červená kontrolka oleja

Moderátor: Blue Lanos

bobo33
Příspěvky: 8
Registrován: čtv dub 04, 2013 10:29
Bydliště: Bratislava

červená kontrolka oleja

Příspěvek od bobo33 »

Zdravím, asi pred 3 dňami prejazdom kopcom mi začala svietiť kontrolka mazania, okamžite ako som to zbadal som vypol motor a následne zastavil, olej som si kontroloval pred jazdou a bolo ho dosť pod odstavení ho bolo tiež dosť čiže fajn olej to nezožralo ( už mam jednu taku skusenosť s leganzou že kontrolka zasvietila až ked bol motor K.O. a musel som meniť) nasledne som ešte trocha oleja dolial a skusil naštartovať kontrolka asi 2s svietila a nasledne zhasla popridaval som všetko v pohode zvuk motora ok, prešiel som asi 10 km kontrolka nesvietila išiel som normálnym tempom do 100. Potom som s križovatky zošlapil jednotku asi do 5,5 tisic otáčok a znova začala svietit motor som vypol naštartoval asi o 5 min a zase všetko v poriadku, išiel som natom niečo cez 100 km domov po dialnici max 110 kontrolka ani raz nezasvietila. Na druhy den som sadol do auta naštratoval kontrolka sa rozsvietila a asi po 5 s opať zhasla a následne sa už nerozsvietila. Takto asi cca 5- 8 s svieti vždy po naštartovani. Na motore som nespozoroval žiadne zmeny akurat mam pocit že po naštartovani pokial sa trochu zahreje ma zvuk ako elektromobil ale to môže byť len pocit a mohlo to byť aj pred tym len som si to nevšimal.


Takže otázka do davu, čo s tym môže byť odchádza olejove čerpadlo? je vadny len snimač ? hrozí momentálne nejaké poškodenie ked kontrolka nesvieti ?

Ďakujem za rady :)
Reklama
 

Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od conpet »

Těžko říct, ale začal bych výměnou čidla tlaku oleje. Pak uvidíš co dál ;)
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od Richard »

taky bych začal s tím snímačem tlaku oleje, může být unavenej nebo nějaký špatná kontakt, pokud to přestane budeš mít aspoň jistotu, že tam je aspoň kolem té 1 At. Pokud ne, budeš muset mrknout na čepadlo a jiné lahůdky....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bobo33
Příspěvky: 8
Registrován: čtv dub 04, 2013 10:29
Bydliště: Bratislava

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od bobo33 »

čo máš na mysli pod "iné lahúdky" :D no tým čidlo asi začneme ale keby je vadné tak svieti stále alebo aspon preblikuje stále nie ? Môžem natom zatial jazdiť ?
ozzman
Příspěvky: 197
Registrován: pát črc 15, 2011 10:39
Bydliště: BB
Kontaktovat uživatele:

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od ozzman »

minimum čo môžeš spraviť je vykrútiť čidlo a poriadne vyčistiť. Niekedy blbne aj preto, že je zalepené a zapchaté karbónom a iným bordelom. Ak to nepomôže tak len výmena alebo dole vaňu a vyčistiť sací kôš a ol. čerpadlo.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od Richard »

ozzmen ty lahůdky už napsal, vana dolů, sítko, vlastní olejové čerpadlo...... kolik máš najeto a co tam máš za olej ? myslím viskozitu? kdy jsi ho měnil? kdy jsi měnil filtr oleje ? tedy před kolika tis. km ?
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bobo33
Příspěvky: 8
Registrován: čtv dub 04, 2013 10:29
Bydliště: Bratislava

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od bobo33 »

Lega ma najazdene cez 260 tisíc, ale motor bol pred više rokom menení - "nový" motor ma momentálne 180.000 km, olej sa mení pravidelne každý 10tisíc samozrejme aj s filtrom momentálny olej nemá viac ako 5 tisíc. Inak ked to zasvietilo pred tým som mu celkom slušne dával, tak či to mohlo byť sposobené aj tym no neviem.
A olej s pameti ti to teraz nepoviem aký je, ale nelejem tam 5 korunovu žbrdnu s tesca

Prvý krát ked som mal motor K.O. na lege zhodou nahod stalo sa to na tom istom mieste, tak lega zožrala oleje a kontrolka nezasvietila až ked bol motor v pi...
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od Richard »

no já jen že při nájezdu těch 180000 už může být motor volnější, tedy je možné přejít na hustší olej, jestli jsi doteď používal 5W40 klidně můžeš dát 10W40 nebo i 10W50 pokud ti to poblikává při zahřátém motoru, jestli používáš origo GM 5W30 tak ten je po zahřátí dost řídkej a může u volnějšího motoru způsobovat nižší tlak oleje.....

