Krokový motorek - volnoběh
Moderátor: Blue Lanos
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: pát kvě 19, 2006 00:22
Re: Krokový motorek - volnoběh
Aha, no já jenom, že tu někdo psal, že to mastil WDčkem. Tak to odmontuju znova, ale nevíš jestli se to dá víc rozebrat?
- Reklama
Re: Krokový motorek - volnoběh
no wd jen na prostrikani pro rozhybani ale jinak doporucuju dokonale vycistit citicem na brzdy.jaka koli mastnota znamena v budoucnu v podstate brusnou pastu.
vic to rozebrat nejde.teda pokud se ti nepodari povolit ty 3 cerviky po obvode motorku.me se to nepovedlo.
vic to rozebrat nejde.teda pokud se ti nepodari povolit ty 3 cerviky po obvode motorku.me se to nepovedlo.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: Krokový motorek - volnoběh
A co keby som spravil taku vec (teraz ale pisem vseobecne, nemusi to byt na Matizkovi, ale obecne na autach s ovladanim plynu lankom a korokovym motorcekom).... co keby som to spravil tak, ze si vyrobim nahradu krokoveho motorceka, co by bol nejky pliesok ktory by sa namontil miesto krokaca, a v strede toho pliesku by bol zavit, a v zavite srob, ktorym by som si vedel nastavit volnobeh..... Na volnobehu je klapka zavreta, a krokac (alebo v mojom prip. ten srob) prepusti tolko vzduchu kolko treba na volnobeh. Origo krokac by som nechal zaveseny na kabli nech je pokoj od kontroliek. Teraz by som na teplom volnobehu tym mojim srobom nastavil jemne pozadovany volnobeh, a srob by som fixol este nejakou poistnou maticou. Toto by za tepla malo fungovat, ale moja otazka:
za studena kad este volnobeh riadi RJ na zaklade dat z cidla teploty chla. kvap., tak RJ urcuje vyssi volnobeh, aby sa motor rychlo zahrial na prevadzkovu teplotu. Ale co by sa stalo, keby som mal natvrdo nastaveny ten moj volnobeh povedzme tych 850 rpm? Davala by RJ bohatsiu zmes? Neviem ci som sa OK vyjadril....otazka ci RJ pri urcitej teplote chlad. kvap. reguluje volnobeh - teda je jasne ze reguluje, ale ci dava za studena aj viac benzinu do valcov? Lebo ak nie, tak by som takto mohol natrvalo vyriesit akykolvek problem s volnobehom. Sice by sa motor trochu pomalsie zahrieval, ale to je detajl, motor sa zahrieva hlavne pri akceleracii...
za studena kad este volnobeh riadi RJ na zaklade dat z cidla teploty chla. kvap., tak RJ urcuje vyssi volnobeh, aby sa motor rychlo zahrial na prevadzkovu teplotu. Ale co by sa stalo, keby som mal natvrdo nastaveny ten moj volnobeh povedzme tych 850 rpm? Davala by RJ bohatsiu zmes? Neviem ci som sa OK vyjadril....otazka ci RJ pri urcitej teplote chlad. kvap. reguluje volnobeh - teda je jasne ze reguluje, ale ci dava za studena aj viac benzinu do valcov? Lebo ak nie, tak by som takto mohol natrvalo vyriesit akykolvek problem s volnobehom. Sice by sa motor trochu pomalsie zahrieval, ale to je detajl, motor sa zahrieva hlavne pri akceleracii...
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Re: Krokový motorek - volnoběh
Tento postup tu už niekto popisoval, ale nespomeniem si v ktorej sekcii.
EX strieborná Leganza 1999 + LPG Lovato
Dacia Sandero 0,9TCe, Easy R, LPG STAG 05
Dacia Sandero 0,9TCe, Easy R, LPG STAG 05
Re: Krokový motorek - volnoběh
Neviem ci som to nebol prave ja co tu o tom spekuloval.... Len ma zamotal ten Vaclavov pocin....on nechal totizto IAC ako bol, takze sa mu aspon nejako hybal vnutri....ale zrejme uz nie normalne ako zdravy ventil. On spravil akurat to, ze akoby potiahol lanko plynove a tym mierne poodchylil klapku. Na volnobehu ale pri takomto rieseni ide vzduch aj cez tu strbinu v klapke, ale aj cez strbinu v IAC venile, ktory ale ked uz neni ok a hybe sa tam ako sa mu zachce, resp. ako dokaze, tak aj tade prepusti urcite mnozstvo vzduchu, a volnobeh teda logicky nebude moc stabilny, pripadne bude zakazdym mierne iny (podla toho ako je este IAC ventil schopny svojej drahy...). Preto som ja spekuloval IAC vyvesit na kabli bokom a vyrobit si taky srob. Ale stale nemam vyjasnenu otazku, ci RJ dava do valcov aj viacej benzinu pri studenom motore
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Re: Krokový motorek - volnoběh
musi, to je fyzikalna zakonitostAle stale nemam vyjasnenu otazku, ci RJ dava do valcov aj viacej benzinu pri studenom motore
studeny motor potrebuje bohatsiu zmes
teply zaa chudobnejsiu
Re: Krokový motorek - volnoběh
Rado77 - já si myslím, že se mi krokový motorek ani nehnul. Škoda, že již Matíze nemám a nebudu již vědět jak dopadl na STK s emisemi. Ale můj názor je ten, že má úprava emisím neublížila a po celou dobu, co jsem nastavil volnoběh na klapce, nebyl s volnoběhem sebemenší problém.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Re: Krokový motorek - volnoběh
Vazeni.....zaujimave Vdaka za info
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Re: Krokový motorek - volnoběh
pokud nastavite krokac na tvrdo za tepla tak za studena nebude mit otacky
krokac se trochu hybat musi jinak to proste za studena budete muset drzet na plynu.
teoreticky potevreni klapky pomuze ale zas je ten problem s vyssimi otackami za tepla.
takze pokud to vaclavovi chodilo tak se jeste hybal motorek.
krokac se trochu hybat musi jinak to proste za studena budete muset drzet na plynu.
teoreticky potevreni klapky pomuze ale zas je ten problem s vyssimi otackami za tepla.
takze pokud to vaclavovi chodilo tak se jeste hybal motorek.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: Krokový motorek - volnoběh
Ahoj Pavle, že se nehýbal potvrdit nemůžu, ale otáčky byly nastaveny na studeném motoru na co nejmenší otáčky, tak aby motor při přidání plynu a zpětném poklesu otáček nezhasnul. Když se motor zahřál, otáčky byly v normálu, ale samozřejmě vyšší než u studeného motoru. Po celou dobu tohoto nastavení, nebyl s volnoběhem a ani ze spotřebou žádný problém, vše v normálu. Jenom mě opravdu mrzí, že nevím jak dopadnou příští emise.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: pát kvě 19, 2006 00:22
Re: Krokový motorek - volnoběh
Ještě mě napadlo jestli by se dal ten krokáč nějak vyzkoušet mimo auto třeba ho napojit na zdroj , ale nevím jak je zapojená ta zástrčka
Re: Krokový motorek - volnoběh
Jednoduše-vymontuj ten krokáč,zapoj ho zpátky do svorkovnice a popros někoho ať ti zapne zapalování
Matýsek z roku 99", odjeto 160 tkm, zrecyklováno :-(
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP