Rozvodody, prehodenie z motora na motor
Moderátor: Blue Lanos
Rozvodody, prehodenie z motora na motor
Zdravim Vas,
Chcel by som sa spytat, aky mate nazor na prelozenie kladiek a vodnej pumpy z motora(1.5 16V) na ktorom boli nedavno (cca8 mesiacov = max 8tKM) menene rozvody do motora ,ktory rozvod uz najskor potrebuje vymenit ... remen by som daval samozrejme novy ... viem ze je najlebsie vsetko dat nove ,ale je to zase financne dost nakladne ... dakujem za vsetky rady a prijemy den ...
Chcel by som sa spytat, aky mate nazor na prelozenie kladiek a vodnej pumpy z motora(1.5 16V) na ktorom boli nedavno (cca8 mesiacov = max 8tKM) menene rozvody do motora ,ktory rozvod uz najskor potrebuje vymenit ... remen by som daval samozrejme novy ... viem ze je najlebsie vsetko dat nove ,ale je to zase financne dost nakladne ... dakujem za vsetky rady a prijemy den ...
- Reklama
Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor
hello,,
odpocitaj si z 60 000 km tych 8000 a bude,,tu dobu ti vydrzia do dalsej vymeny
skus predtym ci sa pumpa lahko toci a napinak ci sa dobre napina a pohodicka,preco nie aj remen ak je dobry by som tam prehodil byt tebou ... samozrejme ho skontroluj cely
odpocitaj si z 60 000 km tych 8000 a bude,,tu dobu ti vydrzia do dalsej vymeny
skus predtym ci sa pumpa lahko toci a napinak ci sa dobre napina a pohodicka,preco nie aj remen ak je dobry by som tam prehodil byt tebou ... samozrejme ho skontroluj cely
Veľa zdaru makači
Nexia 8V - polovica auta už vymenená
Nexia 8V - polovica auta už vymenená
Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor
V zasade nie je problem, len treba poskusat ci v loziskach nemaju volu. Proste potahat a pomykat kolieska ci necitit cvakanie pri naraze na hranice voli, vole by nemali byt ziadne. Nove loziska su plne tuku, maju isty odpor, pri pomalom otacani pocut ticho mlaskat tuk. Stare loziska maju tuk vyschnuty, idu lahko a ticho. Znicene uz maju volu a idu velmi lahko alebo su uz aj hrdzave a vtedy citit pri ich rotacii vibracie ako sa gulicky odvaluju po nerovnostiach.
Pod vodne cerpadlo treba nove tesnenie a vsetko dobre ocistit od spiny a vodneho kamena. A plastove kolieska kladiek nesmu byt poskodene. A treba pozriet odvodnovacie dierky cerpadla ci su ciste, neupchate alebo nie su zababrane od nemrzky. Ked prestane keramicke trecie rotacne tesnenie (podobne ako bolo volakedy na skodovke, len tam bolo kovovo-bakelitove) tesnit, tak cez tieto dierky bude odtekat prelinajuica voda namiesto toho aby natiekla do lozisk.
Este to ma aj vyhodu, pretoze po zlozeni krytu rozvodov vidno ci niektora z kladiek alebo cerpadlo neslo krivo a nema remen pekne v strede. taky diel ktory nema remen v strede samozrejme nepouzit.
Remen musi byt nepopraskany, ked ho vvyvratis naopak tak nesmu vystupit medzi zubami praskliny.
Pod vodne cerpadlo treba nove tesnenie a vsetko dobre ocistit od spiny a vodneho kamena. A plastove kolieska kladiek nesmu byt poskodene. A treba pozriet odvodnovacie dierky cerpadla ci su ciste, neupchate alebo nie su zababrane od nemrzky. Ked prestane keramicke trecie rotacne tesnenie (podobne ako bolo volakedy na skodovke, len tam bolo kovovo-bakelitove) tesnit, tak cez tieto dierky bude odtekat prelinajuica voda namiesto toho aby natiekla do lozisk.
Este to ma aj vyhodu, pretoze po zlozeni krytu rozvodov vidno ci niektora z kladiek alebo cerpadlo neslo krivo a nema remen pekne v strede. taky diel ktory nema remen v strede samozrejme nepouzit.
Remen musi byt nepopraskany, ked ho vvyvratis naopak tak nesmu vystupit medzi zubami praskliny.
Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor
Dakujem Vam za odpovede, kladky sa pokusim dat dole sam, ale na druhy motor to budu nahadzovat radsej v servise ... , mimochodom, mam na diely espero 1.5 16V, klima, ak by niekto nieco chcel ...
Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor
natoc si to cele na znacky ako ma byt,,rozvody si spravis sam urcite, aj ja som si sam robil..
daj si pozor na znacky na vackach a kluke a nemas problem .. ak nemas kniku "jak na nexii" tak ti prefotim kde su znacky
daj si pozor na znacky na vackach a kluke a nemas problem .. ak nemas kniku "jak na nexii" tak ti prefotim kde su znacky
Veľa zdaru makači
Nexia 8V - polovica auta už vymenená
Nexia 8V - polovica auta už vymenená
Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor
Takze nakoniec som sa rozhodol vybrat motor a tak detailne pozriet na rozvody , kedze som si nedokazal predstavit ako sa da vysrubovat z vrchu vodna pumpa , a aj tak potom bude lebsi pristup aj uskladnenie , mimochodom, ak chcem motor "zakonzervovat" na dlhsi cas, mam vypustit olej ?
ta stranka by sa mi moc hodila ... Vdaka
Duffy píše:natoc si to cele na znacky ako ma byt,,rozvody si spravis sam urcite, aj ja som si sam robil..
