Jak rozebrat alternator
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
- Reklama
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Los Fotos.....
http://ba.zsvs.sk/dohc/alternator/
sice tam neni dokopy nic zaujimaavee..
ale aspon vidiet, ako je to tam usporiadane...
ked odisiel diodovy mostik, taq zakonite odisiel aj regleer....
..a to sa potom uz oplati vymenit aj uhliiiky..
rozobera sa taq, ze povolish maticu na remenici,
zhodish remenicu, vrtulu..
potom 3x6ka sroob, z TORXsovou hlavou, nastavce TORX na golu asi doma nemaash...
vytiahnesh von predny kryt aj z rotorom, stahovakom, prip. niektore idu aj vytriast..
na zadnom kryte;telese je plastova krytka, treba dat dole..
..odpajkovat kontakty statoru, OPATRNE aby sa neodlomili ci nespalila izolacia,
vyberiesh von stator, a potom sa konecne dostanesh "k tomu podstatnemu" vid. foto
no..odsrobovat PLUS kontakt; matica na fotke,
a potom mosik a regulator a uhliky, 3x4TORX; na fotke uz su sruby na IMBUS
...sklada sa to opacnym postupom....
..urcite sa oplati vymenit zadne lozisko "to male"..
..predne by este mohlo byt OK...
...
P O Z O R !!!
Obe loziska treba na rotor prilepit ...!!!
..spec lepidlom, napr. Loctate...
(teda tie vnutorne prstence lozisk)
..no to by aj stacilo...(som zvedavy kto to bude citat..)
...navod plati pre verziu alternatora z "vonkajsim chladenim"...
..teda pre ten co maa vrtulu vonku...
HOWK...
http://ba.zsvs.sk/dohc/alternator/
sice tam neni dokopy nic zaujimaavee..
ale aspon vidiet, ako je to tam usporiadane...
ked odisiel diodovy mostik, taq zakonite odisiel aj regleer....
..a to sa potom uz oplati vymenit aj uhliiiky..
rozobera sa taq, ze povolish maticu na remenici,
zhodish remenicu, vrtulu..
potom 3x6ka sroob, z TORXsovou hlavou, nastavce TORX na golu asi doma nemaash...
vytiahnesh von predny kryt aj z rotorom, stahovakom, prip. niektore idu aj vytriast..
na zadnom kryte;telese je plastova krytka, treba dat dole..
..odpajkovat kontakty statoru, OPATRNE aby sa neodlomili ci nespalila izolacia,
vyberiesh von stator, a potom sa konecne dostanesh "k tomu podstatnemu" vid. foto
no..odsrobovat PLUS kontakt; matica na fotke,
a potom mosik a regulator a uhliky, 3x4TORX; na fotke uz su sruby na IMBUS
...sklada sa to opacnym postupom....
..urcite sa oplati vymenit zadne lozisko "to male"..
..predne by este mohlo byt OK...
...
P O Z O R !!!
Obe loziska treba na rotor prilepit ...!!!
..spec lepidlom, napr. Loctate...
(teda tie vnutorne prstence lozisk)
..no to by aj stacilo...(som zvedavy kto to bude citat..)
...navod plati pre verziu alternatora z "vonkajsim chladenim"...
..teda pre ten co maa vrtulu vonku...
HOWK...
diky za postup i za fotky dal sem to strejcovi a tomu se to podarilo opravit....byl v prdeli diodovej blok loziska byly prej v poho....takze uz zase jezdimJRD McLAREN píše:Los Fotos.....
http://ba.zsvs.sk/dohc/alternator/
sice tam neni dokopy nic zaujimaavee..
ale aspon vidiet, ako je to tam usporiadane...
ked odisiel diodovy mostik, taq zakonite odisiel aj regleer....
..a to sa potom uz oplati vymenit aj uhliiiky..
rozobera sa taq, ze povolish maticu na remenici,
zhodish remenicu, vrtulu..
potom 3x6ka sroob, z TORXsovou hlavou, nastavce TORX na golu asi doma nemaash...
vytiahnesh von predny kryt aj z rotorom, stahovakom, prip. niektore idu aj vytriast..
na zadnom kryte;telese je plastova krytka, treba dat dole..
