Klima KO ?
Moderátor: Blue Lanos
- vado
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Klima KO ?
Tak vcera som zapol klimu a ... nic. Elektrospojka normalne zopne, kompresor sa toci. Akurat nechladi. Niekde z miesta, kde by mal byt ochladzovac vzduchu (pod palubovkou na mieste spolujazdca) sa pocas doby, ked je zapnuta klima, ozyva take ako keby sycanie. Tlak v systeme bol v Baldovci podla udajov meraka okolo 330 kPa (?)
Nemate niekto skusenosti, cim by to mohlo byt ? Chladic asi deravy nebude (dufam), lebo tlak tam je (bol), spojka zopne ....
A nemate niekto kontakt v BA, kto by bol ochotny naplnit klimu (v znackovom servise chcu 2300 Skk, v auto-klime az 2800 Skk )
Vdaka za rady.
p.s. Vcera som presiel cez STK bez akehokolvek uplatku a bez akejkolvek chyby. Vsetko OK. A teraz som uz majitelom malickej nalepky na prednom skle podla normy EU (som bol prekvapeny, ze uz neplatia tie male cervene nalepky na SPZ, tu mi prelepili bielou nalepkou, aby ju nebolo vidiet), ktora ma opravnuje pouzivat afticko az do 4.5.2008.
Len keby za to nechceli 850 Skk
Nemate niekto skusenosti, cim by to mohlo byt ? Chladic asi deravy nebude (dufam), lebo tlak tam je (bol), spojka zopne ....
A nemate niekto kontakt v BA, kto by bol ochotny naplnit klimu (v znackovom servise chcu 2300 Skk, v auto-klime az 2800 Skk )
Vdaka za rady.
p.s. Vcera som presiel cez STK bez akehokolvek uplatku a bez akejkolvek chyby. Vsetko OK. A teraz som uz majitelom malickej nalepky na prednom skle podla normy EU (som bol prekvapeny, ze uz neplatia tie male cervene nalepky na SPZ, tu mi prelepili bielou nalepkou, aby ju nebolo vidiet), ktora ma opravnuje pouzivat afticko az do 4.5.2008.
Len keby za to nechceli 850 Skk
V.
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
- Reklama
- eMKa Slovensko
- Příspěvky: 2087
- Registrován: úte zář 30, 2003 20:41
- Bydliště: TN - NMnV
- Kontaktovat uživatele:
- whisky22
- Příspěvky: 267
- Registrován: úte říj 18, 2005 11:54
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Tu su moje skusenosti. V marci som zhanal aj ja naplnenie klimatizacie v Bratislave. Mal som deravy chladic a kupil som starsi z buracky. Kde som sa pytal, tak vsade hovorili ze naplnenie stoji cca 1300 Sk. No potom som sa dozvedel, ze je to zakladna napln (asi standartny obsah) a este bez DPH. Ked som bol v Auto-klima na Benadickej tak mi tiez povedali, ze 1300. Ked som tam dosiel na vymenu, tak mi to vyratali na 5000 aj s demontazou a montazou vlastneho chladica, olejom do kompresora. Tak som isiel do http://www.autocomp.sk/ a tam mi to spravili za 3000 vsetko. Olej do kompresora, napln do klimy, farbu na kontrolu a po tyzdni prevadzky kontrola tesnosti pod UV lampou. Podla mna ta kontrola je celkom dobra. Usetris za dalsiu napln. Ja som s nimi spokojny.
"Milan" Leganza 2,0 CDX full vybava, color 69U, LPG Lovato-Lovtec, model98, 183000 km + Babetta r.1995
- vado
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
No prave, ja som tam bol tiez (byvam tam) a povedali, ze naplnenie 1300 plus DPH, tak dokopy 1800.whisky22 píše:Ked som bol v Auto-klima na Benadickej tak mi tiez povedali, ze 1300.
Dufam, ze chladic je cely (ak by mal dieru, uz by tam medium nebolo a elektrospojka by nezopla).
