Ovládání topení

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Uživatelský avatar
tatřík
Příspěvky: 80
Registrován: pon dub 11, 2011 07:48
Bydliště: Heřmanův Městec, okr. Chrudim

Re: Ovládání topení

Příspěvek od tatřík »

Jasně, po tom půjdu. ALe chtěl bych zjistit, jaké je tam to ovládání. Já podtlakové ovládání viděl tady na fóru poprvé. Jsem zvyklý, že když reguluju automatické topení, slyším bzučet nějaké servomotorky. Tady se prostě nic neděje, ať dělám, co dělám. Jen když přidávám na větráku, tak víc hučí a pravděpodobně funguje i klapka vnitřního oběhu vzduchu.
Reklama
 

Uživatelský avatar
HusarJan
Příspěvky: 1386
Registrován: čtv led 15, 2009 01:07
Bydliště: MARTIN

Re: Ovládání topení

Příspěvek od HusarJan »

ja moc presne neviem aké tam je ja mám na lege servomotori no ak tam je podlak tak tam je neaká hadička treba sa k nej dostat a ustama cucnút či sa tam niečo hýbe treba nást ten servomoor čo ovláda teplý vzduch ;) píšeš ,že máš automatickú pozeral si všetky poistky ten panel napájania može tam byt špatný kontakt všetky zástrčky čo vedú k panelu prestreknút neakým sprejom na kontakty ;)
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Ovládání topení

Příspěvek od palikx »

auto klima by mela topit i kdyz neni v systemu chladivo.to nema az takovy vliv.
takze asi ucpany radiator.
proplachnout a pak mozna vymenit.
a jak popsal vyse zkus sahnout na hadice v motoru co vedou do radiatoru topeni do auta jestli jsou obe horke.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
tatřík
Příspěvky: 80
Registrován: pon dub 11, 2011 07:48
Bydliště: Heřmanův Městec, okr. Chrudim

Re: Ovládání topení

Příspěvek od tatřík »

Tak jsem to trochu prohlédl. Ovládání klapek je servomotorky a zdá se, že všechno funguje tak, jak má. Asi to bude radiátor, protože výstupní hadice je o něco chladnější než vstupní a když se motor trochu víc vytočí, začne to topit. Jak se přejde zase do klidného režimu do 3tis otáček, teplota vzduchu opadne. Takže dle rad to zkusím propláchnout tlakem a když to nepomůže, vyměním radiátor. Co se týká klimy, tu budu zkoumat později. Teď mě čeká klasický servis po nákupu ojetiny: rozvody, náplně, brzdy, .... :roll:
Uživatelský avatar
Arendal
Příspěvky: 1083
Registrován: stř led 23, 2008 23:29
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ovládání topení

Příspěvek od Arendal »

Richard píše:... ty hadičky jsou nasunuty do takové silnější gumové hadičky (nahrazuje se hadičkou od hustilky na kola) .....
Aha ... tak kdyz selze shaneni vsude jinde, pomuzem si sami :lol:

V pondeli jsme se hrabal v motoru pac me zas vyskocily volnobezne otacky na 1800.
Tak ze se mrknu na konektor u cidla teploty co me to minule delal ... no trochu to pomohlo, ruka otlacena jaxvina ... vysledek - spadly na 1100.
Ale dneska jsme koukal ze me planda jedna z tech hadicek na podtlakove krabici a chyby tam to koleno. :x

A mozna jeste rozebrat panel ovladani, pac me sviti jen leva pulka podsviceni.
Netusite nekdo jake jsou tam potreba zarovky??? :?: :idea:
Daewoo Nubira 1.6 16V kombi SX, tmavozelena
Škoda Octavia II FL kombi, 1.9 TDI bílá
+ Letajici Cihla - Opel Ascona 1.8 KAT, "modra-metal", hatchback
+ Daewoo Racer 1.5 sedan `94, stříbrná; nyní v autinebi.
Uživatelský avatar
maledivy1967
Příspěvky: 46
Registrován: pát zář 07, 2012 17:25
Bydliště: Krupina, Slovensko

Re: Ovládání topení

Příspěvek od maledivy1967 »

Na mojej nubire ventilátor kúrenia sa zapne do činnosti len na 4, to jest maximálke. Pri prepnutí na 1, 2, 3 sa vôbec nezapne. Neviet kde je asi problém? Ďakujem.
Moje auto: Daewoo Nubira Sedan, Rok:1997, 1998cm3, 98kW, Benzín+LPG, VIN:KLAJF69ZEWK050157, Typ motora X20SED
Uživatelský avatar
smire666
Příspěvky: 4087
Registrován: stř srp 17, 2011 20:24
Bydliště: Bratislava IV.

