Matiz zere brutalne vodu, benzin a olej
Moderátor: Blue Lanos
Matiz zere brutalne vodu, benzin a olej
Tak ja som kupil matiza 2000, predtym som mal Tico, ktore bolo technicky i motoricky na 100 procent ale nekdo mi ho ukradol pred mesiacom.Super som asi prvy komu ukradli Tico..
Vymenil som to za Matiza a mozem povedat po mesiaci jazdy ze horsi latrinu som ani kupit nemohol..
Vykon ziadny oproti Ticu.Spotreba jak na tatre 613 atk.
Ale podme k veci.
Brutalne sa mi straca voda v nadrzke , dnes som nalial 3 litre a po 50 km zostala prazdna.
Viecko olejove je ok, myslim si ze je to tesnenie pod hlavou.Dalej vsade citim benzin s vyfuku, tipijem ze katalyzator je v prdeli tiez.
Auto nema ani polovicny vykon s Tica.Lenive, rozbeh ziadny.Ked pustim klimu to ani nehovorim.
Tiez sa mi zda ze olej zere tiez, pri tom Matizek ma len 80000km za sebou.
S hadic urcite nic neunika ani mlaka nie je pod autom.Voda je kakaova a vselijaky sajrajt s motora je v nadrzke.
Poradte ci to bude hlava alebo nieco ine.
Vdaka
Vymenil som to za Matiza a mozem povedat po mesiaci jazdy ze horsi latrinu som ani kupit nemohol..
Vykon ziadny oproti Ticu.Spotreba jak na tatre 613 atk.
Ale podme k veci.
Brutalne sa mi straca voda v nadrzke , dnes som nalial 3 litre a po 50 km zostala prazdna.
Viecko olejove je ok, myslim si ze je to tesnenie pod hlavou.Dalej vsade citim benzin s vyfuku, tipijem ze katalyzator je v prdeli tiez.
Auto nema ani polovicny vykon s Tica.Lenive, rozbeh ziadny.Ked pustim klimu to ani nehovorim.
Tiez sa mi zda ze olej zere tiez, pri tom Matizek ma len 80000km za sebou.
S hadic urcite nic neunika ani mlaka nie je pod autom.Voda je kakaova a vselijaky sajrajt s motora je v nadrzke.
Poradte ci to bude hlava alebo nieco ine.
Vdaka
- Reklama
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Re: Matiz zere brutalne vodu, benzin a olej
Aj teba vítam na fóre. Súhlasím, že Tico bolo iste skvelé auto, ale z tej lepšej stránky: Tico = karburátor+rozdeľovač, Matiz I = iba rozdeľovač, Matiz II = nič. K tomu titulku: žerie benzín, olej, vodu. Ešte stále môže začať žrať brzdovú kvapalinu, vodu do odstrekovačov a prevodovkový olej OK, dosť srandy!
Za koľko si kúpil taký šrot? A odkiaľ si?
BENZÍN
Akú máš spotrebu? Riaď sa tým, že ak je spotreba vyššia ako 6 litrov, tak je na motore čosi v háji.
VODA
Mieša sa voda s olejom, resp. je olej biely ako mlieko? Ak nie, voda sa nedostáva do oleja a ešte máš aj slabý výkon, čiže asi ani do piestov. Tri litre vytečené po 50 km, to musí byť jasný a viditeľný únik. U Matizov je najčastejší únik vľavo medzi hlavou a sacím potrubím, kde je slepý kanál (pridám obrázok). Alebo je to uvoľnená hadica, treba všetky ešte raz radšej skontrolovať.
OLEJ
Odsleduj ako veľmi ho žerie, ale vzhľadom na 80 tis. to nebude vyláger (môj motor vydržal do 200 tis.), teda olej nežerie, ale iste sa niekde stráca. Pozri s baterkou kde to asi bude: veko+hlava, blok+vaňa, okolie olej. filtra a podobne. Bude to asi ťaké nájsť, lebo ako popisuješ to auto, motor bude celý zatečený od všeličoho. Čiže pri rozoberaní MOTOPUR a všetko všetko očistiť.
Podľa mňa to hlava nebude, má málo km (alebo stočené?), ale jedno ti chcem ešte napísať: To zaslepenie kanála vyžaduje dať dole sacie potrubie. To je tak ku*va náročné, že popremýšľaj o tom pretesnení hlavy. Za také dva-tri dni chcem urobiť videoprezentáciu a tam bude presný popis ako sa to robí. Inak ber moje slová s rezervou, pretože mám len 20 rokov a skúsenosti mám len čerstvé a len s autami čo mám v podpise.
Za koľko si kúpil taký šrot? A odkiaľ si?
BENZÍN
Akú máš spotrebu? Riaď sa tým, že ak je spotreba vyššia ako 6 litrov, tak je na motore čosi v háji.
VODA
Mieša sa voda s olejom, resp. je olej biely ako mlieko? Ak nie, voda sa nedostáva do oleja a ešte máš aj slabý výkon, čiže asi ani do piestov. Tri litre vytečené po 50 km, to musí byť jasný a viditeľný únik. U Matizov je najčastejší únik vľavo medzi hlavou a sacím potrubím, kde je slepý kanál (pridám obrázok). Alebo je to uvoľnená hadica, treba všetky ešte raz radšej skontrolovať.
OLEJ
Odsleduj ako veľmi ho žerie, ale vzhľadom na 80 tis. to nebude vyláger (môj motor vydržal do 200 tis.), teda olej nežerie, ale iste sa niekde stráca. Pozri s baterkou kde to asi bude: veko+hlava, blok+vaňa, okolie olej. filtra a podobne. Bude to asi ťaké nájsť, lebo ako popisuješ to auto, motor bude celý zatečený od všeličoho. Čiže pri rozoberaní MOTOPUR a všetko všetko očistiť.
Podľa mňa to hlava nebude, má málo km (alebo stočené?), ale jedno ti chcem ešte napísať: To zaslepenie kanála vyžaduje dať dole sacie potrubie. To je tak ku*va náročné, že popremýšľaj o tom pretesnení hlavy. Za také dva-tri dni chcem urobiť videoprezentáciu a tam bude presný popis ako sa to robí. Inak ber moje slová s rezervou, pretože mám len 20 rokov a skúsenosti mám len čerstvé a len s autami čo mám v podpise.
- Přílohy
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Re: Matiz zere brutalne vodu, benzin a olej
Ahoj, Dikes za presny opis mojho problemu.Auto som kupil za 1000eu, vizualne je max pekne bez jedneho skrabanceka, vsetko je tam ok ako uplne nove auto az na ten motor...
V oleji nie je voda urcite nakolko by bolo viecko biele od vody aj sviecky su ok.
Ja to tipujem urcite na praskle tesnenie pod hlavou.
Cez tyzden zbehnem do servisu, tak uvidim co mi na to povedia.
Spotreba je okolo 8 urcite.
Na ticu v meste som mal okolo 5 a ked ti povie ze za 12 euro co je nejakych 8.5 litra som presiel mimo mesta 220km tak mi neuveris.
Proste Tico malo tah asi 2x lepsie ako toto.
Matiz je lenivy az ked sa dostane do otacok tak vtedy nieco ide.
Keby som mal garaz tak si to rozoberem precistim egr ventil , cele potrubie atk .ale v bytovke to je na hovno.Zbejva len ten servis.Inac tipujem tiez katalyzator rosypany..Inac vymena tesnenia pod hlavou je zlozity proces??
Dik za radu a napis
V oleji nie je voda urcite nakolko by bolo viecko biele od vody aj sviecky su ok.
Ja to tipujem urcite na praskle tesnenie pod hlavou.
Cez tyzden zbehnem do servisu, tak uvidim co mi na to povedia.
Spotreba je okolo 8 urcite.
Na ticu v meste som mal okolo 5 a ked ti povie ze za 12 euro co je nejakych 8.5 litra som presiel mimo mesta 220km tak mi neuveris.
Proste Tico malo tah asi 2x lepsie ako toto.
Matiz je lenivy az ked sa dostane do otacok tak vtedy nieco ide.
Keby som mal garaz tak si to rozoberem precistim egr ventil , cele potrubie atk .ale v bytovke to je na hovno.Zbejva len ten servis.Inac tipujem tiez katalyzator rosypany..Inac vymena tesnenia pod hlavou je zlozity proces??
Dik za radu a napis
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Re: Matiz zere brutalne vodu, benzin a olej
Odkiaľ si? Si nenapísal ešte. Aj my sme kúpili tento druhý Matiz za tisícku, len nemá klímu (prehadzovať ju nebudem - pokúsim sa ešte jednu zohnať).
