Sbohem a díky za rady

Moderátor: Blue Lanos

prcek1
Příspěvky: 132
Registrován: pát kvě 13, 2011 13:35

Sbohem a díky za rady

Příspěvek od prcek1 »

Ahoj,

tímto výmluvným pohledem se po šesti letech a stopadesáti tisících celkem bezproblémově najetých kilometrech bohužel loučím se svou Tacumou ve věku těsně nedojetých 200.000 km. A protože Captivu podle našich představ se nám sehnat nepovedlo a záložní osmnáct let stará krátká Astra (byť je to zlaté a nezničitelné přibližovadlo) není zrovna ideální na denní dojíždění po dálnici s rodinou, nemůžu moc čekat a loučím se i se značkou Daewoo / Chevrolet.

Děkuji všem zde za všechny rady v průběhu času no a kdyby o mou Tacumu měl někdo zájem na díly nebo opravu, bude to v sekci prodej.

Zdeněk
Přílohy
rozvody.jpg
Tacuma 2.0 CDX, LPG D.T.Gas, 2004
Praha 9
Reklama
 

Uživatelský avatar
rudla
Příspěvky: 569
Registrován: stř led 14, 2009 19:57
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm

Re: Sbohem a díky za rady

Příspěvek od rudla »

To je škoda, že končíš :!: Já jsem na Tacumě měnil rozvody v 145 000 km a podruhé v 230 000 km. Teď mám najeto 245 000 km.Nejde mi na rozum jak mohl rozvodový řemen prasknout. Já když jsem ho měnil po 230 000 km tak vypadal jako nový. Problém byl asi v motoru. Možná málo oleje.Nevím :| Ale vodní pumpa při výměně už byla na odpis. Přeji Ti ať koupíš autíčko v dobrém stavu :PP:
Tacuma 1.8 + LPG - 72 kW
Uživatelský avatar
Petr S.
Příspěvky: 3871
Registrován: stř zář 20, 2006 21:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Sbohem a díky za rady

Příspěvek od Petr S. »

rudla píše:To je škoda, že končíš :!: Já jsem na Tacumě měnil rozvody v 145 000 km a podruhé v 230 000 km. Teď mám najeto 245 000 km.Nejde mi na rozum jak mohl rozvodový řemen prasknout. Já když jsem ho měnil po 230 000 km tak vypadal jako nový. Problém byl asi v motoru. Možná málo oleje.Nevím :| Ale vodní pumpa při výměně už byla na odpis. Přeji Ti ať koupíš autíčko v dobrém stavu :PP:
U 2.0 má řemen životnost max 75000 nebo 5 let!
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
prcek1
Příspěvky: 132
Registrován: pát kvě 13, 2011 13:35

Re: Sbohem a díky za rady

Příspěvek od prcek1 »

Petr S. píše: U 2.0 má řemen životnost max 75000 nebo 5 let!
No já ho měl 2 roky + 3 měsíce a těsně nenajetých 75 tisíc, výměnu jsem měl v plánu :(
Tacuma 2.0 CDX, LPG D.T.Gas, 2004
Praha 9
Uživatelský avatar
Petr S.
Příspěvky: 3871
Registrován: stř zář 20, 2006 21:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Sbohem a díky za rady

Příspěvek od Petr S. »

prcek1 píše:
Petr S. píše: U 2.0 má řemen životnost max 75000 nebo 5 let!
No já ho měl 2 roky + 3 měsíce a těsně nenajetých 75 tisíc, výměnu jsem měl v plánu :(
Pak je otázkou co to bylo za řemen,myslím výrobce.Ale u tohohle motoru by nemusela být drahá oprava. Zkusil bych se podívat na ventily a pokud se to nepotkalo,což si myslím,že tento motor se nepotkával,tak je otázka 5500 a jezdí to.
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
prcek1
Příspěvky: 132
Registrován: pát kvě 13, 2011 13:35

Re: Sbohem a díky za rady

Příspěvek od prcek1 »

