Lanos - benzínové čerpadlo - občas vstřikuje, občas ne.

Diskusní forum Daewoo Lanos Clubu.

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
vado
Příspěvky: 1027
Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Lanos - benzínové čerpadlo - občas vstřikuje, občas ne.

Příspěvek od vado »

@libors 645:
ked cerpadlo zabzuci kratko, ako sa sprava LED immobilizera ?
Ak blika s dlhymi intervalmi, je to prave problem immobilizera.
V.

S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black

Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Reklama
 

libors 645
Příspěvky: 72
Registrován: sob kvě 31, 2014 19:56

Re: Lanos - benzínové čerpadlo - občas vstřikuje, občas ne.

Příspěvek od libors 645 »

Díky, ale já nemyslím, že padá benzín, prostě někdy čerpadlo tlačí kratší dobu - to je špatně - a dělá to je v teple, někdy delší a pak vše OK.
libors 645
Příspěvky: 72
Registrován: sob kvě 31, 2014 19:56

Re: Lanos - benzínové čerpadlo - občas vstřikuje, občas ne.

Příspěvek od libors 645 »

vado píše: stř črc 07, 2021 08:08 @libors 645:
ked cerpadlo zabzuci kratko, ako sa sprava LED immobilizera ?
Ak blika s dlhymi intervalmi, je to prave problem immobilizera.
Omlouvám se, asi jsem předtím odpovídal na jiný příspěvek, musím se pořádně v autě podívat( ale jezdím s ním už 2 roky) ale nevšiml jsem si, že by tam vůbec něco blikalo a proč by to dělalo jen v teple a s druhým klíčem taky? Jinak díky moc za radu.
Uživatelský avatar
vado
Příspěvky: 1027
Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Lanos - benzínové čerpadlo - občas vstřikuje, občas ne.

Příspěvek od vado »

Je to cervena LED vedl hodin s trede palubovky. Pokial je vypnute zapalovanie tak blika. Znamena to, ze je aktivny imobilizer. Po zapnuti zapalovania by mala zhasnut. Ak ostane blikat, znamena to poruchu imobilizera a prejavuje sa aj s druhym klucom - nie je to zavada kluca ale (casto) napriklad snimacou cievkou, co je okolo zamku spinacej skrinky.
Dalsim prejavom tejto poruchy je prave to, ze po zapnuti zapalovania cerpadlo zabzuci iba kratko a nejde nastartovat. Mne sa to prejavovalo tiez iba niekedy, nie vzdy. Kedze sa ti to prejavuje iba v teple, moze to byt kontaktova zalezitost. U mna to bolo az na vymenu RJ, stalo to vtedajsich 12 KSkk.
V.

S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black

Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
libors 645
Příspěvky: 72
Registrován: sob kvě 31, 2014 19:56

Re: Lanos - benzínové čerpadlo - občas vstřikuje, občas ne.

Příspěvek od libors 645 »

DĚKUJU, ZKUSÍM SE PODÍVAT, ALE FAKT JSEM TO NIKDY NEPOSTŘEHL. AUTO JSEM KOUPIL ZA SUPER CENU 10.000 KČ PŘED 2 ROKY I S ČERSTVOU TECNICKOU A 4 ZIMNÍMA KOLAMA NAVÍC TAKŽE - VÍM, ŽE TO BYLO MYŠLENO DOBŘE - ALE ŘÍCÍCÍ JEDNOTKU ZA TISÍCE KČ OPRAVDU NEEE
libors 645
Příspěvky: 72
Registrován: sob kvě 31, 2014 19:56

Re: Lanos - benzínové čerpadlo - občas vstřikuje, občas ne.

Příspěvek od libors 645 »

Takže k imobilizéru: S překvapením jsem zjistil, že
1. Opravdu bliká dioda,
2. Teď uvšem jen samá převapení - auto naskočilo na první dobrou - to je fajn - nebylo ovšem takové teplo ALE vypnul jsem motor, vytáhl klíček a imobilizér už nezačal blikat - zkoušeno několikrát. Nebo začne teprve až zamknu auto? Ale asi jsi měl pravdu a ty vadné starty - resp. krátké vstřiky benzínu opravdu souvisí s imobilizérem. Co tedy radíš případně? Díky moc. Libor
Uživatelský avatar
Blue Lanos
Příspěvky: 4033
Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
Bydliště: NMnV

Re: Lanos - benzínové čerpadlo - občas vstřikuje, občas ne.

Příspěvek od Blue Lanos »

Ak mas druhy kluc skus ten pre istotu. -i
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Obrázek
libors 645
Příspěvky: 72
Registrován: sob kvě 31, 2014 19:56

Re: Lanos - benzínové čerpadlo - občas vstřikuje, občas ne.

Příspěvek od libors 645 »

Tak zase nastalo teplo a občasné problémy se startem. Přečetl jsem předchozí příspěvky a imobilizér zní logicky, ALE PROČ BY DĚLALO JEN KDYŽ JE TEPLO? Musím sednout do auta, zapnout pásy aby na mě neřvalo a poslouchat. Pokud je krátké zabzučemí čerpadla tak ani nemá cenu starovat. Vytáhnou klíček a znova až pokud není delší zabzučení, pak to naskočí okamžitě. Díky za názory. Libor
Uživatelský avatar
vado
Příspěvky: 1027
Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Lanos - benzínové čerpadlo - občas vstřikuje, občas ne.

Příspěvek od vado »

Asi ta nepotesim, ale mne sa to prejavovalo presne tak isto. Ak zabzucalo cerpadlo kratko, nenastartujes. Mne este navyse k tomu blikala aj LED. Vzdy som vtedy vytiahol kluc, chvilu pockal a skusil nastartovat. Opakovat, pokial nenaskoci.
Mne pomohla iba vymena RJ IMO. Ze to robi iba v teple, da sa pochopit. Niektora elektronicka suciastka pri teple "uleti" mimo toleranciu. Ono v zime je to mozno maskovane aj tym, ze imobilizer je pouzity iba pri startovani, ked je v kabine nizka teplota. Po nastartovani uz IMO nie je "akcny" a teda jeho zohriatie od kurenia v kabine sa neprejavi. Jedine mozno pri dalsom startovani, ak je v kabine este dostatocne teplo.
Stale je tu moznost, ze je to kontaktova zalezitost - vyssia teplota, zaoxidovany spoj = problem. Tomu by nasvedcovalo aj to, ze LED vuobec neblika (pokial si pamatam, tak si to spominal). V takom pripade je potrebne vsetky konektory "po ceste" rozhybat / vycistit.
Existuje este jedna moznost, vyradit imobilizer preprogramovanim ECU. Je to vraj jeden bit, ktory urcuje, ci ma byt imobilizer pouzivany. Ja som to nerobil, pravdepodobne je na to potrebny specialny HW pristroj.
V mojom pripade, ako som spominal, pomohla vymena RJ IMO. Mozno by sa dala zohnat funkcna RJ z nejakeho vraku, ale potom je potrebne ju po zapojeni naprogramovat na tvoje kluce od auta a spolupracu s ECU - cez servisny pristroj.
Je celkom mozne, ze v mojom pripade chyba nebola realne v RJ IMO, ale servis si chcel zarobit a "pokazeny" imobilizer pouzit niekde inde.

Vado
V.

S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black

Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
libors 645
Příspěvky: 72
Registrován: sob kvě 31, 2014 19:56

Re: Lanos - benzínové čerpadlo - občas vstřikuje, občas ne.

