Krokový motorek - volnoběh
Moderátor: Blue Lanos
Krokový motorek - volnoběh
Poslední dobou mě zlobily volnoběžné otáčky motoru. Demontoval jsem Krokový motorek, vyčistil dosedací plochy kuželového sedla. Po zpětné montáži a seřízení volnoběhu se závada neodstranila, motor stále na křižovatkách zhasínal. Tak znova demontáž z vozu a vyšrouboval jsem tyčku kužele a do otvoru nastříkal WD sprej v dostatečném množství. Znova seřídil volný běh motoru. Po ujetí zhruba 10 km a dnes dalších 70 km motor ani jednou na křižovatkách nezhasnul. Tak, že usuzuji, že se uvnitř Krokového motorku " šprajcla" vazelína a WD sprej ji znova uvedl do správného stavu. Již jsem se připravoval na koupi nového Krokového motorku a tak koupi odkládám na neurčito, nejlépe na furt.
Pokud by někoho zajímala fota , odkaz je u Rado77
Pokud by někoho zajímala fota , odkaz je u Rado77
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
- Reklama
Re: Krokový motorek - volnoběh
Tak vidim ze si svoj probelm a zaroven aj riesenie "zoficialnil" No hlavne ze sa zadarilo. Okrem toho dosiel Vaclav na zaujimavu myslienku, a to:
Ako by auto chodilo, keby sa krokovy motorcek nechal mimo klapku zaveseny na kabli, a miesto krokaca by sa tam napevno dal nejaky srob, ktory by bol dlhy prave tak, aby pustal primerane mnozstvo vzduchu pre normalny volnobeh...? To znamena, ze by bol vlastne staticky volnobeh, natvrdo a natrvalo nastaveny na jednu hodnotu. Krokac by bol mimo niekde zaveseny na kabli - kabel musi byt zapojeny, inak by svietila kontrolka.
Uvaha je to zaujimava, a rad by som, aby ste aj vy ostatni napisali, co si myslite o takomto tvrdom rieseni?
Podla mna by takto auto mohlo fungovat. Za studena by sice dlhsie trvalo, kym sa motor zohreje (kedze ten pevny srob by bol akurat tak dlhy, aby boli otacky volnobehu nejakych 850). Neviem ale, ci RJ nedava viac benzinu za studena (podla cidla z teploty chlad. kvap.), a tym padom chce dat aj viac vzduchu. Takymto riesenim by mozno vznikla za studena prilis bohata zmes.... Ako to vidite vy?
Ako by auto chodilo, keby sa krokovy motorcek nechal mimo klapku zaveseny na kabli, a miesto krokaca by sa tam napevno dal nejaky srob, ktory by bol dlhy prave tak, aby pustal primerane mnozstvo vzduchu pre normalny volnobeh...? To znamena, ze by bol vlastne staticky volnobeh, natvrdo a natrvalo nastaveny na jednu hodnotu. Krokac by bol mimo niekde zaveseny na kabli - kabel musi byt zapojeny, inak by svietila kontrolka.
Uvaha je to zaujimava, a rad by som, aby ste aj vy ostatni napisali, co si myslite o takomto tvrdom rieseni?
Podla mna by takto auto mohlo fungovat. Za studena by sice dlhsie trvalo, kym sa motor zohreje (kedze ten pevny srob by bol akurat tak dlhy, aby boli otacky volnobehu nejakych 850). Neviem ale, ci RJ nedava viac benzinu za studena (podla cidla z teploty chlad. kvap.), a tym padom chce dat aj viac vzduchu. Takymto riesenim by mozno vznikla za studena prilis bohata zmes.... Ako to vidite vy?
