jsem novým majitelem

Chevrolet Lacetti (Daewoo Nubira 3)

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

taurin
Příspěvky: 1
Registrován: čtv srp 29, 2013 18:54

jsem novým majitelem

Příspěvek od taurin »

tak sem si pořídil vůz chevrolet lacetti 1.6 sx rv 2005 po prvním majiteli s najetýma 105 000 km měl bych dotaz jakej olej se do toho lije a kolik? a zajímalo by mě jak jste s tím to vozem zpokojeni a na co si dát pozor pořipadě co hnedka zkontrolovat :-) děkuji za odpověď :PP:
Reklama
 

Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: jsem novým majitelem

Příspěvek od Krtek »

Asi kapku pozdě. Leje se tam 5W40 origoš byl myslim Total Quartz 9000. Já ho používam po celou dobu. množství stačí 4 litry. Já kupuju kkaždej druhej rok 5L kanistr a ten další rok 3x1L. Vyjde to do tisícovky, spíš do 8 stovek (když ho nekupuješ v origo Chevroletu, kde mi ho dali za 260/L bez DPH).
Jinak zkušeností tu najdeš myslim dost, prolistuj chlívek Lacettiho.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
maiki1
Příspěvky: 36
Registrován: stř led 14, 2009 23:36
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: jsem novým majitelem

Příspěvek od maiki1 »

Krtek píše:Asi kapku pozdě. Leje se tam 5W40 origoš byl myslim Total Quartz 9000. Já ho používam po celou dobu. množství stačí 4 litry. Já kupuju kkaždej druhej rok 5L kanistr a ten další rok 3x1L. Vyjde to do tisícovky, spíš do 8 stovek (když ho nekupuješ v origo Chevroletu, kde mi ho dali za 260/L bez DPH).
Jinak zkušeností tu najdeš myslim dost, prolistuj chlívek Lacettiho.
Ahoj, Krtku, mám stejný dotaz na olej.
Taky jsem si teď pořídila nubiru a v manuálu na netu jsem našla, že olej 5W-40, jak píšeš i ty, ale mám servisku po 1.majiteli z A a ten tam všude u výměny oleje má spec. 10W-40, a to má měněno v chevrolet servisu, tak to nějak nechápu. :cry:
Mám tam teda začít lít ten 5W-40 jak uvádí výrobce, nebo je to jedno a tím 10W-40 už tomu neublížím?
Prosím moc o radu! :roll:
daewoo lanos 1.5 S sedan, r.v.99 alias "lienka"
chevrolet nubira 1.6 kombi, r.v. 2006
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: jsem novým majitelem

Příspěvek od Krtek »

A ? To je asi nějaká placatější země (Rakousko ????) a maji možná kapku jinou specifikaci co tam lejt. Občas se liší třeba předepsanej olej pro ČR a SK. Jestli tam někdo celou dobu lil 10W 40 a auto jezdí, nekouří a nežere olej tak bych ho tam dal taky. Předpokládal bych totiž že s přechodem na řidší olej (5W40) to začne olej kapku žrát. Ale taky nemusí. Asi je i lepší prubnout teď to před létem než před zimou.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: jsem novým majitelem

Příspěvek od Richard »

Jestliže se tam lil 10W40 , klidně ho lej tam i dál. Rozdíl mezi 10W40 a 5W40 je kromě lepší čerpatelnosti za studena (motor se v zimě rychleji promaže) hlavně v tom, že olej 5W40 víc rozpouští usazeniny a karbon v motoru. Při přechodu z 10W40 na 5W40 u staršího motoru hrozí ucpání mazacích kanálků v motoru rozpuštěným "sajrajtem"
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
bobpe
Příspěvky: 58
Registrován: čtv led 27, 2005 10:51

Re: jsem novým majitelem

Příspěvek od bobpe »

Tak ja dávam od novoti 0W30 alebo 0W40 - pokiaľ bol Castrol SLX dával som ten, teraz dávam Edge. Olej to nežerie, všetko je OK. Nabehané 90k.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: jsem novým majitelem

Příspěvek od Richard »

Ono se to zbytečně moc probírá a o olejích diskutuje..... důležité je aby olej měl správnou výkonostní třídu použiji Evropské ACEA tak většinou všechny oleje splňují A3/B3 /B4 a když toto se splní je úplně jedno jakou viskozitu tam dáš, ono i to rozpouštění usazenin je víceméně pasé, všechny současné oleje obsahují čistící aditiva. Takže nehrozí nějaké masivní rozpouštění usazenin. Spíše při přechodu na jinou značku oleje může být olej dřív černý, protože nějakou usazeninu třeba lépe rozpouští (má jiné složení aditiv). Opravdu důležitá je výměna oleje a filtru po nejpozději 15kkm a nepřetahovat nájezd ! Klidně pokud se jezdí převážně po městě kratší trasy se studeným motorem tak měnit olej i dřív.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
honza72
Příspěvky: 554
Registrován: úte čer 23, 2009 11:31
Bydliště: Ostravsko

Re: jsem novým majitelem

Příspěvek od honza72 »

Doporučuji k prostudování:

http://www.oleje-pema.cz/cs/mazivarske-myty.html

Minerál vs. syntetika, viskozita, výkonnostní třídy, základové oleje. A pryč s bludy!
Mitsubishi Lancer Sportsedan 1,6 MIVEC
Ex. Cruze, Kalos, Nexia
--------------------------------------
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: jsem novým majitelem

