Brzdy
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
- Reklama
Re: Brzdy
ahoj tonny, aj ja by som to rád zistil
pozeral som témy brzdy-je tu toho dosť, ale čím ďalej do zadu, tým staršie píspevky, tak skúsim tu.
mám 132tis, raz menené brzd. doštičky vpredu a posledné STK som prešiel tak na hranici ...alebo asi čakali niečo do vrecka... ale nedočkali sa...
cítim ale, že kotúče vpredu by bolo treba asi pretočiť a zrovnať-pri neprerušovanom brzdení-tiahly kopec sa objaví zvukový efekt-tlmený zvuk to isté ako na svokrovom favorite, ktorý mal určite už vpredu asi riadne vlny...
keby to bolo s ich stavom horšie, asi by som cítil nejaké chvenie aj na volante, nie?
zadné bubny - sú tiež oválne-tiež asi dať pretočiť-myslím oplatí sa
1 : aké s tým máte skúsenosti?, oplatí sa aj predné kotúče a kedy(pri akej hrúbke)
2 : počul som o nejakom rovnaní kotúčov na voze bez demontáže, alebo hlúposť?
díky
___________________
Nubira sedan, 1,6 SX, r.v. 97,ful elekrika-vpredu aj vzadu, klíma, bez ABS a AIRBAG
pozeral som témy brzdy-je tu toho dosť, ale čím ďalej do zadu, tým staršie píspevky, tak skúsim tu.
mám 132tis, raz menené brzd. doštičky vpredu a posledné STK som prešiel tak na hranici ...alebo asi čakali niečo do vrecka... ale nedočkali sa...
cítim ale, že kotúče vpredu by bolo treba asi pretočiť a zrovnať-pri neprerušovanom brzdení-tiahly kopec sa objaví zvukový efekt-tlmený zvuk to isté ako na svokrovom favorite, ktorý mal určite už vpredu asi riadne vlny...
keby to bolo s ich stavom horšie, asi by som cítil nejaké chvenie aj na volante, nie?
zadné bubny - sú tiež oválne-tiež asi dať pretočiť-myslím oplatí sa
1 : aké s tým máte skúsenosti?, oplatí sa aj predné kotúče a kedy(pri akej hrúbke)
2 : počul som o nejakom rovnaní kotúčov na voze bez demontáže, alebo hlúposť?
díky
___________________
Nubira sedan, 1,6 SX, r.v. 97,ful elekrika-vpredu aj vzadu, klíma, bez ABS a AIRBAG
Re: Brzdy
zda sa mi,ze predne kotuce by nemali byt tensie,ako 8mm,pokial maju menej,treba ich urcite vymenit
a k druhej otazke,o takom niecom som este nepocul,ale kto vie,sak doba ide stale dopredu
keby to bolo az take zle,s tymi kotucmy,tak by si to citil pri brzdeni aj na volante.tahalo by ta dolava alebo do prava si myslym.
a k druhej otazke,o takom niecom som este nepocul,ale kto vie,sak doba ide stale dopredu
keby to bolo az take zle,s tymi kotucmy,tak by si to citil pri brzdeni aj na volante.tahalo by ta dolava alebo do prava si myslym.
Daewoo Nubira , sedan , Zelená metalíza , 1.6 16V , 1997 , servo , klima , 4x el.okna
Re: Brzdy
Ta minimální tloušťka kotouče je vyražená přímo na kotouči (pokud je to originál) fakt to nevím přesně, ale určitě to není 8mm, přední kotouče u Nubi jsou s vnitřním chlazením a jen ty dutiny mezi plackami jsou cca 1 cm, možná bys to tu někde našel přesně, mám pocit, že jsem to někde uváděl nebo to viděl, ale fakt si nepamatuju......lemun píše:zda sa mi,ze predne kotuce by nemali byt tensie,ako 8mm,pokial maju menej,treba ich urcite vymenit
a k druhej otazke,o takom niecom som este nepocul,ale kto vie,sak doba ide stale dopredu
keby to bolo az take zle,s tymi kotucmy,tak by si to citil pri brzdeni aj na volante.tahalo by ta dolava alebo do prava si myslym.
Vzhledm k tomu, že máš najeto přes 100000 km domnívám se, že budeš muset kotouče vyměnit, musíš počítat s úbytkem materialu na bobou stranách tak do 1mm a něco samo ubylo provozem a tak se po přetočení na min. tloušťku nedostaneš ani náhodou.......
Já jsem nechával , v 70000 km stáčet zadní kotouče, a po opravě jsem byl skoro na minimu (kolem 11mm) a to byly kotouče rovné.....
Na autě se dají srazit jen takové ty okrajové hrany na kotouči ale, že by se přebrušoval kotouč na autě, jsem ještě neslyšel.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: Brzdy
Hoši když uš je tu řeč o brzdách tak se chci zeptat jestli někdo nemáte do předních brzdovejch třmenů ty plechví pera co v nich jsou usazený destičky,já je mám uš v takovim stavu že mi ty destičky při přejetí nerovnosti klepou jak je tam vůle,nikde sem je nesehnal tak jestli někdo víte kde sehnat nebo je někdo má třeba i starší ale slušný tak bych koupil,dík
Daewoo Nubira 1,6 16v kombi stříbrná metal rv.1998
Re: Brzdy
Ak su fotky privelke, mozem ich este zmensit.
Brzdy: kotuce, dosticky, bubny, pakne ATE, predne brzdice polske deawoo-fso, zadne valceky neoriginal z autodily krc, znacku neviem, a zadna bizuteria tusim slovenske freno aleboakosatovola. Samostav povodny odhrdzeny natrety, namazany, upraveny, spravne zmontovany, lepsi nez novy, ktory stoji za h...o. Este su vymennene lanovody a stity prednych brzd. Ostatne diely su stare.
Predne brzdice som streikal farbou na brzdice, ale mma pocit ze by kludne mohli byt natrete aj obycajnou syntetikou, ta cervena farba ktovieako nedrzi a tvori velmi tenky film. Ostatne som natieral syntetikou (tusim zaklad genius pro a na to briliantova genius pro vrchna cierna, akurat niektore veci (ako stit zadnych brzd) isli kvoli nedostatku casu navrch len lidlackym ciernym sprejom, kedze ten je za par hodin pevny. Vsetko v brzdach co ma tesnit a byt chranene pred vodou je namazane silikonovou pastou lukosan M14 a to tak ze niekedy az prilis, takze som ju musel po zmontovani otierat.
Jedine co som si nebol isty, ci dosticky ktore maju ist ku piestiku maju mat vodiaci pliesok hore alebo dolu ale myslim, ze je to fuk. Uz si ani nepamatam ako som ich namontoval.
Povodne kotuce mali o 6 az 8mm menej nez nove a dosticky boli asi tak na polovicke. Ak ich niekto chce na dojazdenie tak mozem odovzdat v BA na parkovisku. Bubny by boli pouzitelne, keby neboli priserne hrdzave a dost zrasovane kladivom ako som ich nutil dolu. Zodrate nie su, pretoze zadne brzdy nebrzdili. To plati aj o starych pakniach.
A este nieco k prednej naprave. Je povodna, akurat napravnica je ocistena, jedna dierka zavarena, rohy obvarene a zavarene, jeden plech, ktory utrhla hrdza privareny, druhy obvareny, vacsina ocistena a natreta, tiez stabilizator a zadne usi, ktore pomahaju drzat napravu v aute. Gumy stabilizatoru a vsetky skrutky (okrem tej v prednych silentblokoch) nove. Len neviem co so skrutkami co trcia na prvom obrazku, asi na ne nasuniem hadicku 10mm naplnenu silikonovou "mazelinou" aby hore nezahrdzavela.
Brzdy: kotuce, dosticky, bubny, pakne ATE, predne brzdice polske deawoo-fso, zadne valceky neoriginal z autodily krc, znacku neviem, a zadna bizuteria tusim slovenske freno aleboakosatovola. Samostav povodny odhrdzeny natrety, namazany, upraveny, spravne zmontovany, lepsi nez novy, ktory stoji za h...o. Este su vymennene lanovody a stity prednych brzd. Ostatne diely su stare.
Predne brzdice som streikal farbou na brzdice, ale mma pocit ze by kludne mohli byt natrete aj obycajnou syntetikou, ta cervena farba ktovieako nedrzi a tvori velmi tenky film. Ostatne som natieral syntetikou (tusim zaklad genius pro a na to briliantova genius pro vrchna cierna, akurat niektore veci (ako stit zadnych brzd) isli kvoli nedostatku casu navrch len lidlackym ciernym sprejom, kedze ten je za par hodin pevny. Vsetko v brzdach co ma tesnit a byt chranene pred vodou je namazane silikonovou pastou lukosan M14 a to tak ze niekedy az prilis, takze som ju musel po zmontovani otierat.
Jedine co som si nebol isty, ci dosticky ktore maju ist ku piestiku maju mat vodiaci pliesok hore alebo dolu ale myslim, ze je to fuk. Uz si ani nepamatam ako som ich namontoval.
