Daewoo Matiz ZM-322BP
Moderátor: Blue Lanos
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Daewoo Matiz ZM-322BP
Zakladám novú tému k novému autu. Keďže sme mali s naším pôvodným Matizom ZM-329AI veľa problémov a službu vypovedal aj ten nakazený Golf , narýchlo ale zároveň výhodne a úspešne sme kúpili skoro "nový" Matiz.
Tento mal pri kúpe najazdených len cez 54 000 km, čo je približne 4x menej, než má natočené ten náš . Od nášho auta sa líši rokom výroby - je o 1 rok starší, ale veľmi zachovalý a nezničený nákladmi. Jediná nevýhoda je, že nemá klimatizáciu, ale možno ju časom prehodím z našeho . Tak ale čo by ste chceli za 1000€?
Pridávam fotky auta pri kúpe a neskôr s novými ŠPZ.
Tento mal pri kúpe najazdených len cez 54 000 km, čo je približne 4x menej, než má natočené ten náš . Od nášho auta sa líši rokom výroby - je o 1 rok starší, ale veľmi zachovalý a nezničený nákladmi. Jediná nevýhoda je, že nemá klimatizáciu, ale možno ju časom prehodím z našeho . Tak ale čo by ste chceli za 1000€?
Pridávam fotky auta pri kúpe a neskôr s novými ŠPZ.
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
- Reklama
- MATIZ 1999
- Příspěvky: 110
- Registrován: ned říj 28, 2012 19:52
- Bydliště: OL kraj
Re: Daewoo Matiz ZM-322BP
Zdravím,
tak ať slouží. Teď budeš mít dost náhradních dílů.
No před prázdninama jsem ti psal,že máš koupit novej motor ro se ti nechtělo,vrazil jsi do něj 200 éček a pak jsi koupil ještě celý auto .
Co ten původní motor,doufám ,že jsi ho spravil.
tak ať slouží. Teď budeš mít dost náhradních dílů.
No před prázdninama jsem ti psal,že máš koupit novej motor ro se ti nechtělo,vrazil jsi do něj 200 éček a pak jsi koupil ještě celý auto .
Co ten původní motor,doufám ,že jsi ho spravil.
Babeta 1986 Zelený šíp
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Re: Daewoo Matiz ZM-322BP
Tento nový Matiz sme museli kúpiť kvôli zadrenému Golfovi. Ten sa pokúsim opraviť v priebehu ďalších týždňov. VW 1.4 litre sú najhoršie a najnevydarenejšie motory - nízky výkon, vysoká spotreba, vysoká poruchovosť.MATIZ 1999 píše:...vrazil jsi do něj 200 éček a pak jsi koupil ještě celý auto Co ten původní motor,doufám ,že jsi ho spravil.
Keby viem, že je problém v krúžkoch , tak by som starý motor opravil oveľa rýchlejšie. Takto mám zgenerálkovanú hlavu s rozdeľovačom a všetkým doma v garáži a asi ju nikdy nepoužijem Auto ide v pohode, len ten 10-stupňový predzápal by som potreboval lampou nastaviť a nie od oka a spojku doladiť nejako (ale s tou bol vždy problém).
Ale uznávam, keď sa roztrhne rozvoďák - tak je nutné vymeniť motor alebo zošrotovať auto.
10.9.2013: Ešte chcem doplniť, že oba Matizy sú pojazdné, žiadne kanibalizovanie neplánujem, dielov máme dosť. A pridávam štvorfotku vyberania 1.4-litrového motora z Golfa IV.
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Re: Daewoo Matiz ZM-322BP
No síce to do Matiz fóra nepatrí, ale dnes tatko kúpil hviezdičkový nádstavec na golu. Tým pádom sme mohli pokračovať v rozoberaní VW Golfa IV - 1.4 16V. Hlava je nepoškodená, ale to prekvapenie, čo bolo vo štvrtom valci a v olejovej vani - štvrtý piest totálne na kašu a jeho ojnica ohnutá + poškodený blok motora... Čiže výmena motora istá.
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Re: Daewoo Matiz ZM-322BP
Do Golfa sme už dali nový motor, ale teraz po nekonečných 4 dňoch na intráku, som sa rozhodol vyčistiť moje vozítko ZM-322BP. Dnes som sa zase zahral na autobus a zarobil 12,50€ . Potom domov a šup nad jamu. Sňal som všetky nepotrebnosti a okrem zle napnutého rozvoďáka ma pod olejovým vekom čakalo takéto prekvapenie. Neviem prečo sa na 50-tisíckilometrovom motore urobila takáto usadenina. Teta asi nemenila olej alebo čo... Usadeninu z veka i hlavy som prácne vyčistil koľko sa dalo, ešte som zvedavý čo bude v olejovej vani.
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
- MATIZ 1999
- Příspěvky: 110
- Registrován: ned říj 28, 2012 19:52
- Bydliště: OL kraj
Re: Daewoo Matiz ZM-322BP
No teda to je humus. To nebylo vidět při odejmutí olejového víčka ? Já když kupuji ojeté auto vždy koukám na víčko, jestli v oleji není voda a na víčku se neudělala emulze. Když jsem koukal na vahadla ventilů při koupi Matyze, byla čistá,j en zaolejovaná .
Ale ten tvůj případ to je snad samej spálenej olej.
Ale ten tvůj případ to je snad samej spálenej olej.
Babeta 1986 Zelený šíp
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut
Re: Daewoo Matiz ZM-322BP
Kokso, nedávno si tam predsa robil krúžky Ako to vyzeralo po výmene???
Chevrolet Orlando LT benzín, olympic white
EAGLE SQUADRON
Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
EAGLE SQUADRON
Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
Re: Daewoo Matiz ZM-322BP
Řekl bych,že ty kroužky měnil na tom druhým matizovi.Ale tohle je fakt humus
Něco podobnýho sem viděl kdysy na tchánově stodváci.Jezdil na recyklovanou M6AD.Bléé
Něco podobnýho sem viděl kdysy na tchánově stodváci.Jezdil na recyklovanou M6AD.Bléé
Matýsek z roku 99", odjeto 160 tkm, zrecyklováno :-(
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Re: Daewoo Matiz ZM-322BP
Cawte,
MATIZ 1999: Nabudúce si ťa asi zavolám pri kúpe auta. Samozrejme, že som sa do viečka pozrel a videl som nános, ale presvedčil ma chod a výkon motora, preto sme auto vzali.
smire666: Krúžky som menil na tom druhom Matizovi, tam bol olej menený pravidelne a nie sú na ňom žiadne nánosy ani po 200 tisíc km ani nikdy neboli.
__________________________________________________________________________________________
Zabralo mi to síce celý víkend, ale tak som to aj plánoval. Nánosy z hlavy som odstránil najprv mechanicky a potom opakovane benzínom. Na veko som použil motopur. Nešlo to síce úplne odmastiť, ale podstatnú časť som odstránil. Kľukové ani ojničné ložiská nie sú poškodené, ale zdalo sa mi, že vačka má na jednom mieste trošku škrabance, ešte to pozriem, keď budem nastavovať ventily. A taktiež som urobil toto :
→ vyčistenie vnútra sacieho potrubia
→ vyčistenie škrtiacej klapky (TPS aj IACV = senzor a regulátor voľnobehu)
→ prebrúsenie olejového veka a krytu zberného výfukového potrubia
→ výmena tesnenia pod vekom
→ odmastnenie a prebrúsenie olejovej vane a nástrek
→ prebrúsenie a nástrek spodného krytu prevodovky
→ vyčistenie sacieho olejového sitka
→ vyčistenie a odmastnenie bloku zo spodu a rozobratie - kontrola ložísk
→ odmastnenie prevodovky
→ nový olej a nový olejový filter
→ napnutie rozvodového remeňa
→ nový držiak batérie (ten mi vyrobil tatko)
→ výmena poškodených hadičiek a zaizolovanie obnažených káblov
Taktiež som vyčistil aj všetky možné drobnosti a podľa pripraveného grafického návrhu (toto znelo veľmi profesionálne ) som nastriekal čo som chcel a natrel písmená na veku. Možno budete namiestať, že to dlho pekné nevydrží, ale čo na tom, veď nič nie je večné. Dúfam, že sa to aspoň niekomu bude páčiť, lebo doma som z toho nadšený iba ja
MATIZ 1999: Nabudúce si ťa asi zavolám pri kúpe auta. Samozrejme, že som sa do viečka pozrel a videl som nános, ale presvedčil ma chod a výkon motora, preto sme auto vzali.
