Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
Moderátor: Blue Lanos
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
Pokud budu věřit tomu co píšeš tak pak máš moc těžkou nohu.
Dej si korkovej špunt pod plyn uvidíš ty výsledky.
Dej si korkovej špunt pod plyn uvidíš ty výsledky.
Daewoo matiz 0,8 rv.1999
- Reklama
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
Od cvaknutia po cvaknutie, benzin OMW, pravda je ale ze bol september, prazdne cesty, cesta tam 100Km mierne do kopca cesta spat 100Km z kopca, poslednych 34Km dokonca aj dialnica, vysledok 4,3L/100Km a vtedy som sa rozhodol ze Sparka kupim a cestou na dovolenku si budeme brat do kufra Pravda ale je ze teraz v kose to radsej nemeriam a zijem v sladkej iluzii, napriek tomu na nho nedam dopustit, je to perfektne zajazdeny kus s ktorym sa nikto nikdy neplazil v rukavickachmisojogi píše:ako si meral spotrebu?.odkedy som urobil 100Km trasu Kosice - Stara Lubovna za 4,3L (a to som pod 2000 otacok nesiel) a po meste chodim za 6, hadajte kto soferuje
A presne preto nezijem v Bratislave ale v centre Kosic rozumej kazdodenna 3Km cesta do prace a z prace + denne nakupy a vybavovacky s bleskovym parkovanim bez chladnutia turba (tzn. gro jeho pracovnej naplne) Milujem polovicnu nadrz a tyzdnove jazdenie za 15€misojogi píše:to po meste je asi na okraji Kosic
lebo pytal som sa inych majtelov Matiza a po Bratislave v zime maju az 8 litrov
inak cca 7 litrov
to iste tvrdim aj ja, pod 2000 sa motor pozrie len pri rozjazde, chodim na 3000-4000 a viac, auto je neuveritelne zive, oproti staremu Matizu ktory to vsetko zacal je toto s tym istym (?) 0,8i motorom uplne ina kava, na druhej strane je uplne novy Spark 1.0 ktory si Máti splasila zial jedna mrtvolka.. Len sa bojim aby som zachvilu nemusel rozmontovat kosacku kvoli novemu vysokootackovemu polomotorumisojogi píše:Matiz ma vysokootackovy motora to som pod 2000 otacok nesiel
podla prirucky MatizJak na to, co tu na fore koluje tak optimalna spotreba je pri 3000-4000 otackach
cize 2000 otacky je uz dusenie motora ...
.
Chevy SPARK 0,8i '06 / 56 ps (manzelka) / Chevy SPARK 1.0i '10 (pani mama) / Matiz 0,8i '99 (ex)
Volvo V70 R AWD 2,4T 20V / 250 psss
Volvo V70 R AWD 2,4T 20V / 250 psss
-
- Příspěvky: 464
- Registrován: pon čer 14, 2010 21:05
- Bydliště: Kousek od Rudé záře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
Až se ti podělá palivový čerpadlo, tak si vzpomeň na tenhle svůj postup.misojogi píše:tych 13 litrov meram tak ze nalejem presne odmeranych 5 litrov a jazdim az auto zastane a potom nalejem dalsich 5 litrov
† Daewoo Matiz 0,8 SE, 184395 km
Hyundai i20 Inclusive Plus
Hyundai i20 Inclusive Plus
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
Kód: Vybrat vše
je to perfektne zajazdeny kus s ktorym sa nikto nikdy neplazil v rukavickach
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
v com je problem?Až se ti podělá palivový čerpadlo, tak si vzpomeň na tenhle svůj postup.
na novych autach sa to nesmie zavzdusnit
ale na starom Ti hocikedy spadne benzin ked nejazdis a si na tom rovnako nie ?
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
je rozdiel medzi starym a novym Matizom aj v spotrebe, alebo len v zivosti ?oproti staremu Matizu ktory to vsetko zacal je toto s tym istym (?) 0,8i motorom uplne ina kava,
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
Snad ma neukrizujete ked sa laicky vyňadrím ku vsetkym modelom, mali sme tu cest mat od nova Matiza 2002 0,8, potom od nova Sparka 2005 0,8, a nedavno pribudol Spark 2010 1.0misojogi píše:je rozdiel medzi starym a novym Matizom aj v spotrebe, alebo len v zivosti ?oproti staremu Matizu ktory to vsetko zacal je toto s tym istym (?) 0,8i motorom uplne ina kava,
- Matiz bolo skvele auticko s trochu kostrbatym chodom motora, no dobrou dynamikou a sympatickou spotrebou. Napriek tomu nam ju neslo stlacit nizsie pod 5,5L mimo mesto. Trojhrncove chvenie motora bolo citit, mal slabsie brzdy, nemal posilovac riadenia, aj stary aj novy remen alternatora si popiskoval a kontrolka motora sa rozsvecovala sporadicky no bez zmeny chodu. Myslim ze sa menili svieckove kable. Napriek tomu posluzilo a hambu si neurobilo.
