Vynechavanie motora F8CV
Moderátor: Blue Lanos
Vynechavanie motora F8CV
Klasika. Vynechava motor ako v ostatných vláknach. No môj to robí pri ustalenom plyne a pod plynom sa zdá ze problém nemá.
Čiže keď chcem ísť 50kou na štvorke a udržovať rýchlosť tak auto poskakuje. Troska ale poskakuje.
Motor nemá rozdelovač. Predtým svietila chyba EEGR. Ten som vyčistil zatiaľ sa to neobjavilo ale urobil som asi 20 km na tom aute. Skrtiacu klapku som vyčistil komplet. IAC ventil tiež. Nakoľko vyberám stále akumulátor tak nastavenie som ešte nerobil. Po naštartovaní motor chce skapat občas aj skape občas si to ustáli a drží.
Vola ventilov kontrolovaná okej vyzerajú byt.
Vzduchový filter nový.
Sviečky na pohľad ako z knihy. Suché. Tehlové. Káble nezmenene ani sviecky iba ocistene.
Teraz trochu merani:
Napätie lambdy osciluje ale je tam výpadok. Ci je to chyba softvéri diagnostiky alebo nauzaj vypadol signál z lambdy na aute neviem. Ale v RJ žiadny kód chyby nieje.
Úprava paliva krátkodobá ide niekedy do mínusu - 26% a tiež do plusu 20% akože uletené. Do 10% vraj nevadí ale toto sa mi nezdá.
Co poradíte.?
Čiže keď chcem ísť 50kou na štvorke a udržovať rýchlosť tak auto poskakuje. Troska ale poskakuje.
Motor nemá rozdelovač. Predtým svietila chyba EEGR. Ten som vyčistil zatiaľ sa to neobjavilo ale urobil som asi 20 km na tom aute. Skrtiacu klapku som vyčistil komplet. IAC ventil tiež. Nakoľko vyberám stále akumulátor tak nastavenie som ešte nerobil. Po naštartovaní motor chce skapat občas aj skape občas si to ustáli a drží.
Vola ventilov kontrolovaná okej vyzerajú byt.
Vzduchový filter nový.
Sviečky na pohľad ako z knihy. Suché. Tehlové. Káble nezmenene ani sviecky iba ocistene.
Teraz trochu merani:
Napätie lambdy osciluje ale je tam výpadok. Ci je to chyba softvéri diagnostiky alebo nauzaj vypadol signál z lambdy na aute neviem. Ale v RJ žiadny kód chyby nieje.
Úprava paliva krátkodobá ide niekedy do mínusu - 26% a tiež do plusu 20% akože uletené. Do 10% vraj nevadí ale toto sa mi nezdá.
Co poradíte.?
- Reklama
Re: Vynechavanie motora F8CV
Len pár poznámok k Matizovi:
- lambda sonda má životnosť +-150 000 km
- káble ku sviečkam +-15 rokov
- nepostačuje vyčistiť len EGR ventil, je potrebné vyčistiť aj tú dieru (má asi 10 mm) - je vpredu na bloku motora - pod kolenom výfuku - vpravo.
A tiež tu nerezovú rúrku čo ide z EGR ventilu do sánia motoru.
Funkčnosť EGR ventilu sa dá otestovať - pri podtlaku sa musí hýbať tá oska v jeho strede.
- lambda sonda má životnosť +-150 000 km
- káble ku sviečkam +-15 rokov
- nepostačuje vyčistiť len EGR ventil, je potrebné vyčistiť aj tú dieru (má asi 10 mm) - je vpredu na bloku motora - pod kolenom výfuku - vpravo.
A tiež tu nerezovú rúrku čo ide z EGR ventilu do sánia motoru.
Funkčnosť EGR ventilu sa dá otestovať - pri podtlaku sa musí hýbať tá oska v jeho strede.
Daewoo Matiz M100 1999.
Honda PCX 125 model 2021.
Honda PCX 125 model 2021.
Re: Vynechavanie motora F8CV
Ďakujem za reakciu.
Auto ma 120t takže ešte 25t musí dať ale vážne osciluje krásne. A možno už je zmenená. Nevyzerá hrdzavá. Ale neskúšal som či je pôvodná. Píšem len tak z pamäti. Keby skratovala bolo by to vypadávanie krátkodobé si myslim...
Ďalší úväzok ku káblom aj k sviečkami. Myslím ze by vynechavalo aj v iných režimoch záťaže.
