Drnčanie rýchlostnek páky

Moderátor: Blue Lanos

stefan
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 09:21
Bydliště: Žilina

Drnčanie rýchlostnek páky

Příspěvek od stefan »

Viem že sa to už kdesi rozoberalo, ale mám tento problém a asi ho
nemám sám. Drnčí mi prevodová páka. Najviac sa to prejavuje na trojke
nad 2000 otáčok. Keď trochu pritiahnem páku do zadu tak to prestane.
Robí to aj päťka, ale menej. Díval som sa na mechanizmus pri
prevodovke, a je tam po prvé veľmi zlý prístup a po druhé veľmi veľa
čapov, a iných vecí. Čo býva zlé, čo to stojí a ako sa to dá vymeniť?

Ešte jedna vec. Čosi mi drnčí aj v palubovke. Drnčí to iba pri prejazde
cez nerovnosti. Nemá niekto podobný problém, a čo to môže byť?
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Sato
Příspěvky: 434
Registrován: čtv srp 12, 2004 09:58
Bydliště: SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sato »

Tak to s tou prevodovou pakou by zaujimalo aj mna.... :roll:
R.I.P

aktuálne: Renault Megane III. 1.6 16V 100k
stefan
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 09:21
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stefan »

Vidíš Sato. A zrovna od teba som čakal dobrú radu aj s nejakou
peknou fotkou, na ktorej vysvetlíš čo je zlé, a čo s tým robiť.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Uživatelský avatar
Sato
Příspěvky: 434
Registrován: čtv srp 12, 2004 09:58
Bydliště: SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sato »

stefan píše:Vidíš Sato. A zrovna od teba som čakal dobrú radu aj s nejakou
peknou fotkou, na ktorej vysvetlíš čo je zlé, a čo s tým robiť.
Hmm tak smola... Nejako nestiham ani ine veci :lol:
R.I.P

aktuálne: Renault Megane III. 1.6 16V 100k
Uživatelský avatar
peter NR
Příspěvky: 1081
Registrován: sob dub 30, 2005 22:25
Bydliště: Nitra

Příspěvek od peter NR »

Pravdepodobne to budu dva silentbloky uloženia kulisy.
V motor. priestore, v mieste kde vychadza tyč šaltpáky je páka, v strede uložená - a v tom uložení sú dva malé silentbloky.
Je tam strašný prístup a dosť blbo sa to rozoberá... ale je na tom aj niečo pozitívne - tie silentbloky vyjdú asi 48sk/ks ;)
Mnoho zdaru :!:
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

jo tak presne tam je ten problem.ale ja je nemenim .vzdy tam do spodu vlozim podložky ,mechanismus se zvedne trosku ztuhne a prestane rachtat.v nubira sekci je ode me fotka se sipkami.(v galerii taky)tak se mrkni a treba to das dohromady.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
RoSta
Příspěvky: 613
Registrován: ned říj 03, 2004 23:19
Bydliště: PRIEVIDZA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RoSta »

peter NR píše:Pravdepodobne to budu dva silentbloky uloženia kulisy.
V motor. priestore, v mieste kde vychadza tyč šaltpáky je páka, v strede uložená - a v tom uložení sú dva malé silentbloky.
Je tam strašný prístup a dosť blbo sa to rozoberá... ale je na tom aj niečo pozitívne - tie silentbloky vyjdú asi 48sk/ks ;)
Mnoho zdaru :!:
Ja ich už mám doma, ale nechce sa mi do toho a najviac by ma naštvalo, keby to nepomohlo.
Drnčí to teda fest!
Robil to už niekto? Chcelo by to návod ako to urobiť "bezbolestne"...
http://www.TAXAMETER.sk
Ford Mondeo 1,6 LPG
Ex: Espero 1,5 LPG
Zrušenie ESPERA a dovoz MONDEA...
phalanx
Příspěvky: 247
Registrován: úte pro 07, 2004 22:41
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od phalanx »

este to zvyknu robit (aspon minimalne raz robili :) ) take umelohmotne kruzky ktore drzia priamo rychlostnu paku, stacilo to vymenit a odvtedy to nedrncalo.
Kiko
Příspěvky: 110
Registrován: pát bře 25, 2005 15:08
Bydliště: Bratislava

Re: Drnčanie rýchlostnek páky

Příspěvek od Kiko »

stefan píše:Viem že sa to už kdesi rozoberalo, ale mám tento problém a asi ho
nemám sám. Drnčí mi prevodová páka. Najviac sa to prejavuje na trojke
nad 2000 otáčok. Keď trochu pritiahnem páku do zadu tak to prestane.
Robí to aj päťka, ale menej. Díval som sa na mechanizmus pri
prevodovke, a je tam po prvé veľmi zlý prístup a po druhé veľmi veľa
čapov, a iných vecí. Čo býva zlé, čo to stojí a ako sa to dá vymeniť?

Ešte jedna vec. Čosi mi drnčí aj v palubovke. Drnčí to iba pri prejazde
cez nerovnosti. Nemá niekto podobný problém, a čo to môže byť?
Štefan, pozri sem, tu sa to riešilo. Vraj náprava trvá 10-15munut. Stačí šrubovak...
http://www.daewoo-faq.auto.ru/398/413/a ... /1057.html
Uživatelský avatar
palladin
Příspěvky: 239
Registrován: pon pro 20, 2004 12:41
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od palladin »

Ahojte, ja som to menil s kolegom asi pred rokom , trosku sme maturovali z toho rozobrania, ale potom sa nam to podarilo. Rozoberiete jedno tiahlo (9) aby bol pristup k tomu čapu (tyčke - 13 ).
Vela zabavy ....
:?: Inak v Nr v daewoo to vedia vymenit - za 1000 sk :?:
stefan
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 09:21
Bydliště: Žilina

Re: Drnčanie rýchlostnek páky

Příspěvek od stefan »

http://www.daewoo-faq.auto.ru/398/413/a ... /1057.html[/quote]

Prosím, mne neznalému z ruského jazyka nemôžeš zhruba preložiť čo
sa tam píše? Aspoň niečo, čo a ako urobiť a čo je čo?
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Kiko
Příspěvky: 110
Registrován: pát bře 25, 2005 15:08
Bydliště: Bratislava

Re: Drnčanie rýchlostnek páky

Příspěvek od Kiko »

Prosím, mne neznalému z ruského jazyka nemôžeš zhruba preložiť čo
sa tam píše? Aspoň niečo, čo a ako urobiť a čo je čo?[/quote]

Tú máš vycuc:
Motor ma byť studený, aby si sa nepopálil, usteľ si niečo pod auto, ľahnúť bruchom dole pod auto. Odkrytovať časť spodku, taký žliab , aby si sa dostal k tým „vrtuľkam“. Vraj problém sa rieši výmenou okrúhlych tesniacich gumičiek (vraj len tie sa opotrebuvavajú), ktoré sú na tých bielych umelohmotných s priemerom 25mm, výška 30mm. Treba po 2ks gumiček na jedno biele tj.spolu 4ks. Rozmer nie je kriticky, od oka gumené kolečko 25*15*5mm (prierez štvorcový) alebo 15*12*3mm (prierez okruhlý).
Uživatelský avatar
peter NR
Příspěvky: 1081
Registrován: sob dub 30, 2005 22:25
Bydliště: Nitra

Příspěvek od peter NR »

palladin píše:Ahojte, ja som to menil s kolegom asi pred rokom , trosku sme maturovali z toho rozobrania, ale potom sa nam to podarilo. Rozoberiete jedno tiahlo (9) aby bol pristup k tomu čapu (tyčke - 13 ).
Vela zabavy ....
:?: Inak v Nr v daewoo to vedia vymenit - za 1000 sk :?:
Hlavná vec, že keď som to tam kupoval tvrdili, že to ešte nikdy neobjednávali :roll:
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
Uživatelský avatar
palladin
Příspěvky: 239
Registrován: pon pro 20, 2004 12:41
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od palladin »

To Ti povedali dobre. Mne povedali že si to nemôžem opraviť sám, že oni tam novú súčiastku nedávajú, iba vyseknú dáku gumu a že veď to stojí iba 1000 sk za robotu...
Čudoval som sa ako debil, keď mi tie plastové kužele doniesol jeden známy z daewa z PU za 40 sk.
Takže v Nr sú mechanici ako poďme do roboty.Peniaze by vzali a ako najlepsie odrbať ľudí a z tej ochoty by si zdochol.

Ak chceš niečo choď radšej do Piešťan...
Uživatelský avatar
peter NR
Příspěvky: 1081
Registrován: sob dub 30, 2005 22:25
Bydliště: Nitra

Příspěvek od peter NR »

palladin píše: Takže v Nr sú mechanici ako poďme do roboty.Peniaze by vzali a ako najlepsie odrbať ľudí a z tej ochoty by si zdochol.
to mi hovoríš z duše, svokor tam chodil na pravidelný servis a nechal tam peňazí, že by sa za to dal aj dom postaviť :x
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“