- Spark I. Zaujimali by ma vsetky zmeny oproti prvemu Matizu, pretoze po zasadnuti do Sparku I. ma clovek pocit ze sedi v uplne inom aute pritom by to mal byt z vacsej casti len facelift. Nerozumiem ako je mozne ze v Sparku I. mozem na volant polozit mincu a ta sa ani nepohne, ten rovnaky (?) motor uz neznie ako elektromotor, prevodovka asi rovnaka ale o zmene komfortu jazdy ani nehovorim. Auto ma skvele brzdy, vsetko ide lahko vratane tocenia volantu malickom. Az na tu dvojku, ktoru tam treba obcas "zasunut" lebo inak ide cez zuby. Samozrejme vymena prevodovkoveho oleja po 15 000(!) prebehla podla knizky ako aj vsetky ukony. Zatial nadmieru poslucha takze ucta je vzajomna
- Spark II. 2010 je uz auto inej kategorie s "kalkulackou" pod volantom a svetlami co vidia aj za roh, ale novy skelet, pocet airbagov, vychytavky, klima a vacsi motor z neho robia zial zatial len lenive zvieratko. Pohodlie je samozrejme opat o dva levely vyssie. Otec napr. jazdi na Punte 1.2 16V Sporting so 6 stup. prevodovkou a iba o 2 deci vacsim motorom a o podobnej dynamike sa zial novemu Sparku moze len zdat. Snad sa to zajazdenim da naporiadok a nenecha sa zahanbovat svojim predchodcom, navonok zihadlu spanie nepristane.
vsetky tri sa do prvych 5000km nejak jazdenim nehrotili, potom vsak prisla skola zivota a permanentne spektrum 3000-5000 otacok, a oplatilo sa, motor musi dychat, tie nase sa nikdy nedusili, neni to ziaden decht, srdce si pyta benzin a poslednych 25 tisic Km sa pyta krasne do otacok. Toho noveho to este len caka, zatial sa len "courá" a adaptuje (do prvych 5tis.)
Chevy SPARK 0,8i '06 / 56 ps (manzelka) / Chevy SPARK 1.0i '10 (pani mama) / Matiz 0,8i '99 (ex)
Volvo V70 R AWD 2,4T 20V / 250 psss
Volvo V70 R AWD 2,4T 20V / 250 psss
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
Andy
spotrebu dalsich verzii si nekomentoval .....
teraz som si meral spotrebu za posledne dni
jazdil som v snehu po BA tak cca 2km a potom vychladnut motor
najazdil som 72 km
SPOTREBA? 10 litrov/100km len tak fuklo
za rovnakych okolnosti ma skoda 125 spotrebu 14 litrov/100km
takze velmi sa tesim
ze vsetci predajcovia Matiza maju spotrebu 4 litre/100km
nech im sluzi
asi jazdia len dolu kopcom
a s vetrom v chrbte ...
.
EDIT
na druhej strane isiel som znova do Pezinka a spat
ale teraz som isiel sam (neslahal dazd so snehom a proti vietor) a spotreba bola 4,9 litra
stale to nie su 4 litre a menej ale uz je to lepsie
na letnych gumach a dlhsie trate by to mohlo byt OK
mozno az 4,5 litra ..
no uvidime...
spotrebu dalsich verzii si nekomentoval .....
teraz som si meral spotrebu za posledne dni
jazdil som v snehu po BA tak cca 2km a potom vychladnut motor
najazdil som 72 km
SPOTREBA? 10 litrov/100km len tak fuklo
za rovnakych okolnosti ma skoda 125 spotrebu 14 litrov/100km
takze velmi sa tesim
ze vsetci predajcovia Matiza maju spotrebu 4 litre/100km
nech im sluzi
asi jazdia len dolu kopcom
a s vetrom v chrbte ...
.
EDIT
na druhej strane isiel som znova do Pezinka a spat
ale teraz som isiel sam (neslahal dazd so snehom a proti vietor) a spotreba bola 4,9 litra
stale to nie su 4 litre a menej ale uz je to lepsie
na letnych gumach a dlhsie trate by to mohlo byt OK
mozno az 4,5 litra ..
no uvidime...