No to tesnenie pod hlavu je nadlho + skrutky na moment dotiahnuté + rozvody robiť, ale dá sa to urobiť a hlavne bude to ako nové. V servise by ti mohli zmerať tlaky. Skús sa s nimi porozprávať, že čo odporúčajú, ale na tvojom mieste by som tam auto nenechal, lebo za každú hodinu čo tam bude budeš ty ľahší o 20€ minimálne
No to verím, že Tico mohlo tak málo žrať...a dokonca, že vraj vytiahne 180 mi servisák hovoril. Len ten dizajn Matiza a Tica je neporovnateľný.
No to tesnenie pod hlavu je nadlho + skrutky na moment dotiahnuté + rozvody robiť, ale dá sa to urobiť a hlavne bude to ako nové. V servise by ti mohli zmerať tlaky. Skús sa s nimi porozprávať, že čo odporúčajú, ale na tvojom mieste by som tam auto nenechal, lebo za každú hodinu čo tam bude budeš ty ľahší o 20€ minimálne
No to verím, že Tico mohlo tak málo žrať...a dokonca, že vraj vytiahne 180 mi servisák hovoril. Len ten dizajn Matiza a Tica je neporovnateľný.
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Re: Matiz zere brutalne vodu, benzin a olej
Ja som s Kosic,Som zvedavy kolko opytaju v servise za to . Idem tam poobede zavolat, dam vediet.
Re: Matiz zere brutalne vodu, benzin a olej
Tak teraz mi volali so servisu ze je to nejaka prasknuta hadica pri kureni radiatora , takze musi ist cely motor von:(
Som zvedavy kolko si za to zapytaju..
Som zvedavy kolko si za to zapytaju..
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Re: Matiz zere brutalne vodu, benzin a olej
No bratm, tak to sa asi predraží... Len jedno nechápem, prečo dávať celý motor von To som nikdy nemusel urobiť a dokonca som už raz robil radiátor a tie hadice sa dajú z jamy odpojiť bez akéhokoľvek zásahu do motora!!! Alebo potom dať dole hlavu a budú mať krásny prístup. Celý motor vyťahovať je bezdôvodné a zbytočné , leda k by ti ho vonku celý popretesňovali a porobili, ale o tom pochybujem. Aby si mi veril, že je k hadiciam prístup, tu na fotke (kde je preč hlava) pekne vidieť obe hadice - vstup a výstup do radiátora.danny29 píše:Tak teraz mi volali so servisu ze je to nejaka prasknuta hadica pri kureni radiatora , takze musi ist cely motor von:(
Som zvedavy kolko si za to zapytaju..
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Re: Matiz zere brutalne vodu, benzin a olej
Ahoj, diky za info .Ja som si myslel ze to bude blbost vyberat cely motor.Prave mi volali so servisu a povedali ze by to bola robota na 2 dni.Takze ja si pekne zoberem auto a spravim to podla tvojho predosleho topicu.To jest ze cela palubovka musi ist dole , lebo nakoniec radioator je vadny, ze vraj tecie.
Budem potrebovat nejake specialne naradie na to??Napr ako dam dole volant atk.Viem ze je to praca na dlho vsetko vymontovat ale inu moznost nemam.Proste radioatro topenia treba dat vonku, este to chcem stihnut pred tym ako udru prve mrazy.
Mas nejaky tip ako by som to zrobil co najrychlejsie??
Dik si fakt makac u Matiza:)
Budem potrebovat nejake specialne naradie na to??Napr ako dam dole volant atk.Viem ze je to praca na dlho vsetko vymontovat ale inu moznost nemam.Proste radioatro topenia treba dat vonku, este to chcem stihnut pred tym ako udru prve mrazy.
Mas nejaky tip ako by som to zrobil co najrychlejsie??
Dik si fakt makac u Matiza:)
Re: Matiz zere brutalne vodu, benzin a olej
Volant nemusi ist dole.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
Re: Matiz zere brutalne vodu, benzin a olej
ok tak o volant by bolo postarane ale I tak palubovku davat dole je robota tak na cely den...v servise pytaju 150eu za rozobratie +radiator =200-250eu.To radsej sa pustim do toho sam
Re: Matiz zere brutalne vodu, benzin a olej
Ja som mal palubovku z matiza za dve hodinky pianko von aj s kavou.
Nic to nie je. Len povolis par samoreziek a je to.
