Vynechavanie motora F8CV

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
esperkac
Příspěvky: 100
Registrován: sob kvě 28, 2016 17:59

Vynechavanie motora F8CV

Příspěvek od esperkac »

Klasika. Vynechava motor ako v ostatných vláknach. No môj to robí pri ustalenom plyne a pod plynom sa zdá ze problém nemá.
Čiže keď chcem ísť 50kou na štvorke a udržovať rýchlosť tak auto poskakuje. Troska ale poskakuje.

Motor nemá rozdelovač. Predtým svietila chyba EEGR. Ten som vyčistil zatiaľ sa to neobjavilo ale urobil som asi 20 km na tom aute. Skrtiacu klapku som vyčistil komplet. IAC ventil tiež. Nakoľko vyberám stále akumulátor tak nastavenie som ešte nerobil. Po naštartovaní motor chce skapat občas aj skape občas si to ustáli a drží.

Vola ventilov kontrolovaná okej vyzerajú byt.
Vzduchový filter nový.

Sviečky na pohľad ako z knihy. Suché. Tehlové. Káble nezmenene ani sviecky iba ocistene.

Teraz trochu merani:
Napätie lambdy osciluje ale je tam výpadok. Ci je to chyba softvéri diagnostiky alebo nauzaj vypadol signál z lambdy na aute neviem. Ale v RJ žiadny kód chyby nieje.

Úprava paliva krátkodobá ide niekedy do mínusu - 26% a tiež do plusu 20% akože uletené. Do 10% vraj nevadí ale toto sa mi nezdá.

Co poradíte.?
Přílohy
Screenshot_20240328_204408.jpg
Screenshot_20240328_204240.jpg
Reklama
 

Uživatelský avatar
kity
Příspěvky: 215
Registrován: sob čer 26, 2010 22:20
Bydliště: KE, BA

Re: Vynechavanie motora F8CV

Příspěvek od kity »

Len pár poznámok k Matizovi:

- lambda sonda má životnosť +-150 000 km
- káble ku sviečkam +-15 rokov
- nepostačuje vyčistiť len EGR ventil, je potrebné vyčistiť aj tú dieru (má asi 10 mm) - je vpredu na bloku motora - pod kolenom výfuku - vpravo.
A tiež tu nerezovú rúrku čo ide z EGR ventilu do sánia motoru.
Funkčnosť EGR ventilu sa dá otestovať - pri podtlaku sa musí hýbať tá oska v jeho strede.
Daewoo Matiz M100 1999.
Honda PCX 125 model 2021.
esperkac
Příspěvky: 100
Registrován: sob kvě 28, 2016 17:59

Re: Vynechavanie motora F8CV

Příspěvek od esperkac »

Ďakujem za reakciu.

Auto ma 120t takže ešte 25t musí dať :D ale vážne osciluje krásne. A možno už je zmenená. Nevyzerá hrdzavá. Ale neskúšal som či je pôvodná. Píšem len tak z pamäti. Keby skratovala bolo by to vypadávanie krátkodobé si myslim...

Ďalší úväzok ku káblom aj k sviečkami. Myslím ze by vynechavalo aj v iných režimoch záťaže.

Egr je čisto elektrický. Nemá podtlak. A čím ucpanejsi tým lepšie. Menej spalín do sania.
Uživatelský avatar
LordMMX
Příspěvky: 1535
Registrován: ned úno 20, 2011 05:06
Bydliště: Halič /SVK/
Kontaktovat uživatele:

Re: Vynechavanie motora F8CV

Příspěvek od LordMMX »

Egr odpoj kábel a pojazdi pár dní. Uvidíš či to prestane. Ak áno, zaslepiť.

Na corse som mal podobný problém že auto trhalo pri ustálenom plyne no akonáhle som odpojil kábel z egr tak to prestalo.

Vyčistenie nepomohlo. Iba zaslepenie (a nechal som aj odpojený kábel). Jazdil som tak 3 roky, než som corsu predal. Vždy sa pred stk zapojil kabel aby nesvietil check a po stk sa odpojil.

