Náš "nový" Matísek
Moderátor: Blue Lanos
Re: Náš "nový" Matísek
Díky za pochvalu. Parkovací senzory jsem koupil nějaké uni na webu. Stály asi 700,.kč ,současně jsem tam bral i uni centrál s DO za podobnou cenu. Byl to trochu porod dostat ty motorky do zadních dveří a povedlo se. Kdo má kolem toho běhat jak veverka v kolečku a zavírat všechny dveře Taky jsem sehnal tapecírung kapoty z Octavie a nastříhal a podlepil. Ještě mi tam něco vadí..při rychlostech od 60km výš je slyšet nějaké protivné vibrace (není to morem,dělá to i při vypnutém motoru). Jinak žena je jízdou nadšena,předtím jezdila Feldou a i když Mates nemá posilovač,tak se to nedá srovnat. A taky spotřeba je někde jinde. První měření po delší jízdě 5.5 l a po cestách pouze do práce 5.82 l/100km. No snad se nebude kazit, musím říct,že Felda byla zlatá a držák,4 roky denně a žádný problém a o 3 roky starší než Mates (ale ta spotřeba).
- Reklama
Re: Náš "nový" Matísek
Soused co mi toho Matize bude prodávat tak mi řikal že do nárdže takoval i ethanol e85 a že to jezdí na pohodu ale moc se mi to tam nechce dávat. Jinak ten centrál to je taky dobrej nápad
Chevrolet Orlando LT+bílá OLYMPIC
1,8 16V benzín 104kW 141k
Chevrolet Orlando Club EAGLE SQUADRON
Daewoo Matiz 38Kw 52k ZLATEJ
www.chevroletorlando.webnode.cz
1,8 16V benzín 104kW 141k
Chevrolet Orlando Club EAGLE SQUADRON
Daewoo Matiz 38Kw 52k ZLATEJ
www.chevroletorlando.webnode.cz
Re: Náš "nový" Matísek
Smekám! Nechceš mi taky přijet trochu upravit vzhled? Taky mám nic moc lak Jinak tvojí manželce závidím! Krásně jsi ho dal dokupy! Matýsek je sladký autíčko, je to takovej usměvavej mazlíček, tváří se jako milá žábička, prostě miláček. Posilovač taky nemám, a nestěžuji si. Při parkování to sice cítit je, ale je to věc zvyku. Mates má velikej volant, takže se to s tím v pohodě utočí. Taky mám verzi "pro chudé", ale ne na dlouho rádio je základ, centrál bych asi nevyužil, a parkovací asistent? Pro ženu vynikající věc! Gratulace, a doufám, že se ukážeš i na srazech!
Dokud nás STK nerozdělí!!
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
- MATIZ 1999
- Příspěvky: 110
- Registrován: ned říj 28, 2012 19:52
- Bydliště: OL kraj
Re: Náš "nový" Matísek
Máš Matese v pohodě. Nenech se rozházet nějákejma rejpalama. Já taky koupil Matese pro ženu,mám plnou výbavu a na Matesovi obdivuji jeho schopnosti se otočit na pětníku,s posilovačem je řízení pro ženu jak dělaný,a bezpečnost snad pořeší 2x airbag a ABS.
Pro dva je to auto do města jak dělaný a ostatní co tvrděj ,že by do takovýho auta nesedli maj žřejmě komplex SUV aut.
Měj se a ať ti jezdí.
Pro dva je to auto do města jak dělaný a ostatní co tvrděj ,že by do takovýho auta nesedli maj žřejmě komplex SUV aut.
Měj se a ať ti jezdí.
Babeta 1986 Zelený šíp
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Re: Náš "nový" Matísek
Eny: Ahoj "smekám" pred tebou, pretože to vaše auto po 15 rokoch a 150 tisíc km vyzerá takmer ako nové. Naše už bolo po prvých km doudierané používaním a extrémnymi nákladmi. Veľmi sa mi páči kombinácia červená+čierna, ale aj červená+biela (ideálne kombinácie), teda dizajnovo si tú generálku výborne zvládol . A ešte k tomu si to pripravoval tajne ako prekvapenie, tak to je paráda. Spotrebu máš ideálnu, denné svietenie sa tiež hodí... Najviac sa smejem na tom, ako majú všetci majitelia Matizov na 10-20 kilometrové jazdy a ja na tom mojom prdítku robím 400 kilometrov do týždňa.