daj si pozor na znacky na vackach a kluke a nemas problem .. ak nemas kniku "jak na nexii" tak ti prefotim kde su znacky
ta stranka by sa mi moc hodila ... Vdaka
Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor
nech sa pacci... najskor obrazky
- Přílohy
-
- Image6777.jpg (25.01 KiB) Zobrazeno 3880 x
-
- Image6756.jpg (18.19 KiB) Zobrazeno 3880 x
Veľa zdaru makači
Nexia 8V - polovica auta už vymenená
Nexia 8V - polovica auta už vymenená
Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor
teraz fotky
- Přílohy
-
- Image6772.jpg (14.7 KiB) Zobrazeno 3880 x
-
- Image6771.jpg (16.72 KiB) Zobrazeno 3880 x
Veľa zdaru makači
Nexia 8V - polovica auta už vymenená
Nexia 8V - polovica auta už vymenená
Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor
Fotku 16V rozvodov som nenasiel,no myslim ze podla obrazku to je jasne
nech sa Ti dariii
nech sa Ti dariii
Veľa zdaru makači
Nexia 8V - polovica auta už vymenená
Nexia 8V - polovica auta už vymenená
Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor
Vyborne , Dakujem , inac nevies ako dat dole vodnu pumpu ? lebo zvrchu som ziadnu srubu nevidel ... ?
Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor
Neni zaco
No dookola pumpy su imbusove sruby 3 alebo 4 6tky tusim .. len tu si oznac ako bola a daj tak isto lebo ked ju potocis tak nemusi byt tremen nasponovany,,,
Aspon ja som s nou musel krutit aby som mal nasponovany remen Prvy krat som to robil,,teraz by som si ju uz poznacil
No dookola pumpy su imbusove sruby 3 alebo 4 6tky tusim .. len tu si oznac ako bola a daj tak isto lebo ked ju potocis tak nemusi byt tremen nasponovany,,,
Aspon ja som s nou musel krutit aby som mal nasponovany remen Prvy krat som to robil,,teraz by som si ju uz poznacil
Veľa zdaru makači
Nexia 8V - polovica auta už vymenená
Nexia 8V - polovica auta už vymenená
Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor
nevie mi niekto povedat naco sluzi toto ? idu do toho vsetky tie tenke trubky od sania ... a naco vlastne sluzia tie trubky? vdaka, (je to pod soferovym blatnikom)
- Přílohy
-
- DSCF0757.JPG (207.01 KiB) Zobrazeno 3848 x
Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor
tusim mi niekto vravel ze nejaky odkalovac no aj ja som zvedavy co to je
Veľa zdaru makači
Nexia 8V - polovica auta už vymenená
Nexia 8V - polovica auta už vymenená
Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor
To je nadobka s aktivnym uhlim, zachytava vypary benzinu z nadrze ked autu nebezi motor, aby vypary neznecistovali ovzdusie, kvoli plneniu emisnych noriem, a ked motor bezi tak sa z nej zase benzinove vypary uvolnia a spalia v motore. Kym nie je niektora z hadiciek uvolnena a motor cez nu nesaje vzduch tak to na beh motora nema ziaden vplyv a aj ked je uvolnena tak by to velky vplyv mat nemalo keby to zaroven mozno neovplyvnilo cidlo tlaku v sani.
Ale ked su niektore hadicky skripnute, tak to moze mat vplyv na tankovanie, pretoze pri tankovani nema kade utekat vzduch z nadrze a bude vypinat pistol aj ked je nadrz pradna. Ja som trafil pravym predkom diviaka a doteraz som to neskontroloval, ale je mozne ze mam niekde nieco skripnute, lebo musim tankovat velmi opatrne s minimalnym stlacenim pistole aby v nej este nefungovala poistka proti preteceniu.
Ale ked su niektore hadicky skripnute, tak to moze mat vplyv na tankovanie, pretoze pri tankovani nema kade utekat vzduch z nadrze a bude vypinat pistol aj ked je nadrz pradna. Ja som trafil pravym predkom diviaka a doteraz som to neskontroloval, ale je mozne ze mam niekde nieco skripnute, lebo musim tankovat velmi opatrne s minimalnym stlacenim pistole aby v nej este nefungovala poistka proti preteceniu.
Re: Rozvodody, prehodenie z motora na motor
Vdaka moc, takze ak by som to odstranil tak to nebude mat ziadny vplyv hej ? (kedze chodim na LPG, benzim netankujem) a samozrejme zatkam tie diery v sani ...ppp píše:To je nadobka s aktivnym uhlim, zachytava vypary benzinu z nadrze ked autu nebezi motor, aby vypary neznecistovali ovzdusie, kvoli plneniu emisnych noriem, a ked motor bezi tak sa z nej zase benzinove vypary uvolnia a spalia v motore. Kym nie je niektora z hadiciek uvolnena a motor cez nu nesaje vzduch tak to na beh motora nema ziaden vplyv a aj ked je uvolnena tak by to velky vplyv mat nemalo keby to zaroven mozno neovplyvnilo cidlo tlaku v sani.
Ale ked su niektore hadicky skripnute, tak to moze mat vplyv na tankovanie, pretoze pri tankovani nema kade utekat vzduch z nadrze a bude vypinat pistol aj ked je nadrz pradna. Ja som trafil pravym predkom diviaka a doteraz som to neskontroloval, ale je mozne ze mam niekde nieco skripnute, lebo musim tankovat velmi opatrne s minimalnym stlacenim pistole aby v nej este nefungovala poistka proti preteceniu.
Chcem trochu sprehladnit agregat , ved tam sa neda pomaly ani vymenit ziarovka bez skrabancov na ruke ... tak sa snazim odstranit nepotrebne ...