Ostatné závady s tým môžu mať súvis. Aj výpadok lambdy. Egr urobí nezmysel a lambda to nedokáže dorovnať.
Daewoo Lacetti Premiere 2011 (Cruze)
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
esperkac
Příspěvky: 100
Registrován: sob kvě 28, 2016 17:59

Re: Vynechavanie motora F8CV

Příspěvek od esperkac »

Presne to ma napadlo pred par dnami že ho odpojím a vyskúšam. Ale včera som bol na výlete a dnes som cely deň čistil interier a nemál som dôvod jazdiť :D
Svietiaciu kontrolu motora by som nezniesol
Keď to nebude trhať vyčistim ho znovu.
Ako kanáli tak skúsim nejako aj solenoid a tycku.
Inak ako Ecu kontroluje EGR? Cez Máp ci ma polohu priamo v EGR?

A napadol ma aj ten zapaľovacii modul. Pri tom ustalenom plyne je predzapal cca 30stupnov.
Neviem 100 ako to funguje ci by sa ta cievka nestihla nabiť alebo naopak že sa nabije až toľko ze hodí iskru niekde doseba. Ze pri inom predzapale ešte funguje ako ma ale no na miernom plyne je uz poruchova. Ktovie.
Vyskúšam najprv ten EEGR a dám vedieť no sú akurát sviatky..
esperkac
Příspěvky: 100
Registrován: sob kvě 28, 2016 17:59

Re: Vynechavanie motora F8CV

Příspěvek od esperkac »

Odpojil som konektor EEGR a motor ide normálne. Prvú jazdu ani nesvietila kontrolka. Druhú už svieti. Takže asi to bolo prave tím egrom. Pôjde zaslepit sviňa.
Uživatelský avatar
LordMMX
Příspěvky: 1535
Registrován: ned úno 20, 2011 05:06
Bydliště: Halič /SVK/
Kontaktovat uživatele:

Re: Vynechavanie motora F8CV

Příspěvek od LordMMX »

No vyčistenie nemusí pomôcť, nakoľko:

mechanický egr keď blbne tak je zlá membrána a podtlak ho neudrží otvorený/zatvorený
elektronický egr môže mať zlý ten elektromagnet alebo čo to v tom je.

zaslepiť je jediná možnosť. alebo vymeniť za nový (nezmysel, proste starý zaslepiť)

ono prepúšťa splodiny keď nemá a potom nevychádzajú hodnoty riadiacej jednotke a preto to trhá.
Daewoo Lacetti Premiere 2011 (Cruze)
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
esperkac
Příspěvky: 100
Registrován: sob kvě 28, 2016 17:59

Re: Vynechavanie motora F8CV

Příspěvek od esperkac »

Problém s Egrami je ten ze kanály majú nejaký prierez cez ktorý má pri nejakom otvorený prepustiť nejaký objem. A keď sa to upchava tak sa mení objem. Jednotka to nejako koriguje viac otvori

Ale potom je aj problém ze ta ihla keď je vonku sa naňu nabalia sadze a ako sa vzťahuje dovnútra do solenoidu tak sa zanáša aj vnutro a tam sa to zadrháva. Potom to nechodí plynule alebo vôbec alebo to ostane zaseknute v nejakej polohe.

Hnevá ma ze to budem musieť znova rozoberať. Zaslepit a aj tak vyčistiť nakoľko ten ventil bude chodiť tak ci tak a nesmie sa zadrhavat aby mi to nevyhadzovalo chybu. Ale som rad ze nemusím kupovať cievku :D Ak by bol egr do 15e kúpim nový a nechám ho aj fungovať ale 45e neprosím si
esperkac
Příspěvky: 100
Registrován: sob kvě 28, 2016 17:59

Re: Vynechavanie motora F8CV

Příspěvek od esperkac »

Hlásim sa opäť. Tak som teda zaslepit EGR a nechal zapojený konektor aby nesvietila kontrolka motora.

Ale Matize si trhá znova. Nie tak výrazne no je to cítiť. Takže asi odpojenim konektora sa motor dal do núdzového režimu alebo nejakého iného režimu preto išiel lepšie a nie preto ze do motora nešli spaliny naspet. Alebo z každého niečo. Keďže je egr zaslepený spaliny už spať nemôžu ale motor sklbe ďalej.