Skodovak: Posilovač by sa mi fakt niekedy hodil, ale nie taký ako má VW Golf, ktorý robí obrovský odpor pri vytáčaní volantu počas normálnej jazdy.
MATIZ 1999: Ja už vážne nechcem rýpať, ale zase sa tu chváliš tvojou výbavou , ktorá stejne nie je plná, lebo ti chýba klimatizácia. Musím uznať, že posilovač môže byť fajn, ale ABS nenávidím z Golfa a airbag? Počítam s tým, že pri mojom štýle riadenia, ak raz nabúram, tak zomriem, je mi to ľúto.
Skodovak: Posilovač by sa mi fakt niekedy hodil, ale nie taký ako má VW Golf, ktorý robí obrovský odpor pri vytáčaní volantu počas normálnej jazdy.
MATIZ 1999: Ja už vážne nechcem rýpať, ale zase sa tu chváliš tvojou výbavou , ktorá stejne nie je plná, lebo ti chýba klimatizácia. Musím uznať, že posilovač môže byť fajn, ale ABS nenávidím z Golfa a airbag? Počítam s tým, že pri mojom štýle riadenia, ak raz nabúram, tak zomriem, je mi to ľúto.
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Re: Náš "nový" Matísek
Pánové, vřelý dík za vaše názory a podporu.. Ještě trošku k těm polepům. Sen mé ženy je (teď už jen byl ) Mini Cooper starý typ. Bílá střecha s angl.vlajkou ,zrcátka taky...však to znáte. Vzhledem k tomu,že střecha byla opět různobarevná jsem si ani netroufl o nastříkáni (ono těma sprejema to fakt není žádná bomba) ,původně jsem chtěl dát černou folii ale na takového prcka se mi to zdálo už všechno příliš tmavé,proto ta bílá (a žádná vlajka, přece jenom už jsme oba dědek a babča ) Lak jsem několikrát jel leštičkou a různými brusnými pastami. Jasně,na fotkách to vypadá bez vady ale ruku na srdce,profík i zkušený laik při pohledu z různých úhlů bezpečně pozná, kde jsem to opravoval, ale ne hned). Hrabat se na autech mě baví-motorům nerozumím vůbec ,a taky jsem se trošku vyškolil,vždycky jsme měli doma už nějaké jeté. Přeju všem spoustu ujetých km bez nehod a bez poruch. Jinak já jsem taky škodovkář,mám octu1 1.9tdi ,81kw v plné palbě.
Re: Náš "nový" Matísek
Eny: Já jsem taky škodovkář, mám škodu 105L v poloprázdné palbě, bez klimatizace, bez posilovače..
Jinak fakt se mi tato podoba Matize moc líbí. Fakt se ti to povedlo! Já mám sice originál lak, ale má spoustu tzv. "solárkových tetování" (auto bylo furt venku u minulého majitele, a na střechu napadalo listí a jehličí, a sluníčko pralo, a mám krásně mourovatou střechu) Možná to zkusím nějak rozleštit, až bude hezčí počasí..
KristianPM: Posilovač som znenávidel, keď sme tahali na lane auto s posilovačom a neschopným motorom. V3S som oproti tomu točil jedným prstom. Takto bez posilovača mám posilovňu, a som spokojný. Inak airbagy by som tiež nechcel, 1. sa mi volant s airbagom nepáči, 2. by som nemal kde robiť priehradku na drobnosti No a ABS? Mať v škodovke ABS, tak som už tam hore, predvčerom mi vletel na hlavnú predomňa z vedlajšej traktor, a ja som mal na tachometri dobrých 110, a protismer plný. Brzdil som aj ušami, no fakt to bolo na 3cm. S ABS by som "políbil" vlečku s hnojom Čím menej elektroniky a zložitostí, tým menej sa toho može po..kaziť
Jinak fakt se mi tato podoba Matize moc líbí. Fakt se ti to povedlo! Já mám sice originál lak, ale má spoustu tzv. "solárkových tetování" (auto bylo furt venku u minulého majitele, a na střechu napadalo listí a jehličí, a sluníčko pralo, a mám krásně mourovatou střechu) Možná to zkusím nějak rozleštit, až bude hezčí počasí..