Příspěvek od libors 645 »

Děkuji za rychlou reakci. Diodu jsem nesledoval- to jsem dělal tuším vloni nebo předloni. Ještě - mohu-li jeden dotaz či poznámka. Proč se tak immo nechová když už bylo auto nastarované a vypnuté? Myšleno - nastartuju, někam dojedu, vypnu motor a za 5 minut, či třeba hodinu jdu a znovu startuju. V této chvili to nedělá. Pokud auto ale nechám třeba půl dne a je teplo tak už ano. Nemůže to nějak souviset s "padáním" či spíše vypařováním se benzínu? Dříve z karburátoru, teď nevím odkud by mizel :D . Díky Libor
Uživatelský avatar
vado
Příspěvky: 1027
Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Lanos - benzínové čerpadlo - občas vstřikuje, občas ne.

Příspěvek od vado »

To muoze suvisiet priamo s teplotou vnutri auta.
RJ imobilizera je umiestnena v kabine v priestore pod volantom. Ak auto stoji v teple, v kabine sa zvysi teplota, imobilizer ma problem. Pri jazde sa kabina vyvetra, znizi sa teplota. Nejaky cas trva, pokial sa po odstaveni auta znova zahreje. Preto po kratkom case nastartujes bez problemov. Po dlhsom case teplota ide hore a si tam, kde na zaciatku.
Palivo nema kde "spadnut". System je uzavrety a pretlakovany, jediny problem by mohol robit pretlakovy ventil, ktory udrziava staly tlak. Ale ak by bol nefunkcny, asi by si ani nenastartoval.
No hlaveny priznak - kratky beh (sykot) cerpadla po zapnuti zapalovania nasvedcuje, ze problem je v elektronike.
Napadol ma teraz jeden primitivny test (neskusal som to): skusit chvilu do priestoru pod plastami pod volantom nejako fukat studeny vzduch (fen, ventilator, ...) a potom skusit zapnut zapalovanie, ako dlho pobezi cerpadlo. Ze co to spravi. Ale na vysledok by som nepovazoval za bernu mincu.
Ak by problemom boli zaoxidovane kontakty, tak by to (asi) nepomohlo. Tam by sa mohlo jednat o jav, ze pri startovani a nastartovani sa zvysenym napaetim alternatora prerazi oxidacna vrstva na kontakte a este nejaky cas aj po vypnuti motora to vydrzi byt vodive.
Ako uz som spominal, najprv by som skusil pohybat (vycistit) vsetkymi konektormi suvisacimi s RJ imobilizera (snimacia cievka okolo kluca, konektor na RJ, ...).

Vado.
V.

S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black

Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
libors 645
Příspěvky: 72
Registrován: sob kvě 31, 2014 19:56

Re: Lanos - benzínové čerpadlo - občas vstřikuje, občas ne.

Příspěvek od libors 645 »

Opět díky za rychlost, asi zkusím někde nastudovat jak zrušit immo, myslím, že Daewoo z roku 1999 ho nutně nepotřebuje :) . Pokud by se normálně vymontoval tak asi nenastartuju, že? Přeju hezký víkend a ještě jednou díky Libor
Uživatelský avatar
vado
Příspěvky: 1027
Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Lanos - benzínové čerpadlo - občas vstřikuje, občas ne.

Příspěvek od vado »

Ahoj,

nie, iba vymontovanim to nepojde. To by tam bol imobilizer zbytocny ;)
RJ imobilizera precita kluc a odosle ECU pomocou jedinecneho kodovania informaciu o tom, ze kluc je opravneny. Preto sa musia pri vymene RJ imobilizera (alebo ECU) tieto navzajom "sparovat". Ak imobilizer iba vyberies, ECU od neho "nedostane suhlas" a odmietne fungovat.
ECU sa musi preprogramovat tak, aby imobilizer nevyzadovala.
Lanos 1998 ten imobilizer urcite nepotrebuje. Jedine, ze by ten konkretny kus chcel nejaky zberatel :lol:
Tak nech sa zadari.

Vado
V.

S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black

Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Odpovědět

Zpět na „LANOS“