Dlhodobá úprava paliva mam stále - 100 tak to ignorujem

Krátkodobá ešte na vlažný motor chcela ísť miestami do - 38% paliva
No miestami ide aj do +20 percent

Čistil som sito v nádrzi. Ešte vymením filter no keby bol nízky tlak paliva tak by to bolo skôr do plusu aby pridávali palivo. Tak neviem. Lambda sa zdá ze osciluje v rozsahu ako ma. Keby tam bolo veľa vzduchu alebo málo myslím ze by bola zaseknute hore alebo dole ale nieje..
A kompresiu som síce nemeral no keby bol zlý motor tak by nedokázal ísť normálne ani s odpojený egrom.
Přílohy
Screenshot_20240509_165009.jpg
Screenshot_20240509_164608.jpg
Uživatelský avatar
kity
Příspěvky: 215
Registrován: sob čer 26, 2010 22:20
Bydliště: KE, BA

Re: Vynechavanie motora F8CV

Příspěvek od kity »

A čo tak ešte skontrolovať vstrekovacie trysky.
Alebo opytat sa Mr. Palikx...
Daewoo Matiz M100 1999.
Honda PCX 125 model 2021.
esperkac
Příspěvky: 100
Registrován: sob kvě 28, 2016 17:59

Re: Vynechavanie motora F8CV

Příspěvek od esperkac »

Mam ultrazvukovu čističku mohol by som ich vyčistiť v tom ale vyberať sa mi ich nechce. Prístup je na chuja. A keby zle prasili palivo ten motor by nešiel dobre nikdy predpokladam. Aj s egrom aj bez. Bud by to bolo zle alebo dobre. Pridávam VIF do benzínu takže myslím ze sa prečistili trochu. Občas vytocim motor do otaciek aby sa pre plachly veľkým prúdom paliva. Myslím ze tam to nebude. Ale iba odhadujem.
esperkac
Příspěvky: 100
Registrován: sob kvě 28, 2016 17:59

Re: Vynechavanie motora F8CV

Příspěvek od esperkac »

Tak som vymenil lambdu pred katalyzátorom a nepomohlo to. Dával som univerzálnu Denso podľa čísla pôvodnej.

Ďalej ma zarazilo že keď som odpojil starú tak auto nič nehlasilo. Aj keď som naštartoval druhýkrát tak žiadna kontrolka a necukalo. A neviem prečo ale ja som v tom ze prvá lambda je regulačná a RJ pekne v uzatvorenej slucke takže to reguluje asi tá za katalyzátorom. Vie mi to niekto vysvetliť?

Teraz sa to chová tak ze pri ustálené rýchlosti netrha až tak ale keď vychádzam z obce a dám ply plyn tak akoby nemalo palivo. A ani nemá lebo v obci mi stiahne dávku paliva do mínusu a keď potom potrebujem otvorím klapku tak musím počkať kim tu dávku zvyšuje zvyšuje zvyšuje a už keď je hore tak potom ide normálne.
Uživatelský avatar
kity
Příspěvky: 215
Registrován: sob čer 26, 2010 22:20
Bydliště: KE, BA

Re: Vynechavanie motora F8CV

Příspěvek od kity »

Toto som našiel ohľadom kolísania otáčok - 12 najčastejších príčin:
https://autoride.sk/kolisanie-otacok-mo ... ich-pricin
Daewoo Matiz M100 1999.
Honda PCX 125 model 2021.
esperkac
Příspěvky: 100
Registrován: sob kvě 28, 2016 17:59

Re: Vynechavanie motora F8CV

Příspěvek od esperkac »

To je taky všeobecný článok ktorý mi veľa nepomôže. Mne ani nekolisu otacky.
Inak som zabudol spomenúť že motor po naštartovaní neudrží voľnobehu. A skape. Ma štartujeme znova skape 3 krát naštartuje a už sa udrží.
Je vidieť ze to reguluje ale pomaly. Klapku aj ten IAC som cistil.
Ten reset postup som skúšal tiež. Myslím ze ohriaty motor už udrží voľno eh. Inak otacky nelieta ju. Iba po naštartovaní a z vysokých otacok to padne moc dole potom pridá a potom zdochne
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“