KristianPM: Posilovač som znenávidel, keď sme tahali na lane auto s posilovačom a neschopným motorom. V3S som oproti tomu točil jedným prstom. Takto bez posilovača mám posilovňu, a som spokojný. Inak airbagy by som tiež nechcel, 1. sa mi volant s airbagom nepáči, 2. by som nemal kde robiť priehradku na drobnosti No a ABS? Mať v škodovke ABS, tak som už tam hore, predvčerom mi vletel na hlavnú predomňa z vedlajšej traktor, a ja som mal na tachometri dobrých 110, a protismer plný. Brzdil som aj ušami, no fakt to bolo na 3cm. S ABS by som "políbil" vlečku s hnojom Čím menej elektroniky a zložitostí, tým menej sa toho može po..kaziť
Dokud nás STK nerozdělí!!
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
- MATIZ 1999
- Příspěvky: 110
- Registrován: ned říj 28, 2012 19:52
- Bydliště: OL kraj
Re: Náš "nový" Matísek
Nevím jaké máte skušenosti s ABS ,ale na sněhu s tímto systémen zastavím vždy o pár metrů dřív než s autem bez,ale chce to zimáky se vzorkem co není ojet na minimum Co se týká brždění na vozovce ,kdy se kola nedostávají do smyku není rozdíl mezi autem s ABS a bez něj.Protože bydlím v podhůří Jeseníků,jsem rád ,že ho mám,letos přes zimu při náledí a na sněhu se nahrčel dostatečně. A protože Mates má minimální deformační zóny ty pytle u řidiče a spolujezdce se vždy hoděj.Bourali jste někdy tak ,aby jste ocenili bagy? Já po bouračce se služebním autem jsem byl rád,že tam byly.Pro takový ty ťukánky na parkovišti to neoceníte.... Posilovač u Matese je prýma,než jsem koupil ten svůj,měl jsem v ruce dva Matese bez,a jízda při zkušebním kličkování na parkovišti u marketu nebyla to pravé. Auto bylo kupované pro ženu,tak jsem jí to řízení chtěl ulehčit.Jinak neznám ve svém okolí případ,že by se někomu na jakémkoliv autě poškodil posilovač řízení. Snad jen ,že někomu prasknul řemen, ale to je snad jen u těch ,co s klíňákama jezdí nadoraz. Elektronika těchto přídavných modulů je na vysoké úrovni spolehlivosti,nicméně se říkáže 10 let staré pytle jsou naprd. Ale to se pozná,až do mě někdo bouchne
A jinak vám chlapi něják nevěřím ,že by jste ve Vašich autech nechtěli mít plnou výbavu,protože když je po koupení stále vyšperkováváte nedávaj vaše řeči logiku.Z toho co tu píšete,kdyby jste měli na výběr ze dvou aut a to v základní výbavě a v max výbavě ,za stejnou cenu,tak berete auto bez výbavy,tomu snad nechcete abych věřil .
Mě se zase nelíbil volant u Matese bez posilovacě,ten dvouramený je jak u Škody 100
A jinak vám chlapi něják nevěřím ,že by jste ve Vašich autech nechtěli mít plnou výbavu,protože když je po koupení stále vyšperkováváte nedávaj vaše řeči logiku.Z toho co tu píšete,kdyby jste měli na výběr ze dvou aut a to v základní výbavě a v max výbavě ,za stejnou cenu,tak berete auto bez výbavy,tomu snad nechcete abych věřil .