Petr S. píše:
prcek1 píše:
Petr S. píše: U 2.0 má řemen životnost max 75000 nebo 5 let!
No já ho měl 2 roky + 3 měsíce a těsně nenajetých 75 tisíc, výměnu jsem měl v plánu :(
Pak je otázkou co to bylo za řemen,myslím výrobce.Ale u tohohle motoru by nemusela být drahá oprava. Zkusil bych se podívat na ventily a pokud se to nepotkalo,což si myslím,že tento motor se nepotkával,tak je otázka 5500 a jezdí to.
Rozvody byly INA. Podívat se na ventily to stejně znamená sundavat hlavu, ne? To bych možná zvládl, ale nevím jestli i zpátky :) A když to nechám servisu, s prací to bude asi víc...
Tacuma 2.0 CDX, LPG D.T.Gas, 2004
Praha 9
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3615
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Sbohem a díky za rady

Příspěvek od conpet »

Tento motor se potká úpně celý , bohužel. Vyjímka potvrzuje pravidlo .
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Sbohem a díky za rady

Příspěvek od Richard »

motory s 16V se po trhnutí řemenu potkají vždy ! nepotkávají se obvykle jen 8V....

pokud jsou jen ohnutý ventily dá se hlava opravit, vymění se pro jistotu vodítka u ohnutých ventilů a ventily a většinou to stačí, vzhledem k nájezdu skoro 200000 bych nechal hlavu udělat - srovnat a nechat zabrousit ventily, gufera ventilů a při té příležitosti i opravit ty ohnuté ventily, najdi si http://www.autopejsek.cz/ a zkus se s nima domluvit jestli by ti hlavu nedali do kupy a co by to stálo

bohužel se náraz může projevit i na ojnici a klice a na pístu určitě bude "otisk ventilu" a celkově se může podepsat na životnosti motoru, píšu "může" ale nemusí
a pak standardně nové rozvody, hrubým mým odhadem GO hlavy cca 5000,- rozvody 3000,- a nějaká práce

Prostě musíš se rozhodnout jestli se ti vyplatí toto investovat do auta - podotýkám, že syn koupil Tacumu 2,0 CDX 2003 s najetými cca 90kkm před 2 lety za cca 50000,- takže asi tak
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Ondrapb
Příspěvky: 171
Registrován: čtv říj 29, 2015 14:11
Bydliště: Brno/Veverská Bitýška

Re: Sbohem a díky za rady

Příspěvek od Ondrapb »

Hele, já měnil zaklepaný ventily a samotný udělání hlavy(bez matroše) mě vyšlo na 5 000,- = vyfrézování st. sedel, nalisování nových, zaleštění ventilů, komplet srovnání hlavy...
U mě to bylo cca - ventil vyfuk 4 x 250,-, 8 x 250,- hydroštěl, 8 x 25,- gufero ventilu, komplet sada těsnení hlava+sani+vyfuk - 1500,-.
Z toho si aspoň můžeš odhadnout cenu...
+ samozřejmě cena za de/montáž
Mě ta sranda vyšla na 13K(+další věci co se dělaly navíc)

add. nevím jak u 2.0 ale u 1.8 když povolím hlavu tak jde dolů komplet až k pístům ( https://www.chevroletclub.cz/download/fi ... &mode=view ) Takže když chtěl servisák zkouknout ventily tak to šlo komplet ;-), není to pyramidově jak u jiných značek.
Daewoo Tacuma r. 2000/1,8 - 72 KW, LPG BRC
Uživatelský avatar
Petr S.
Příspěvky: 3871
Registrován: stř zář 20, 2006 21:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Sbohem a díky za rady

Příspěvek od Petr S. »

Richard píše:motory s 16V se po trhnutí řemenu potkají vždy ! nepotkávají se obvykle jen 8V....

