červená kontrolka oleja

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od Richard »

Tak aby jste se nehádali zbytečně, tak jsem fotnul stránku s olejema mé Nubiry (1998)

Bohužel můj kousek je ze Švýcarska tak je to francouzsky, ale pokud použijete olej API SH a vyšší (tedy SJ, SL, SN) neuděláte žádnou chybu.
Viskozity tam můžete nalejt jaký chcete W 5,10,15,20 a teplou viskozitu 30,40,50 dokonce můžete použít třeba jednorozsahový olej SAE 30

Tyhle motory 2,0 16V X 20SED s EURO2 se dávaly do Nubiry, Leganzy, Tacumy (modifikace T 20SED - EURO3)
ale jsou i v OPLECH Vectra atd. výrobce je Australský HOLDEN
Přílohy
DSC_0331.jpg
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Reklama
 

Uživatelský avatar
Petr S.
Příspěvky: 3871
Registrován: stř zář 20, 2006 21:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od Petr S. »

Hanzy píše:Jasně ale tady mluvím k Leganze kterou jsem měl a tam radil mechanik co ty motory zná že ideální origo 5w30 a myslím byl v návodu k obsluze i u Evandy tam je stejný motor...
Přesně ty jsem myslel jako univerzály od různých výrobců olejů to platí o všem každý si tam něco napasuje ale taky v tom někdy mívají pěkný bordel a ne jen v olejích...
V knížce od Leganzy je olej 5W30 a Dexos 2,je nástupce oleje GM 5W30. Je zvláštní,že Hanzy to tam lil,já to tam leju,můj známý to doporučuje,Palikx to doporučuje a oba se shodli na tom,že ten motor je v super stavu a že 10W40 do toho nepatří. Richarde,náš motor je od Holdenu,ale v Oplech je Opel,nebo Isuzu,tam Holden není. Ono je to uplně stejné,liší se to v pár detailech.
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3615
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od conpet »

Já už to prostě musím napsat , už to nemůžu dál číst , názvy (čísla) oleju jsou víceméně marketing pro lepší prodejnost prémiových olejů v jiných obalech , než BĚŽNÝ kvalitativně srovnatelný olej. Proč prodávat litr za 100 když ho zabalí do blejskavý lahve a označí jinak a dostanou za něj 200 ? Pokud olej splňuje specifikaci pro daný motor , je skoro jedno jaký má číslo. Podstatný je , aby tam olej byl a byl čistej . V rafinérce uvařej olej a začnou stáčet , pak jen mění etikety podle toho kdo si objedná za jakou cenu. Používejte trochu selskýho rozumu. tak a teď do mě :lol:

ps : Slováci prohrávají 0:1 :roll: to je překvapení
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Uživatelský avatar
LordMMX
Příspěvky: 1535
Registrován: ned úno 20, 2011 05:06
Bydliště: Halič /SVK/
Kontaktovat uživatele:

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od LordMMX »

vyhrali sme 3:1 ...

mam knihu jak na to - daewoo nexia ... tie oleje sedia aj pre nexiu presne ako sú na fotke vyššie...
Daewoo Lacetti Premiere 2011 (Cruze)
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od Richard »

že vždy diskuse o mazání vyvolá tolik emocí..... základové oleje dělá jen pár rafinerií tedy je velká pravděpodobnost, že základ každého oleje bude dost podobný, pak se v "domovské rafinerii" do základového oleje domíchá zbytek jako je syntetická složka a aditiva - ty má každý velký výrobce "své" ale v podstatě hodně podobné (protože požadavky na mazání všech motorů jsou taky skoro stejné) takže je vlastně jedno co tam dáte...... dnes kouzelná formulka 5W30 se používá jen kvůli "pseudo úspoře paliva"..... tím že je řidší za tepla spotřebuje motor na mazání o něco menší energii ale dle mě je to těžko měřitelný a může to dosáhnou třeba jen 0,1 l na 100km ale když prostudujete ten výše nafocený list doporučuje se 5W30 jen do teploty 10°C i když třeba jednorozsahový olej SAE30 je použitelný až do 30°C
Takže lejte tam každej to na co je zvyklý a žádná volba nemůže motoru uškodit pokud se bude olej v předepsaných intervalech měnit......
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Petr S.
Příspěvky: 3871
Registrován: stř zář 20, 2006 21:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od Petr S. »

Richard píše:že vždy diskuse o mazání vyvolá tolik emocí..... základové oleje dělá jen pár rafinerií tedy je velká pravděpodobnost, že základ každého oleje bude dost podobný, pak se v "domovské rafinerii" do základového oleje domíchá zbytek jako je syntetická složka a aditiva - ty má každý velký výrobce "své" ale v podstatě hodně podobné (protože požadavky na mazání všech motorů jsou taky skoro stejné) takže je vlastně jedno co tam dáte...... dnes kouzelná formulka 5W30 se používá jen kvůli "pseudo úspoře paliva"..... tím že je řidší za tepla spotřebuje motor na mazání o něco menší energii ale dle mě je to těžko měřitelný a může to dosáhnou třeba jen 0,1 l na 100km ale když prostudujete ten výše nafocený list doporučuje se 5W30 jen do teploty 10°C i když třeba jednorozsahový olej SAE30 je použitelný až do 30°C
Takže lejte tam každej to na co je zvyklý a žádná volba nemůže motoru uškodit pokud se bude olej v předepsaných intervalech měnit......
Tak a je po debatě. :lol: :lol: :lol:
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
Uživatelský avatar
Hanzy
Příspěvky: 7197
Registrován: ned led 21, 2007 13:16
Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od Hanzy »

Hovno jak jsem koupil Leganzu nevedel jsem co tam bylo dal jsem 10w40 a byl o hodně hlučnější při startu hydrostelu než pak origo a to mi potvrdil i Pavel mistr těchto vozu a pozdravujte ho:)
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
Uživatelský avatar
Petr S.
Příspěvky: 3871
Registrován: stř zář 20, 2006 21:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od Petr S. »

Hanzy píše:Hovno jak jsem koupil Leganzu nevedel jsem co tam bylo dal jsem 10w40 a byl o hodně hlučnější při startu hydrostelu než pak origo a to mi potvrdil i Pavel mistr těchto vozu a pozdravujte ho:)
Když jsem ji od tebe koupil,lil jsi tam 5W30 Dexos2,tak já v tom pokračuju. A moc ji to chutná,vrčí jak za mlada a to už má 238800.
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
Odpovědět

Zpět na „LEGANZA“