Nic to nie je. Len povolis par samoreziek a je to.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
Re: Matiz zere brutalne vodu, benzin a olej
Na obrazku je volant dole, lebo sa menil za sportovy.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Re: Matiz zere brutalne vodu, benzin a olej
Danny, potom napíš, či si musel dať dole volant lebo mne to bez toho akosi nešlo, ale netvrdím, že sa to nedá. Určite nechceš vypustiť okruh klimatizácie, čiže bude trochu problém v tom, že plastový obal radiátora je blokovaný obalom klimatizačného výmenníka (ten zostane v aute) a preto bude treba použiť hrubú silu a vybrať to. A výmenník bude treba odpojiť, ale ako som písal, je to možné len z jamy, čiže v tvojom prípade, by som toto celé spojil buď so zhodením hlavy alebo aspoň sacieho potrubia. Veľa šťastia, myslím, že to zvládneš v pohode.
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Re: Matiz zere brutalne vodu, benzin a olej
Ahoj,
Tak ja som to poriesil aj bez toho aby som sa do niecoho pustal
Kupil som pripravok za 3.50 na upchatie dier v chladici , nalial som to do nadobky s chladiacou zmesou a pozeram ze neubudlo ani pol deci chladiacej kvapaliny.
Dufam ze to tak vydrzi..Ak nie , tak zalozny plan je demontaz palubovky + vymena radiatora.
Ale stale si neviem pomoct preco je ten Matiz tak lenivy.
Chlape Na Tico to nema ani zdaleka= ani vykonom ani spotrebou
Neviem, asi som trafil na Tico co bolo fakt dobry kus ale ti poviem ze oproti matizu 2x lepsie to islo.
Matiz ma sklamal na plnej ciare=spotrebou + vykonom.
To Tico co mi ukradli spred bytovky malo odpich a vykon neskutocny, sam som siel s nim 170km\h aj ked to bolo uz o zivot ale myslim si ze motor by dal viacej ale ako si karoseria a podvozok hrozil ze sa roztrhne, tak som to uz dalej neskusal.Na Matizovy ledva 130 a mam dost, takze tak
Tak ja som to poriesil aj bez toho aby som sa do niecoho pustal
Kupil som pripravok za 3.50 na upchatie dier v chladici , nalial som to do nadobky s chladiacou zmesou a pozeram ze neubudlo ani pol deci chladiacej kvapaliny.
Dufam ze to tak vydrzi..Ak nie , tak zalozny plan je demontaz palubovky + vymena radiatora.
Ale stale si neviem pomoct preco je ten Matiz tak lenivy.
Chlape Na Tico to nema ani zdaleka= ani vykonom ani spotrebou
Neviem, asi som trafil na Tico co bolo fakt dobry kus ale ti poviem ze oproti matizu 2x lepsie to islo.
Matiz ma sklamal na plnej ciare=spotrebou + vykonom.
To Tico co mi ukradli spred bytovky malo odpich a vykon neskutocny, sam som siel s nim 170km\h aj ked to bolo uz o zivot ale myslim si ze motor by dal viacej ale ako si karoseria a podvozok hrozil ze sa roztrhne, tak som to uz dalej neskusal.Na Matizovy ledva 130 a mam dost, takze tak
Re: Matiz zere brutalne vodu, benzin a olej
Tym pripravkom si si to mozno oddialil problem co si mal.
A v nehvodnej chvili to prestane kurit. Radiator kurenia ma dost maly prietok, trubky v nom su stlacene. Takze staci nejaka necistota a dokuril si.
My sme na aute najskor vyplachovali motor a bordelu islo stadial dost vela.
Nakoniec to aj tak uplne prestalo kurit. V zime sa to nechcelo nikomu rozoberat, tak si kupila kolegyna elektricky ohrievac na 12V.
Takze radsej to rozobrat teraz ako sa v decembrovych mrazoch babrat s chladiacou sustavou.
A v nehvodnej chvili to prestane kurit. Radiator kurenia ma dost maly prietok, trubky v nom su stlacene. Takze staci nejaka necistota a dokuril si.
My sme na aute najskor vyplachovali motor a bordelu islo stadial dost vela.
Nakoniec to aj tak uplne prestalo kurit. V zime sa to nechcelo nikomu rozoberat, tak si kupila kolegyna elektricky ohrievac na 12V.
Takze radsej to rozobrat teraz ako sa v decembrovych mrazoch babrat s chladiacou sustavou.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.