Mě se zase nelíbil volant u Matese bez posilovacě,ten dvouramený je jak u Škody 100
Babeta 1986 Zelený šíp
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Re: Náš "nový" Matísek
Provokatér jeden aj s tvojou plnou výbavou bez klimatizácie. Pozri sa, v roku 2001 keď sme auto kupovali, prvoradá požiadavka mojich rodičov bola klimatizácia, strieborná farba a plasty vo farbe karosérie. Do Nitry nedoniesli ani jedného Matiza s klímou, tatko zvažoval kúpu v ČR, ale nakoniec sme zohnali auto u dílera v Piešťanoch. Boli sme radi, že bola kombinácia strieborná + nastriekané plasty + klíma a nieto ešte hľadať čo si lepšie . Toľko k tej výbave, určite si závidíme navzájom, ale mne v Matizovi chýbajú iné veci: otáčkomer, palivomer, osvetlenie interiéru, väčší kufor, 6. prevodový stupeň, silnejší motor... a nie ABS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
- MATIZ 1999
- Příspěvky: 110
- Registrován: ned říj 28, 2012 19:52
- Bydliště: OL kraj
Re: Náš "nový" Matísek
Tak pokud ti chybějí ty věci co vypisuješ,tož Matiz byl špatná volba,on je prostě nemá..... ,právě ,že to memá větší kufr a silnější motor je tak lehkej a proto ideální do města, a že by Mates meměl osvětlení interiéu? a palivoměr? o tom nic nevím .A to ABS oceníš ,až pojedeš na sněhu,ledu což se Vás asi netýká,vy asi jezdíte vždy jen po posolený a protažený..a na dušičky.... .že by kloboučníci za volantem?Kristian_PM píše:Provokatér jeden aj s tvojou plnou výbavou bez klimatizácie. Pozri sa, v roku 2001 keď sme auto kupovali, prvoradá požiadavka mojich rodičov bola klimatizácia, strieborná farba a plasty vo farbe karosérie. Do Nitry nedoniesli ani jedného Matiza s klímou, tatko zvažoval kúpu v ČR, ale nakoniec sme zohnali auto u dílera v Piešťanoch. Boli sme radi, že bola kombinácia strieborná + nastriekané plasty + klíma a nieto ešte hľadať čo si lepšie . Toľko k tej výbave, určite si závidíme navzájom, ale mne v Matizovi chýbajú iné veci: otáčkomer, palivomer, osvetlenie interiéru, väčší kufor, 6. prevodový stupeň, silnejší motor... a nie ABS
Někdy se divím co tam plodíte z těch kavesnic za protimluvy...
Chceš li auto s velkým kufrem nehledej to u Matese,chcešli auto se silnějším motorem běž do bugaty veyron to jich má 1000, Asi je rozhodující na co jsme takové auto kupovali,já ho mám jako 3-tí vůz v domácnosti na ježdění po městě. Otáčkoměr na jízdu k supermarketu nepotřebuji :PP:Ale když potřebuji zabrzdit na křižovatce a nebo když do mě někdo napálí ,tak bych z té nákupní kabely rád vylezl zdravej.Víc od toho auta nečekám a jako nákup taška byl za tímto účelem kupován. . To plní to dokonale a toho si u Mateze vážím,kdo chce z tohoto miniauta udělat kategorii rodinného vozu ,tomu se to nepovede a nebo neví co to je prostorný rodinný vůz. .No a pokud nechcete výbavu jak píšete,tož si kupte felicii kombi,ta je taky bez výbavy ale má velkej kufr,otáčkomět,silnější motor,a jiný vámi požadovaný přednosti.... ,tak tu lidi jste na blbým fóru,Matiz je právě o tom že je to nini auto....
Babeta 1986 Zelený šíp
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut
Re: Náš "nový" Matísek
Matiz1999: Píšeš to v množným čísle, tak nevím, zda to je i na mě. Takže za mě: Svého Matese bych neměnil. Kdybys předemně, jak píšeš, postavil Matese v "plné palbe" (klima, servo, 2x airbag, nárazníky v laku, elektrická okna,..) a matese v základu (to co právě mám), šel bych do základu. Proč? Na to mám dobré důvody:
1) elektrická okna. Stejně jsou to jen přední, a Matiz je tak malej, že stačí natáhnout pravou ruku, a stáhnu si i okno u spolujezdce. Navíc nerad bych zažil to, co kámoš, jel cca 20km do Kolína na silvestra večer, přijel, stáhnul okna, zklopil zrcátka, a okno u spolujezdce už nezavřel. Tož to nemohl nechat jen tak ve městě s otevřeným oknem, a rúčo to zavřít nešlo. Zkoušel vše, dveřma bouchnout (kontakt ve dveřích, co když,..) a nic. tož zas 20km dom, doma zaparkoval, a najednou se okno zavřelo. To se mě s kličkou nestane
2) klimatizace. Ta je pro mě nepoužitelná. Odjakživa mi pobyt v klimatizovaných prostorech způsobuje nepříjemnou bolest hlavy.
