Ukážka studeného sania

Moderátoři: Blue Lanos, Scorpion.11, lomngi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Scorpion.11
Příspěvky: 6268
Registrován: úte kvě 19, 2009 14:36
Bydliště: Městys Jedovnice

Re: Ukážka studeného sania

Příspěvek od Scorpion.11 »

Co kdyby jste si přestali tady s tohoto dělat kecálek a někdo popravdě a přesně napsal jak to teda je a jak to funguje -i :PP:
AVEO, 1.4 SEDAN STAR, 69KW, r.v 2008, koupeno (5/2009)

člen AVEO Fanclubu
Reklama
 

Uživatelský avatar
ladinek
Příspěvky: 6582
Registrován: úte srp 04, 2009 19:49
Bydliště: Brno

Re: Ukážka studeného sania

Příspěvek od ladinek »

když to řeknu tak mě zašlape Ruda do země :D a Jamal mu pomůže :lol:
Aby zlo zvítězilo, stačí, když slušní lidé nedělají nic.
Edmund Burke

[color=#FF0000]Chevrolet Aveo 1,4, 101hp, 74 kw [/color]
Uživatelský avatar
Rudolf Š.
Příspěvky: 3591
Registrován: ned srp 07, 2011 19:50
Bydliště: Brno-Chrlice

Re: Ukážka studeného sania

Příspěvek od Rudolf Š. »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Aktuálně: Škoda Superb Combi II 2.0 TDI Šedá Platin

Bylo: Cruze HB 2013 LTZ 1.8 16v Černá Carbon Flash :) :)

Bylo: Aveo Sedan 2007 1.2 8v Modrá Sport :( :(
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Re: Ukážka studeného sania

Příspěvek od JRD McLAREN »

tak teda popravde...

"Sportovy filter" ...alebo ak chcete "Siska" ... neprida slubovanych 5 ci 10 koni...
skorej 5 az 10 ubere...

pricinou je to, ze kazdy vyhodi originalny saci "filtr-box", ktory je z termoplastu...
(teda pomerne dobre izoluje teplo salajuce z motoroveho priestoru)
a filter namontuje "len tak" do motoroveho priestoru.

Teplo od motora nam tym padom zohrieva nasavany vzduch, cim ho riedi...
teda hustota vzuchu je omnoho mensia, nez by bola hustota vzduchu nasaneho z okolia (mimo motoroveho priestoru)

Hustota vzduchu a tym padom aj vyssi obsah kyslika je to, co nam dokaze "zvysit vykon"
(cim hustejsi vzduch, tym viac kyslika, tym viac paliva <v rovnakom objeme>, tym vyssi vykon)

Kedze dizajn sania, filtru a ostatnych potrubi je plny kompromisov, "a musi sa zmestit pod kapotu"
je plny kadejakych zlomov, ohybov a inych restrikcii, co nam vytvara "brzdu" v prudeni vzduchu do motora.
(hydrodynamicky odpor)
....takze...
ked si doma namontujeme sportovy filter, tak tym odstranime zopar ohybov (znizime hydrodynamicky odpor sania)
cim zlepsime prudenie vzduchu do motora, co nam vylepsi priebeh krutiaceho momentu a ako "stastny kutili"
mame pocit, ze nam to pridalo vykon

..realita je vsak vdaka vyssie spomenutemu "zohrievaniu" uplne opacna...
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Uživatelský avatar
Scorpion.11
Příspěvky: 6268
Registrován: úte kvě 19, 2009 14:36
Bydliště: Městys Jedovnice

Re: Ukážka studeného sania

Příspěvek od Scorpion.11 »

I když se dá sání s pod auta či vývod sání z venku, aby bral studený vzduch a ne teplý?
AVEO, 1.4 SEDAN STAR, 69KW, r.v 2008, koupeno (5/2009)

člen AVEO Fanclubu
Uživatelský avatar
ladinek
Příspěvky: 6582
Registrován: úte srp 04, 2009 19:49
Bydliště: Brno

Re: Ukážka studeného sania

Příspěvek od ladinek »

Já myslím, že cekově je to o ničem a bude to akorát víc žrát :D a zasírat čidla :o) Když už tak origo KN sportovní vložku -i ale v tom smradu v Brně se stejně zalepí po měsíci :mrgreen:
Aby zlo zvítězilo, stačí, když slušní lidé nedělají nic.
Edmund Burke

[color=#FF0000]Chevrolet Aveo 1,4, 101hp, 74 kw [/color]
Uživatelský avatar
Mefisto
Příspěvky: 523
Registrován: stř lis 07, 2012 20:38
Bydliště: Brünn

Re: Ukážka studeného sania

Příspěvek od Mefisto »

A jeste to byva hlucnejsi :o)
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Re: Ukážka studeného sania

Příspěvek od JRD McLAREN »

Scorpion.11 píše:I když se dá sání s pod auta či vývod sání z venku, aby bral studený vzduch a ne teplý?
a dokazes zarucit ze studeny/studensi skutocne bude ..?? odstranis tym zbytocne ohybanie a lamanie vzduchu oproti serii ...??
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Uživatelský avatar
LordMMX
Příspěvky: 1535
Registrován: ned úno 20, 2011 05:06
Bydliště: Halič /SVK/
Kontaktovat uživatele:

Re: Ukážka studeného sania

Příspěvek od LordMMX »

mal som aj "šišku" ale presne sa dostavoval efekt popísaný JRDčkom... Kým bol motor studený a vzduch studený, auto sa vážne chovalo lepšie. akonáhle sa motor zohrial, výkon išiel neskutočne dole. Vrátil som sa ku klasickému filtru a až po nehode som si všimol zbytočný box pod "filtr-box"-om ... odstránil som ho a na jeho miesto som natiahol potrubie, ktoré do filtr-boxu tlačí vzduch spoza nárazníka a nie z motorového priestoru ako tomu bolo predtým. Chladnejší vzduch ktorý dostáva priamo z vonku a menej zhybov, sa prejavili tým, že auto ide trošku (nie o moc ale badatelne) lepšie do otáčok a ak je vonku skutočne chladno tak je omnoho živšie (presne opačne, ak je vonku horúco, nechce sa mu)... hoc pokiaľ ide motor do záťaže tak je ho viac počuť (má to zvuk "tuningového výfuku") - pri vyradenej rýchlosti aj po zošlapnutí plynového pedálu nemá taký zvuk.
Daewoo Lacetti Premiere 2011 (Cruze)
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
Odpovědět

Zpět na „Aveo - Motory“