dobijanie

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

Odpovědět
Uživatelský avatar
seky
Příspěvky: 221
Registrován: sob pro 04, 2004 21:55
Bydliště: Lipany/ Spišské Podhradie
Kontaktovat uživatele:

dobijanie

Příspěvek od seky »

Prestala mi dobijat nexia.Pocas jazdy sa rozsvietilo ABS,brzd.system a nakoniec dobijanie.Zmeriam napätie na baterke,a tam namiesto 14-14,8 V bolo iba 12,4 V.Uhliky na alternatore OK.Pravdepodobne to bude regulacia.Mali ste uz nieco podobne?Poradte please
Reklama
 

Uživatelský avatar
palladin
Příspěvky: 239
Registrován: pon pro 20, 2004 12:41
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od palladin »

Asi by sa to nemalo ale ked odpojis baterku pri zapnutom motore,tak zdochne ? Moze sa ti kludom stat, ze Ti odisla dioda v usmernovaciom bloku a potom to nedobija a 12,4 V je napatie baterie...
Olda

Příspěvek od Olda »

U nexi se to stává-nejčastěji diodový blok-baterka total-po 10 km v noci už nestíraly ani stěrače 8) , stojí asi 1500kč-repase u autoel. s tímto prob. přišla na 2200kč, pokud to budeš dělat doma tak musíš mít teplovodivou pastu pod ten blok.Hodně štěstí! ;)
Uživatelský avatar
seky
Příspěvky: 221
Registrován: sob pro 04, 2004 21:55
Bydliště: Lipany/ Spišské Podhradie
Kontaktovat uživatele:

dobijanie

Příspěvek od seky »

Viem,ze 12,4 V je z baterky,ale kde sa nachadza ten diodovy blok.Nie je nahodou zabudovany v alternatore?
Tomas

dobijanie

Příspěvek od Tomas »

Taky mi odešel diodový můstek,pravděpodobně při opravě plechařiny v autor. servisu asi následkem neodpojení baterky pri sváření céóčkem (předchozí majitel).Diody asi odcházely postupně až to nedobíjelo vůbec.Oprava u autoelektrikáře cca 2400,-Kč,diodový most replika 1700,- a práce 700,-.Myslel jsem,že mě klepne.Jinam ten most je v altu dost brutálně zaletovanej a že si udělám leccos,do toho bych se nepustil. I relátko je součástí altu.Od opravy pohoda.
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

seky..

kuk na http://ba.zsvs.sk/dohc/alternator
...a ako sa vravi, racej raz vidiet ako 100x pocut..

Vymontovat Altik z pod kapoty..
nieje az taky probleem..

Horsie to je z jeho rozobratim...
Budesh potrebovat "mini" GOLA nadstavce TORX - vnutorneee :!:
na odmontovanie vonkajsich skrutiek M5
(da sa to prinajhorsom aj kombinackami..)
potom na skrutky M4, ktore drzia mostik, uhliky a regulator...
..kuk na poslednu fotku.. (tu je tusim TORX 25, kombinacky nepomozu)

doporucujem uz potom vymenit aj "zadne" lozisko, a prebehnut komutator
( to su tie kontaky, kde behaju uhliky, kdo by nevedel :mrgreen:)
na sustruhu, aby to bolo rovne...

Z tym odpajkovanim Statoru od mostika je to fakt dost blbe,
ked niekto nema 150W letovacku, taku tu na sterchy :lol:
(lebo cast tepla odvadza vinutie, a cast chladic na diodach, bla bla bla..)
taq da sa to pohodlnejsie spravit taq,
ze sa opatrne odsekaju privodne pliesky priamo z mostika,
a potom sa opatrne odbrusia dole zo zakonceni vinutia.
:!: Ale tak aby tie draty zostali neporusene... :!:

Sklada sa to potom presne opacnym sposobom, jak to clovek rozoberaa..
ja som akurat povodne TORXy nahradil IMBUSakmi...

Suciasky ma stali MAX. 2000 Skk,
(vo fancare xeli za opravu stareho cca 9 litrov, a 6 ma stal novy..)

Ked si to nahodou xesh robit sam, a budesh kupovat suciastky,
tak daj pozor aby si kupil tie spravne pre alternator z vonkajsim chladenim,
NEXIE totizto mali 2 Typy altikov..

Pri skladani bacha na tu silikonovu pastu, ktorou treba nababrat medenu plochu chladica,
:!: pasta musi byt aspon trochu vodiva :!:
a ak budesh davat dole remenicu a vyberat rotor z predneho loziska, tak pri opetovnom nasadeni,
je treba odstranit stare zbytky lepidla z osky a loziska,
a :!: osku opetovne namazat lepidlom na kov v mieste, kde je usadene lozisko :!: .
Inac sa ti totizto moze stat, ze pri behu ti to bude piiiiiiiiiskaaaaaattttt....

... :lol: [a tolko dnesne spravy v skratke...] :lol:
..kua ale som sa rozpisal...
Uživatelský avatar
Pepe
Příspěvky: 302
Registrován: sob říj 18, 2003 21:52
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pepe »

Tak tohle znám velice dobře :lol: :lol: :lol:
Rovnou počítej s tím, že vyměníš obojí, jak diodovej můstek (bacha na něj, jsou 2 druhy - 3 a 4 vývodovej podle roku výroby a typu motoru) tak můstek. Nejhorší je, že skoro nejde proměřit pokud ho nerozložíš na prvočinitele. Na druhou stranu - novej altík 10 500,- kč a je to téměř bez práce.

Mě kleknul když jsem startoval blba pražáka přes kabely a on to hodil do šlusu. Přeju hodně štěstí, já ho měl kvůli tomu venku snad 6x. Chce to dát rovnou i uhlíky a nejlépe i ložiska jak říká JRD.
V aktivní službě:
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán
Uživatelský avatar
seky
Příspěvky: 221
Registrován: sob pro 04, 2004 21:55
Bydliště: Lipany/ Spišské Podhradie
Kontaktovat uživatele:

dobijanie

Příspěvek od seky »

JRD dakujem za radu,idem na to.Alternator uz som mal rozobraty takze viem ake su tam zaludnosti
Uživatelský avatar
palladin
Příspěvky: 239
Registrován: pon pro 20, 2004 12:41
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od palladin »

Seky do galerie Ti dam co treba zmerat na tom mostiku....
Otazka je ci nieje rozdiel v alternatore ked mas a ked nemas klimu...

Napr. R21 obycajny 55 A, s plnou elektrikou bez klimy 75 A, s klimou 101 A
Uživatelský avatar
seky
Příspěvky: 221
Registrován: sob pro 04, 2004 21:55
Bydliště: Lipany/ Spišské Podhradie
Kontaktovat uživatele:

dobijanie

Příspěvek od seky »

tak a je to hotove.Suciastky diod.mostik+regulator napätia+tepelne vodiva pasta=3100,-Sk.Nic zlozite
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“