smire666: Krúžky som menil na tom druhom Matizovi, tam bol olej menený pravidelne a nie sú na ňom žiadne nánosy ani po 200 tisíc km ani nikdy neboli.
__________________________________________________________________________________________
Zabralo mi to síce celý víkend, ale tak som to aj plánoval. Nánosy z hlavy som odstránil najprv mechanicky a potom opakovane benzínom. Na veko som použil motopur. Nešlo to síce úplne odmastiť, ale podstatnú časť som odstránil. Kľukové ani ojničné ložiská nie sú poškodené, ale zdalo sa mi, že vačka má na jednom mieste trošku škrabance, ešte to pozriem, keď budem nastavovať ventily. A taktiež som urobil toto :
→ vyčistenie vnútra sacieho potrubia
→ vyčistenie škrtiacej klapky (TPS aj IACV = senzor a regulátor voľnobehu)
→ prebrúsenie olejového veka a krytu zberného výfukového potrubia
→ výmena tesnenia pod vekom
→ odmastnenie a prebrúsenie olejovej vane a nástrek
→ prebrúsenie a nástrek spodného krytu prevodovky
→ vyčistenie sacieho olejového sitka
→ vyčistenie a odmastnenie bloku zo spodu a rozobratie - kontrola ložísk
→ odmastnenie prevodovky
→ nový olej a nový olejový filter
→ napnutie rozvodového remeňa
→ nový držiak batérie (ten mi vyrobil tatko)
→ výmena poškodených hadičiek a zaizolovanie obnažených káblov
Taktiež som vyčistil aj všetky možné drobnosti a podľa pripraveného grafického návrhu (toto znelo veľmi profesionálne ) som nastriekal čo som chcel a natrel písmená na veku. Možno budete namiestať, že to dlho pekné nevydrží, ale čo na tom, veď nič nie je večné. Dúfam, že sa to aspoň niekomu bude páčiť, lebo doma som z toho nadšený iba ja
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Re: Daewoo Matiz ZM-322BP
Šikula Lomngiho kilečku rastie konkurencia ( modro-biela v motore )
Chevrolet Orlando LT benzín, olympic white
EAGLE SQUADRON
Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
EAGLE SQUADRON
Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Re: Daewoo Matiz ZM-322BP
Prosím ťa, kde môžem kuknúť nejaké jeho fotografie? Hoď sem nejaký link, nech sa inšpirujem, čo sa ešte dá porobiť.smire666 píše:Šikula Lomngiho kilečku rastie konkurencia ( modro-biela v motore )
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Re: Daewoo Matiz ZM-322BP
Najdi si temu: Druha sanca pre staru klasiku.
Je to stara S100 (kilecko)
Je to stara S100 (kilecko)
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
- MATIZ 1999
- Příspěvky: 110
- Registrován: ned říj 28, 2012 19:52
- Bydliště: OL kraj
Re: Daewoo Matiz ZM-322BP
No mě si pro nákup brát nemusíš, spíš trochu ostražitosti. Jak prodejce říká, že auto co prodává je super, hnedle bych byl napozoru.. Pokud auto mělo najeto 54000 km a má pod víkem takovej humus je asi něco v nepořádku. Zřejmě to zase tak báječná koupě nebyla. Možná původní majitel předpokládal, že se olej jen dolévá jako benzín.
Babeta 1986 Zelený šíp
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Re: Daewoo Matiz ZM-322BP
MATIZ 1999 ej kej ej expert za klávesnicou: To auto je úloženka hodná 1500€, tak tu láskavo nedisuj každý riadok a nebuď najmúdrejší, lebo po boji je každý generál a za PC som aj ja expert na nukleárnu fyziku... Pozri sa aké sú ceny, bazar = 1000€ za S-kové Matizy čo majú 150 tis. km za sebou.
*Neber si to osobne, ale už si si to pýtal.
*Neber si to osobne, ale už si si to pýtal.
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
- MATIZ 1999
- Příspěvky: 110
- Registrován: ned říj 28, 2012 19:52
- Bydliště: OL kraj
Re: Daewoo Matiz ZM-322BP
Co se cukáš? U nás je přísloví, že potrefená husa nejvíc kejhá. Koupil jsi jak jsi koupil. U starého Matesa ti rupnul rozvoďák a já ti navrhoval aby ,jsi koupil novej motor. To se ti nechtělo a tak jsi do opravy starého motoru natrkal spoustu peněz, času a nervů. Skončilo to tak,že jsi to nervově nezvlád a nasranej jsi poškodil kapotu. Pak jsi nakonec koupil dalšího Matesa, kterej asi motorově zase nebude žádnej zázrak. Zřejmě se původní majitel o něj tak dobře nestaral. s tím náběhem 56 000 km je to v podstatě zajeté auto a nemělo by to pod víkem vypadat s takovým humusem.A ten povolenej rozvoďák na novém autě svědčí o tom, že údržba opravdu nebyla na úrovni. Tak vychladni, nedělej tu vlny a nepiš tu něco o po bitvě a generálech.
Jak jsi psal rád se rýpeš v autech, tak tě ,zřejmě baví ležet pod autem a stále něco ladit. No já zase radši jezdím od toho by auto mělo být. To ,že části motoru natřeš modrejma pruhama není pod hauptnou vidět ,ale humus v motoru jsi při koupi klidně přešel bez podezdření.Asi bude rozdíl v tom,že každej máme při koupi auta jinej přístup a možnosti.V Čechách se za 1000 éček dá v pohodě koupit Mates dotaženej z Německa, kterej je jako novej.
Těch 56000 najedu se svým druhým autem za dva roky a kdyby mě měl motor vypadat uvnitř takhle, tak se ho snažím velice rychle zbavit. .
Prostě si v klidu přiznej, že tě to sere jak s tebou prodejce vydrbal. Koupit auto a po 14 dnech rozdělávat motor není žádná výhra.
Jak jsi psal rád se rýpeš v autech, tak tě ,zřejmě baví ležet pod autem a stále něco ladit. No já zase radši jezdím od toho by auto mělo být. To ,že části motoru natřeš modrejma pruhama není pod hauptnou vidět ,ale humus v motoru jsi při koupi klidně přešel bez podezdření.Asi bude rozdíl v tom,že každej máme při koupi auta jinej přístup a možnosti.V Čechách se za 1000 éček dá v pohodě koupit Mates dotaženej z Německa, kterej je jako novej.
Těch 56000 najedu se svým druhým autem za dva roky a kdyby mě měl motor vypadat uvnitř takhle, tak se ho snažím velice rychle zbavit. .
Prostě si v klidu přiznej, že tě to sere jak s tebou prodejce vydrbal. Koupit auto a po 14 dnech rozdělávat motor není žádná výhra.
Babeta 1986 Zelený šíp
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut