chladiči topení a je tam pak teplá voda prakticky ihned po spuštění a díky tomu jde i teplý vzduch z topení ihnedSlam píše:@petrm: Dik za info a navod na overeni stavu. I kdyz na slova "musíš ho dát novej" jsem posledni dobou uz trochu alergictejsi, ale snad to nebude tak zle a ja mam jen hold prehnane naroky a predstavy.
@Docent: Jak? No me napadlo, ze kdyz je tam ten kompresor, tak by mohl pracovat na stejnem principu jako v lednicce, akorat z opacneho konce. Hnat pasivne jenom vzduch od motoru umi i zminovana skodovka, a ta urcite zadnou klimatizaci nema.. No nic, hold jsem moc narocnej a omlouvam se, ze jsem urazil technicky zdatnejsi cleny tohoto fora.
Jenže to Webasto stojí cca 35 kKč bez práce, takže to není nic pro Matýzka . I když do vašich drahých vozů... .
Brácha přitáh z Německa Polo s tímhle topením a moc se mně to líbilo, ráno stačilo vystrčit dálková ovládání z okna, zmáčknout čudlík a než člověk odjížděl do práce, tak bylo teplo.
Jinak klimatizace do baráků, které pracují i opačně, tj. jako tepelné čerpadlo, už se dělají, tak třeba to samé bude za čas i do aut.
Brácha přitáh z Německa Polo s tímhle topením a moc se mně to líbilo, ráno stačilo vystrčit dálková ovládání z okna, zmáčknout čudlík a než člověk odjížděl do práce, tak bylo teplo.
Jinak klimatizace do baráků, které pracují i opačně, tj. jako tepelné čerpadlo, už se dělají, tak třeba to samé bude za čas i do aut.
Jo, jo, když si moje ženská stěžovala před jedním mým známým, který má Hondu Accord za víc jak 1,3 mio, že jí vadí v zimě sedat do studenýho auta, tak prohlásil, že neví, na co si stěžuje, že on ráno přijde, nastaruje a do minuty jde z výdechů teplej (horkej) vzduch a že bysme si to topení asi měli nechat spravit.
Nejdříve jsem si myslel, že si ze mě dělá prdel a až posléze jsem pochopil, že nechápe rozdíl mezi 5let starým autem za 200 tisíc a svým.
Nejdříve jsem si myslel, že si ze mě dělá prdel a až posléze jsem pochopil, že nechápe rozdíl mezi 5let starým autem za 200 tisíc a svým.
Pro jistotu se chci jeste zeptat:
Za jak dlouho od nastartovani v techhle vedrech pres 30 stupnu u auta stojiciho na slunicku by mela spravne teplota uvnitr auta klesnout na tech nastavenych napr. 18,5 stupnu? Je to vubec realne v radove minutach?
Maji byt v rozpalenem aute pri cinnosti klimatizace zavrena okna nebo tomu trosku pomuze, kdyz se pootevrou (alespon zpocatku)?
Za jak dlouho od nastartovani v techhle vedrech pres 30 stupnu u auta stojiciho na slunicku by mela spravne teplota uvnitr auta klesnout na tech nastavenych napr. 18,5 stupnu? Je to vubec realne v radove minutach?
Maji byt v rozpalenem aute pri cinnosti klimatizace zavrena okna nebo tomu trosku pomuze, kdyz se pootevrou (alespon zpocatku)?
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
- simone
- Příspěvky: 1795
- Registrován: ned kvě 22, 2005 13:27
- Bydliště: Drienovec okr.Košice okolie
- Kontaktovat uživatele:
teplo
Slame mne v Nubire stojace na parkovisku celý den teplota vovnútri 55 C sa schladí na 30 za cca 15min ventilator max
Leganza strieborna metalíza CDX hifi JBL,Magnat,Blaupunkt , LPG,
maxi skuter Kymco Xciting 500
maxi skuter Kymco Xciting 500
Re: teplo
30 je jeste furt dost, tech 19 das zhruba za kolik (za techto podminek)?simone píše:Slame mne v Nubire stojace na parkovisku celý den teplota vovnútri 55 C sa schladí na 30 za cca 15min ventilator max
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
na 18 se asi nedostaneš . Při vstupu do auta klidně na minutu otevři všechny okna. V autě je klidně i 70 a venku jen 40 na sluníčku takže to vyvětrej a přitom měj puštěnou klimu naplno jinak měl bys mít kvůli případným zdravotním problémům teplotu nastavenou jen o 5 stupňů nižší než je venku protže když pojedeš dlouho a budeš mít nastavenou teplotu 18 a po 300 kilometrech jízdy vystoupíš do 30 stupňu tak je to docela šok
když dáš 19 při těchto vedrech tak tě akorát šlahne nebo se nachladíš nesmíš být tak nedočkavý a nebo si dávej auto do stínu
a co se týká otevření oken určitě ne jinak klimoška nemá účinek který je potřeba
a co se týká otevření oken určitě ne jinak klimoška nemá účinek který je potřeba
Leganza 2,0 CDX
audio Alpine IVA, repro DD a Oxygene, zesilovač GZ, xenony, zeleně podsvíceno, sníženo
audio Alpine IVA, repro DD a Oxygene, zesilovač GZ, xenony, zeleně podsvíceno, sníženo