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
Spotreba tam 10L spotreba spat 4,5L to je imho trochu dost rozdiel ci? Ja myslim, ze pricina spotreby je casto v medziclanku medzi volantom a pedalmi Spotreba od vyrobcu je udavana za vakuovych podmienok cize na tu by som sa vobec neodvolaval. For je ten ze cim sa viac clovek snazi podtacat tym je to pre agregat vacsia zataz. Navol si Spark/Matiz a checkni si:
http://www.spritmonitor.de/
tie spotreby uzivatelov su tam tak rozdielne, ale podstatne je ze ked sa chce a su podmienky tak sa naozaj da. Samozrejme ale bez studeneho hrabania po snehu a dlhsieho zohrievania motoru. Ak sa to vobec da tych 5 minut nazvat dlhsim
http://www.spritmonitor.de/
tie spotreby uzivatelov su tam tak rozdielne, ale podstatne je ze ked sa chce a su podmienky tak sa naozaj da. Samozrejme ale bez studeneho hrabania po snehu a dlhsieho zohrievania motoru. Ak sa to vobec da tych 5 minut nazvat dlhsim
Chevy SPARK 0,8i '06 / 56 ps (manzelka) / Chevy SPARK 1.0i '10 (pani mama) / Matiz 0,8i '99 (ex)
Volvo V70 R AWD 2,4T 20V / 250 psss
Volvo V70 R AWD 2,4T 20V / 250 psss
-
- Příspěvky: 198
- Registrován: stř lis 03, 2010 19:15
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
Myslim, ze to asi nebol najlepsi napad kupit noveho Sparka s 1.0. Ak si ocakaval dynamiku, tak si mal podla mna siahnut aj po vykonnejsom motore. Aspon podla tohto testu.:st_Andy píše: - Spark II. 2010 je uz auto inej kategorie s "kalkulackou" pod volantom a svetlami co vidia aj za roh, ale novy skelet, pocet airbagov, vychytavky, klima a vacsi motor z neho robia zial zatial len lenive zvieratko. Pohodlie je samozrejme opat o dva levely vyssie. Otec napr. jazdi na Punte 1.2 16V Sporting so 6 stup. prevodovkou a iba o 2 deci vacsim motorom a o podobnej dynamike sa zial novemu Sparku moze len zdat. Snad sa to zajazdenim da naporiadok a nenecha sa zahanbovat svojim predchodcom, navonok zihadlu spanie nepristane.
http://auto.sme.sk/c/5351967/test-novy- ... riede.html
Inak je to podla mna najsuper male auto pre dve osoby, hlavne do mesta. Ak by som kupoval, tak jedine s 1.2, tych par eur navyse urcite stoji za to.
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
zle si citalSpotreba tam 10L spotreba spat 4,5L to je imho trochu dost rozdiel ci?
spotreba po meste BA v snehu 10litrov
spotreba mimo BA v aute sa na trase BA Pezinok BA 4,9 litra sam
spotreba mimo BA v aute sa na trase BA Pezinok BA 5,9 litra plne nalozene auto
stranky o realnych udajoch spotreby
http://www.spotreby.cz/vozidla.php?bran ... ype_id=241
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... werunit=2/
najcastejsi udaj je cca 6 -7 litrov
taky Renault Twingo ma minimalne o liter nizsiu priemernu spotrebu
podobne Suzuki Alto ma este vyrazne nizsi priemer cca 5 litrov
cize o dva litre menej ..
a to je uz co povedat ...
pritom su to porovnatelne auta ...
rozne auta
http://www.spritmonitor.de/de/die_spars ... autos.html
http://forum.autobazar.eu/zoznam-aut-s- ... 12822.html
VW Lupo
http://www.autorevue.cz/Magazin/Volkswa ... fault.aspx
Naposledy upravil(a) misojogi dne úte led 04, 2011 21:14, celkem upraveno 3 x.
-
- Příspěvky: 464
- Registrován: pon čer 14, 2010 21:05
- Bydliště: Kousek od Rudé záře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
Kontrolní otázka: Jak se spočítá spotřeba na vzdálenost 23 km, aby chyba měla nějakou rozumnou hodnotu?
† Daewoo Matiz 0,8 SE, 184395 km
Hyundai i20 Inclusive Plus
Hyundai i20 Inclusive Plus
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
...to Docent na 23km motor je studený... a počítat reálnou spotřebu je volovina, zrovna taková jako uváděná spotřeba podle nové normy EU dle CO z válcové zkušebny, víceméně je to jenom pro reklamní slogan, kdy realita je o 1 až 1,5 litru na 100 km větší...
Mějte se fajn
Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
-
- Příspěvky: 464
- Registrován: pon čer 14, 2010 21:05
- Bydliště: Kousek od Rudé záře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
Nejde o studený motor, ale o to, že při takhle krátké vzdálenosti je prostě spotřeba tak malá, že se nedá změřit natankováním do plné nádrže, aniž by chyba byla nějakých 4 l/100 km...
† Daewoo Matiz 0,8 SE, 184395 km
Hyundai i20 Inclusive Plus
Hyundai i20 Inclusive Plus
Re: Test ojetého Daewoo Matiz: trpaslík po letech
...jo jasně dvě podstatné věci malé množství dotankování v litrech a krátká vzdálenost, tedy jsme u studeného motoru, který pochopitelně " žere " více...
Mějte se fajn
Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico