Ozývalo se mi podivné hvízdání v krajních polohách řízení - tedy když jsou největší tlaky v servu. Po fakt dlouhém špekulování chlapci v servisu zjistili, že mám urvanou řemenici . Pro vás, kdo nevíte jak to vypadá, tak to je to kolečko co pohání klínovej řemen. Skládá se ze dvou dílů - středové kolečko a na něm je ta obruč s drážkama. Jenomže to je spojené gumou. No a ta guma se mi urvala a ta obruč na tom při větším záběru klouzala, takže to kvičelo jak když vraždíš sele.
Objednání nové řemenice ovšem není taková legrace, dá se to sehnat jen v autorizovaném servise. U nás v Hradci řekli, že to není problém, že to teda do dvou týdnů bude. Chtěli vědět VIN, rok, atd... prostě všechno o tom autě... No tak jsem na to čekal tři týdny... Tak to chlapci hodili na hever, sundali tu starou řemenici, otevřeli magickou krabičku... a sice tam byla řemenice, ale úplně jiná...
Takže pro kutily: oprava řemenice spočívá v tom, že vezmeš kladivo a vyboucháš z té obruče vnitřní kolečko. Tu gumu očistíš a natřeš obě strany takovým černým silikonem, kterej má velkou pevnost. Nabušíš to tam zpátky a po dvou hodinách by to mělo držet.
Takže mi to tam namontovali zpět a jezdím s opravenou řemenicí a doufám, že se to zase neurve. A čekám než nám originální dodavatel dodá tu správnou řemenici...
řemenice
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
- Reklama
Podobnou zkušenost mám z Peugeotu 405, tam jsou poměrně časté závady řemenice, která udělaná naprosto stejně. Když jsem chtěl opravit podobně vypadlou řemenici stejným způsobem (silikonem), bylo mi to rozmluveno, prý s ohledem na vyvážení a trvanlivost této opravy. Na Peugeoty není problém sehnat jinou, starší za cca 500,-, ale nová stála mám dojem 4.500,-. Kolik stojí na Nubiru ?
Daewoo Nubira kombi, 2.0 CDX, 2000, plná výbava