Omezovač motoru

Moderátoři: Blue Lanos, mzprx, smire666

Odpovědět
Uživatelský avatar
johnlord
Příspěvky: 322
Registrován: úte čer 28, 2011 17:34
Bydliště: Brníčko u Zábřeha na Moravě
Kontaktovat uživatele:

Omezovač motoru

Příspěvek od johnlord »

Je možné, že má motor nějaký omezovač?
Když točím motor na vyšší otáčky, tak se mi zdá, jako by skokovitě podle otáček motor přidával výkon. Pozoruji to u otáček nad 3500, když
třeba předjíždím do kopce. Je pravda že ta síla 104kW je znát mnohem více než když jedu kolem 2000ot.
Orlando 1.8 Eco-Tec benzín LTZ, barva bílá + navigace,

Obrázek
Reklama
 

Uživatelský avatar
inza
Příspěvky: 588
Registrován: ned úno 13, 2011 22:07
Bydliště: Brno

Re: Omezovač motoru

Příspěvek od inza »

Omezovač určitě má, ale ne tak jak píšeš. Omezovač bude až kolem 7tis ot / min
Nárůst výkonu by měl být lineární, v nižších otáčkách určitě nemá 104 kW, ale stěží 50. 104kW dosahuje při 6200 ot/min. V nízkých se projevuje spíš krouťák než výkon.
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG Obrázek
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG Obrázek
Uživatelský avatar
inza
Příspěvky: 588
Registrován: ned úno 13, 2011 22:07
Bydliště: Brno

Re: Omezovač motoru

Příspěvek od inza »

Tady jsou alespoň zhruba grafy, jaký je průběh výkonu a toč. momentu...
http://www.autochip.eu/cz/chiptuning-ta ... 16v-142cv/
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG Obrázek
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG Obrázek
Uživatelský avatar
peterv
Příspěvky: 220
Registrován: sob črc 02, 2011 13:33
Bydliště: Michalovce

Re: Omezovač motoru

Příspěvek od peterv »

Zohrej motor a pri zaradenej dvojke sleduj, čo sa stane pri otáčkach niečo cez 6500 min , môžeš aj na trojke, to už ale môže byť na pokutu - vytočená 3 = 130 km/h (2 = 90km/h) :( .
Jemné trhanie pri zrýchľovaní, niekedy badám aj ja.

Peter
Škoda 130 Rapid
Škoda Fabia Combi 1.4 16V
Škoda Fabia Combi II 1.6 16V
Chevrolet Orlando 1.8 LT+ biela
Obrázek
Uživatelský avatar
smire666
Příspěvky: 4087
Registrován: stř srp 17, 2011 20:24
Bydliště: Bratislava IV.

Re: Omezovač motoru

Příspěvek od smire666 »

Už dávnejšie som si to všimol aj ja. Pri rozbehu do kopca a zaradenej
dvojke stúpa výkon motora akoby v niekoľkých úrovniach. Laický pohľad
na vec: myslím, že sa tým prejavuje zmena časovania ventilov motora pri
záťaži...či :?: Pri zahriatom motore to nie je také výrazné.
Chevrolet Orlando LT benzín, olympic white
EAGLE SQUADRON
Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
Uživatelský avatar
peterv
Příspěvky: 220
Registrován: sob črc 02, 2011 13:33
Bydliště: Michalovce

Re: Omezovač motoru

Příspěvek od peterv »

vo fabii tiež bolo variabilne časovanie ventilov a takéto trhanie som necítil. Podľa mňa je to nevyladený elektronický plynový pedál, prípadne SW. Už som s tým bol v servise, samozrejme podľa nich je všetko OK.
Samozrejme nie je to nič čo by obmedzovalo v jazde, ale zrejme by to takto nemalo byť ...
Onedlho idem na prvú servisnú prehliadku tak to spomeniem zas.
Škoda 130 Rapid
Škoda Fabia Combi 1.4 16V
Škoda Fabia Combi II 1.6 16V
Chevrolet Orlando 1.8 LT+ biela
Obrázek
pekrtek
Příspěvky: 741
Registrován: úte bře 02, 2004 18:34

Re: Omezovač motoru

Příspěvek od pekrtek »

inza píše:Tady jsou alespoň zhruba grafy, jaký je průběh výkonu a toč. momentu...
http://www.autochip.eu/cz/chiptuning-ta ... 16v-142cv/
Když se na to pořádně podíváš, tak zjistíš, že všechny grafy jsou stejné. Hledal jsem výkonovou křivku pro Cruze 1,8, ale ani tam, co jsem ji stahoval pro Lacetti, není. Mám pouze pro Lacetti 1,8 tak snad je to podobné.

Teda, reaguji na docela starý příspěvek. Docela dlouhé vedení. :D
pekrtek
Příspěvky: 741
Registrován: úte bře 02, 2004 18:34

Re: Omezovač motoru

Příspěvek od pekrtek »

díky
Uživatelský avatar
vasek
Příspěvky: 229
Registrován: stř bře 30, 2011 19:57
Bydliště: Humpolec

Re: Omezovač motoru

Příspěvek od vasek »

Tady jsem našel pár obrázků a povídání o motoru ecotec 1,8 v našich Orlech:

http://www.auto.cz/opel-novy-motor-1-8- ... 3-kw-15947
Chevrolet Orlando 1,8 LTZ
Laco71
Příspěvky: 671
Registrován: úte lis 19, 2013 19:40

Re: Omezovač motoru

Příspěvek od Laco71 »

smire666 píše:Už dávnejšie som si to všimol aj ja. Pri rozbehu do kopca a zaradenej
dvojke stúpa výkon motora akoby v niekoľkých úrovniach.
Laický pohľad
na vec: myslím, že sa tým prejavuje zmena časovania ventilov motora pri
záťaži...či :?: Pri zahriatom motore to nie je také výrazné.
Práca riadiacej jednotky motora , ktorá upravuje v danej chvíli dávku paliva aby boli dodržané emisné limity

podľa mňa najvätší handicap moderných atmosferických motorov,

ktorý vedie k tomu,že niektoré automobilky vyradili atmosfericke motory z ponuky uplne /SEAT/

a nahradili ich preplňanými benzinovými motormi .

Som presvedčený,že ak by motor 1.8 GM používaný Chevroletom /F18D4/ nebol nezmyselne škrtený emisnými limitmi a RJ by mala iné mapy riadenia motora kde by sa emisie vobec nebrali do uvahy,tak by to bol "trhač asfaltu" hlavne v Cruze a tento sedan by mohol hravo atakovať maximalku 220 km/h
Uživatelský avatar
inza
Příspěvky: 588
Registrován: ned úno 13, 2011 22:07
Bydliště: Brno

Re: Omezovač motoru

Příspěvek od inza »

Jestliže říkáš, že je to stále ten stejný motor, nešlo by "přemapovat" tu jednotku tak, aby se chovala lépe? Nejde o vyšší výkon, ale lepší průběh...
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG Obrázek
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Orlando - Motory“