Egr je čisto elektrický. Nemá podtlak. A čím ucpanejsi tým lepšie. Menej spalín do sania.
Auto ma 120t takže ešte 25t musí dať ale vážne osciluje krásne. A možno už je zmenená. Nevyzerá hrdzavá. Ale neskúšal som či je pôvodná. Píšem len tak z pamäti. Keby skratovala bolo by to vypadávanie krátkodobé si myslim...
Ďalší úväzok ku káblom aj k sviečkami. Myslím ze by vynechavalo aj v iných režimoch záťaže.
Egr je čisto elektrický. Nemá podtlak. A čím ucpanejsi tým lepšie. Menej spalín do sania.
- LordMMX
- Příspěvky: 1535
- Registrován: ned úno 20, 2011 05:06
- Bydliště: Halič /SVK/
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vynechavanie motora F8CV
Egr odpoj kábel a pojazdi pár dní. Uvidíš či to prestane. Ak áno, zaslepiť.
Na corse som mal podobný problém že auto trhalo pri ustálenom plyne no akonáhle som odpojil kábel z egr tak to prestalo.
Vyčistenie nepomohlo. Iba zaslepenie (a nechal som aj odpojený kábel). Jazdil som tak 3 roky, než som corsu predal. Vždy sa pred stk zapojil kabel aby nesvietil check a po stk sa odpojil.
Ostatné závady s tým môžu mať súvis. Aj výpadok lambdy. Egr urobí nezmysel a lambda to nedokáže dorovnať.
Na corse som mal podobný problém že auto trhalo pri ustálenom plyne no akonáhle som odpojil kábel z egr tak to prestalo.
Vyčistenie nepomohlo. Iba zaslepenie (a nechal som aj odpojený kábel). Jazdil som tak 3 roky, než som corsu predal. Vždy sa pred stk zapojil kabel aby nesvietil check a po stk sa odpojil.
Ostatné závady s tým môžu mať súvis. Aj výpadok lambdy. Egr urobí nezmysel a lambda to nedokáže dorovnať.
Daewoo Lacetti Premiere 2011 (Cruze)
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
Re: Vynechavanie motora F8CV
Presne to ma napadlo pred par dnami že ho odpojím a vyskúšam. Ale včera som bol na výlete a dnes som cely deň čistil interier a nemál som dôvod jazdiť
Svietiaciu kontrolu motora by som nezniesol
Keď to nebude trhať vyčistim ho znovu.
Ako kanáli tak skúsim nejako aj solenoid a tycku.
Inak ako Ecu kontroluje EGR? Cez Máp ci ma polohu priamo v EGR?
A napadol ma aj ten zapaľovacii modul. Pri tom ustalenom plyne je predzapal cca 30stupnov.
Neviem 100 ako to funguje ci by sa ta cievka nestihla nabiť alebo naopak že sa nabije až toľko ze hodí iskru niekde doseba. Ze pri inom predzapale ešte funguje ako ma ale no na miernom plyne je uz poruchova. Ktovie.
Vyskúšam najprv ten EEGR a dám vedieť no sú akurát sviatky..
Svietiaciu kontrolu motora by som nezniesol
Keď to nebude trhať vyčistim ho znovu.
Ako kanáli tak skúsim nejako aj solenoid a tycku.
Inak ako Ecu kontroluje EGR? Cez Máp ci ma polohu priamo v EGR?
A napadol ma aj ten zapaľovacii modul. Pri tom ustalenom plyne je predzapal cca 30stupnov.
Neviem 100 ako to funguje ci by sa ta cievka nestihla nabiť alebo naopak že sa nabije až toľko ze hodí iskru niekde doseba. Ze pri inom predzapale ešte funguje ako ma ale no na miernom plyne je uz poruchova. Ktovie.
Vyskúšam najprv ten EEGR a dám vedieť no sú akurát sviatky..
Re: Vynechavanie motora F8CV
Odpojil som konektor EEGR a motor ide normálne. Prvú jazdu ani nesvietila kontrolka. Druhú už svieti. Takže asi to bolo prave tím egrom. Pôjde zaslepit sviňa.
- LordMMX
- Příspěvky: 1535
- Registrován: ned úno 20, 2011 05:06
- Bydliště: Halič /SVK/
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vynechavanie motora F8CV
No vyčistenie nemusí pomôcť, nakoľko:
mechanický egr keď blbne tak je zlá membrána a podtlak ho neudrží otvorený/zatvorený
elektronický egr môže mať zlý ten elektromagnet alebo čo to v tom je.
zaslepiť je jediná možnosť. alebo vymeniť za nový (nezmysel, proste starý zaslepiť)
ono prepúšťa splodiny keď nemá a potom nevychádzajú hodnoty riadiacej jednotke a preto to trhá.
mechanický egr keď blbne tak je zlá membrána a podtlak ho neudrží otvorený/zatvorený
elektronický egr môže mať zlý ten elektromagnet alebo čo to v tom je.
zaslepiť je jediná možnosť. alebo vymeniť za nový (nezmysel, proste starý zaslepiť)
ono prepúšťa splodiny keď nemá a potom nevychádzajú hodnoty riadiacej jednotke a preto to trhá.
Daewoo Lacetti Premiere 2011 (Cruze)
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
Re: Vynechavanie motora F8CV
Problém s Egrami je ten ze kanály majú nejaký prierez cez ktorý má pri nejakom otvorený prepustiť nejaký objem. A keď sa to upchava tak sa mení objem. Jednotka to nejako koriguje viac otvori
Ale potom je aj problém ze ta ihla keď je vonku sa naňu nabalia sadze a ako sa vzťahuje dovnútra do solenoidu tak sa zanáša aj vnutro a tam sa to zadrháva. Potom to nechodí plynule alebo vôbec alebo to ostane zaseknute v nejakej polohe.
Hnevá ma ze to budem musieť znova rozoberať. Zaslepit a aj tak vyčistiť nakoľko ten ventil bude chodiť tak ci tak a nesmie sa zadrhavat aby mi to nevyhadzovalo chybu. Ale som rad ze nemusím kupovať cievku Ak by bol egr do 15e kúpim nový a nechám ho aj fungovať ale 45e neprosím si
Ale potom je aj problém ze ta ihla keď je vonku sa naňu nabalia sadze a ako sa vzťahuje dovnútra do solenoidu tak sa zanáša aj vnutro a tam sa to zadrháva. Potom to nechodí plynule alebo vôbec alebo to ostane zaseknute v nejakej polohe.
Hnevá ma ze to budem musieť znova rozoberať. Zaslepit a aj tak vyčistiť nakoľko ten ventil bude chodiť tak ci tak a nesmie sa zadrhavat aby mi to nevyhadzovalo chybu. Ale som rad ze nemusím kupovať cievku Ak by bol egr do 15e kúpim nový a nechám ho aj fungovať ale 45e neprosím si
Re: Vynechavanie motora F8CV
Hlásim sa opäť. Tak som teda zaslepit EGR a nechal zapojený konektor aby nesvietila kontrolka motora.
Ale Matize si trhá znova. Nie tak výrazne no je to cítiť. Takže asi odpojenim konektora sa motor dal do núdzového režimu alebo nejakého iného režimu preto išiel lepšie a nie preto ze do motora nešli spaliny naspet. Alebo z každého niečo. Keďže je egr zaslepený spaliny už spať nemôžu ale motor sklbe ďalej.
Dlhodobá úprava paliva mam stále - 100 tak to ignorujem
Krátkodobá ešte na vlažný motor chcela ísť miestami do - 38% paliva
No miestami ide aj do +20 percent
Čistil som sito v nádrzi. Ešte vymením filter no keby bol nízky tlak paliva tak by to bolo skôr do plusu aby pridávali palivo. Tak neviem. Lambda sa zdá ze osciluje v rozsahu ako ma. Keby tam bolo veľa vzduchu alebo málo myslím ze by bola zaseknute hore alebo dole ale nieje..
A kompresiu som síce nemeral no keby bol zlý motor tak by nedokázal ísť normálne ani s odpojený egrom.
Ale Matize si trhá znova. Nie tak výrazne no je to cítiť. Takže asi odpojenim konektora sa motor dal do núdzového režimu alebo nejakého iného režimu preto išiel lepšie a nie preto ze do motora nešli spaliny naspet. Alebo z každého niečo. Keďže je egr zaslepený spaliny už spať nemôžu ale motor sklbe ďalej.
Dlhodobá úprava paliva mam stále - 100 tak to ignorujem
Krátkodobá ešte na vlažný motor chcela ísť miestami do - 38% paliva
No miestami ide aj do +20 percent
Čistil som sito v nádrzi. Ešte vymením filter no keby bol nízky tlak paliva tak by to bolo skôr do plusu aby pridávali palivo. Tak neviem. Lambda sa zdá ze osciluje v rozsahu ako ma. Keby tam bolo veľa vzduchu alebo málo myslím ze by bola zaseknute hore alebo dole ale nieje..
A kompresiu som síce nemeral no keby bol zlý motor tak by nedokázal ísť normálne ani s odpojený egrom.
Re: Vynechavanie motora F8CV
A čo tak ešte skontrolovať vstrekovacie trysky.
Alebo opytat sa Mr. Palikx...
Alebo opytat sa Mr. Palikx...
Daewoo Matiz M100 1999.
Honda PCX 125 model 2021.
Honda PCX 125 model 2021.
Re: Vynechavanie motora F8CV
Mam ultrazvukovu čističku mohol by som ich vyčistiť v tom ale vyberať sa mi ich nechce. Prístup je na chuja. A keby zle prasili palivo ten motor by nešiel dobre nikdy predpokladam. Aj s egrom aj bez. Bud by to bolo zle alebo dobre. Pridávam VIF do benzínu takže myslím ze sa prečistili trochu. Občas vytocim motor do otaciek aby sa pre plachly veľkým prúdom paliva. Myslím ze tam to nebude. Ale iba odhadujem.
Re: Vynechavanie motora F8CV
Tak som vymenil lambdu pred katalyzátorom a nepomohlo to. Dával som univerzálnu Denso podľa čísla pôvodnej.
Ďalej ma zarazilo že keď som odpojil starú tak auto nič nehlasilo. Aj keď som naštartoval druhýkrát tak žiadna kontrolka a necukalo. A neviem prečo ale ja som v tom ze prvá lambda je regulačná a RJ pekne v uzatvorenej slucke takže to reguluje asi tá za katalyzátorom. Vie mi to niekto vysvetliť?
Teraz sa to chová tak ze pri ustálené rýchlosti netrha až tak ale keď vychádzam z obce a dám ply plyn tak akoby nemalo palivo. A ani nemá lebo v obci mi stiahne dávku paliva do mínusu a keď potom potrebujem otvorím klapku tak musím počkať kim tu dávku zvyšuje zvyšuje zvyšuje a už keď je hore tak potom ide normálne.
Ďalej ma zarazilo že keď som odpojil starú tak auto nič nehlasilo. Aj keď som naštartoval druhýkrát tak žiadna kontrolka a necukalo. A neviem prečo ale ja som v tom ze prvá lambda je regulačná a RJ pekne v uzatvorenej slucke takže to reguluje asi tá za katalyzátorom. Vie mi to niekto vysvetliť?
Teraz sa to chová tak ze pri ustálené rýchlosti netrha až tak ale keď vychádzam z obce a dám ply plyn tak akoby nemalo palivo. A ani nemá lebo v obci mi stiahne dávku paliva do mínusu a keď potom potrebujem otvorím klapku tak musím počkať kim tu dávku zvyšuje zvyšuje zvyšuje a už keď je hore tak potom ide normálne.
Re: Vynechavanie motora F8CV
Toto som našiel ohľadom kolísania otáčok - 12 najčastejších príčin:
https://autoride.sk/kolisanie-otacok-mo ... ich-pricin
https://autoride.sk/kolisanie-otacok-mo ... ich-pricin
Daewoo Matiz M100 1999.
Honda PCX 125 model 2021.
Honda PCX 125 model 2021.
Re: Vynechavanie motora F8CV
To je taky všeobecný článok ktorý mi veľa nepomôže. Mne ani nekolisu otacky.
Inak som zabudol spomenúť že motor po naštartovaní neudrží voľnobehu. A skape. Ma štartujeme znova skape 3 krát naštartuje a už sa udrží.
Je vidieť ze to reguluje ale pomaly. Klapku aj ten IAC som cistil.
Ten reset postup som skúšal tiež. Myslím ze ohriaty motor už udrží voľno eh. Inak otacky nelieta ju. Iba po naštartovaní a z vysokých otacok to padne moc dole potom pridá a potom zdochne
Inak som zabudol spomenúť že motor po naštartovaní neudrží voľnobehu. A skape. Ma štartujeme znova skape 3 krát naštartuje a už sa udrží.
Je vidieť ze to reguluje ale pomaly. Klapku aj ten IAC som cistil.
Ten reset postup som skúšal tiež. Myslím ze ohriaty motor už udrží voľno eh. Inak otacky nelieta ju. Iba po naštartovaní a z vysokých otacok to padne moc dole potom pridá a potom zdochne