3) posilovač. Asi nejmenší "zlo" pro mě, ale stejně ho nechci. Takhle kdyby mi chcíp cestou z kopce motor, nepoznám v řízení rozdíl. Jak jsem psal, posilovač je dobrý, dokud motor vrčí. Když nevrčí, je to nanic. (ale jak jsem psal, mě to nevadí, jsem zvyklé ze škodovky, takže mě to nepřijde. Pro ženskou plně chápu přítomnost posilovače, přecijen aby po parkování vylezla z auta zpocená a jako po hodině těláku, nic moc).
4) airbag. Jo, jak jsem psal. Volant s airbagem se mi prostě nelíbí, a nechci ho. Ten jak píšeš "dvouramenný ze škody 100" mi plně vyhovuje. Airbagy nemám v žádném svém autě, a nevadí mi to.
5) nárazníky v laku. Někomu se to líbí, někomu ne. Mě spíš vyhovuje dvoubarevná kombinace. A to ideálně kombinace černé nárazníky+bílý zbytek. To je podle mě krása.
6) ABS. No opět můj názor je, pro mě nepotřebné, pro ženskou asi lepší, než bez. Že jezdím jen když už je posoleno, to si piš, že ne. Když byla v BA "kalamita", a za dopoledne napadlo kolem 30cm sněhu, silničáři neslezli z obchvatu, a město byl jen uklouzaný sníh (místy ani ne uklouzaný, jen hluboký sníh). No představ si, já si to valil po hlavní 50km/h jako nic, v odstavném pruhu zahrabané SUV-čka, sice 4x4, ale automatická převodovka jim neprospěla, takže rozjet se bez prokluzu jim moc nešlo. A s dobržďováním jsem neměl žádný problém. Když je sníh, využívám víc brždění motorem,a je to dostačující.
KristianPM: Tak já nevim, můj Matiz palivoměr má, a funguje bez chyby. Otáčkoměr je věc, co se dá v pohodě domontovat, ale já jsem to vyřešil spíše zběžným prostudováním Ondrasovy tabulky rychlost-otáčky na daný převodový stupeň. No a to co píšeš dál (větší kufr, silnější motor), to je jako kdyby ti chybělo auto, a Matiz pro tebe autem nebyl. Jo, a osvětlení interiéru? Stropní světýlko tam je, ja v něm navíc mám i 3 modré led, které svítí při otevřených dveřích, a doplňují modré ledky svítící do prostoru nohou. žárovka je ovšem zachována, takže stačí přepnout, a můžu v noci zapisovat, co jsem právě natankoval. Osvětlení kufru si taky budu dělat, takže není to žádný problém, když to chybí, jde to dodělat.
Tož tolik ode mě. Mě baví si "zvyšovat výbavu" vlastními nápady a vlastnoruční realizací. Mám z toho pak větší radost. Nikomu ale neberu "plnou palbu" z výroby, když to vyhovuje jemu, já s jeho autem nejezdím, tak mi to nevadí. Každý nechť má to, co mu plně vyhovuje.
1) elektrická okna. Stejně jsou to jen přední, a Matiz je tak malej, že stačí natáhnout pravou ruku, a stáhnu si i okno u spolujezdce. Navíc nerad bych zažil to, co kámoš, jel cca 20km do Kolína na silvestra večer, přijel, stáhnul okna, zklopil zrcátka, a okno u spolujezdce už nezavřel. Tož to nemohl nechat jen tak ve městě s otevřeným oknem, a rúčo to zavřít nešlo. Zkoušel vše, dveřma bouchnout (kontakt ve dveřích, co když,..) a nic. tož zas 20km dom, doma zaparkoval, a najednou se okno zavřelo. To se mě s kličkou nestane
2) klimatizace. Ta je pro mě nepoužitelná. Odjakživa mi pobyt v klimatizovaných prostorech způsobuje nepříjemnou bolest hlavy.
