Prokluz spojky
Moderátoři: Blue Lanos, mzprx, smire666
Prokluz spojky
Jel sem celkem dost naloženým Orlandem po dálnici a když sem chtěl více šlápnout na plyn, tak divně povyletěly otáčky, asi teda prokluzovala spojka. Stalo se to asi třikrát a pak už sem jel lehkou nohou, nechtěl jsem to dál dráždit. Je to v pohodě nebo známka opotřebené spojky, mám teprve 83 000 km. S prázdným autem jsem to ještě nepozoroval.
- Reklama
Re: Prokluz spojky
asi by to chtělo i napsat co za Orlando máš ale všeobecně, spojka začne vždy klouzat při nejvyšším zatížení na nejvyšší rychl. stupeň. To značí, že je opotřebovaná, lamela je tenčí a přítlačák ji nedokáže tak přimáčknout k setrváku aby držela..... na 5 či 6 jde přes spojku od motoru nejvyšší kroutící moment - převod je nejtěžší....
Další možnost jak se přesvědčit o spojce na odchodu je tento: rozjedeš auto na cca 40-50 km zařadíš 4 nebo 5 sešlápneš spojku a přidáš plyn, když se motor roztočí na cca 4000ot. pustíš prudce spojku a držíš ten plyn sešlápnbutej, pokud je spojka dobrá auto poskočí a mžikově se otáčky srovnají, pokud otáčky klesají plynule a pomalu je v háji spojka......
Další možnost jak se přesvědčit o spojce na odchodu je tento: rozjedeš auto na cca 40-50 km zařadíš 4 nebo 5 sešlápneš spojku a přidáš plyn, když se motor roztočí na cca 4000ot. pustíš prudce spojku a držíš ten plyn sešlápnbutej, pokud je spojka dobrá auto poskočí a mžikově se otáčky srovnají, pokud otáčky klesají plynule a pomalu je v háji spojka......
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: Prokluz spojky
Mám 1.8 benzín, asi je holt načatá, snad ještě chvíli vydrží, takto naloženým jezdím vyjímečně
Re: Prokluz spojky
Pěkný den.
Já jen tak všeobecně. Kdo zná staré škodovky třeba 100,120, 1201,1202 tak tam byly spojky chytlavé na přítlačné ložisko ,které se muselo občas přikápnout trochu oleje. Když bylo suché tak se i zadřelo a dokázalo i ubrousit přítlačné packy no a když se to přehnalo tak se olej dostal i na přítlačný disk a byl problém. Tak se musela spojka sundat ty korky nebo co to bylo umýt v benzinu a třeba i obrousit jemným brusem a já jsem i jednou přidal pod přítlačné pružiny podložky a zas dobrý.
Jinak někteří řidiči přijedou k semaforu a když mají červenou tak stojí na spojce místo aby přeřadili .Nebo i během jízdy mají nohu na spojce a tvrdí, že ji nemačkají. Ale ani si neuvědomují ,že ji třeba jen trochu odlehčují. Takže tak.
Tak ať nám jezdí a nezlobí !
Já jen tak všeobecně. Kdo zná staré škodovky třeba 100,120, 1201,1202 tak tam byly spojky chytlavé na přítlačné ložisko ,které se muselo občas přikápnout trochu oleje. Když bylo suché tak se i zadřelo a dokázalo i ubrousit přítlačné packy no a když se to přehnalo tak se olej dostal i na přítlačný disk a byl problém. Tak se musela spojka sundat ty korky nebo co to bylo umýt v benzinu a třeba i obrousit jemným brusem a já jsem i jednou přidal pod přítlačné pružiny podložky a zas dobrý.
Jinak někteří řidiči přijedou k semaforu a když mají červenou tak stojí na spojce místo aby přeřadili .Nebo i během jízdy mají nohu na spojce a tvrdí, že ji nemačkají. Ale ani si neuvědomují ,že ji třeba jen trochu odlehčují. Takže tak.
Tak ať nám jezdí a nezlobí !
Re: Prokluz spojky
Nedoporučuje sa toto robiť, lebo vtedy je extremne namahanie na rozvodový remeň a može preskočiťRichard píše:asi by to chtělo i napsat co za Orlando máš ale všeobecně, spojka začne vždy klouzat při nejvyšším zatížení na nejvyšší rychl. stupeň. To značí, že je opotřebovaná, lamela je tenčí a přítlačák ji nedokáže tak přimáčknout k setrváku aby držela..... na 5 či 6 jde přes spojku od motoru nejvyšší kroutící moment - převod je nejtěžší....
Další možnost jak se přesvědčit o spojce na odchodu je tento: rozjedeš auto na cca 40-50 km zařadíš 4 nebo 5 sešlápneš spojku a přidáš plyn, když se motor roztočí na cca 4000ot. pustíš prudce spojku a držíš ten plyn sešlápnbutej, pokud je spojka dobrá auto poskočí a mžikově se otáčky srovnají, pokud otáčky klesají plynule a pomalu je v háji spojka......
jednoducho treba vyskušať sa rozbehnuť v čím väčšom kopci ,ak su na lamele nejaké zvyšky niečoho mazĺaveho,čo na nu stieklo, resp. nejaká sklovina,
pri tom rozjazde sa to zbrusi,a spojka začne fungovať normalne.
83 000 normalne nie je najazd na vymenu spojky,hlavne nie u takeho ťažkeho auta,
kde je spojka patrične naddimenzovaná /hruba lamela/