Hluk v zadnej časti

Krásné SUV od Chevroletu

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
Hanzy
Příspěvky: 7197
Registrován: ned led 21, 2007 13:16
Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice

Re: Hluk v zadnej časti

Příspěvek od Hanzy »

Ty joo to mas od novoti nebo to je starsí model to je divné tak málo najeto nebo je to pak z toho stání že to přirezlo :D
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Hluk v zadnej časti

Příspěvek od Richard »

Tak při tomhle nájezdu by fakt nemělo být slyšet cokoli, to ani není ještě zajetý ;)

Nicméně jak přijít na to co ten bordel vzadu dělá ? Dát auto na hever ( v servisu) aby všechna kola byla ve vzduchu , pak zapnout talčítko 4WD LOOK , jestli ho tam máš, už si to nepamatuju jak to u Captivy je, je možné že ho captiva nemá a vše funguje jen automaticky..... pak nastartuješ auto a necháš to na 4 nebo 5 točit na volnoběh...... vezmeš lékařský stetoskop a posloucháš odpředu všechny výstupy hřídelí z převodovky , rozdělovací převodovky, ložisko ve středu kardanu a pak vzadu na diferáku postupně od napojení kardanu k výstupu hřídelí z diferáku. Zvuk poškozeného ložiska bezpečně poznáš a lehce identifikuješ kde se nachází.... Jen POZOR vše se otáčí !!!!!!!!! tak bacha na vlasy, rukávy volný oděv atd. !!!!!! a 2x si rozmyslet kam stetoskop přiložit !!!!
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Rolet
Příspěvky: 28
Registrován: čtv zář 15, 2011 18:16
Bydliště: Ba

Re: Hluk v zadnej časti

Příspěvek od Rolet »

Richard píše:Tak při tomhle nájezdu by fakt nemělo být slyšet cokoli, to ani není ještě zajetý ;)

Nicméně jak přijít na to co ten bordel vzadu dělá ? Dát auto na hever ( v servisu) aby všechna kola byla ve vzduchu , pak zapnout talčítko 4WD LOOK , jestli ho tam máš, už si to nepamatuju jak to u Captivy je, je možné že ho captiva nemá a vše funguje jen automaticky..... pak nastartuješ auto a necháš to na 4 nebo 5 točit na volnoběh...... vezmeš lékařský stetoskop a posloucháš odpředu všechny výstupy hřídelí z převodovky , rozdělovací převodovky, ložisko ve středu kardanu a pak vzadu na diferáku postupně od napojení kardanu k výstupu hřídelí z diferáku. Zvuk poškozeného ložiska bezpečně poznáš a lehce identifikuješ kde se nachází.... Jen POZOR vše se otáčí !!!!!!!!! tak bacha na vlasy, rukávy volný oděv atd. !!!!!! a 2x si rozmyslet kam stetoskop přiložit !!!!
Tak to nehrozí, ja to nemám kde takto dvihnúť, iba servis a ten mi tam žiadne pokusy nedovolí. Keď vyhodím rýchlosť, kardan by sa asi nemal točiť, myslím si, takže by to tie spojky či čo tam je nemali robiť. Alebo sa mýlim?
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Hluk v zadnej časti

Příspěvek od Richard »

jakmile jedeš točí se kardan vždy, je spojen natvrdo s předním diferenciálem přes rozdělovací převodovku (jak se auto hne kardan se točí.....) a právě ta spojka vzadu před diferákem je normálně rozpojená, tedy nepřenáší žádný výkon na zadek, současně taky supluje prokluzem chybějící mezinápravový diferenciál.. ten systém se nazývá různými bojovnými názvy jak výše uváděl kolega, ale je to furt stejný..... nevymýšlí se vymyšlené akorát se to jinak jmenuje..... ta spojka přitlačovaná el.magnetem je schopna přenášet dozadu max. 50% prostě přinejhorším spojí předek a zadek natvrdo tedy 50% na 50%......
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Rolet
Příspěvky: 28
Registrován: čtv zář 15, 2011 18:16
Bydliště: Ba

Re: Hluk v zadnej časti

Příspěvek od Rolet »