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
-
- Příspěvky: 9225
- Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
- Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Krokový motorek - volnoběh
No ručné nastavenie prietopku sa používá pri podtlakovým systému LPG tam sa fixne nastavuje prietok
- Přílohy
-
- reg19x12x12x1.jpg (27.38 KiB) Zobrazeno 8911 x
-
- reg19x12.jpg (22.24 KiB) Zobrazeno 8911 x
Re: Krokový motorek - volnoběh
Rado 77:
je škoda, že jsem moji myšlenku nedotáhl až do konce a neověřil zda-li by to bylo funkční, případně jaké další nástrahy by vznikly. Sice není pro mě problém ( a možná to i udělám a vyzkouším - ne hned, ale až bude nálada ) udělat s plechu novou přírubu, do středu závit a šroub s kuželovým sedlem a zajišťovací matku pro přesné nastavení volnoběhu, protože by se musely na studeném motoru nastavit mírně vyšší otáčky, protože při ohřátí na provozní teplotu by mírně klesly. Aspoň si to myslím, protože když byl motorek nefunkční, u studeného motoru byly otáčky motoru dobré. Pouze po zahřátí začal motor na křižovatkách zhasínat.
PS:
dnes jsem najel dalších asi 15 km - bez ztráty kytičky - ani jednou motor " nezdochol "
je škoda, že jsem moji myšlenku nedotáhl až do konce a neověřil zda-li by to bylo funkční, případně jaké další nástrahy by vznikly. Sice není pro mě problém ( a možná to i udělám a vyzkouším - ne hned, ale až bude nálada ) udělat s plechu novou přírubu, do středu závit a šroub s kuželovým sedlem a zajišťovací matku pro přesné nastavení volnoběhu, protože by se musely na studeném motoru nastavit mírně vyšší otáčky, protože při ohřátí na provozní teplotu by mírně klesly. Aspoň si to myslím, protože když byl motorek nefunkční, u studeného motoru byly otáčky motoru dobré. Pouze po zahřátí začal motor na křižovatkách zhasínat.
PS:
dnes jsem najel dalších asi 15 km - bez ztráty kytičky - ani jednou motor " nezdochol "
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Re: Krokový motorek - volnoběh
Toto řešení jsem popsal už někdy vloni a divím se že si toho nikdo nevšimnul (klidně si to najděte)Brousek se trochu chlubý cizím peřím !Ale to jen na okraj. Teť k věci ! Popsané řešení mám už rok a spokojenost . Jen je to opačně než píše kolega Brousek . Po zahřátí se otáčky zvýší !!! Demontovaný krokáč se nesmí nechat na konektoru, protože za chodu motoru pořád dostává povely a pracuje a pracuje až se šroub s kuželem uplně vyšrubuje a navíc se dost zahřívá . To je vše, případné dotazy rád zodpovím. Ahoj
Daewoo Matiz r.v.1998 60 000 km
Re: Krokový motorek - volnoběh
nick Tvarůžek:
Vašeho příspěvku jsem si nevšiml, ani jsem nic nehledal na fóru, komunikoval jsem přes SZ s Radem77.
Zásadně se nechlubím, v tom se nick Tvarůžek šeredně mýlí.
Řešil jsem svůj problém, předal jsem fóru své poznatky. Nic víc a nic míň. Nejsem soutěživý typ a je mi jedno, jestli jsem první, nebo poslední, hlavně že mi Krokový motorek zase fachčí. Jinak by bylo korektní pane Tvarůžek , najít svůj " první příspěvěk " a nahodit odkaz. Rád si ho přečtu.
Vašeho příspěvku jsem si nevšiml, ani jsem nic nehledal na fóru, komunikoval jsem přes SZ s Radem77.
Zásadně se nechlubím, v tom se nick Tvarůžek šeredně mýlí.
Řešil jsem svůj problém, předal jsem fóru své poznatky. Nic víc a nic míň. Nejsem soutěživý typ a je mi jedno, jestli jsem první, nebo poslední, hlavně že mi Krokový motorek zase fachčí. Jinak by bylo korektní pane Tvarůžek , najít svůj " první příspěvěk " a nahodit odkaz. Rád si ho přečtu.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Re: Krokový motorek - volnoběh
Jestli se Tě to Václave dotklo tak se omlouvám, ale připadala mi diskuze na tomto foru taková neformální , přátelská.......