Povodne kotuce mali o 6 az 8mm menej nez nove a dosticky boli asi tak na polovicke. Ak ich niekto chce na dojazdenie tak mozem odovzdat v BA na parkovisku. Bubny by boli pouzitelne, keby neboli priserne hrdzave a dost zrasovane kladivom ako som ich nutil dolu. Zodrate nie su, pretoze zadne brzdy nebrzdili. To plati aj o starych pakniach.
A este nieco k prednej naprave. Je povodna, akurat napravnica je ocistena, jedna dierka zavarena, rohy obvarene a zavarene, jeden plech, ktory utrhla hrdza privareny, druhy obvareny, vacsina ocistena a natreta, tiez stabilizator a zadne usi, ktore pomahaju drzat napravu v aute. Gumy stabilizatoru a vsetky skrutky (okrem tej v prednych silentblokoch) nove. Len neviem co so skrutkami co trcia na prvom obrazku, asi na ne nasuniem hadicku 10mm naplnenu silikonovou "mazelinou" aby hore nezahrdzavela.
Re: Brzdy
brzdy si este sadaju, maju sotva 10km takze este to ktovieako nebrzdi ale lepsie ako prvy pokus, ked som nedokazal zablokovat kolesa alias spustit abs, vyzera to ze syntetika drzi, aj ked boli kotuce po testoch horuce farbe to nijako neublizilo, len si dosticky vydreli svoju drahu. Horsie je to s cervenou farbou na brzdice, je to smejd (aj ked rychloschnuci), brzdovka to rozpusta lepsie ako aceton, takze z odvzdusnovania je nastrek poskodeny. Obycajna syntetika by bola lepsia. Brzdice su aj tak oproti kotucom, nabojom a disku kolesa studene. Tzv. "medena""vysokoteplotna""vazelina"do brzdicov je kravina, brzdice na seriovych autach (a dovolim si tvrdit ze ani na sportovych) proste nemaju teplotu taku aby sa im nieco stalo. Jednak su tam gumene casti, ktore by tiez umreli a navyse dosticky su z materialu ktory vedie teplo mizerne, takze vacsina tepla ostava v kotucoch. A navyse tuk v loziskach, ktore su cez naboj zahriavena omnoho viac ako brzdice nebyva na vyssiu teplotu ako 150stC.
Najviac sa mi paci, ze brzdy brzdia hladko, ziadne otrasy, vibracie, nic, proste nadhera. A to je dovod, preco nadavat brzdy do servisu. Na espere mam brzdy menene v servise (namk) a boli to vyhodene peniaze za material, ale uz som si zvykol, takze je mi luto menit, ale mozno nakupim nove bubny a pakne (kotuce a dosky mam) a spravim si brzdy aj na espere.
Najviac sa mi paci, ze brzdy brzdia hladko, ziadne otrasy, vibracie, nic, proste nadhera. A to je dovod, preco nadavat brzdy do servisu. Na espere mam brzdy menene v servise (namk) a boli to vyhodene peniaze za material, ale uz som si zvykol, takze je mi luto menit, ale mozno nakupim nove bubny a pakne (kotuce a dosky mam) a spravim si brzdy aj na espere.
- Love.death66
- Příspěvky: 50
- Registrován: ned lis 11, 2012 11:21
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
Cauky,, ,, nevim si rady z koncovkou na tom kusu kde se tahnou trubky do zadu, ta krizovatka,, nevim jak se tomu tedka rika,, je to tesne vedle rizeni,, vedou tam od posilovace trubky do takovy krabicky kde se rozvedou po aute,, nu a na ten zadek po trech tazich se mi ten sroub uplne ohobloval ozvykal, tedka nevim jak s nim ven, nemas nijakou vychytavku na aute jak to dostat ven?? trubky uz mam ale nevim jak mam dat ven ten sroub z ty trubicky jinac vse slo jak ma,, dik,,
Vladek Tousek
Love.death!!!
Love.death!!!
- Love.death66
- Příspěvky: 50
- Registrován: ned lis 11, 2012 11:21
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
caute ja mam mekci brzdy musim je rozhybavat, na jedno zadni kolo jsem dal potruby z felicie a pospojoval, drzi to ale nak mam mekci brzdy,, ve predu na motoru jsem musel vipojit jednu cast z brzdovy krabicky co jsou napojeny hadicky na kastli a dat do primo na vrchni mam dojem posilovac,, ja to jseste budu skouset ovzdusnovat jen nevim jestli to k necemu bude,
Vladek Tousek
Love.death!!!
Love.death!!!