Sbohem a díky za rady
Moderátor: Blue Lanos
Sbohem a díky za rady
Ahoj,
tímto výmluvným pohledem se po šesti letech a stopadesáti tisících celkem bezproblémově najetých kilometrech bohužel loučím se svou Tacumou ve věku těsně nedojetých 200.000 km. A protože Captivu podle našich představ se nám sehnat nepovedlo a záložní osmnáct let stará krátká Astra (byť je to zlaté a nezničitelné přibližovadlo) není zrovna ideální na denní dojíždění po dálnici s rodinou, nemůžu moc čekat a loučím se i se značkou Daewoo / Chevrolet.
Děkuji všem zde za všechny rady v průběhu času no a kdyby o mou Tacumu měl někdo zájem na díly nebo opravu, bude to v sekci prodej.
Zdeněk
tímto výmluvným pohledem se po šesti letech a stopadesáti tisících celkem bezproblémově najetých kilometrech bohužel loučím se svou Tacumou ve věku těsně nedojetých 200.000 km. A protože Captivu podle našich představ se nám sehnat nepovedlo a záložní osmnáct let stará krátká Astra (byť je to zlaté a nezničitelné přibližovadlo) není zrovna ideální na denní dojíždění po dálnici s rodinou, nemůžu moc čekat a loučím se i se značkou Daewoo / Chevrolet.
Děkuji všem zde za všechny rady v průběhu času no a kdyby o mou Tacumu měl někdo zájem na díly nebo opravu, bude to v sekci prodej.
Zdeněk
Tacuma 2.0 CDX, LPG D.T.Gas, 2004
Praha 9
Praha 9
- Reklama
Re: Sbohem a díky za rady
To je škoda, že končíš Já jsem na Tacumě měnil rozvody v 145 000 km a podruhé v 230 000 km. Teď mám najeto 245 000 km.Nejde mi na rozum jak mohl rozvodový řemen prasknout. Já když jsem ho měnil po 230 000 km tak vypadal jako nový. Problém byl asi v motoru. Možná málo oleje.Nevím Ale vodní pumpa při výměně už byla na odpis. Přeji Ti ať koupíš autíčko v dobrém stavu
Tacuma 1.8 + LPG - 72 kW
Re: Sbohem a díky za rady
U 2.0 má řemen životnost max 75000 nebo 5 let!rudla píše:To je škoda, že končíš Já jsem na Tacumě měnil rozvody v 145 000 km a podruhé v 230 000 km. Teď mám najeto 245 000 km.Nejde mi na rozum jak mohl rozvodový řemen prasknout. Já když jsem ho měnil po 230 000 km tak vypadal jako nový. Problém byl asi v motoru. Možná málo oleje.Nevím Ale vodní pumpa při výměně už byla na odpis. Přeji Ti ať koupíš autíčko v dobrém stavu
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
Re: Sbohem a díky za rady
No já ho měl 2 roky + 3 měsíce a těsně nenajetých 75 tisíc, výměnu jsem měl v plánuPetr S. píše: U 2.0 má řemen životnost max 75000 nebo 5 let!
Tacuma 2.0 CDX, LPG D.T.Gas, 2004
Praha 9
Praha 9
Re: Sbohem a díky za rady
Pak je otázkou co to bylo za řemen,myslím výrobce.Ale u tohohle motoru by nemusela být drahá oprava. Zkusil bych se podívat na ventily a pokud se to nepotkalo,což si myslím,že tento motor se nepotkával,tak je otázka 5500 a jezdí to.prcek1 píše:No já ho měl 2 roky + 3 měsíce a těsně nenajetých 75 tisíc, výměnu jsem měl v plánuPetr S. píše: U 2.0 má řemen životnost max 75000 nebo 5 let!
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
Re: Sbohem a díky za rady
Rozvody byly INA. Podívat se na ventily to stejně znamená sundavat hlavu, ne? To bych možná zvládl, ale nevím jestli i zpátky A když to nechám servisu, s prací to bude asi víc...Petr S. píše:Pak je otázkou co to bylo za řemen,myslím výrobce.Ale u tohohle motoru by nemusela být drahá oprava. Zkusil bych se podívat na ventily a pokud se to nepotkalo,což si myslím,že tento motor se nepotkával,tak je otázka 5500 a jezdí to.prcek1 píše:No já ho měl 2 roky + 3 měsíce a těsně nenajetých 75 tisíc, výměnu jsem měl v plánuPetr S. píše: U 2.0 má řemen životnost max 75000 nebo 5 let!