Skusim to v tom autocomp. Vdaka za radu.
V.
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
- Blue Lanos
- Příspěvky: 4033
- Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
- Bydliště: NMnV
No Vlado mame skoro rovnko stare asticka teda aspon co sa roku a hadam aj mesiaca tyka. Mne Pali nameral 333kPa takze asi este mame ozaj chladice dobre. Mne spina aj chladi ale je to bieda akurat tak na odhmlievanie okien to staci na chladenie je to uz malo skoda benzin minat na chladenie seba ked to skoro citit nie je. Ja som ju nedoplnal za 8r. ale uz bude treba takze sa nato aj ja tesim. Jo aj STK mam v juni ale ako vzdy bez akehokolvek podmaznutia dufam, ze aj teraz
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
no to ze ti to spina a kompresor bezi tak to MUSI chladit.nezda se mi ze vam to chladi malo.ale kdyz to rikate tak asi ano.je mozne ze to medium uz tam skoro neni ale to by tam nebyl ani tlak.je to divne.v pondeli jsem meril jeste maremana a ten mel dokonce 250 a jeste mu to chladi.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
- vado
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Tak, a klima doklimovala. Uz ani nezopne elektrospojka. Tlak tam este nejaky asi je (po stlaceni ventilku syci), ale uz asi velmi malo.
Pravdepodobne to uslo niekde pod palubovkou pred spolujazdcom, tam bolo pocut to sycanie.
Musim s tym ist niekde do servisu, aby zistili, co tomu je.
Pravdepodobne to uslo niekde pod palubovkou pred spolujazdcom, tam bolo pocut to sycanie.
Musim s tym ist niekde do servisu, aby zistili, co tomu je.
V.
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
- vado
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Tak a je to. Typicka zavada - prehrdzaveny chladic pri uchycovacej skrutke vpravo dole pri pohlade spredu . Mam uz novy chladic, ktory ma normalne drziaky, nie skrutky krizom cez chladic. Neviem, ktoremu korejcanovi napadol taky blby sposob uchytenia
Ale bol to roman na pokracovanie: Minuly piatok som dosiel do servisu, kde to napojili na taky mudry stroj, ktory vycucal zvysky stareho media (aj tak tam uz ziadne nebolo). Potom spravil podtlak a chvilu meral, ci sa tam nieco nedostava cez nejaku prasklinu. Vysledok bol optimisticky, nenasavalo to nic. Tak tam supli chladiace medium, dohromady 720 gramov + olej. Dalsou mudrou masinkou, takym cmuchacom, zistovali, ci to niekde neunika. Nezistili sa ziadne uniky. Ale pre istotu tam natlacil aj farbu s tym, aby som dosiel o dva dni. Nabehal som asi 200 km a plny nadeje som dosiel do servisu. Tam pomocou UV lampy a takych smiesnych zltych okuliarov hladali, ci a kade to fuci. Asi po 15 minutach to vyzeralo, ze tam ziadna diera nie je, technik mal na jazyku vetu, ze system je OK, ale v poslednej chvili zbadal malu skvrnku ukrytu pod skrutkou. A bolo to jasne. Tak hned potom vycucali medium, co nestihlo ujst. No a za dva dni cez tu mikrotrhlinu sa zo 720 gramov stihlo doslova vyparit 135 gramov, skoro 20%
Vcera mi teda vymenili chladic, natlakovali system - tentokrat 850 gramov + olej (na korejskej original nalepke je uvedene, ze HP 850g a LP 720g, na slovenskej iba 850g), dali aj farbu a mam tam ist vo stvrtok na kontrolu. Dufam, ze tentokrat to uz bude OK
Ale bol to dalsi prievan v penazenke, dokopy asi 11 kSkk (bez papierov) a to este stihli odsat zvysne medium, co nevyfucalo. Len samotny chladic takmer 7500 Skk
Teraz klima klimuje ako diva, skoro okamzite po zapnuti z nej ide ladovy vzduch.