pokud jsou jen ohnutý ventily dá se hlava opravit, vymění se pro jistotu vodítka u ohnutých ventilů a ventily a většinou to stačí, vzhledem k nájezdu skoro 200000 bych nechal hlavu udělat - srovnat a nechat zabrousit ventily, gufera ventilů a při té příležitosti i opravit ty ohnuté ventily, najdi si http://www.autopejsek.cz/ a zkus se s nima domluvit jestli by ti hlavu nedali do kupy a co by to stálo

bohužel se náraz může projevit i na ojnici a klice a na pístu určitě bude "otisk ventilu" a celkově se může podepsat na životnosti motoru, píšu "může" ale nemusí
a pak standardně nové rozvody, hrubým mým odhadem GO hlavy cca 5000,- rozvody 3000,- a nějaká práce

Prostě musíš se rozhodnout jestli se ti vyplatí toto investovat do auta - podotýkám, že syn koupil Tacumu 2,0 CDX 2003 s najetými cca 90kkm před 2 lety za cca 50000,- takže asi tak
Richarde právě že 20.16V od Opelu se nepotkával. Na Kadettech jsem viděl pár prasklých řemenů a nic to neudělalo. Ten náš motor by měl být konstrukčně stejný.
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
prcek1
Příspěvky: 132
Registrován: pát kvě 13, 2011 13:35

Re: Sbohem a díky za rady

Příspěvek od prcek1 »

Potká se či nepotká, to je oč tu běží....

No, nějak jsem se nesmířil s tím že bych to hodil za pár šupů na vrakáč a nevěděl aspoň jaká byla pravda... obecná moudra říkají že šestnáctiventil se potká vždy, Petr tady zase že ne... Tak jsem se do toho dal. Už po protočení vaček se mi bohužel zdálo že se minimálně na jednom válci ventily nevrací jak by měly, tak jsem se pustil do hlavy s tím že je to víceméně jednosměrná jízdenka protože sám bych to zpátky asi nenastrojil. Ještě jsem kvůli tomu musel koupit příslusný vnitřní Torx a po nějakém boji musím konstatovat že se to potká jak prase.
Sací ventily jsou obtisknutý do všech čtyřech válců. Na dvou válcích jsou dost brutálně ohnutý, na jednom stejně tak i vejfukový. Zbytek je vizuelně ok, ale jestli jsou v pořádku těžko říct. Zítra přidám nějakou fotku na pokochání.
Tacuma 2.0 CDX, LPG D.T.Gas, 2004
Praha 9
Uživatelský avatar
Franta P.
Příspěvky: 2775
Registrován: úte pro 07, 2004 00:29
Bydliště: Pelhřimov

Re: Sbohem a díky za rady

Příspěvek od Franta P. »

8V se nepotká.
16V ano. Kámošovi se potkala Nubira 2.0 16V a asi 7 ventilů v prd... tak nevim v Praze se asi nepotkávají :-) :-) :-)
Chevy Cruze 1.8 LTZ sedan, modrá Moroccan

Daewoo Nexia 1.5 8V GLE ,,Nessie,, - Forever in my Heart + Daewoo Nexia 1.5 16V GLX
Uživatelský avatar
rudla
Příspěvky: 569
Registrován: stř led 14, 2009 19:57
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm

Re: Sbohem a díky za rady

Příspěvek od rudla »

V Praze se nepotkávají a taky na Valašsku :PP:
Tacuma 1.8 + LPG - 72 kW
prcek1
Příspěvky: 132
Registrován: pát kvě 13, 2011 13:35

Re: Sbohem a díky za rady

Příspěvek od prcek1 »

Ventily obtisknuté do pístů...
Přílohy
IMG_3514.JPG
IMG_3512.JPG
Tacuma 2.0 CDX, LPG D.T.Gas, 2004
Praha 9
prcek1
Příspěvky: 132
Registrován: pát kvě 13, 2011 13:35

Re: Sbohem a díky za rady

Příspěvek od prcek1 »

A ohnuté ventily
Přílohy
IMG_3517.JPG
IMG_3516.JPG
Tacuma 2.0 CDX, LPG D.T.Gas, 2004
Praha 9
Odpovědět

Zpět na „TACUMA/REZZO“