Tacuma 2.0 CDX, LPG D.T.Gas, 2004
Praha 9
Praha 9
Re: Sbohem a díky za rady
Tento motor se potká úpně celý , bohužel. Vyjímka potvrzuje pravidlo .
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Re: Sbohem a díky za rady
motory s 16V se po trhnutí řemenu potkají vždy ! nepotkávají se obvykle jen 8V....
pokud jsou jen ohnutý ventily dá se hlava opravit, vymění se pro jistotu vodítka u ohnutých ventilů a ventily a většinou to stačí, vzhledem k nájezdu skoro 200000 bych nechal hlavu udělat - srovnat a nechat zabrousit ventily, gufera ventilů a při té příležitosti i opravit ty ohnuté ventily, najdi si http://www.autopejsek.cz/ a zkus se s nima domluvit jestli by ti hlavu nedali do kupy a co by to stálo
bohužel se náraz může projevit i na ojnici a klice a na pístu určitě bude "otisk ventilu" a celkově se může podepsat na životnosti motoru, píšu "může" ale nemusí
a pak standardně nové rozvody, hrubým mým odhadem GO hlavy cca 5000,- rozvody 3000,- a nějaká práce
Prostě musíš se rozhodnout jestli se ti vyplatí toto investovat do auta - podotýkám, že syn koupil Tacumu 2,0 CDX 2003 s najetými cca 90kkm před 2 lety za cca 50000,- takže asi tak
pokud jsou jen ohnutý ventily dá se hlava opravit, vymění se pro jistotu vodítka u ohnutých ventilů a ventily a většinou to stačí, vzhledem k nájezdu skoro 200000 bych nechal hlavu udělat - srovnat a nechat zabrousit ventily, gufera ventilů a při té příležitosti i opravit ty ohnuté ventily, najdi si http://www.autopejsek.cz/ a zkus se s nima domluvit jestli by ti hlavu nedali do kupy a co by to stálo
bohužel se náraz může projevit i na ojnici a klice a na pístu určitě bude "otisk ventilu" a celkově se může podepsat na životnosti motoru, píšu "může" ale nemusí
a pak standardně nové rozvody, hrubým mým odhadem GO hlavy cca 5000,- rozvody 3000,- a nějaká práce
Prostě musíš se rozhodnout jestli se ti vyplatí toto investovat do auta - podotýkám, že syn koupil Tacumu 2,0 CDX 2003 s najetými cca 90kkm před 2 lety za cca 50000,- takže asi tak
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: Sbohem a díky za rady
Hele, já měnil zaklepaný ventily a samotný udělání hlavy(bez matroše) mě vyšlo na 5 000,- = vyfrézování st. sedel, nalisování nových, zaleštění ventilů, komplet srovnání hlavy...
U mě to bylo cca - ventil vyfuk 4 x 250,-, 8 x 250,- hydroštěl, 8 x 25,- gufero ventilu, komplet sada těsnení hlava+sani+vyfuk - 1500,-.
Z toho si aspoň můžeš odhadnout cenu...
+ samozřejmě cena za de/montáž
Mě ta sranda vyšla na 13K(+další věci co se dělaly navíc)
add. nevím jak u 2.0 ale u 1.8 když povolím hlavu tak jde dolů komplet až k pístům ( https://www.chevroletclub.cz/download/fi ... &mode=view ) Takže když chtěl servisák zkouknout ventily tak to šlo komplet , není to pyramidově jak u jiných značek.
U mě to bylo cca - ventil vyfuk 4 x 250,-, 8 x 250,- hydroštěl, 8 x 25,- gufero ventilu, komplet sada těsnení hlava+sani+vyfuk - 1500,-.
Z toho si aspoň můžeš odhadnout cenu...
+ samozřejmě cena za de/montáž
Mě ta sranda vyšla na 13K(+další věci co se dělaly navíc)
add. nevím jak u 2.0 ale u 1.8 když povolím hlavu tak jde dolů komplet až k pístům ( https://www.chevroletclub.cz/download/fi ... &mode=view ) Takže když chtěl servisák zkouknout ventily tak to šlo komplet , není to pyramidově jak u jiných značek.
Daewoo Tacuma r. 2000/1,8 - 72 KW, LPG BRC
Re: Sbohem a díky za rady
Richarde právě že 20.16V od Opelu se nepotkával. Na Kadettech jsem viděl pár prasklých řemenů a nic to neudělalo. Ten náš motor by měl být konstrukčně stejný.Richard píše:motory s 16V se po trhnutí řemenu potkají vždy ! nepotkávají se obvykle jen 8V....
pokud jsou jen ohnutý ventily dá se hlava opravit, vymění se pro jistotu vodítka u ohnutých ventilů a ventily a většinou to stačí, vzhledem k nájezdu skoro 200000 bych nechal hlavu udělat - srovnat a nechat zabrousit ventily, gufera ventilů a při té příležitosti i opravit ty ohnuté ventily, najdi si http://www.autopejsek.cz/ a zkus se s nima domluvit jestli by ti hlavu nedali do kupy a co by to stálo
bohužel se náraz může projevit i na ojnici a klice a na pístu určitě bude "otisk ventilu" a celkově se může podepsat na životnosti motoru, píšu "může" ale nemusí
a pak standardně nové rozvody, hrubým mým odhadem GO hlavy cca 5000,- rozvody 3000,- a nějaká práce
Prostě musíš se rozhodnout jestli se ti vyplatí toto investovat do auta - podotýkám, že syn koupil Tacumu 2,0 CDX 2003 s najetými cca 90kkm před 2 lety za cca 50000,- takže asi tak
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
Re: Sbohem a díky za rady
Potká se či nepotká, to je oč tu běží....
No, nějak jsem se nesmířil s tím že bych to hodil za pár šupů na vrakáč a nevěděl aspoň jaká byla pravda... obecná moudra říkají že šestnáctiventil se potká vždy, Petr tady zase že ne... Tak jsem se do toho dal. Už po protočení vaček se mi bohužel zdálo že se minimálně na jednom válci ventily nevrací jak by měly, tak jsem se pustil do hlavy s tím že je to víceméně jednosměrná jízdenka protože sám bych to zpátky asi nenastrojil. Ještě jsem kvůli tomu musel koupit příslusný vnitřní Torx a po nějakém boji musím konstatovat že se to potká jak prase.
Sací ventily jsou obtisknutý do všech čtyřech válců. Na dvou válcích jsou dost brutálně ohnutý, na jednom stejně tak i vejfukový. Zbytek je vizuelně ok, ale jestli jsou v pořádku těžko říct. Zítra přidám nějakou fotku na pokochání.
No, nějak jsem se nesmířil s tím že bych to hodil za pár šupů na vrakáč a nevěděl aspoň jaká byla pravda... obecná moudra říkají že šestnáctiventil se potká vždy, Petr tady zase že ne... Tak jsem se do toho dal. Už po protočení vaček se mi bohužel zdálo že se minimálně na jednom válci ventily nevrací jak by měly, tak jsem se pustil do hlavy s tím že je to víceméně jednosměrná jízdenka protože sám bych to zpátky asi nenastrojil. Ještě jsem kvůli tomu musel koupit příslusný vnitřní Torx a po nějakém boji musím konstatovat že se to potká jak prase.
Sací ventily jsou obtisknutý do všech čtyřech válců. Na dvou válcích jsou dost brutálně ohnutý, na jednom stejně tak i vejfukový. Zbytek je vizuelně ok, ale jestli jsou v pořádku těžko říct. Zítra přidám nějakou fotku na pokochání.
Tacuma 2.0 CDX, LPG D.T.Gas, 2004
Praha 9
Praha 9
Re: Sbohem a díky za rady
8V se nepotká.
16V ano. Kámošovi se potkala Nubira 2.0 16V a asi 7 ventilů v prd... tak nevim v Praze se asi nepotkávají
16V ano. Kámošovi se potkala Nubira 2.0 16V a asi 7 ventilů v prd... tak nevim v Praze se asi nepotkávají
Chevy Cruze 1.8 LTZ sedan, modrá Moroccan
Daewoo Nexia 1.5 8V GLE ,,Nessie,, - Forever in my Heart + Daewoo Nexia 1.5 16V GLX
Daewoo Nexia 1.5 8V GLE ,,Nessie,, - Forever in my Heart + Daewoo Nexia 1.5 16V GLX