Jedna zaujimavost a zaroven otazka pre znalcov: na vysokotlakej strane namerali, ze kompresor prestane tlakovat az pri tlaku 19 atm (1.9 MPa) a znovu sa zapne pri 12 atm. A vraj tych 19 atm je uz na hranici a ak by to vypinalo pri trochu vyssom tlaku, museli by vymenit aj cosi ine (rehydrator ?)
Pre Blue: tych tvojich 333 kPa (3 atm) pravdepodobne naznacuje, ze aj tvoja klima cochvila prestane klimovat a bude ju treba doplnit mediom. Ze vraj je normalne, ze klima "ujde" tak za 3 - 4 roky. Len aby v tom nebolo tiez nieco podobne, ako v mojom pripade
p.s.: Technik mi spomenul ako perlicku to, ze ked som v piatok odisiel zo servisu, asi hodinu po mne tam dosiel dalsi Lanos s vyfucanou klimou. A mal ten isty problem. Prehrdzaveny chladic, ale na rozdiel od mojho pod skrutkou dole na lavej strane
Ale bol to roman na pokracovanie: Minuly piatok som dosiel do servisu, kde to napojili na taky mudry stroj, ktory vycucal zvysky stareho media (aj tak tam uz ziadne nebolo). Potom spravil podtlak a chvilu meral, ci sa tam nieco nedostava cez nejaku prasklinu. Vysledok bol optimisticky, nenasavalo to nic. Tak tam supli chladiace medium, dohromady 720 gramov + olej. Dalsou mudrou masinkou, takym cmuchacom, zistovali, ci to niekde neunika. Nezistili sa ziadne uniky. Ale pre istotu tam natlacil aj farbu s tym, aby som dosiel o dva dni. Nabehal som asi 200 km a plny nadeje som dosiel do servisu. Tam pomocou UV lampy a takych smiesnych zltych okuliarov hladali, ci a kade to fuci. Asi po 15 minutach to vyzeralo, ze tam ziadna diera nie je, technik mal na jazyku vetu, ze system je OK, ale v poslednej chvili zbadal malu skvrnku ukrytu pod skrutkou. A bolo to jasne. Tak hned potom vycucali medium, co nestihlo ujst. No a za dva dni cez tu mikrotrhlinu sa zo 720 gramov stihlo doslova vyparit 135 gramov, skoro 20%
Vcera mi teda vymenili chladic, natlakovali system - tentokrat 850 gramov + olej (na korejskej original nalepke je uvedene, ze HP 850g a LP 720g, na slovenskej iba 850g), dali aj farbu a mam tam ist vo stvrtok na kontrolu. Dufam, ze tentokrat to uz bude OK
Ale bol to dalsi prievan v penazenke, dokopy asi 11 kSkk (bez papierov) a to este stihli odsat zvysne medium, co nevyfucalo. Len samotny chladic takmer 7500 Skk
Teraz klima klimuje ako diva, skoro okamzite po zapnuti z nej ide ladovy vzduch.
Jedna zaujimavost a zaroven otazka pre znalcov: na vysokotlakej strane namerali, ze kompresor prestane tlakovat az pri tlaku 19 atm (1.9 MPa) a znovu sa zapne pri 12 atm. A vraj tych 19 atm je uz na hranici a ak by to vypinalo pri trochu vyssom tlaku, museli by vymenit aj cosi ine (rehydrator ?)
Pre Blue: tych tvojich 333 kPa (3 atm) pravdepodobne naznacuje, ze aj tvoja klima cochvila prestane klimovat a bude ju treba doplnit mediom. Ze vraj je normalne, ze klima "ujde" tak za 3 - 4 roky. Len aby v tom nebolo tiez nieco podobne, ako v mojom pripade
p.s.: Technik mi spomenul ako perlicku to, ze ked som v piatok odisiel zo servisu, asi hodinu po mne tam dosiel dalsi Lanos s vyfucanou klimou. A mal ten isty problem. Prehrdzaveny chladic, ale na rozdiel od mojho pod skrutkou dole na lavej strane
V.
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Tak ja to mel za 5750 Kč
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?t=5923
nekdo me tady tvrdil, ze Lanos nema problemy s deravym chladicem
myslim ze eMKa
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?t=5923
nekdo me tady tvrdil, ze Lanos nema problemy s deravym chladicem
myslim ze eMKa
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
- Blue Lanos
- Příspěvky: 4033
- Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
- Bydliště: NMnV
Nazdar vado a drzim palce aby to vydrzalovado píše:Pre Blue: tych tvojich 333 kPa (3 atm) pravdepodobne naznacuje, ze aj tvoja klima cochvila prestane klimovat a bude ju treba doplnit mediom. Ze vraj je normalne, ze klima "ujde" tak za 3 - 4 roky. Len aby v tom nebolo tiez nieco podobne, ako v mojom pripade
No ja som bol u jedneho klimatizera co ma doma plnicku a vsakovake tlakomer . Napojili sme to na hadice a ten ako to zbadal tak hned ujukal, ze naco to chcem plnit, ze to ma tlak jak hrom neviem uz kolko mu to na tych budikoch ukazovalo. Len nerozumiem jednej veci on to vsetko testoval v dost vysokych otackach - rukou tomu vyzinal na klapke takze mu to tlacilo o stosest Je toto spravny postup? Nic mi tam nedal lebo zevraj je to dobre!! On nema odsavacku tzn. museli by sme R134R vypustit do luftu a pak napustit presne mnozstvo. To ze by sa vypustilo by ma az tak nestvalo pac mame chladiva dost tak vlastne teraz neviem co je spravne ci 333kPa co nameral palikx alebo tvrdenie klimatizera, ze vse je ok?
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
- Akri
- Příspěvky: 4273
- Registrován: stř zář 10, 2003 18:50
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Vzhledem k veku tveho chladice bych to neplnil uz nadoraz, aby to nekde nazacalo unikat Palikx mi to taky radil, kdyz jsem si ji chtel dat doplnit, tak jsem to tak nechal. Jak tam bude vyssi tlak a ten chladic bude mit nekde slabsi misto, vsichni vime kde, ze? tak by se to mohlo jen popichnout aby se to urychliloBlue Lanos píše:Nazdar vado a drzim palce aby to vydrzalovado píše:Pre Blue: tych tvojich 333 kPa (3 atm) pravdepodobne naznacuje, ze aj tvoja klima cochvila prestane klimovat a bude ju treba doplnit mediom. Ze vraj je normalne, ze klima "ujde" tak za 3 - 4 roky. Len aby v tom nebolo tiez nieco podobne, ako v mojom pripade
No ja som bol u jedneho klimatizera co ma doma plnicku a vsakovake tlakomer . Napojili sme to na hadice a ten ako to zbadal tak hned ujukal, ze naco to chcem plnit, ze to ma tlak jak hrom neviem uz kolko mu to na tych budikoch ukazovalo. Len nerozumiem jednej veci on to vsetko testoval v dost vysokych otackach - rukou tomu vyzinal na klapke takze mu to tlacilo o stosest Je toto spravny postup? Nic mi tam nedal lebo zevraj je to dobre!! On nema odsavacku tzn. museli by sme R134R vypustit do luftu a pak napustit presne mnozstvo. To ze by sa vypustilo by ma az tak nestvalo pac mame chladiva dost tak vlastne teraz neviem co je spravne ci 333kPa co nameral palikx alebo tvrdenie klimatizera, ze vse je ok?
AKRI - (byl) Muž z Ria !
AVEOtici všech zemí, spojte se
AVEOtici všech zemí, spojte se
- Blue Lanos
- Příspěvky: 4033
- Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
- Bydliště: NMnV
Mozna mas pravdu Jiriku Ja to asi nacham na pokoji pokial to chladi
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01