Jak rozebrat alternator

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

Uživatelský avatar
fireman
Příspěvky: 1464
Registrován: pát bře 25, 2005 05:30
Bydliště: TRNAVA - SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fireman »

a vraj stale bez poruchy :lol: :lol: :lol:
NEXIA 1.5 16V 67kW DOHC
smajlici DELETED aby bol eMKas spokojny
Reklama
 

Uživatelský avatar
kaso
Příspěvky: 1723
Registrován: pát bře 11, 2005 00:05

Příspěvek od kaso »

To bolo hned ako som nexiu dostal :lol: :lol: Nic som nemenil len trosku obrusil uhliky a vsetko OK ;) ;)
ex: Daewoo Nexia
now: BMW 7
bubak

Příspěvek od bubak »

Já jsem si koupil na vrakáči starší a nechal si ho prohlídnout.stálo mě to tisícovku a mam klid :P
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

Los Fotos.....:mrgreen:

http://ba.zsvs.sk/dohc/alternator/

sice tam neni dokopy nic zaujimaavee..
ale aspon vidiet, ako je to tam usporiadane...

ked odisiel diodovy mostik, taq zakonite odisiel aj regleer....
..a to sa potom uz oplati vymenit aj uhliiiky..

rozobera sa taq, ze povolish maticu na remenici,
zhodish remenicu, vrtulu..
potom 3x6ka sroob, z TORXsovou hlavou, nastavce TORX na golu asi doma nemaash...
vytiahnesh von predny kryt aj z rotorom, stahovakom, prip. niektore idu aj vytriast.. :)
na zadnom kryte;telese je plastova krytka, treba dat dole..
..odpajkovat kontakty statoru, OPATRNE aby sa neodlomili ci nespalila izolacia,
vyberiesh von stator, a potom sa konecne dostanesh "k tomu podstatnemu" vid. foto
no..odsrobovat PLUS kontakt; matica na fotke,
a potom mosik a regulator a uhliky, 3x4TORX; na fotke uz su sruby na IMBUS

...sklada sa to opacnym postupom....

..urcite sa oplati vymenit zadne lozisko "to male"..
..predne by este mohlo byt OK...
...
P O Z O R !!!
Obe loziska treba na rotor prilepit ...!!!
..spec lepidlom, napr. Loctate...
(teda tie vnutorne prstence lozisk)

..no to by aj stacilo...(som zvedavy kto to bude citat..)

...navod plati pre verziu alternatora z "vonkajsim chladenim"...
..teda pre ten co maa vrtulu vonku...

HOWK...
jencus
Příspěvky: 37
Registrován: úte pro 14, 2004 19:01
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jencus »

JRD McLAREN píše:Los Fotos.....:mrgreen:

http://ba.zsvs.sk/dohc/alternator/

sice tam neni dokopy nic zaujimaavee..
ale aspon vidiet, ako je to tam usporiadane...

ked odisiel diodovy mostik, taq zakonite odisiel aj regleer....
..a to sa potom uz oplati vymenit aj uhliiiky..

rozobera sa taq, ze povolish maticu na remenici,
zhodish remenicu, vrtulu..
potom 3x6ka sroob, z TORXsovou hlavou, nastavce TORX na golu asi doma nemaash...
vytiahnesh von predny kryt aj z rotorom, stahovakom, prip. niektore idu aj vytriast.. :)
na zadnom kryte;telese je plastova krytka, treba dat dole..
..odpajkovat kontakty statoru, OPATRNE aby sa neodlomili ci nespalila izolacia,
vyberiesh von stator, a potom sa konecne dostanesh "k tomu podstatnemu" vid. foto
no..odsrobovat PLUS kontakt; matica na fotke,
a potom mosik a regulator a uhliky, 3x4TORX; na fotke uz su sruby na IMBUS

...sklada sa to opacnym postupom....

..urcite sa oplati vymenit zadne lozisko "to male"..
..predne by este mohlo byt OK...
...
P O Z O R !!!
Obe loziska treba na rotor prilepit ...!!!
..spec lepidlom, napr. Loctate...
(teda tie vnutorne prstence lozisk)

..no to by aj stacilo...(som zvedavy kto to bude citat..)

...navod plati pre verziu alternatora z "vonkajsim chladenim"...
..teda pre ten co maa vrtulu vonku...

HOWK...
diky za postup i za fotky dal sem to strejcovi a tomu se to podarilo opravit....byl v prdeli diodovej blok loziska byly prej v poho....takze uz zase jezdim ;)
Nexia 1,5 SOHC 8V,novy brzdovy desticky,svicky,vyfuk,kabely......sakra na tom aute uz snad jsou puvodni jen klicky :D
PeterMI_SK

Příspěvek od PeterMI_SK »

ak odide diodovy mostik nie je pravidlo ze odide aj regler....skor vynimka....ale odporucam diodovy mostik nie original ale existuju nahrady s velkymi diodami.....diody v originalnom mostiku maju naparovane PN priechody na medenych drotoch....tie maju horsie chladenie a znesu podstane nizsiu mechanicku a elektricku zataz a preto je to velmi casta porucha.....ja som ten mostik (s velkymi diodami) zohnal zo ZA za 650,-Sk......
Olda
Příspěvky: 649
Registrován: čtv bře 17, 2005 15:11
Bydliště: Holice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Olda »

PeterMI_SK píše:ak odide diodovy mostik nie je pravidlo ze odide aj regler....skor vynimka....ale odporucam diodovy mostik nie original ale existuju nahrady s velkymi diodami.....diody v originalnom mostiku maju naparovane PN priechody na medenych drotoch....tie maju horsie chladenie a znesu podstane nizsiu mechanicku a elektricku zataz a preto je to velmi casta porucha.....ja som ten mostik (s velkymi diodami) zohnal zo ZA za 650,-Sk......
Souhlasím, diodový blok je častá porucha, při montáži se hlavně nesní zapomenout na teplovodivou pastu!
Jinak já jsem alt. dal na repasi a přišlo to na 2500kč.
Renault Laguna GT 98, modrozelená, 3.0 V6 24V, 140KW-ex automat-nyní manual, plná polní, žihadlo
Nexi 1.5 16V Red Sedan-se odstěhovala do prahy
Fiat Uno 1.5i-zvaný arcixindl-je v pánu
Renault Laguna combi 98-se odstěhovala se do zlína
Obrázek
PeterMI_SK

Příspěvek od PeterMI_SK »

no tu pastu som bral ako samozrejmost......da sa na to pouzit aj (resp. je to to iste) silikonova vazelina (High Vacuum Silicon Grease)
JRD..

Příspěvek od JRD.. »

No..
k tej paste len tolko..
....
Mala by byt vodiva [/]

no.a mne sa este nestalo ze by odisli len diody,
a regler niee...
PeterMI_SK

Příspěvek od PeterMI_SK »

elektricky vodiva nemusi......ale zaklad je aby bola teplovodiva... :lol:
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

PeterMI_SK píše:elektricky vodiva nemusi......ale zaklad je aby bola teplovodiva... :lol:
MYSLISH ...??? :?: :|
Mareman
Příspěvky: 683
Registrován: čtv bře 10, 2005 10:36

Příspěvek od Mareman »

JRD McLAREN píše:
PeterMI_SK píše:elektricky vodiva nemusi......ale zaklad je aby bola teplovodiva... :lol:
MYSLISH ...??? :?: :|
Samozřejmě, silikonová vazelína, stříbrná pasta atd je pouze zlepšení přenosu tepla. S elektrickým odporem to nemá nic společnýho ;) Dává se tam proto, aby se dorovnaly, byť třeba neviditelný okem, mezery mezi chlazenou součástkou a chladičem a tím ty dvě věci v podstatě spojila v jeden celek s minimálním přechodovým tepelným odporem. V elektro jsem používal na chladiče silikonovou vazelínu, dneska na chladiče počítačů stříbrnou pastu a je to fuk. Účel splní oboje stejně :)
Kia Carens 2013 - 1,6 GDi Exclusive
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

No ja viem naco sluzi ta pasta...

ale v tomto pripade je dobre keby bola (aj) vodiva elektricky....
..pretoze "chladic" diodoveho mostika je vlastne MINUS pol...
..a bolo by najlepsie mat tento spoj co najidealnejsie vodivy...
...ci uz po tepelnej alebo elektrickej stranke....

"strieborma pasta" ma "aku taku" elektricku vodivost....
kdezto "kasicka biela silikonova" ziadnnu...

hmmm....???
PeterMI_SK

Příspěvek od PeterMI_SK »

ale koli el. vodivosti je mostik pripevneny srubami.....ta pasta zebezpecuje jedine prenos odpadoveho tepla na telo alternatora
JRD..

Příspěvek od JRD.. »

No a ked bude este ktomu aj vodivaaa..
Taq ti tym padom znizi aj prechovoy odpor ..
Zlepsi tym padom aj el. vodivost ...

NEMYSLISH ..??
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“