Daewoo Matiz ZM-322BP

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
Kristian_PM
Příspěvky: 280
Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
Bydliště: Beladice (SR)

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od Kristian_PM »

Okrem výmeny kolies za zimnú sadu, sa mi podarilo prostredníctvom inzerátu zohnať k mojim dvom ďalšie dve originálne puklice. Počítal som s tým, že budú ošúchané, preto som všetky štyri prebrúsil a nastriekal body sprejom a strieborným lakom. Myslím, že repasované originálky sú stokrát lepšie než tie fejky z Tesca z lámavého plastu. 8)
Přílohy
puklice.jpg
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Reklama
 

Uživatelský avatar
Kristian_PM
Příspěvky: 280
Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
Bydliště: Beladice (SR)

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od Kristian_PM »

Pridávam fotku, ktorú dal jeden týpek na facebookovú stránku internátov... :PP:
Přílohy
322aLPG.jpg
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Mako4991
Příspěvky: 4
Registrován: pát lis 15, 2013 22:22
Bydliště: Zubrohlava, okr. Námestovo

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od Mako4991 »

Bojím sa, aby som nemusel časom platiť alimenty. Musíme si ich viac prizerať.
Uživatelský avatar
Kristian_PM
Příspěvky: 280
Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
Bydliště: Beladice (SR)

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od Kristian_PM »

Mako4991 píše:Bojím sa, aby som nemusel časom platiť alimenty. Musíme si ich viac prizerať.
Vôbec by mi nevadilo, keby sa nám zrazu narodí nejaký 8 000€urový najnovší Spark :D :D :D
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Uživatelský avatar
Kristian_PM
Příspěvky: 280
Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
Bydliště: Beladice (SR)

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od Kristian_PM »

Tak to vyzerá, že aj v roku 2014 si Matiz zasa pojazdí po diaľniciach a rýchlostných cestách 8) , aj keď sa o nejakej rýchlosti hovoriť nedá, lebo tempomat (v pravej nohe -i ) zasekávam zvyčajne na tých ± 100 km/h.

Inak som zvedavý kedy sa konečne začne zima? Hlavne, že mám prezuté auto, nosím lopatu na sneh, vrecia na podkladanie, snehové reťaze a sneh furt nikde :-D Dokonca ani tú zimnú masku som ešte nenasadil, tak je vonku teplo.
Přílohy
IMG_9728.JPG
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Uživatelský avatar
Viper54
Příspěvky: 51
Registrován: stř říj 02, 2013 08:22
Bydliště: Pardubice

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od Viper54 »

Ať si tam sv.Petr ten sníh nechá,já jsem zimáky ani nekoupil :lol:
Matiz 0,8 (2003)
Uživatelský avatar
Kristian_PM
Příspěvky: 280
Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
Bydliště: Beladice (SR)

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od Kristian_PM »

V rámci prestávky od učenia som na Matizovi vymenil držiaky ŠPZ za lesklé čierne, pretože tie predtým boli pôvodne reklamné s ošúchaným nápisom a zvetrané na povrchu. Tiež som vymenil odlomený výduch vetráku za náhradný a aj vypálené žiarovky - jedna v panely ventilátora a druhá v popolníku sa dočkali výmeny.

Na tomto zachovalejšom Matizovi som zatiaľ nemal žiadny problém (musím si zaklopať :) ), no občas sa mi stane, že sa štartér pri otočení kľučika do tretej polohy akoby pohne, ale vzápätí sa zasekne - vrátením kľúčika a druhým pokusom bez problémov auto naštartuje. V servisnom manuály som pre tento prolém našiel tri možnosti: Mohla by to byť spínacia skrinka (na nej som skontroloval kontakty a vystriekal WDčkom, ale viac urobiť nemôžem a výmena je nemožná), tiež by to mohlo byť kostrenie (hlavný kontakt baterky na kostru i kontakt na prevodovku som prebrúsil) a tiež to môže byť štartér -ten som dnes vymenil za náhradný a štarty sú celkovo lepšie, ale nie so si istý, či sa tá chyba ešte vyskytne. :? Ak áno, bude to v tej spínačke a vidím to na vyrobenie samostatného tlačidla zapaľovania :idea: , keďže spínačku+zámky+RJ nehodlám meniť.
Přílohy
Elektro.jpg
Štartér.jpg
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Uživatelský avatar
Skodovak
Příspěvky: 143
Registrován: pon pro 10, 2012 08:01
Bydliště: Plzeň

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od Skodovak »

Kristian kdeze, spinacku menit nemusis, lebo kontakty su odpojitelne od casti kam sa strka kluc. Hovori sa tomu oriesok. Sundas plasty za volantom, malinkym rovnym sroubovakom vysroubujes malinky cervik a normalne to vytiahnes. A da sa aj rozobrat opatrne a dostanes sa dnu k pohyblivym kontaktom. Ja som ich vycistil lebo som bol lenivy kupovat novy oriesok. Kukni do manualu a kebys moc chcel, tak ze si to ty, sundam tie plasty a nafotim ti to ked budem mat cas. Takze vymena je mozna ;-) a inak toto robi kamosovi tranzin a tusim hovoril daco o odrbanom pastorku. Zuby nezaskakuju jak maju vraj ale niesom si isty. Mne to robi daco podobne lebo sa mi uvilnil srobik na cievke startera co ju spina od spinacky, tak je tam tu a tam kontaktny problem.

Jak mas fotku spinacky, tak ten plastovy cerny valcek ide odmontovat co don vedu kable, a kupit novy alebo pre nas chudobnejsich rozmontovat opatrne a vycistit ;-) len jak som pisal, je to na malom schovanom srobiku bez hlavy-cerviku, takze nasilim to netahaj.
Naposledy upravil(a) Skodovak dne sob led 18, 2014 19:04, celkem upraveno 1 x.
Dokud nás STK nerozdělí!!
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
Uživatelský avatar
Kristian_PM
Příspěvky: 280
Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
Bydliště: Beladice (SR)

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od Kristian_PM »

Skodovak píše:...Sundas plasty za volantom, malinkym rovnym sroubovakom vysroubujes malinky cervik a normalne to vytiahnes. A da sa aj rozobrat opatrne a dostanes sa dnu k pohyblivym kontaktom. Ja som ich vycistil lebo som bol lenivy kupovat novy oriesok...
Ďakujem veľmi pekne, to je super správa... Ja som tie plasty mal dolu (na tom prvom obrázku to je vidno), ale bál som sa do toho šťarchať... Ak sa tá závada ešte vyskytne, tak sa do toho pustím a dám sem vedieť.
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Uživatelský avatar
Skodovak
Příspěvky: 143
Registrován: pon pro 10, 2012 08:01
Bydliště: Plzeň

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od Skodovak »

Jasan ;-) keby daco napis, kebys potreboval akutne, tak do SZ alebo este lepsie na FB, tam som skoro vzdy ked som v dosahu internetu ;-)
Dokud nás STK nerozdělí!!
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
Uživatelský avatar
Kristian_PM
Příspěvky: 280
Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
Bydliště: Beladice (SR)

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od Kristian_PM »

Skodovak píše:Jasan ;-) keby daco napis, kebys potreboval akutne, tak do SZ alebo este lepsie na FB, tam som skoro vzdy ked som v dosahu internetu ;-)
Ete raz ďakujem za rady :PP: , vidno, že si to už mal rozobraté a vieš o čo sa jedná. Ja zatiaľ budem dúfať, že to bol ten štartér. Inak spínačku by sme mali mať kompletnú z toho bordového Matiza (z neho je vlastne aj ten štartér), takže vymením a počistím čo bude treba - ak bude treba. :)

* Dopĺňam: Spínačku ani nič k nej nemáme :roll: Tatko to všetko zrecykloval :?
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Uživatelský avatar
Skodovak
Příspěvky: 143
Registrován: pon pro 10, 2012 08:01
Bydliště: Plzeň

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od Skodovak »

Pozri na autodiely, Carmax a podobne, ked do maju aj v AutoKelly v Cechach tak uz to najdes aj v TESCU pomaly ;-) nieje to diel s ktorym je problem. Najviac jak som pisal, mne stacilo vycistit kontakty, bol na nich pekny bordel tam vnutri, a kontakty co sa prepinaju otacanim sa aspon tym jazdckm utru ale kontakt na 1 polohu sa nespina trenim ale stlacenim dvoch plieskov tam vnutri a tie medzi sebou lahko robia spinu co nevodi ;-)
Dokud nás STK nerozdělí!!
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
Mako4991
Příspěvky: 4
Registrován: pát lis 15, 2013 22:22
Bydliště: Zubrohlava, okr. Námestovo

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od Mako4991 »

Ja som mal tiež problém so spínačkou, ale bol to jej koniec. Odlomil sa medzikus medzi spínačkou a tým orieškom, čo spomínal Skodovák. Stalo sa to cestou zo Žiliny a nešlo naštartovať, tak som zhodil plasty vytrhol oriešok a za pomoci plochého šrobováku som došiel domov a až do výmeny spínačky som tak jazdil ešte asi dva dni.
Uživatelský avatar
Kristian_PM
Příspěvky: 280
Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
Bydliště: Beladice (SR)

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od Kristian_PM »

Chyba bola asi v tom nakazenom štartéri, lebo tento týždeň sa mi pri štarte nezasekol ani raz. Snáď je to vyriešené. -i -i -i
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
johns
Příspěvky: 184
Registrován: čtv srp 15, 2013 22:11
Bydliště: NMnV

Re: Daewoo Matiz ZM-322BP

Příspěvek od johns »

Jo este by som dodal, ak budes ten starter skusat repasovat, zasekavanie pri starte moze robit aj zlomeny rotor alebo vytlcene loziska ked sa os "skrizi" a nedosadne na ozubenie v priamom smere (vtedy skor skripe). Omnoho castejsie to alo moze sposobovat obycajny zodrany uhlik alebo znecistene (poskodene) lamely rotora, taktiez casto byva znecisteny silovy kontakt startera ktory trpi zvysenim iskrenim a oxidaciou a aj ked zopne obvod, prechodovy odpor staci na to aby obmedzil pretekajuci prud a starter proste nepretoci... Vinimocne moze byt odpalena jedna cievka v rotore co zistis len premeranim. Rozober a uvidis, bud pojde do srotu alebo budes mat nachystany rezervny starter po repase :)
Daewoo Lanos 1,5 63kW 1998 HB-5Dv, 27U - uplne bez vybavy (bez kurvitok).
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“