..odpajkovat kontakty statoru, OPATRNE aby sa neodlomili ci nespalila izolacia,
vyberiesh von stator, a potom sa konecne dostanesh "k tomu podstatnemu" vid. foto
no..odsrobovat PLUS kontakt; matica na fotke,
a potom mosik a regulator a uhliky, 3x4TORX; na fotke uz su sruby na IMBUS
...sklada sa to opacnym postupom....
..urcite sa oplati vymenit zadne lozisko "to male"..
..predne by este mohlo byt OK...
...
P O Z O R !!!
Obe loziska treba na rotor prilepit ...!!!
..spec lepidlom, napr. Loctate...
(teda tie vnutorne prstence lozisk)
..no to by aj stacilo...(som zvedavy kto to bude citat..)
...navod plati pre verziu alternatora z "vonkajsim chladenim"...
..teda pre ten co maa vrtulu vonku...
HOWK...
Nexia 1,5 SOHC 8V,novy brzdovy desticky,svicky,vyfuk,kabely......sakra na tom aute uz snad jsou puvodni jen klicky
ak odide diodovy mostik nie je pravidlo ze odide aj regler....skor vynimka....ale odporucam diodovy mostik nie original ale existuju nahrady s velkymi diodami.....diody v originalnom mostiku maju naparovane PN priechody na medenych drotoch....tie maju horsie chladenie a znesu podstane nizsiu mechanicku a elektricku zataz a preto je to velmi casta porucha.....ja som ten mostik (s velkymi diodami) zohnal zo ZA za 650,-Sk......
Souhlasím, diodový blok je častá porucha, při montáži se hlavně nesní zapomenout na teplovodivou pastu!PeterMI_SK píše:ak odide diodovy mostik nie je pravidlo ze odide aj regler....skor vynimka....ale odporucam diodovy mostik nie original ale existuju nahrady s velkymi diodami.....diody v originalnom mostiku maju naparovane PN priechody na medenych drotoch....tie maju horsie chladenie a znesu podstane nizsiu mechanicku a elektricku zataz a preto je to velmi casta porucha.....ja som ten mostik (s velkymi diodami) zohnal zo ZA za 650,-Sk......
Jinak já jsem alt. dal na repasi a přišlo to na 2500kč.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Samozřejmě, silikonová vazelína, stříbrná pasta atd je pouze zlepšení přenosu tepla. S elektrickým odporem to nemá nic společnýho Dává se tam proto, aby se dorovnaly, byť třeba neviditelný okem, mezery mezi chlazenou součástkou a chladičem a tím ty dvě věci v podstatě spojila v jeden celek s minimálním přechodovým tepelným odporem. V elektro jsem používal na chladiče silikonovou vazelínu, dneska na chladiče počítačů stříbrnou pastu a je to fuk. Účel splní oboje stejněJRD McLAREN píše:MYSLISH ...???PeterMI_SK píše:elektricky vodiva nemusi......ale zaklad je aby bola teplovodiva...
Kia Carens 2013 - 1,6 GDi Exclusive
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
No ja viem naco sluzi ta pasta...
ale v tomto pripade je dobre keby bola (aj) vodiva elektricky....
..pretoze "chladic" diodoveho mostika je vlastne MINUS pol...
..a bolo by najlepsie mat tento spoj co najidealnejsie vodivy...
...ci uz po tepelnej alebo elektrickej stranke....
"strieborma pasta" ma "aku taku" elektricku vodivost....
kdezto "kasicka biela silikonova" ziadnnu...
hmmm....???
ale v tomto pripade je dobre keby bola (aj) vodiva elektricky....
..pretoze "chladic" diodoveho mostika je vlastne MINUS pol...
..a bolo by najlepsie mat tento spoj co najidealnejsie vodivy...
...ci uz po tepelnej alebo elektrickej stranke....
"strieborma pasta" ma "aku taku" elektricku vodivost....
kdezto "kasicka biela silikonova" ziadnnu...
hmmm....???