3) posilovač. Asi nejmenší "zlo" pro mě, ale stejně ho nechci. Takhle kdyby mi chcíp cestou z kopce motor, nepoznám v řízení rozdíl. Jak jsem psal, posilovač je dobrý, dokud motor vrčí. Když nevrčí, je to nanic. (ale jak jsem psal, mě to nevadí, jsem zvyklé ze škodovky, takže mě to nepřijde. Pro ženskou plně chápu přítomnost posilovače, přecijen aby po parkování vylezla z auta zpocená a jako po hodině těláku, nic moc).
4) airbag. Jo, jak jsem psal. Volant s airbagem se mi prostě nelíbí, a nechci ho. Ten jak píšeš "dvouramenný ze škody 100" mi plně vyhovuje. Airbagy nemám v žádném svém autě, a nevadí mi to.
5) nárazníky v laku. Někomu se to líbí, někomu ne. Mě spíš vyhovuje dvoubarevná kombinace. A to ideálně kombinace černé nárazníky+bílý zbytek. To je podle mě krása.
6) ABS. No opět můj názor je, pro mě nepotřebné, pro ženskou asi lepší, než bez. Že jezdím jen když už je posoleno, to si piš, že ne. Když byla v BA "kalamita", a za dopoledne napadlo kolem 30cm sněhu, silničáři neslezli z obchvatu, a město byl jen uklouzaný sníh (místy ani ne uklouzaný, jen hluboký sníh). No představ si, já si to valil po hlavní 50km/h jako nic, v odstavném pruhu zahrabané SUV-čka, sice 4x4, ale automatická převodovka jim neprospěla, takže rozjet se bez prokluzu jim moc nešlo. A s dobržďováním jsem neměl žádný problém. Když je sníh, využívám víc brždění motorem,a je to dostačující.
KristianPM: Tak já nevim, můj Matiz palivoměr má, a funguje bez chyby. Otáčkoměr je věc, co se dá v pohodě domontovat, ale já jsem to vyřešil spíše zběžným prostudováním Ondrasovy tabulky rychlost-otáčky na daný převodový stupeň. No a to co píšeš dál (větší kufr, silnější motor), to je jako kdyby ti chybělo auto, a Matiz pro tebe autem nebyl. Jo, a osvětlení interiéru? Stropní světýlko tam je, ja v něm navíc mám i 3 modré led, které svítí při otevřených dveřích, a doplňují modré ledky svítící do prostoru nohou. žárovka je ovšem zachována, takže stačí přepnout, a můžu v noci zapisovat, co jsem právě natankoval. Osvětlení kufru si taky budu dělat, takže není to žádný problém, když to chybí, jde to dodělat.
Tož tolik ode mě. Mě baví si "zvyšovat výbavu" vlastními nápady a vlastnoruční realizací. Mám z toho pak větší radost. Nikomu ale neberu "plnou palbu" z výroby, když to vyhovuje jemu, já s jeho autem nejezdím, tak mi to nevadí. Každý nechť má to, co mu plně vyhovuje.
Dokud nás STK nerozdělí!!
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
Re: Náš "nový" Matísek
Jedna "neuvážená"poznámka o plné palbě a jak jste se pěkně rozjeli . Fakt nejde Matesa srovnávat se silnějšími a vybavenými auty. Je to vozítko ,podle mně,na kratší trasy,super na parking,slušná spotřeba a příjemné svezení. Co bych klidně uvítal jsou airbegy a úplnou blbost:kontrolka rozvícených tlumených světel, delší sedák pod nohama a určo by se ještě pár maličkostí našlo. Třeba do chorvatska bych s ním jet nechtěl i když by to určitě nebyl žádný problém,jezdilo se trabantama, škodama 100 a taky dojeli.Poláci projeli Maluchama celý svět .Ale co se týka naší staré Octávky,tak taky na ni nedám dopustit. Už jenom pár věcí zpříjemní delší cestování: v zimě vyhřívané přední sedadla (ta kůže fakt studí) , klimu taky nemusím ale občas se hodí, bixenon světla -super,vidět jak ve dne,tempomat-na dálnici zapnu a nohy si odpočinou,elektr.okna-samozřejmost, spotřeba jako u Matesu ale nafta, obrovský kufr a po sklopení zadních sedadel spíme dva jako doma. Ale vraťme se k Matýskům,Škoda forum je jinde. (obvykle-čím více elektroniky tím více problémů)
Re: Náš "nový" Matísek
Dotaz: jakou máte zkušenost s kouřivostí Matíze. Našemu stříká voda z výfuku (normální věc při krátkých jízdách) ale poměrně dlouho ,třeba i 20km při zahřátém motoru jde z výfuku bílá pára. Typoval jsem to na prdlé těsnění pod hlavou,ale: voda se nestrácí, olej se nestrácí a je čistý, víčko oleje čisté bez pěny,při zapnutém motoru bez jízdy se nepřehřívá,tak teda nevím. Možná by to chtělo ujet tak 100 km v jednom zátahu,ať se odpaří všechna voda z výfuku. Co vy na to ??? Díky za názory.