Můj příspěvek je na tématu DIAGNOSTIKA 8.2.2009 Ahoj
Můj příspěvek je na tématu DIAGNOSTIKA 8.2.2009 Ahoj
Daewoo Matiz r.v.1998 60 000 km
Re: Krokový motorek - volnoběh
Ja som to tiez musel prehliadnut, lebo citam poctivo a dolezite/zlozitejsie problemy ma zaujimaju. Ten napad so srobom s poistnou maticou je super - clovek si nareguluje co chce a vie dostelovavat v pripade problemov. Ale ako uvazujem - ked by bol srobom nastaveny priechod vzduchu natvrdo, tak aj za tepla aj studena prejde rovnake mnozstvo vzduchu. Problem bude asi prave v davkovani viac/menej bezninu podla inych velicin - cidlom teploty chlad. kvap. a cidlom teploty vzduchu, neskor lambdou atd... Myslim si, ze otacky ma v takomto pripade na svedomi RJ a mnozstvo benzinu. Vzduch kedze je napevno tak ide stale rovnako, ci je motor ladovy al. horuci. Samozrejme +-, materialy teplom mierne pracuju...ale 300 otacok hore ci dole je privela.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Re: Krokový motorek - volnoběh
Ano, dotklo se mi to, viz můj příspěvěk výše, omluvu přijímám a jdu hledat tvůj příspěvěk. Hezký den.Tvarůžek píše:Jestli se Tě to Václave dotklo tak se omlouvám, ale připadala mi diskuze na tomto foru taková neformální , přátelská.......
Můj příspěvek je na tématu DIAGNOSTIKA 8.2.2009 Ahoj
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Re: Krokový motorek - volnoběh
Ahojte mne tiež sa začal kazit krokáč až som sa mu pozrel na črevá a koniec už sa nedal poskladat tak som urobil neakú náhradu z motorčeka ovládania svetiel z octávky a ovládal som to ručne z auta mal som tam dve tlačítka jedno na zvýšenie otáčok a druhé na zníženie .Z pôvodného krokáča som vybral zástrčku obalil iz.páskou a bolo.Fachčilo to celkom dobre iba až na to ked som zapel klímu tak musel som zase trocha pridat otačok a ešte jedna vec bola na tom zlá,že rýchlo padali otáčky ako na star.škodovkách .Potom som to dal dolu a kúpil nový krokáč a ten ide až dodnes Tu je aj neaké foto ako to vyzeralo
- Přílohy
-
- P140909_13.25.JPG (105.61 KiB) Zobrazeno 8860 x
-
- P140909_13.24[02].JPG (96.83 KiB) Zobrazeno 8860 x
-
- P140909_13.24[01].JPG (85.85 KiB) Zobrazeno 8860 x
Re: Krokový motorek - volnoběh
Ty brdo! Tak tomu hovorim kutilstvo A pekne si ladis otacky tlacitkami zvnutra Vymakane
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Re: Krokový motorek - volnoběh
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Re: Krokový motorek - volnoběh
Tak dík v hlave mám ešte plno nápadov,len nemám ich kedy robit
Re: Krokový motorek - volnoběh
Aj ja som mal napad - zakomponovat notebook do auta, displej na kabloch potiahnut,aby sa trebars sklapal hore zo strechy. Bol by trvalo napojeny na ECM s diagnostikou, takze by som videl aj za jazdy co sa presne deje, grafy atd, a zaroven by to bol zdroj MP3 do auta a videa na dlhsie cesty, navigaciu...
Alebo aj take ma napadlo ze z kazdeho cidla vyviest este duplicitny kabel, kt. vracia signal ECM a na palubke mat nejaky displej al. sustavu merakov, ktore by on-line ukazovali, ci cidla davaju hodnoty v norme
Alebo aj take ma napadlo ze z kazdeho cidla vyviest este duplicitny kabel, kt. vracia signal ECM a na palubke mat nejaky displej al. sustavu merakov, ktore by on-line ukazovali, ci cidla davaju hodnoty v norme
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Re: Krokový motorek - volnoběh
To máš dobrý nápad ja mám zas krpatý notebook ten si zoberem sem tam do auta a pozeram vydeopesničky alebo filmy je to ak domáce kino mám to napojené na repro da sa mi tam napojit hociaký notebook plus tam mám menič na 220v tak je to v pohode ináč taky malý počítač si uchytíš na strechu prevrátiš obraz a môžeš pozerat,len má to tú nevyhodu ,že má malý pozorovací uhol