Nepravideľný chod na voľnobeh Nubira 1,6

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Odpovědět
Winko
Příspěvky: 17
Registrován: čtv říj 24, 2013 13:12

Nepravideľný chod na voľnobeh Nubira 1,6

Příspěvek od Winko »

Dobrý deň!
Mám problém s obrátkami na voľnobeh,ale nie že by boli vysoké,ale sú nepravideľné aj ked napresahujú 850.Pri malinkom zvýšení obrátok pedálom obrátky zrazu idú pravideľne.Dali by sa nejak zvýšiť obrátky na voľnobeh o napr.50 obrátok? Krokový motorček funguje v poriadku a obrátky nepresahujú 850.
Ďakujem vopred za odpoveď
Reklama
 

Uživatelský avatar
vectrak
Příspěvky: 189
Registrován: ned črc 11, 2010 11:36
Bydliště: CHOMUTOV

Re: Nepravideľný chod na voľnobeh Nubira 1,6

Příspěvek od vectrak »

palivový filtr je na autě jak dlouho?
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Nepravideľný chod na voľnobeh Nubira 1,6

Příspěvek od Richard »

já na "dvoulitru" mám na škrtící klapce takový šroub který reguluje doraz klapky.... možná s tím zkusit laborovat, ale myslím, že pokud tady přidáš, krokový motorek to zas zreguluje.... zkoukni všechny ty tenké hadičky, zda jsou na svých místech a jestli nemáš v oblasti sání nějakou netěsnost ...... a samozřejmě mít vše čisté, pokud nemáš EGR zaslepen zkusil bych ho zaslepit ( povolit a sundat EGR, použít tenký plech, z něj vystřihnout jakoby těsnění ale bez díry pro spaliny a zas smontovat) nemělo by to dělat žádné problémy ani na emisích, já to tak mám asi 5 let.....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Winko
Příspěvky: 17
Registrován: čtv říj 24, 2013 13:12

Re: Nepravideľný chod na voľnobeh Nubira 1,6

Příspěvek od Winko »

Vďaka za rady,ale všetko už biolo odskúšané,okrem EGR.Neviem akoby EGR mohol ovplyvňovať voľnobežné obrátky.Vysvetlite!Keby bol zanesený filter paliva,tak by to malo vplyv na výkon,ale výkon je OK a tak isto aj keď otáčky málinko zdvihnem idú obrátky pravideľne.Tou skrutkou na klapke neide pohnúť,je akoby zalepená.Krokový motorček je vymenený ,ale stav sa nezmenil.Voľnobežné obrátky sú okolo 850 a miestami ako keby schádzali ešte nižšie. Pri pevádzke nie je žiadny problém,netrhá,ide pravidelne a zodpovedajúcom výkone a spotrebe.Skratka vypadá to tak ako keby to chcelo vyššie voľnobežné obrátky.Tie ale neviem upraviť.
kesko
Příspěvky: 1312
Registrován: sob úno 07, 2009 15:11
Bydliště: BA,SC

Re: Nepravideľný chod na voľnobeh Nubira 1,6

Příspěvek od kesko »

Ta skrutka je zalepená aby sa sama nepovolila.Je to továrenské nastavenie. Skús ju najprv povoliť a potom očisti závit aby sa dala pritiahnuť.
EX strieborná Leganza 1999 + LPG Lovato
Dacia Sandero 0,9TCe, Easy R, LPG STAG 05
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Nepravideľný chod na voľnobeh Nubira 1,6

Příspěvek od Richard »

EGR může ovlivňovat všechno...... je to prostě díra z výfuku propojená otevíraná EGR do sání..... tedy podobné jako kdyby jsi si dal přepad ze žumpy zpět do studny :lol: EGR by měl bý otevřen pouze při částečném zatížení motoru, při volnoběhu, nebo při plném zatížení by měl být uzavřen, snižuje teplotu spalování při spalování chudé směsi , pokud takto nefunguje dostává se do válce co tam nepatří a ovlivní to běh motoru, nejčastěji pocukáváním.....
jinak je to ale takový "ekologický kurvítko"
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Nepravideľný chod na voľnobeh Nubira 1,6

Příspěvek od Richard »

EGR může ovlivňovat všechno...... je to prostě díra z výfuku propojená otevíraná EGR do sání..... tedy podobné jako kdyby jsi si dal přepad ze žumpy zpět do studny :lol: EGR by měl bý otevřen pouze při částečném zatížení motoru, při volnoběhu, nebo při plném zatížení by měl být uzavřen, snižuje teplotu spalování při spalování chudé směsi , pokud takto nefunguje dostává se do válce co tam nepatří a ovlivní to běh motoru, nejčastěji pocukáváním.....
jinak je to ale takový "ekologický kurvítko"
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Winko
Příspěvky: 17
Registrován: čtv říj 24, 2013 13:12

Re: Nepravideľný chod na voľnobeh Nubira 1,6

Příspěvek od Winko »

Keď sa odpojí hadička z EGR ventilu je ventil zavretý,alebo otvorený?Keby bol zavretý,tak stačí odpojiť hadičku a nie je potrebné blindovanie.Ako to funguje?Vďaka za informáciu.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Nepravideľný chod na voľnobeh Nubira 1,6

Příspěvek od Richard »

no nejjednodušší způsob je zaslepit to pod EGR plechem, a vše ostatní nechat být jak je..... možná ještě zacpat tu podtzlkovou hadičku, on si žije, ale nic se do sání z výfuku nedostává..... mám to asi 6 let a vše v poho i na emisích projdu s velkou rezervou....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“