Já mám v Nubi stejnej motor mám najeto cca 170000 a ještě používám 5W40 a olej mi to nežere, od výměny do výměny (15000 km) doleju tak 3-4 deci......
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Petr S.
Příspěvky: 3871
Registrován: stř zář 20, 2006 21:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od Petr S. »

Richard píše:no já jen že při nájezdu těch 180000 už může být motor volnější, tedy je možné přejít na hustší olej, jestli jsi doteď používal 5W40 klidně můžeš dát 10W40 nebo i 10W50 pokud ti to poblikává při zahřátém motoru, jestli používáš origo GM 5W30 tak ten je po zahřátí dost řídkej a může u volnějšího motoru způsobovat nižší tlak oleje.....

Já mám v Nubi stejnej motor mám najeto cca 170000 a ještě používám 5W40 a olej mi to nežere, od výměny do výměny (15000 km) doleju tak 3-4 deci......
Richarde já mám 237780 a stále leju 5W30 origo GM a naprosto v pohodě. Vzhledem k tomu,že je to olej předepsaný výrobcem tak bych tam 10W40 nelil.
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
Uživatelský avatar
_Mailo_
Příspěvky: 133
Registrován: stř lis 27, 2013 16:59
Bydliště: Dubnica nad Váhom
Kontaktovat uživatele:

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od _Mailo_ »

Mne kontrolka ostala svietiť až po tom, ako bol motor kaputt. V servise nakoniec zistili, že naliali v Galante málo oleja..
Keď motor dali dokopy, kontrolovali snímač, fungoval.
BTW, v servise,kde dávam auto s väčšími opravami a vymieňajú mi olej, vždy pri nalievaní kontrolujú čidlo tlaku. Dolejú minimum, naštartujú na 5s a keď kontrolka nabehne, je to OK.
Chevrolet EPICA LS 2.0 24V LPG (2008)
Chevrolet EVANDA CDX 2.0 DOHC LPG (2005)
Daewoo NEXIA GLX 1.5 DOHC (1998) - forever in my heart
Daewoo LEGANZA CDX 2.0 DOHC (1998)
Uživatelský avatar
Slam
Příspěvky: 2768
Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Bydliště: Hradec Králové

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od Slam »

Petr S. píše:
Richard píše:Já mám v Nubi stejnej motor mám najeto cca 170000 a ještě používám 5W40 a olej mi to nežere, od výměny do výměny (15000 km) doleju tak 3-4 deci......
Richarde já mám 237780 a stále leju 5W30 origo GM a naprosto v pohodě. Vzhledem k tomu,že je to olej předepsaný výrobcem tak bych tam 10W40 nelil.
Já tam liji 5W40, protože tam byl, když jsem auto koupil a který podle všech mně dostupných informací je pro provoz v našich zeměpisných šířkách vhodnější než 5W30. Dávám tam pokaždé SHELL HELIX ULTRA 5W-40, který SHELL pro Leganzu přímo doporučuje jako nejvhodnější olej.
Jinak, kdo neví, tak první číslo je zimní číslo, druhé je letní. Na grafu na 2. stránce (http://www.cinol.cz/userfiles/file/Info ... fikace.pdf) je dobře vidět, že 5W30 při venkovní teplotě nad 31°C (což v létě nejsou žádný problém i vyšší teploty!) už nemaže. -P Zatímco 5W40 "končí" až o 10°C výš. -i Prostě se "čtyřicítkou" je větší rezerva bezpečného mazání i při vysokých venkovních teplotách.
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
Uživatelský avatar
Petr S.
Příspěvky: 3871
Registrován: stř zář 20, 2006 21:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od Petr S. »

Slam píše:
Petr S. píše:
Richard píše:Já mám v Nubi stejnej motor mám najeto cca 170000 a ještě používám 5W40 a olej mi to nežere, od výměny do výměny (15000 km) doleju tak 3-4 deci......
Richarde já mám 237780 a stále leju 5W30 origo GM a naprosto v pohodě. Vzhledem k tomu,že je to olej předepsaný výrobcem tak bych tam 10W40 nelil.
Já tam liji 5W40, protože tam byl, když jsem auto koupil a který podle všech mně dostupných informací je pro provoz v našich zeměpisných šířkách vhodnější než 5W30. Dávám tam pokaždé SHELL HELIX ULTRA 5W-40, který SHELL pro Leganzu přímo doporučuje jako nejvhodnější olej.
Jinak, kdo neví, tak první číslo je zimní číslo, druhé je letní. Na grafu na 2. stránce (http://www.cinol.cz/userfiles/file/Info ... fikace.pdf) je dobře vidět, že 5W30 při venkovní teplotě nad 31°C (což v létě nejsou žádný problém i vyšší teploty!) už nemaže. -P Zatímco 5W40 "končí" až o 10°C výš. -i Prostě se "čtyřicítkou" je větší rezerva bezpečného mazání i při vysokých venkovních teplotách.
Slame to je dobrá blbos. Takže když se ti ohřeje motor na 90 stupnu,tak už ti nepomůže ani vazelína. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Výrobce předepisuje pro Leganzu 20.16V motorový olej GM 5W30. 5W40 určitě není špatná volba,ale jsou i lidé,kteří když něco cvaká lejí 10W40 a to není olej pro Leganzu.
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
Uživatelský avatar
Petr S.
Příspěvky: 3871
Registrován: stř zář 20, 2006 21:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od Petr S. »

Slam píše:
Petr S. píše:
Richard píše:Já mám v Nubi stejnej motor mám najeto cca 170000 a ještě používám 5W40 a olej mi to nežere, od výměny do výměny (15000 km) doleju tak 3-4 deci......
Richarde já mám 237780 a stále leju 5W30 origo GM a naprosto v pohodě. Vzhledem k tomu,že je to olej předepsaný výrobcem tak bych tam 10W40 nelil.
Já tam liji 5W40, protože tam byl, když jsem auto koupil a který podle všech mně dostupných informací je pro provoz v našich zeměpisných šířkách vhodnější než 5W30. Dávám tam pokaždé SHELL HELIX ULTRA 5W-40, který SHELL pro Leganzu přímo doporučuje jako nejvhodnější olej.
Jinak, kdo neví, tak první číslo je zimní číslo, druhé je letní. Na grafu na 2. stránce (http://www.cinol.cz/userfiles/file/Info ... fikace.pdf) je dobře vidět, že 5W30 při venkovní teplotě nad 31°C (což v létě nejsou žádný problém i vyšší teploty!) už nemaže. -P Zatímco 5W40 "končí" až o 10°C výš. -i Prostě se "čtyřicítkou" je větší rezerva bezpečného mazání i při vysokých venkovních teplotách.
Slame to je dobrá blbos. Takže když se ti ohřeje motor na 90 stupnu,tak už ti nepomůže ani vazelína. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Výrobce předepisuje pro Leganzu 20.16V motorový olej GM 5W30. 5W40 určitě není špatná volba,ale jsou i lidé,kteří když něco cvaká lejí 10W40 a to není olej pro Leganzu.
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od conpet »

Odjakživa leju 10w40 , nikdy nebyl s ničím problém -i
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Uživatelský avatar
LordMMX
Příspěvky: 1535
Registrován: ned úno 20, 2011 05:06
Bydliště: Halič /SVK/
Kontaktovat uživatele:

Re: červená kontrolka oleja

Příspěvek od LordMMX »

odporúčam začať čidlom a moc nejazdiť... tiež som sa spoliehal na to že je len čidlo v prdeli keď svietilo po naštartovaní aj 30 sekúnd...

vysledok: https://www.youtube.com/watch?v=mvI4c2pASIM
Daewoo Lacetti Premiere 2011 (Cruze)
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
Odpovědět

Zpět na „LEGANZA“