Richard píše:jakmile jedeš točí se kardan vždy, je spojen natvrdo s předním diferenciálem přes rozdělovací převodovku (jak se auto hne kardan se točí.....) a právě ta spojka vzadu před diferákem je normálně rozpojená, tedy nepřenáší žádný výkon na zadek, současně taky supluje prokluzem chybějící mezinápravový diferenciál.. ten systém se nazývá různými bojovnými názvy jak výše uváděl kolega, ale je to furt stejný..... nevymýšlí se vymyšlené akorát se to jinak jmenuje..... ta spojka přitlačovaná el.magnetem je schopna přenášet dozadu max. 50% prostě přinejhorším spojí předek a zadek natvrdo tedy 50% na 50%......
Motor vpredu, kardan- zadný náhon, je mi to jasné, akurát pri týchto mechanicko- elektronických kombináciách neviem čo kde a kedy robí. :?: Bodla by taká príručka ako boli kedysi dostať. Tak či tak , bude to na servis. Vďaka za pokec. :PP:
dandy2004
Příspěvky: 69
Registrován: úte srp 05, 2014 23:43

Re: Hluk v zadnej časti

Příspěvek od dandy2004 »

Čau, sám jsem v tomhle velkej neználek a pořád jsem se tady na něco ptal, ale zkusím něco plácnout :) Loni jsem kupoval Captivu, najeto 30tis, ale 5 let stará. Vše v poho, jen vzadu taky něco hučelo a byly to destičky. Asi byly ještě původní a byly prý dost rozsypaný i po takovým malým nájezdu. Nemůže to mít taky? I mně to při brždění měnilo zvuk, jak se seply a pak zase odtáhly od kotouče.
Uživatelský avatar
Rolet
Příspěvky: 28
Registrován: čtv zář 15, 2011 18:16
Bydliště: Ba

Re: Hluk v zadnej časti

Příspěvek od Rolet »

Tak to teda neviem či to môžu byť doštičky, po servise uvidím. :?:
Uživatelský avatar
Rolet
Příspěvky: 28
Registrován: čtv zář 15, 2011 18:16
Bydliště: Ba

Re: Hluk v zadnej časti

Příspěvek od Rolet »

Tak iba pre informáciu, môj problém bol predné ložisko v náboji. 16000 km to aké šmejdy tam dávajú?
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Hluk v zadnej časti

Příspěvek od Richard »

jo tak to je smutnej případ...... přední ložisko v 16000 km ???? tak to zas někdo dostal odměnu že vymyslel jak uspořit 2,50 a dát dopředu nějaký ložiska z 3x přetavenejch nočníků :roll: :roll: s ložisky vpředu je vůbec problém, osobně se přikláním k tomu, že pokud to řidič slyší tak, že jde o levý ložisko, je to na 80% to druhé pravé ;)
u normálního auta předo či zadokolky (ne 4x4) je to jednoduchý vyheveruješ jedno poháněný kolo zajistíš pořádně auto (klíny) nastartuješ a na 4 roztočíš tak na 80km/h a hned slyšíš jestli ložisko dělá či nedělá bordel.... když nic neslyšíš vyheveruješ to druhý kolo a hned slyšíš ;)
i různé další pazvuky (např. kosti stabilizátoru) z podvozku se blbě hledají protože se to rozvádí po celém autě.... klepe ti zadní levá kost a slyšíš to vpravo vpředu :D
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Rolet
Příspěvky: 28
Registrován: čtv zář 15, 2011 18:16
Bydliště: Ba

Re: Hluk v zadnej časti

Příspěvek od Rolet »

V mojom prípade ide o štvorkolku, takže testy nepripadali do úvahy. Blbé že sa to nedá rozpojiť, keď nepotrebujem všetky štyri kolesá na záber. Ale už je to ok. :lol:
Až na to že dnes som pri vjazde do garáže zistil že mi nesvieti reflektor na strane šoféra, tak kde robili aj ložisko, dúfam že to nemá súvis. Tak musí zistiť ako vymením žiarovku. :oops:
Odpovědět

Zpět na „CAPTIVA“