Příspěvek od Krtek »

Richarde o tom že by nějakej olej nerozpouštěl a další lepčí rozpouštěl usazeniny jsem slyšel naposledy v autoškole o olejích třídy A a přechodu na AD. Cokoliv od 15W už by snad mělo rozpouštět usazeniny rovnou. Je teda fakt že to cos napsal sem tam někdo zmíní. Znam člověka kterej právě věří, že každej olej rozpouští jinej bordel tak dává sice stejnou viskozitu ale pokaždý mění značku. Dokázal to snad 10-12 let a fakt ani jednou stejnej olej :-)
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: jsem novým majitelem

Příspěvek od Serpico »

...jo Richard má pravdu potvrzuje to i palikx, 5W a 0W v 30/40 jsou silnější v rozpouštění úsad, jinak je důležitější specifikace
A 3 / B 3 naproti tomu A 1 / B 1 a A 5 / B 5 jsou pro novější motory s menší výrobní tolerancí a při použití ve starších motorech vykazují tak větší spotřebu oleje, můžou ale naopak snížit spotřebu paliva - benzínu dle oleje.cz, ale nezkoušel bych to.

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: jsem novým majitelem

Příspěvek od Richard »

Krtku, nenapsal jsem nic špatného , je několik výrobců aditiv a jejich přidáním do základového oleje se může malinko změnit "ćištění motoru od usazenin" jinak tvrdí zastánci např. 5W30 třeba vůbec neví že jejich motor mohl být přímo z výroby naplněn třeba 15W40 ;) a ujel na něm prvních 15kkm aniž by o tom věděl...... o tom co se ve výrobě do motoru naleje rozhoduje hlavně cena !
Napsal jsem že všechny moderní oleje obsahují rozpouštědla usazenin a že všechny moderní oleje udrží motor v relativní čistotě.
U atmosférických motorů je asi jedno jakou viskozitu použít, většině stačí ACEA A3/B3/B4 některá vozidla mají předepsány A1/B1, A5/B5 tak kde jsou předepsána tak je tam použít.
Čím nižší je zimní číslo W tedy 0W, 5W, 10W, 15W tím rychleji se po nastartování motor "promaže". Ostatní není podstatné. Kdo chce ušetřit deci či dvě paliva použije olej 30, jinak 40 vyhovuje všem , 50 je zbytečná, snad jen pro závodníky kteří si musí jízdou vysoko na povolený limit cosu dokazovat.
U turbomotorů už je to horní číslo u viskozity důležité hlavně kvůli turbu. Při ohřátém motoru a oleji (u nafťáků tak po 20 km) je olej označený 30 tekutější než olej 40, či 50 to znamená, že oleje 30 proteče motorem více než oleje 50. Ne všechny turba jsou chlazené vodou, některá jsou jen chlazená olejem, kterým se i mažou. Může se tak stát, že při zátěži např. rychlé a dlouhé dálniční jízdě při použití oleje 40, či 50 nebude ložisky turba protékat dostatečné množství oleje, ten se bude v ložiscích lokálně přehřívat a napékat se - což znamená rychlý konec turba.
Jinak o viskozním čísle W platí to samé co jsem psal výše.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: jsem novým majitelem

Příspěvek od Krtek »

Já neřikam žes napsal něco špatně. Jenom že já dneska už na nějaký zašpiněný motory, který vyčistí změna oleje nevěřim. Podle mně čistí 15W40 stejně jako 0W30. Akorát každej jinak maže, o tom se nepřu.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: jsem novým majitelem

Příspěvek od Serpico »

...Krtku seš nepoučitelný, vykládat ti o aditivech a základových olejích a viskozitách nemá smysl, ano Richard má svatou trpělivost, ...inu obdivuji ho.

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
maiki1
Příspěvky: 36
Registrován: stř led 14, 2009 23:36
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: jsem novým majitelem

Příspěvek od maiki1 »

Dík za odpověď. Já jsem si říkala, že když to tomu motoru do teď nevadilo, tak už je to asi jedno.
Nakonec jsem se stejně nechala ukecat při kontrole auta v chevrolet servise i na výměnu oleje (byl tam sympaťák prodejce) a oni mi tam nalili taky ten 10W-40. :o)
daewoo lanos 1.5 S sedan, r.v.99 alias "lienka"
chevrolet nubira 1.6 kombi, r.v. 2006
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: jsem novým majitelem

Příspěvek od Serpico »

...maiki1, tím jsi nic nezkazila naopak i palikx je opatrný s přechodem na 5W - 40 u svých kunčaftů, ty oleje jsou ostřejší právě v čištění a můžou tak uvolnit karbon, vono taky záleží jak pečoval o auto předchozí majitel i ten nejdražší olej se musí měnit po čase 1rok anebo projetí 12 až 15 tisíc km, jeho vlastnosti mizí. Jinak Ti doporučuji kupovat olej na nettu, například olejeobchod.cz a dostaneš se při stejné kvalitě na zajímavou nízkou cenu, zkus si a uvidíš. V servisech je " pozlacený " jenom ziskem pro majitele.

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Odpovědět

Zpět na „Lacetti (Nubira 3)“