Re: Ovládání topení

Příspěvek od smire666 »

No pri max. je zapojený na priamo, 1 až tri cez relé... najskôr je problém tam.
Chevrolet Orlando LT benzín, olympic white
EAGLE SQUADRON
Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
Uživatelský avatar
maledivy1967
Příspěvky: 46
Registrován: pát zář 07, 2012 17:25
Bydliště: Krupina, Slovensko

Re: Ovládání topení

Příspěvek od maledivy1967 »

Áno, a kde sa nachádza to relé?
Moje auto: Daewoo Nubira Sedan, Rok:1997, 1998cm3, 98kW, Benzín+LPG, VIN:KLAJF69ZEWK050157, Typ motora X20SED
Uživatelský avatar
smire666
Příspěvky: 4087
Registrován: stř srp 17, 2011 20:24
Bydliště: Bratislava IV.

Re: Ovládání topení

Příspěvek od smire666 »

To bude v palubke, najskôr priamo niekde pri ovládači. Aspoň tuším, že by to mohlo byť ono ;)
:PP:
Chevrolet Orlando LT benzín, olympic white
EAGLE SQUADRON
Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Ovládání topení

Příspěvek od Richard »

spíš tam bude odpor, než relé... ;-)
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
smire666
Příspěvky: 4087
Registrován: stř srp 17, 2011 20:24
Bydliště: Bratislava IV.

Re: Ovládání topení

Příspěvek od smire666 »

Môžbyť, v princípe ide o to isté, od 1 do 3 sa mení množstvo šťavy do vrtule :D Určite sa po.ralo toto -i
Chevrolet Orlando LT benzín, olympic white
EAGLE SQUADRON
Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
Bomdos
Příspěvky: 4
Registrován: úte srp 10, 2010 09:56
Bydliště: Košice

Re: Ovládání topení

Příspěvek od Bomdos »

maledivy1967 píše:Na mojej nubire ventilátor kúrenia sa zapne do činnosti len na 4, to jest maximálke. Pri prepnutí na 1, 2, 3 sa vôbec nezapne. Neviet kde je asi problém? Ďakujem.
Ovladanie kurenia mas rozbite. Si skusal rozoberat co? Mal som to iste. Raz rozoberies, asi neposkladas. Vymenit cele jedine riesenie. Na vrakovisku 20 Eur. Vymenis sam za desat minut. Hlavne pozor ak ti nepojdu ziarovky na podsvieteni tak to nerozoberaj. Su tam dve a da ku nim dostat cez take male montazne otvory. Treba ale pinzetu alebo tenke konbinacky. asi tak moja rada
rolt
Příspěvky: 103
Registrován: čtv bře 05, 2009 17:31
Bydliště: Bytca

Re: Ovládání topení

Příspěvek od rolt »

Poskladas co by si neposkladal. Poskladat je to velmi jednoduche,nic zlozite na tom nie je. Su zlozitejsie auta,ked musis mat presne sest ozubenych koliesok k tomu strunky a tlacitka presne v medzerach. Na nubire je to jednoduche. Skoda,ze uz nemam fotky. Raz sa aj mne vyskytol problem. Na plosaku,tie koliky co tam napichujes svorkovnicu s kablami,mali studeny spoj. Takmer neviditelna medzera,poletoval som a problem bol odstraneny.
Uživatelský avatar
Taktic94
Příspěvky: 115
Registrován: stř pro 04, 2013 20:34
Bydliště: Nitra

Re: Ovládání topení

Příspěvek od Taktic94 »

zdravím nebudem začínať novú tému hádam si to tuna niekto všimne... mám taký problém... hadičky sú OK ale ako je ten krúžok po ktorom kĺže ten druhý s tou gumičkou tak to strašne syčí a nedá sa prepnúť poloha ofukovania... dočasne som to vyriešil prepojom hadičkou aby fúkalo na okno a mňa neiritoval zbytočne zvuk syčiaceho podtlaku... no toto je len dočasné riešenie aby som ofukovanie mohol v zime využívať... neviete niekto ako nahradiť tú gumičku a to koliesko umelé? alebo prečo to vlastne syčí?? vymieňal som už aj pružinku za pevnejšiu a nič nepomohlo... vďaka
chystám sa zohnať si elektromagnetické pneumatické ventili + ostatné fitingy k tomu a prerobiť to na elektro podtlakové no chcelo by to lepšiu schému toho celého systému podtlaku
Daewoo Nubira 2.0 (X20SED) 1997 - Modrá metalíza (Moja Nubča)
Daewoo Evanda 2.0. (X20SED) 2003 - Zelená metalíza
Daewoo Matiz 1.0 (B10S) - Biely
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5qanlirrRWs[/youtube]
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Ovládání topení

Příspěvek od Richard »

syčí to proto, že v systému je podtlak a netěsností se tlaky vyrovnávají........ kdysi jsem tam taky byl, ale naštěstí jsem měnil jen žárovku v panelu topení......
V motoru se místo zpuchřelých kolínek u podtlakových hadiček používaly šlahounky od pumpiček na kola, ustřih jsi z něho kolik bylo potřeba a do toho šlahounku se zasunula ta tvrdá plastová hadička.....
Pokud ti syčí ten přepínač podtlaku tedy to co určuje který píst má kterou klapku ovládat, tak snad by bylo lepší sehnat na vrakáči celej ten panel a jen to přepojit....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“