- MATIZ 1999
- Příspěvky: 110
- Registrován: ned říj 28, 2012 19:52
- Bydliště: OL kraj
Re: Náš "nový" Matísek
To je opravdu divný,nemáš náhodou propálenej výfuk?Já tak po ujetí max 2 km nekouřím vodní párou aní při sešlápnutí plynu naplno.Pokud by bylo propálený těsnění ,ztrácela by se voda.Ještě u Matize je zapojen do výfukových svodů EGR,ale nenapadá mě,jakej vliv by mohl mít na zvýšení kouřivosti.Eny píše:Dotaz: jakou máte zkušenost s kouřivostí Matíze. Našemu stříká voda z výfuku (normální věc při krátkých jízdách) ale poměrně dlouho ,třeba i 20km při zahřátém motoru jde z výfuku bílá pára. Typoval jsem to na prdlé těsnění pod hlavou,ale: voda se nestrácí, olej se nestrácí a je čistý, víčko oleje čisté bez pěny,při zapnutém motoru bez jízdy se nepřehřívá,tak teda nevím. Možná by to chtělo ujet tak 100 km v jednom zátahu,ať se odpaří všechna voda z výfuku. Co vy na to ??? Díky za názory.
A k výbavě matese ,myslím ,že každej si kupoval auto s výbavou jakou chtěl. Jo to když naši na pořadník kupovali auto,nemohli si pomalu vybrat ani barvu. Prostě do Mototechny přišlo 10 ks aut a barva se rozdělovala dle pořadí ve frontě A to jste ještě půl roku před prodejem auta museli složit vinkulaci. Pamětníci ví o čem píšu.
Elektronice v autě se nebráním,je to můj obor ,tak jsem na ní a těch elektronickej vychtávkách trochu ulítlej.
Babeta 1986 Zelený šíp
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut
Fáčko Silver line
Matiz 99 ABS,2xbag,servo
Toyota Carina E 1,6 etalon 100% spolehlivosti aut
Re: Náš "nový" Matísek
Pára z výfuku? Tohle mi můj mates dělá i po 20km jízdy 100km/h. Ptal jsem se na to zdejšího vrchního mechanika fóra (už chápu, proč ho Serpico tak chválí, zatím mi radil jen po netu, ale vždy ochotně a dobře, tímto mu děkuji moc moc), a prý je to u katalyzátoru běžný. Sice o katech moc nevím, ale co jsem pochopil, funguje na principu, že proměňuje "škodliviny" na vodní páry, které při dnešních teplotách jsou viditelné. Taky mě ze začátku zneklidňovalo, když jsem si i na volnoběh při stání na křižovatce prohlížel obláčky ve zpěťáku. Neřešil bych to. Vypěstoval jsem si vošklivé zlozvyk, pokaždé, když někde zastavím, nebo před startem, otevřu si kapotu a pozoruji, jak je na tom voda, olej, zda někde něco nedělá bordel, a podobně. Furt mi blbne voda, a to tak, že pod expanzkou se objevuje tu a tam loužička, někdy i na řemen ukápne a ten si pak hvízdne, ale netuším kudy. Asi budu muset nějak přetěsnit připojení té spodní hadice k expanzce, pokaždé je totiž dno expanzky mokré, když se loužička vytvoří. Voda z expanzky zjevně neubývá, takže jezdím a pozoruji.
Dokud nás STK nerozdělí!!
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km