KONTROLKA - BATERIA

Moderátor: Blue Lanos

MICHAL SK

Ako tomu predist ?

Příspěvek od MICHAL SK »

A ako predist tomu, aby mi auto signalizovalo, ze nedobija ked odide diodovy mostik.
Som tu cital v diskusii, ze nejaky externy ukazovatel dobijania.
Kde sa da kupit, kam sa take nieco montuje a neviete nahodou kolko to cele stoji ? Chcel by som takym situaciam predist.

Dakujem

Michal
Reklama
 

ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

To sa snad uz ani nevyraba. Mozno v nejakej predajni na skodu a ladu najdu nejaky zabudnuty kusok batestu ciakosatovola, ale treba pocitat s dobovym dizajnom :).
swatch
Příspěvky: 44
Registrován: pát lis 26, 2004 22:28
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od swatch »

Dá se to koupit jako tuningový doplněk v různých tvarech a barvách.
Daewoo Espero 1,8 MPI 70kw 7 let,plná výbava
Prostě bezva autíčko,jen kdyby mělo sklopné zad. sedadla :-)
Uživatelský avatar
Sato
Příspěvky: 434
Registrován: čtv srp 12, 2004 09:58
Bydliště: SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sato »

Dnes sadnem do auta, otocim klucikom a nic... Takto vyzera ze baterka dosluzila. Hoci este svieti ta zelena kontrolka. Alternator ma snahu sa roztocit ale trva to asi 2sekundy a elektrika vypne. Aj radiu treba dat bezp.kod. :cry:
R.I.P

aktuálne: Renault Megane III. 1.6 16V 100k
Uživatelský avatar
mrk
Příspěvky: 2098
Registrován: pát led 23, 2004 19:51
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mrk »

ked mne uz netocila bateria, tak radio este v pohode hralo.
Daewoo Lanos 1.5
Škoda Octavia 1.6
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

Ta zelena "kontrolka" je len plavajuci hustomer, ktry sa nataca podla hustoty kyseliny. Ak je "natoceny na zeleno" a starter este potoci trosku, tak je pravdepodobne skratovany niektory z clankov. Vtedy este moze pomoct dost drasticka metoda skratovania kontaktov baterky nejakym kablikom (pozor moze sa "privarit" k olovenym kontaktom, ale pravdepodobne len prehori :) ). To by malo okrem ineho znicit aj vyzkratovany mostik medzi platnami v baterke. Tolko teoria a prax z druhej ruky :). ALe ak by sa este pozbierala, tak uz by som s nou dlho nejazdil.
Ak ma ta baterka bez zataze kusok pod 12V, tak je to skratovanym clankom. Este niekedy odide clanok uplne, ale vtedy sa baterka zda OK, akurat pri zatazi na obycajne svetla je napatie prudko klesne. Vtedy silno smrdi z jedneho clanku. Taku uz len vyhodit.
Uživatelský avatar
Sato
Příspěvky: 434
Registrován: čtv srp 12, 2004 09:58
Bydliště: SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sato »

Nakoniec som kupil novu autobateriu. Dufam vsak ze nie zbytocne, lebo mozno ze na chybe bude alternator. To asi zistim az trosku viac nabeham.

Myslel som ze ta zelena kontrolka ukazuje stav nabitia baterie. Na hustomer som ani nepomyslel. :lol:
R.I.P

aktuálne: Renault Megane III. 1.6 16V 100k
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Takže ja mám takýto problém. Keď som štartujem studené Espero, resetuje sa mi rádio (nemám pôvodné). Bateria už bola dosť stará (ešte pôvodná), tak som vymenil za novú. No nepomohlo to. Poslednú dobu mi ho resetovalo, aj ked bol motor teplý. Auto štartuje ťažie, ked je studený motor, pobeží 5 sekúnd a zdochne. Našartujem ho na 2krát a už ide, trochu kolíšu otáčky, ale napraví sa to. Krokový motorček a celá sustava okolo zapalovania je v dobrom stave. Všimol som si, ked je našartované studené auto a ja mierne stupím na plyn, tak sa mi naplno rozsvieti display na rádii. Tak som jedno pekné mrazivé ráno sadol do mojho esperka a skúsil ho naštartovať. No ono nechytilo ani na piati krát a baterka už bola v čudu. Som ju nabil , pripojil na ňu voltmeter a všimol som si, keď už bolo auto naštartované a motor bežal, že ukazuje okolo 14-15 voltov a ručička sa trasie. Tak som rukou pridal plyn, a ona lietala od 0 do 30 V.Tak čo vy na to? Alternátor alebo iba len usmerňovač na ňom? Ináč som si aj ja všimol, že v mojom motore je zvuk, ako keby som mal tam namontované turbo. Ako zistím chybu alternátora, tak aby som ho nemusel vymontovať von? A koľko stojí repas a za aký čas? Ďakujem.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Tak to je napováženou, pokud měříš na baterce, mělo by tam být při běhu motoru tak 14 - 14,5V ale určitě ne 30!!!! Chvilku po startování může být až 15V ale musí pak klesnout na cca 14,2V a pak toto napětí držet nezávisle na otáčkách nebo zapínání spotřebičů. Vypadá to na vadný regulátor v alternátoru. Ten bývá integrovaný přímo v alternátoru, nevím jestli se dá koupit samostatně :roll: :roll:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
peter NR
Příspěvky: 1081
Registrován: sob dub 30, 2005 22:25
Bydliště: Nitra

Příspěvek od peter NR »

Tak, tak... navyše ten hluk može sposobovať vadný usmerňovač...
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
Uživatelský avatar
]Rebro[
Příspěvky: 2350
Registrován: pát srp 06, 2004 10:39
Bydliště: Vsade dobre, doma najlepsejsie

Příspěvek od ]Rebro[ »

Ja mam v aute taky teploro-baterko-hodinky. Uz asi dva roky. Stalo to okolo 1300Sk. A podla neho moja hladina napatia za jazdy je 13.7-13.9 V. [Svetla, radio, zosilovac,ventilator]
Je: Volvo V50
Bola: Nexia GL
Spotreba - 2 motory
POWERED by JRD McLAREN
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

v altiku se da vymenit tzv diodovy blok ten tam odchazi nejcasteji.napeti by melo byt kolem 14,2 ale auta bezne dobíjí 13,8 +- neco.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
jachym

Re: KONTROLKA - BATERIA

Příspěvek od jachym »

Filip píše:zdravim Vas,

vcera mi zacala svietit kontrolka Baterie a na polovicu svieti
kontrolka BRAKE. ked zatiahnem rucnu svieti uplne, ked ju dam dolu
svieti napolovicu (s polovicnou intenzitou) zacalo to spolu s baterkou.

co mi mohlo odist ? auto sa tvari akoze nic. zatial ide aj startuje.
alternator asi teda zly nebude. na baterku by som 150 km nepresiel.
asi dobijanie baterie. co tam mohlo odist ???
a preco svieti kontrolka BRAKE

to sa stalo aj mne, odisla jedna dioda na mostiku alternatota, ale aj tak dobíjal na 12,3-13V, sem tam zasvietila sučasne bateria aj recna brzda
MICHAL SK

Příspěvek od MICHAL SK »

Na polovicu svieti kontrolka zatiahnutej brzdy ked je odideny diodovy mostik. Uz sa to iste preste stalo aj mne.
Dal som si to vymenit v servise kde sa zaoberaju iba repasom alternatorov a starterov. Robia velmi kvalitne za dobre ceny a davaju na vymenenu suciastku aj zaruku 2 roky.
Ak si z BA a mal by si zaujem o kontakt na ten servis tak mi napis
na moravec@mpkapa.sk

Michal, BA
---------------------------------------------------
ESPERO 1.5 + LPG
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“