dobijanie
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
- seky
- Příspěvky: 221
- Registrován: sob pro 04, 2004 21:55
- Bydliště: Lipany/ Spišské Podhradie
- Kontaktovat uživatele:
dobijanie
Prestala mi dobijat nexia.Pocas jazdy sa rozsvietilo ABS,brzd.system a nakoniec dobijanie.Zmeriam napätie na baterke,a tam namiesto 14-14,8 V bolo iba 12,4 V.Uhliky na alternatore OK.Pravdepodobne to bude regulacia.Mali ste uz nieco podobne?Poradte please
- Reklama
dobijanie
Taky mi odešel diodový můstek,pravděpodobně při opravě plechařiny v autor. servisu asi následkem neodpojení baterky pri sváření céóčkem (předchozí majitel).Diody asi odcházely postupně až to nedobíjelo vůbec.Oprava u autoelektrikáře cca 2400,-Kč,diodový most replika 1700,- a práce 700,-.Myslel jsem,že mě klepne.Jinam ten most je v altu dost brutálně zaletovanej a že si udělám leccos,do toho bych se nepustil. I relátko je součástí altu.Od opravy pohoda.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
seky..
kuk na http://ba.zsvs.sk/dohc/alternator
...a ako sa vravi, racej raz vidiet ako 100x pocut..
Vymontovat Altik z pod kapoty..
nieje az taky probleem..
Horsie to je z jeho rozobratim...
Budesh potrebovat "mini" GOLA nadstavce TORX - vnutorneee
na odmontovanie vonkajsich skrutiek M5
(da sa to prinajhorsom aj kombinackami..)
potom na skrutky M4, ktore drzia mostik, uhliky a regulator...
..kuk na poslednu fotku.. (tu je tusim TORX 25, kombinacky nepomozu)
doporucujem uz potom vymenit aj "zadne" lozisko, a prebehnut komutator
( to su tie kontaky, kde behaju uhliky, kdo by nevedel )
na sustruhu, aby to bolo rovne...
Z tym odpajkovanim Statoru od mostika je to fakt dost blbe,
ked niekto nema 150W letovacku, taku tu na sterchy
(lebo cast tepla odvadza vinutie, a cast chladic na diodach, bla bla bla..)
taq da sa to pohodlnejsie spravit taq,
ze sa opatrne odsekaju privodne pliesky priamo z mostika,
a potom sa opatrne odbrusia dole zo zakonceni vinutia.
Ale tak aby tie draty zostali neporusene...
Sklada sa to potom presne opacnym sposobom, jak to clovek rozoberaa..
ja som akurat povodne TORXy nahradil IMBUSakmi...
Suciasky ma stali MAX. 2000 Skk,
(vo fancare xeli za opravu stareho cca 9 litrov, a 6 ma stal novy..)
Ked si to nahodou xesh robit sam, a budesh kupovat suciastky,
tak daj pozor aby si kupil tie spravne pre alternator z vonkajsim chladenim,
NEXIE totizto mali 2 Typy altikov..
Pri skladani bacha na tu silikonovu pastu, ktorou treba nababrat medenu plochu chladica,
pasta musi byt aspon trochu vodiva
a ak budesh davat dole remenicu a vyberat rotor z predneho loziska, tak pri opetovnom nasadeni,
je treba odstranit stare zbytky lepidla z osky a loziska,
a osku opetovne namazat lepidlom na kov v mieste, kde je usadene lozisko .
Inac sa ti totizto moze stat, ze pri behu ti to bude piiiiiiiiiskaaaaaattttt....
... [a tolko dnesne spravy v skratke...]
..kua ale som sa rozpisal...
kuk na http://ba.zsvs.sk/dohc/alternator
...a ako sa vravi, racej raz vidiet ako 100x pocut..
Vymontovat Altik z pod kapoty..
nieje az taky probleem..
Horsie to je z jeho rozobratim...
Budesh potrebovat "mini" GOLA nadstavce TORX - vnutorneee
na odmontovanie vonkajsich skrutiek M5
(da sa to prinajhorsom aj kombinackami..)
potom na skrutky M4, ktore drzia mostik, uhliky a regulator...
..kuk na poslednu fotku.. (tu je tusim TORX 25, kombinacky nepomozu)
doporucujem uz potom vymenit aj "zadne" lozisko, a prebehnut komutator
( to su tie kontaky, kde behaju uhliky, kdo by nevedel )
na sustruhu, aby to bolo rovne...
Z tym odpajkovanim Statoru od mostika je to fakt dost blbe,
ked niekto nema 150W letovacku, taku tu na sterchy
(lebo cast tepla odvadza vinutie, a cast chladic na diodach, bla bla bla..)
taq da sa to pohodlnejsie spravit taq,
ze sa opatrne odsekaju privodne pliesky priamo z mostika,
a potom sa opatrne odbrusia dole zo zakonceni vinutia.
Ale tak aby tie draty zostali neporusene...
Sklada sa to potom presne opacnym sposobom, jak to clovek rozoberaa..
ja som akurat povodne TORXy nahradil IMBUSakmi...
Suciasky ma stali MAX. 2000 Skk,
(vo fancare xeli za opravu stareho cca 9 litrov, a 6 ma stal novy..)
Ked si to nahodou xesh robit sam, a budesh kupovat suciastky,
tak daj pozor aby si kupil tie spravne pre alternator z vonkajsim chladenim,
NEXIE totizto mali 2 Typy altikov..
Pri skladani bacha na tu silikonovu pastu, ktorou treba nababrat medenu plochu chladica,
pasta musi byt aspon trochu vodiva
a ak budesh davat dole remenicu a vyberat rotor z predneho loziska, tak pri opetovnom nasadeni,
je treba odstranit stare zbytky lepidla z osky a loziska,
a osku opetovne namazat lepidlom na kov v mieste, kde je usadene lozisko .
Inac sa ti totizto moze stat, ze pri behu ti to bude piiiiiiiiiskaaaaaattttt....
... [a tolko dnesne spravy v skratke...]
..kua ale som sa rozpisal...
Tak tohle znám velice dobře
Rovnou počítej s tím, že vyměníš obojí, jak diodovej můstek (bacha na něj, jsou 2 druhy - 3 a 4 vývodovej podle roku výroby a typu motoru) tak můstek. Nejhorší je, že skoro nejde proměřit pokud ho nerozložíš na prvočinitele. Na druhou stranu - novej altík 10 500,- kč a je to téměř bez práce.
Mě kleknul když jsem startoval blba pražáka přes kabely a on to hodil do šlusu. Přeju hodně štěstí, já ho měl kvůli tomu venku snad 6x. Chce to dát rovnou i uhlíky a nejlépe i ložiska jak říká JRD.
Rovnou počítej s tím, že vyměníš obojí, jak diodovej můstek (bacha na něj, jsou 2 druhy - 3 a 4 vývodovej podle roku výroby a typu motoru) tak můstek. Nejhorší je, že skoro nejde proměřit pokud ho nerozložíš na prvočinitele. Na druhou stranu - novej altík 10 500,- kč a je to téměř bez práce.
Mě kleknul když jsem startoval blba pražáka přes kabely a on to hodil do šlusu. Přeju hodně štěstí, já ho měl kvůli tomu venku snad 6x. Chce to dát rovnou i uhlíky a nejlépe i ložiska jak říká JRD.
V aktivní službě:
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán